მოქალაქეობის მინიჭებისას მონაცემთა დამუშავების შეფასება
მოგესალმებით;
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურს
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.
საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, მათ შორის პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონით მონიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში, გთხოვთ, მომაწოდეთ შემდეგი სახის ინფორმაცია ან/და გამიწიოთ კონსულტაცია:
ჯერ კიდევ 2024 წლის იანვრის ბოლოს,
მართლმსაჯულების საერთაშორისო სასამართლომ ღაზას სექტორში პალესტინელთა გენოციდის საქმეზე გადაწყვეტილება გამოაქვეყნა. ICJ-მ განაცხადა, რომ მას საქმის განხილვის იურისდიქცია აქვს. სასამართლო ავალდებულებს ისრაელს, მიიღოს ზომები ღაზას სექტორში გენოციდის პრევენციისთვის, რაზეც მას ანგარიში ერთ თვეში უნდა ჩააბაროს. 2024 წლის ნოემბერში, ჰააგის სისხლის სამართლის საერთაშორისო სასამართლომ (ICC), ომის და კაცობრიობის წინააღმდეგ ჩადენილი სავარაუდო დანაშაულისთვის, ისრაელის პრემიერ-მინისტრ ბენიამინ ნეთანიაჰუს და თავდაცვის ყოფილ მინისტრ იოავ გალანტის დაკავების ორდერები გამოსცა. ამასთან, 2025 წელს, როგორც ბეჭდურ გამოცემებში აღინიშნა, ოკუპირებული პალესტინის ტერიტორიების, მათ შორის აღმოსავლეთ იერუსალიმის, და ისრაელის შესახებ გაეროს დამოუკიდებელმა საერთაშორისო საგამოძიებო კომისიამ ისრაელის ხელისუფლებას მოუწოდა, „დაასრულოს გენოციდი“ ღაზას სექტორში. კომისიის დასკვნები 2025 წლის 16 სექტემბერს გაეროს პრესსამსახურმა გაავრცელა; ჟენევაში გამართულ პრესკონფერენციაზე კომისიის წევრებმა - განაცხადეს, რომ ისრაელის ხელისუფლებამ და უსაფრთხოების ძალებმა „ჩაიდინეს გენოციდის ხუთი აქტიდან ოთხი“, რომელიც 1948 წლის კონვენციით არის განსაზღვრული. მსგავსი განცხადებები მანამდეც გაკეთებულა მაღალი თანამდებობის პირების მიერ თუმცა, ომის პერიპეტიების თუ არაჰუმანური გარემოს შესახებ გენოციდის ფაქტების შესახებ გაკეთებული განცხადებების თუ ფაქტების მიმოხილვას ეს განცხადება არ ეძღვნება. უბრალოდ უნდა აღვნიშნოთ - რომ ეს უკანასკნელი კონფლიქტი - თუ არ ვცდები 2023 წლის 3 ოქტომბერს დაიწყო და ლოგიკურად, ამ პერიოდიდან არსებულ სიტუაციაზე უნდა გავრცელდეს შეფასება. რამდენადაც ვიცი, საქართველოს მოქალაქეობის შესახებ საქართველოს ორგანული კანონის მე-16 მუხლის 1-ლი პუნქტის თანახმად,
პირი საქართველოს მოქალაქეობას ნატურალიზაციით ვერ მოიპოვებს, თუ მას ჩადენილი აქვს საერთაშორისო დანაშაული მშვიდობისა და კაცობრიობის წინააღმდეგ. ამ ფრაზის განმარტებას არ დავიწყებ თუმცა, ვფიქრობ რომ გარდა საერთაშორისო ორგანიზაციის შეფასებისა, ვფიქრობ, რომ ისედაც მხედველობაში უნდა მიეღოთ საქართველოს კომპეტენტურ ორგანოებს თუ თანამდებობის პირებს იქ არსებული მდგომარეობა. ამასთან, რამდენადაც ვიცი ისრაელის სახელმწიფოში, გარკვეული ასაკის (პირობითად 20-40 წწ) პერიოდში ამ ქვეყნის მოქალაქეები, მიუხედავად იმისა ისინი ფლობენ მხოლოდ ადგილსამყოფელი ქვეყნის მოქალაქეობას თუ ასევე არიან ე.