საარჩევნო რეგორმირება

მოქალაქე ელოდება საჯარო ინფორმაციის მიღებას დაწესებულებისგან - სახალხო დამცველის აპარატი. კანონით დადგენილი ვადების თანახმად, პასუხის მიღების სავარაუდო თარიღია: (დეტალები).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით
სახალხო დამცველს,
სახალხო დამცველის აპარატს

როგორც თქვენთვის ცნობილია, არჩევნებში ჩემი ან სხვა დაინტერესებული ფიზიკურის პირის კონსტიტუციით გათვალისწინებული უფლებით სარგებლობის მიზნით,
2023-2024 წლებში ვეცადე საქართველოს კანონმდებლობის შეცვლას ჩემს ხელთ არსებული ბერკეტების გათვალისწინებით, რამეთუ 2024 წლის არჩევნებში
მონაწილეობა მსურდა საპარლამენტო არჩევნებში დამოუკიდებლად და შეუძლებელი იყო არსებული საარჩევნო კანონმდებლობით მომეხდინა. ამსთან, ლოგიკური ცვლილება არა თუ შევიდა კანონმდებლობაში, არამედ იგი გავრცელდა თვითმართველობის
არჩევნებზეც (საერთოდ ეს არჩევნები საკრებულოებშიც რომ დანიშნულიუო - ჩემის დაკვირვებით, ვებ გვერდზე გამოქვეყნებული ტესტების გაცნობის გათვალისწინებით,
საკანონმდებლო მაცნეს ვებ გვერდზე არაფორმალური ჩასწორება განხორციელდა).. ვფიქრობ რომ ხელისუფლებას არანაირად არ სურს ახალი დამწყები
პოლიტიკოსებისთვის გზა გახსნას, ურჩევნია რომ ითანამშრომლოს ნაციონალურ მოძრაობასთან და მის განშტოებებთან, რაც უთანასწორო მდგომარეობას ქმნის.
სწორედ, რომ იმის გამო რომ - პოლიტიკური ველი ხალხის ნების და სურვილების მიღმა თანამშრომლობს არ მსურს დაკავშირებული ვიყო ამ დამკვიდრებულ ძალებთან
და მსურს დამოუკიდებელი ბრძოლით დაიმკვიდროს თავი. ხელისუფლების მიერ შექმნილი გარემოება ასევე ეწინააღმდეგება საჯარო თანამდებობის დაკავების
უფლების და არჩევნებში (მათ შორის პასიური) მონაწილეობის უფლებას. ვფიქრობ არსებული მდგომარეობა ეწინააღმდეგება კონსტიტუციის 34-ე მუხლს რისი გათვალისწინებითაც საერთაშორისო ნორმებთან ერთად შეაფასეთ ევროპის სასამართლოს პრეცედენტული გადაწყვეტილებებიც. გთხოვთ, შეაფასოთ ყველა ის
სამართლებრივი აქტი, რომელიც მოცემულ სიტუაციაში კონსტიტუციის მეორე თავით გათვალისწინებულ უფლებებს მიზღუდავს. ამას გარდა, ვფიქრობ რომ საქართველოს თითოეული მოქალაქის უფლებაა ჰყავდეს ლეგიტიმურად არჩეული თუ დანიშნული ხელისუფლების შესაბამისი შტოს ხელმძღვანელი.

საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, მათ შორის სახალხო დამცველისათვის ორგანული კანონით მინიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში, გთხოვთ უზრუნველყოთ უფლებამოსილი ორგანოს ქვემოაღნიშნული ქმედებების, აღწერილი გარემოებების, მოცემული და მათ მიერ გამოცემული სამართლებრივი აქტების საქართველოს კანონმდებლობასთან შესაბამისობის დადგენა:

საკითხი პირველი => 2024 წლის საპარლამენტო არჩევნების ჩატარებისთანავე, მალევე, 2024 წლის ნოემბერ-დეკემბერში ჩატარდა მოსახლეობის საყოველთაო აღწერა და როგორც სტატისტიკის ეროვნულმა სამსახურმა განაცადა, დაახლოებით 3 მილიონ 700 ათასი მოქალაქე იმყოფებოდა საქართველოში, რომელთაგან 200 ათასი იყო უცხოელი (გამოდის, რომ საქართველოში იმყოფებოდა 3 მილიონ 500 ათასი ასქართველოს მოქალაქე, რომელთა შორისაც ლოგიკურია ნაგულისხმებია არასრულწლოვანი, 18 წლამდე პირები, რომლებიც საარჩევნო უფლებით არ სარგებლობენ და ლოგიკურად უნდა შეადგენდნენ მოსახლეობის არანაკლებ 1/5-ს მაინც, ანუ 3 მილიონ 500 ათას პირს თუ გამოვაკლებთ 20% გამოდის, რომ ამომრჩევლად რეგისტრაცია შეეძლო საშუალოდ 2 მილიონ 600-800 ათას პირს).. აქვე, 2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებისას 100 კაციდან 75 კაცის ხმის მიცემა არარეალისტურ მონაცემებად უნდა მივიჩნიოთ (სავარაუდოდ ადგილი აქვს საქართველოში რეგისტრირებული და უცხოეთში მყოფი (საკონსულო აღრიცხვაზე არ მყოფი) პირების, საქართველოში ამომრჩევლად რეგისტრაციის ფაქტებს. ცნობისათვის: ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მყოფ საქართველოს მოქალაქეთა, ემიგრანტთა რაოდენობად ბოლო წლების განმავლობაში სახელდება დაახლოებით 1 მილიონ 500 ათასი მოქალაქის ყოფნა, ყოველშემთხვევაში, 1 მილიონს ბევრად გადაცილებულია და მათ შორის არასრულწლოვან საქართველოს მოქალაქეთა პროცენტული მაჩვენებელი უფრო ნაკლებია, ვიდრე საქართველოში მყოფების. ანუ აქ უკვე გამოიკვეთა - არსებული ამომრჩევლების მონაცემთა არასწორი დამუშავების ტენდენცია. საზღვრის კვეთის პროცედურას თუ გავითვალისწინებთ, ამ დროს მონაცემები ავტომატურად უნდა მუშავდებოდეს და შესაბამისად პროგრამული უზრუნველყოფით, შესაძლებელი იქნებოდა პირის ადგილმდებარეობის განსაზღვრა - იმყოფებოდა საქართველოში თუ მან გადაკვეთა სახელმწიფო საზღვარი იმყოფება ქვეყნის ფარგლებს გარეთ. რამდენადაც ვიცი, საკონსულო აღრიცხვაზე დაყენებისა და საკონსულო აღრიცხვიდან მოხსნის წესის თანახმად (უკანასკნელად დამტკიცებულია 2020 წელს საგარეო საქმეთა მინისტრის მიერ) საკონსულო აღრიცხვიდან მოხსნას ასევე ექვემდებარება ფიზიკური პირი, რომელსაც
=> ბოლო 10 წლის განმავლობაში არ მიუმართავს საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და/ან საკონსულო
დაწესებულებებისათვის საკონსულო აღრიცხვის მონაცემთა განახლების ან (შესაძლოა სხვა მომსახურების გაწევის მიზნით)...
=> ასევე, ფიზიკური პირი, რომელსაც შეუჩერდა საკონსულო აღრიცხვა და რომელიც საერთაშორისო მიმოსვლისათვის დადგენილ სასაზღვრო გამტარი პუნქტის მეშვეობით საქართველოს ტერიტორიაზე შემოსვლიდან ექვსი თვის ვადაში არ დატოვებს საქართველოს ტერიტორიას. ლოგიკურია კითხვა თუ ამდაგვარი სისტემა არის აწყობილი ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მყოფ პირთათვის (საკონსულო აღრიცხვაზე ყოფნიდა ან საკონსულო მომსახურების გაწევის ან გამომდინარე), რატომ არ შეიძლება ანალოგიური მექანიზმის განსაზღვრა სხვა მიმართულებით; ვინ ფიქსირდება საზღვარგარეთ გამგზავრება ან საქართველოში დაბრუნება მიღებას ამომრჩეველთა ერთიანი სიის დამუშავების მიზნებისათვის.