წ. ორმაგი მოქალაქეები, ექვებდებარიან/ ირიცხებიან სამხედრო რეზერვში (რაც გარკვეულ მოვალეობებს ლოგიკურად მაინც ითვალისწინებს თუგინდ მშვიდობიან პერიოდში) და ეს გარემოება რამდენადაც ვიცი ბოლო წლებია ასე მოქმედებს. შესაბამისად ისმის კითხვა, რამდენად მართებული იქნებოდა თუგინდ გაეროს მიერ შეფასებების გაკეთების დღიდან, მითუმეტეს ისრაელის ზემოხსენებული კანონმდებლობის გათვალისწინებით, ორგანული კანონის მე-16 მუხლის უგულვებელყოფა და პირისათვის საქართველოს მოქალაქეობის მინიჭება (პერსონალური მონაცემების დამუშავება) თან ისე, რომ მისი სამხედრო რეზერვში ყოფნის ან საომარ ქმედებებში რაიმე ფორმით ჩართულობა არ იქნებოდა გადამოწმებული. ამას გარდა, საგულისხმოა ორგანული კანონის 21-ე მუხლიც, რომლის თანახმად - საქართველოს მოქალაქე დაკარგავს საქართველოს მოქალაქეობას, თუ საქართველოს კომპეტენტური ორგანოების ნებართვის გარეშე შევა სხვა ქვეყნის სამხედრო სამსახურში ან პოლიციის ან უშიშროების სამსახურში (რაც ასეთი პირების მიერ საქართველოს მოქალაქეობის ფლობის საჭიროებისამებრ აცილების პოლიტიკით უნდა იყოს განპირობებული). ამასთან, ეს კომპეტენტური ორგანოები საქართველოს მთავრობის სამართლებრივი აქტით რამდენადაც ვიცი არ განსაზღვრულა. უფრო დეტალურად მოქალაქეობის დაკარგვის საფუძვლების და პირობების შესახებ იხილეთ ორგანული კანონის თუ არ ვცდები 21-ე მუხლში. ამასთან, ვეჭვობ, რომ მოქალაქეობის საკითხთა განხილვა გადაწყვეტის პროცესი ითვალისწინებს სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს მიერ რიგი გარემოების დადგენისათვის საჭირო დოკუმენტაციის ან/და განმცხადებლისათვის მოთხოვნის უფლებამოსილებას, მიმდინარე საქმისწარმოების ფარგლებში (გთხოვთ, გადაამოწმოთ უფლებამოსილ ორგანოსთან აღნიშნული).
=> შესაბამისად, გამაჩნია რა კითხვები, გთხოვთ, გამიწიეთ კონსულტაცია - რამდენად სწორად იქნებოდა ისრაელის მოქალაქეთათვის მოქალაქეობის მინიჭება (პერსონალური მონაცემების დამუშავება) იმ ვითარებაში - გენოციდის ფაქტებზე საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ საუბრის დაწყების და სამხედრო მოქმედებებში მონაწილეობის ან თადარიგში ყოფნის შესახებ ინფორმაციის გადამოწმების გარეშე. ასევე, გამომდინარე იქიდან, რომ სამხედრო ოპერაციებში მონაწილე პირებმა შესაძლოა შემდგომში გამოავლინონ საქართველოს მოქალაქეობის მიღების სურვილი, ხომ არ იქნება საჭირო რიგი ფაქტების გამოვლენის და ორგანული კანონის მე-16 მუხლით გაკეთებული დათქმის შესასრულებლად, დამატებითი ინფორმაციის და დოკუმენტაციის მოთხოვნა.
========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, დაინტერესების შემთხვევაში გაეცნოთ საქართველოს პარლამენტში ჩემს მიერ წარდგენილ საკანონმდებლო წინადადებებს - შემდეგი ბმულიდან (შესაბამისი მონაცემებით ძიებოს პროცესის უზრუნველყოფით https://www.parliament.ge/legislation/fi...)
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. აქვე, გაითვალისწინეთ საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლი ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით და სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას);
========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, სრულად არ მიუთითოთ პირადი ნომერი (დაშტრიხეთ), საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები (სასურველია განცხადების მიღებისთანავე მისი ასლი და რეგისტრაციის თარიღი და ნომერი მომაწოდოთ ელ ფოსტაზე), პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მიზანშეწონილია წერილის ძირითად ნაწილში ასახვის გზით, დანართის წარმოდგენის შემთხვევაში - გთხოვთ დაამოწმოთ ისიც.
========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ, დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც.
===========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით
ხელმძღვანელობა.
===========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
==========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