ამასთან, რამდენად ლოგიკურია, რომ ამომრჩევლად რეგისტრირდებოდეს. რამდენადაც მახსოვს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 11/12/2023 წერილით მეცნობა, რომ (04.12.2023 წლის მდგომარეობით, მათი ბაზების შესაბამისად) საკონსულო აღრიცხვის თარიღი არ არის მითითებულით თუ ფიქსირდება 01/01/1900 თარიღით რამდენადაც ვიცი მოქმედი საკონსულო აღრიცხვის სტატუსი ჰქონდა - 8942-ს, მოქმედი ძველის სტატუსი 2155-ს, შეჩერებული 557-ს, მოხსნილი 6764-ს (ჯამში - დაახლოებით 18 400 ჩანაწერი.. ზუსტი მონაცემები შეიძლება მეშლებოდეს, ამიტომ მათი დადგენის მიზნით, თანახმა ვარ ნებისმიერმა დაინტერესებულმა პირმა მიიღოს ჩემს სახელზე საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს უფლებამოსილი პირის მიერ საკონსულო აღრიცხვის მონაცემები, მოცემული პერიოდით დათარიღებული თარიღით თუ სხვა პერიოდით. აქვე, თუ საქართველოს მოქალაქეობის შესახებ საქართველოს ორგანული კანონის 30-ე პრიმა მუხლით განსაზღვრული ჩანაწერით აფხაზეთის ავტონომიურ რესპუბლიკასა და ცხინვალის რეგიონში მცხოვრები ის პირები, რომელთაც სხვა ქვეყნის (ამაში ლოგიკურად იგულისხმება ის სახელმწიფოები, რომელთა სახელმწიფოებრიობას ვაღიარებთ) მოქალაქეობა არ მიუღიათ ითვლებიან საქართველოს მოქალაქედ. ამასთან, მიუხედავად საქართველოს კონსტიტუციით გათვალისწინებული ნორმიდან, რომ საქართველოს ყველა მოქალაქეს 18 წლის ასაკიდან აქვს რეფერენდუმში, სახელმწიფო, ავტონომიური რესპუბლიკისა და ადგილობრივი თვითმართველობის არჩევნებში მონაწილეობის უფლება, ცესკო არაფერს აკეთებს ამ პირთა ამომრჩევლებად რეგისტრირების კუთხით, მათ შორის რომ მოუწოდოს აიღონ პირადობის ნეიტრალური დოკუმენტები (ნეიტრალური სამგზავრო დოკუმენტი, პირადობის ნეიტრალური მოწმობა) და ამონაცემებით დარეგისტრირდნენ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში (ეს დოკუმენტი არის პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტი, რომელიც საქართველოს ხელისუფლების მიერაა გაცემული). საარჩევნო კოდექსის 184-ე მუხლის გათვალისწინებით, საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით რეგისტრაციიდან მოხსნილი პირები ან რომლის რეგისტრაციაც ძალადაკარგულად თავად სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტომ განაცხადა - უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს გადაწყვეტილებით, მაინც შეჰყავთ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში. საგულისხმოა, რომ ის სრულწლოვანი საქართველოს მოქალაქეებიი, რომლებიც მოიხსნება საკონსულო აღრიცხვიდან, მაგრამ იმყოფებიან ქვეყნის ფარგლებს გარეთ ან/და პირები ქვეყნის ფარგლებს გარეთ ყოფნას საკონსულო მომსახურების მიღების მოთხოვნით ადასტურებენ, ამომრჩეველთა ერთიან სიაში არ შეჰყავთ; საგულისხმოა, რომ პრაქტიკაში 2015 წლიდან მოყოლებული და ეტაპობრივად სამართლებრივი საფუძვლების შექმნით (საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონში ე.წ. საკონსულო პროგრამით საქმისწარმოების განხორციელების დაშვებით, 2017-2018 წლებში ე.წ. საკონსულო პროგრამით საკონსულო მოქმედებების განხორციელების სახელმძღვანელო ინსტრუქციის, შესაძლოა სხვა საკანონმდებლო აქტებში ცვლილებების შეტანით და ბოლოს 2020 წელს საკონსულო აღრიცხვაზე დაყენების და საკონსულო აღრიცხვიდან მოხსნის წესის დამტკიცებით მიღებულ იქნა ახალი წესი, რომელმაც პროგრამული უზრუნველყოფის დასაშვებიბასთან ერთად,
დაუდო საფუძველი დისტანციურად, უფლებამოსილ თანამდებობის პირთან უშუალო ვიზიტის, საფოსტო გზავნილის და პირდაპირი ვიზუალური ელექტრონული კომუნიკაციის გარეშე - ვებ გვერდის მეშვეობით გაკეთებული ჩანაწერის გათვალისწინებით, პირი აიყვანოს საკონსულო აღრიცხვაზე, რა დროსაც სავარაუდოდ საზღვრის კვეთის მონაცემებთან ერთად ეყრდნობა ე.წ. აიპი მისამართს. თუმცა, მიმდინარე წელს აშშ-ს უფლებამოსილი თანამდებობის პირების მიერ გაჟღერებული მონაცემების თანახმად, შესაძლებელია რომ შეიქმნას ყალბი აიპი მისამართებიც კი.
საგულისხმოა, რომ მიუხედავად კონსტიტუციით გარანტირებული უფლებისა, არჩევნებში მონაწილეობასთან დაკავშირებით, ცსკო-ს გადაწყვეტილებით არჩევნებში მონაწილეობა ეზღუდებათ იმ პირებს, რომლებიც იმყოფებიან საზღვარგარეთ და მაგალითად ქვეყანაში არსებული კონფლიქტური სიტუაციის (მაგ.: უკრაინა - სადაც შეიძლება იმყოფებოდეს 50 ათასი მოქალაქე) ან რეგისტრირებულ პირთა მცირე რიცხოვნობის ან გამომდინარე (მაგ.: იაპონია, კორეა, ლათინური ამერიკის ქვეყნები) აღარ იხსნება კენჭისყრის/ საარჩევნო უბანი და იქ მყოფი სრულწლოვანების მიღწეული მოქალაქეები ვეღარ აძლევენ არჩევნებში ხმას.
ამასთან, მხედველობაშია მისაღები რომ ანალოგიური გამოწვევების პირობებში საარჩევნო კანონმდებლობა უცხოეთში მდებარე სამხედრო კონტინგენტის შემადგენლობაში მყოფი საქართველოს მოქალაქეებს აძლევს უფლებას ხმა მისცენ უახლოეს საარჩევნო უბანზე, ანუ ლოგიკურად მეზობელ სახელმწიფოში. ზემოხსენებული გარემოებების გათვალისწინებით, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობის, მათ შორის პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირის დაცვის შესახებ კონვენციის რეგულირებული მოთხოვნების, პრინციპების და უფლებებისა გამომდინარე, გამიწიოთ კონსულტაცია ანდა შეაფასოთ უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს ქმედებები (პასუხი მაცნობეთ პუნქტობრივად):
1) კონსტიტუციით მინიჭებული არჩევნებში მონაწილეობის უფლების ან გამომდინარე, რამდენად კანონიერად, ზუსტად, უფლების და ღირსების შეულახავად და სხვა პრინციპების და მოთხოვნებით ხორციელდება ამომრჩეველთა ერთიანი სიის შედგენა და ამ მონაცემებზე დაყრდნობით კენჭისყრის/ საარჩევნო უბნის გაუხსნელობა (შესაბამისად, პერსონალური მონაცემების შემდგომი დამუშავებისათვის ხელის შეშლა) პირობითად უკრაინაში, კორეაში, იაპონიაში და ანალოგიურ სიტუაციაში სხვა ქვეყანაში კონცენტრირებულ საქართველოს მოქალაქეებთან ლლლლლმიმართებით უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ; 2) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ საკონსულო აღრიცხვაზე დაყენება - შესაბამისად პერსონალურ მონაცემთა დამუშავება - შესაძლებელია (თუგინდ თეორიულად) დადგეს ყალბი აიპი მისამართის განაცხადის მქონე პირი, მითუმეტეს განაცხდის ნამდვილობა პირდაპირი ვიზუალური გადამოწმებითაც ვერ ხერხდება (ანუ თეორიულად შესაძლებელია უცხოეთში მყოფი სხვისი მონაცემების ფლობის შემთხვევაშუ სხვისი სახელითაც აღრიცხვაზე დადგომა); 3) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში შეიტანება ადგილმდებარეობის მიხედვით ის კაცი, რომელიც მოცემულ მისამართზე საქართველოში აღარ ცხოვრობს, თან იმ პირობებში, როდესაც ამომრჩევლად ყოფნის თაობაზე საკუთარი თავის გადამოწმება შესაძლებელია და შესაბამისად სპეც სიებში დარეგისტრირება შეიძლება; მაშინ თუ ეს კანონისმიერია, რატომ არ ხდება იგივე მიდგომის დანერგვა უცხოეთში საკონსულო აღრიცხვიდან მოხსნილი ან მომსახურების მომთხოვნ პირებთან მიმართებით, რომელთაც თავიანთი ადგილსამყოფელი მისამართი დაფიქსირებული აქვთ საკონსულო სერვისების მიღების განაცხადში; 4) თუ ამას ასეთ მნიშვნელობას ანიჭებს უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანო ამომრჩეველთა ერთიანი სიის ფორმირებისას, რატომ არ უგზავნის შეტყობინებას ფიზიკურ პირს საკონსულო აღრიცხვიდან (და შესაძლოა რეგისტრაციიდან) მოხსნის იმ შემთხვევებში როდესაც მოცემულია ინიციატორი არ არის ფიზიკური პირი - სწორია თუ არა აღნიშნული უმოქმედობა პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის გათვალისწინებით?; 5) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში არ შეჰყავთ ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მცხოვრები პირები, რომელთაც არ მიუღიათ სხვა ქვეყნის მოქალაქეობა და ითვლებიან საქართველოს მოქალაქეებად, საარჩევნო მ;იზნებიდან გამომდინარე, რამდენად კანონზომიერია მათი პერსონალური მონაცემების დაუმუშავებლობა;
6) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში შეიტანება (შესაბამისად პერსონალური მონაცემები მუშავდება) იმ პირთა მონაცემები, რომელთა განაცხადის ზუსტი თარიღი უცნობია; 7) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ საქართველოში ამომრჩევლად განსაზღვრავენ იმ პირს, რომელიც ხანგრძლივი ოერიოდით უცხოეთში იმყოფება; 8) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ საკონსულო აღრიცხვის სტატუს შეჩერებულ პირს, რომელიც საქართველოში დროებით დაბრუნდა და ხმას საქართველოში აძლევს და იმავე არჩევნების დღეს თუ უცხოეთში გაემგზავრება მას ასევე შეეძლება (სავარაუდოდ იქაც მისცეს ხმა, მითუმეტეს ხმის მთვლელი აპარატები და უცხოეთში სისტემური დაკავშირება მეეჭვება რომ არსებობდეს) ანუ პერსონალური მონაცემები ორჯერ დამუშავდეს მაშინ როდესაც ეს კანონით არაა განსაზღვრული;
9) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ საარჩევნო მიზნებიდან გამომდინარე არაზუსტი მონაცემების დაბლოკვის შესახებ (პერსონალურ მონაცემთა დამუშავების დროს ფიზიკური პირისათვის განსაზღვრული უფლებებისა გამომდინარე) აცნობოს როგორც საქართველოში ფიქტიური მისამართით ამომრჩეველთა ერთიან სიაში შეყვანილი პირები, ასევე უცხოეთში მყოფები); 10) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ მძიმე კატეგორიის მქონე ავარიულ შენობა ნაგებობებში მცხოვრებ პირებს არ ხსნიან რეგისტრაციიდან (მისამართის გარეშე რეგისტრაცია) და/ან მიუხედავად სამართლებრივი აქტების მოთხოვნისა (იუსტიციის მინისტრის 98 ბრძანება) და შეჰყავთ ამომრჩეველთა ერთიან სიაში (ანუ რამდენად კანონიერად და მართლზომიერად ამუშავებენ პირის პერსონალურ მონაცემებს);) 11) რამდენად აკმაყოფილებს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონმდებლობის პრინციპებს და მოთხოვნებს ის ფაქტი, რომ შესაძლოა ამომრჩეველთა ერთიან სიაში შეიყვანებოდეს (შესაბამისად მუშავდებოდეს პერსონალური მონაცემები) საკონსულო აღრიცხვაზე მყოფი ის პირები, რომელთა დადგომისას ამდაგვარი უფლებამოსილება მკაფიოდ არ იყოს განსაზღვრული ადმინისტრაციული ორგანოსათვის. 12) ამომრჩეველთა ერთიან სიაში არ შეიტანებოდეს, შესაბამისად საარჩევნო უბანი არ იხსნებოდეს საკონსულო აღრიცხვაზე მყოფი პირები - მიუხედავად იმისა, რომ ამას არ მოცემულ სიტუაციას არ ზღუდავს მათი ადგილსამყოფელი ქვეყნის კანონმდებლობა, ორმხრივი და მრავალმხრივი საერთაშორისო შეთანხმება, ევროპის პრეცედენტული სასამართლო გადაწყვეტილებები, სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში მდგომარეობა.

საკითხი მეორე => როგორც თქვენთვის ცნობილია, 2024 წლის საპარლამენტო არჩევნების შემდგომ, საქართველოს პრეზიდენტმა სალომე ზურაბიშვილმა არ განსაზღვრა 10 დღის ვადაში პირველი სხდომის გახსნის თარიღი (არ დანიშნა და არ გახსნა სხდომა - მართალია საკონსტიტუციო სარჩელი შეიტანა თუმცა სხდომასთან მიმართებით პოზიცია არ მახსენდება თუ გამოხატა შესაბამისი ფორმით - ოფიციალური განცხადება უნდა ყოფილიყო ამისათვის საჭირო, განკარგულება თუ სხვა რამ აღარ ჩავღრმავებულვარ) შესაბამისად საქართველოს პარლამენტმა თვითონ იმსჯელა ამ 10 დღის თავზე პირველი სხდომის დანიშვნაზე (ჰქონდა თუ არა უფლებამოსილება რომელიმე სტრუქტურულ ერთეულს თუ ორგანოს ამის წამოსაღებად არ ვიცი) და სხდომა გახსნა ვლადიმერ კახაძემ. შესაძლოა იგი მე-11 მოწვევის პარლამენტის ამჟამინდელ წევრთა შორის მართლაც უხუცესი, თუმცა, მე-10 მოწვევის პარლამენტის წევრთა შორის მგონი მინიმუმ დილარ ხაბულიანი და სალომე ზურაბიშვილი მათზე უფროსი უნდა იყოს. ანუ აქ ისმის კითხვა - როგორც უხუცესს, ვის უნდა გაეხსნა სხდომა - მე-10 მოწვევის პარლამენტართაგან ვინც უფრო უხუცესი იყო და ჯერ არ შესწყვეტიათ უფლებამოსილება ახლების უფლებამოსილების ცნობამდე თუ მე-11 მოწვევის პარლამენტის წევრთაგან. საკონსტიტუციო ნორმების გათვალისწინებით კითხვა შეიძლება დაისვას სხვაგვარადაც - რითი უნდა ეხელმძღვანელად უხუცესი შერჩევისას ცსკო-ს სიებით დარბაზში მყოფი პირთაგან (სავარაუდოდ სხვა პარტიის წევრთა უფლებამოსილების შეწყვეტა მოგვიანებით მოხდა) ვისი უფლებამოსილება იყო ცნობილი ეს უფლებამოსილების სრულად ცნობა და ამ პერიოდიდან წინა მოწვევის პარლამენტის წევრთა უფლებამოსილების შეწყვეტა ცალკე განხილვის თემას უნდა მიეკუთვნებოდეს. თუმცა, გარდა ამისა - კითხვა ჩნდება - იგივე პრინციპით თუ შეირჩა უხუცესი პირი აჭარის არ უზენაესი საბჭოს მიერ (იქნებ სულაც წინა მოწვევის წევრთაგან დასახელდა), თუმცა აქაც ერთი ნიუანსი უნდა იყოს აჭარის უზენაესი საბჭოს პირველი სხდომის თარიღი უნდა დანიშნულიყო არჩევნების შედეგების გამოცხადებიდან 30 დღის განმავლობაში, დაზუსტებით პარლამენტთან მიმართებით არ მახსენდება როგორი ფორმით გამოხატა პოზიცია სალომე ზურაბიშვილმა, თუმცა, აჭარის უზენაესი საბჭოს სხდომასთან მიმართებით არაფერი განუცხადებია. შესაბამისად, საბჭომ შეამცირა ეს ვადა 30 დღიდან 10 დღემდე (ისე რომ არ დალოდებია შესაბამის პოზიციას და გახსნა სხდომა). ამის უფლებამოსილება ჰქონდა თუ არა ან რა შემთხვევაში ჩემთვის უცნობია. გარდა ამისა, დასაზუსტებლად აფხაზეთის არ უზენაესი საბჭოს წევრთა ლეგიტიმაციის საკითხიც. ამდაგვარი ფორმით გახსნილი პირველი სხდომების და შემდგომში დაკომპლექტებული საარჩევნო კოლეგიის მიერ აირჩა საქართველოს პრეზიდენტიც. თავის მხრივ, საქართველოს პრეზიდენტმა მიიღო არაერთი სამართლებრივი აქტი, მათ შორის როგორც თანახელმოწერით ასევე მხოლოდ პირადი ხელმოწერით
დაინიშნა პრემიერ მინისტრი, საქართველოს ელჩები, დაინიშნა თვითმართველობის არჩევნები, მიღებულ იქნა მოქალაქეობის საკითხები, კანონები, ჯილდოები, პრემიერ მინისტრმა თავის მხრივ დასანიშნავად წარადგინა მინისტრთა კაბინეტი, დანიშნა სახელმწიფო პოლიტიკური თანამდებობის პირები, გამოსცა სამართლებრივი აქტები, მათ შორის სუს-ის კანდიდატის წარდგენასთან დაკავშირებით, წარადგინა პარლამენტში კანონის პროექტები და აშ. დეტალებს აღარ აღვწერ თუმცა ვფიქრობ უფლებამოსილებების განსაზღვრისათვის ასევე საინტერესო იქნება საკონსტიტუციო ცვლილებებისას გამოხატული განმარტებები და პოზიციები, 2017 და 2018 წლის საკონსტიტუციო ცვლილებების ძალაში შესვლის პერიოდის მართებულობას, ეროვნული ბანკის წევრთა წარდგენის უფლებამოსილების ქონას და აშ. გთხოვთ შეაფასოთ ჩემს მიერ აღწერილი პროცესი, ქმედებები, ამ ქმედებების გამომწვევი სამართლებრივი აქტი საქართველოს კონსტიტუციის მეორე თავთან შესაბამისობის კუთხით, რამეთუ ვფიქრობ რომ ხალხის უფლება უნდა იყოს დემოკრატიული პრინციპებით და სამართლიანი პროცედურებით შერჩეული ხელისუფლების ყოლა.
========
აქვე, შევატყვე რომ ჩემი განცხადებები სხვადასხვა ფორმით განიცდით ტექნიკური შესწორებას თუ დამახინჯებას, რაც ლოგიკურად იმ პირთა მხარდამჭერთა არამართლზომიერი თუ არა კანონზომიერი ნამოქმედარი შეიძლება იყოს ვის მხილებასაც ვცდილობ ჩემი განცხადებებით
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. აქვე, გაითვალისწინეთ საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლი ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით და სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას);
========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, სრულად არ მიუთითოთ პირადი ნომერი (დაშტრიხეთ), საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები (სასურველია განცხადების მიღებისთანავე მისი ასლი და რეგისტრაციის თარიღი და ნომერი მომაწოდოთ ელ ფოსტაზე), პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მიზანშეწონილია წერილის ძირითად ნაწილში ასახვის გზით, დანართის წარმოდგენის შემთხვევაში - გთხოვთ დაამოწმოთ ისიც.
========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ, დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც.
===========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით
ხელმძღვანელობა.
===========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
==========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე