დისკრიმინაციის აღმოფხვრა/ თანასწორობის უზრუნველყოფა

მოთხოვნა დაზუსტების მოლოდინშია. თუ შენ ხარ მომხმარებელი ნიკოლოზ ნიკოლაძე, გთხოვთ შესვლა საპასუხო წერილის გაგზავნა.

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს სახალხო დამცველს

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე, მერე მისი დასკანირება და შემდგომ განაცხადიდ სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).

განცხადება

საკითხი პირველი - 1)

რამდენადაც მახსოვს, საქართველოს საარჩევნო კოდექსის თანახმად,
სხვა სახელმწიფოში საარჩევნო უბნებს ქმნის ცესკო არჩევნების დღემდე არაუგვიანეს 30-ე დღისა საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მონაცემების საფუძველზე, არანაკლებ 50 და არაუმეტეს 3 000 ამომრჩევლისათვის.

ამასთან, საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად,
=> ყველა ადამიანი სამართლის წინაშე თანასწორია. აკრძალულია დისკრიმინაცია რასის, კანის ფერის, სქესის, წარმოშობის, ეთნიკური კუთვნილების, ენის, რელიგიის, პოლიტიკური ან სხვა შეხედულებების, სოციალური კუთვნილების, ქონებრივი ან წოდებრივი მდგომარეობის, საცხოვრებელი ადგილის ან სხვა ნიშნის მიხედვით.
=> საქართველოს ყოველ მოქალაქეს 18 წლის ასაკიდან აქვს რეფერენდუმში, სახელმწიფო, ავტონომიური რესპუბლიკისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების არჩევნებში მონაწილეობის უფლება. უზრუნველყოფილია ამომრჩევლის ნების თავისუფალი გამოვლენა.
=> საქართველოს ყოველ მოქალაქეს აქვს უფლება დაიკავოს ნებისმიერი საჯარო თანამდებობა, თუ იგი აკმაყოფილებს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს. საჯარო სამსახურის პირობები განისაზღვრება კანონით.

ამასთან, საქართველოს საარჩევნო კოდექსი რამდენადაც ვიცი ასევე ადგენს, რომ გამონაკლის შემთხვევებში (საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო მოსამსახურეთა დისლოკაციის ადგილი საზღვარგარეთ, პენიტენციური დაწესებულება, საავადმყოფო და სხვა სტაციონარული სამკურნალო დაწესებულება, სათნოების სახლი, მიუსაფართა თავშესაფარი, შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა პანსიონატი და სხვა სოციალური მიზნის მქონე დაწესებულება, რომელშიც 50-ზე მეტი ამომრჩეველია) საარჩევნო უბანი შეიძლება შეიქმნას კენჭისყრამდე არაუგვიანეს მე-15 დღისა. ამ პუნქტით განსაზღვრული დაწესებულება, რომელშიც ამომრჩეველთა რაოდენობა 50-ს არ აღემატება, საოლქო საარჩევნო კომისიის განკარგულებით მიემაგრება მასთან არსებულ უახლოეს საარჩევნო უბანს.

საგულისხმოა, რომ უკანასკნელი საპარლამენტო არჩევნებისას, ზოგიერთ სხვა ქვეყანასთან ერთად, საარჩევნო უბნები არ გახსნილა რუსეთსა და უკრაინაში (სავარაუდოდ მიმდინარე კონფლიქტური სიტუაციიდან გამომდინარე), რისი სამართლებრივი საფუძველი საარჩევნო კოდექსით თუ არ ვცდები არ არის მოცემული. საარჩევნო უბნები არ იხსნება ისეთ ქვეყნებში, სადაც ამომრჩეველთა რაოდენობა 50-ს არ აღწევს.

აღნიშნული გარემოების გამოც ხმის უფლება წაერთვათ და შემდგომშიც წაერთმევათ ჩვენი და ჩვენი თანამემამულეების/ ახლობლების ოჯახის წევრებს, აღმოჩნდნენ უთანასწორო მდგომარეობაში და თუ არაფერი შეიცვალა კვლავ დისკრიმინაციული მიდგომა იქნება დადგენილი მათ მიმართ, ამ რეგულაციით (ჩემის ჩათვლით) დაზარალდა და დაზარალდება შემდგომ არჩევნებისათვისაც ყველა ის პირი, რომელუც ხსენებული ამომრჩევლის იმედად ფიქრობდა საჯარო (პოლიტიკური) თანამდებობის დაკავებას პოლიტიკურ პროცესებში შემოსვლას.

ცნობისათვის: საზღვარგარეთ მყოფთა ამომრჩეველთა ერთიანი სია ძირითადად დგება:
=> სააგენტოს მონაცემთა ბაზაში არსებული, შესაბამის ტერიტორიაზე საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით რეგისტრირებულ პირთა, მათ შორის, იმ პირთა შესახებ მონაცემების საფუძველზე, რომლებსაც არჩევნების დღისთვის უსრულდებათ 18 წელი, აგრეთვე გარდაცვლილთა შესახებ მონაცემების საფუძველზე.
=> საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ გადაცემული იმ ამომრჩეველთა შესახებ მონაცემების საფუძველზე, რომლებიც საქართველოს საკონსულო აღრიცხვაზე დგანან.

ის ფაქტორი, რომ შეუძლებელია მსგავსად საზღვარგარეთ საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო მოსამსახურეთა დისლოკაციის ადგილისა, როდესაც ქვეყანაში/ საარჩევნო უბანში/ საკონსულო ოლქში ამომრჩეველთა რაოდენობა 50-ს არ აღემატება, საოლქო საარჩევნო კომისია განკარგულებით არ წყვეტს ამ ამომრჩეველთა მიმაგრებას მასთან არსებულ უახლოეს საარჩევნო უბანზე. ამას გარდა, მიუხედავად იმისა, რომ რფ-სთან გაწყვეტილია დიპლომატიური ურთიერთობა და თუ იქ ამომრჩეველთათვის არ იქლმნება სიცოცხლისა და ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული პრობლემა, საარჩევნო ადმინისტრაცია, შუამავალი შვეიცარული მხარის მეშვეობით, უნდა ცდილობდეს საარჩევნო უბნის გახსნას, საარჩევნო პროცესის წარმართვას. ამ პროცესის ხელის შემშლელი სამართლებრივი საფუძველი საქართველოს კანონმდებლობით არაა განსაზღვრული.

გთხოვთ, საქართველოს სახალხო დამცველის შესახებ საქართველოს ორგანული კანონით მონიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში შეაფასოთ ხსენებული სამართლებრივი აქტის საქართველოს კონსტიტუციის მეორე თავთან (ჩემს მიერ მოყვანილი და სხვა ნორმების კუთხით) შესაბამისობის კუთხით.

დამატებითი ინფორმაციისთვის იხილეთ საარჩევნო ადმინისტრაციის ვებ გვერდი
https://cesko.ge/ge/archevnebi/2024

საკითხი მეორე - 2)

აქვე, როგორც თქვენთვის ცნობილია, ქვეყნის ფარგლებს გარეთ იმყოფება მილიონზე მეტი ამომრჩეველი. ანასთან, ხელისუფლებამ, სათანადოდ დაუსაბუთებელი გარემოებებით, გადაწყვიტა საზღვარგარეთ საარჩევნო უბნები არ გახსნას და ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მყოფ პირებს ხმის მისაცემად ერთობ რთული გზა, სამშობლოში გარკვეული პერიოდით დაბრუნება დაუტოვოს.

აქვე, მათ მიერ დასახელებული პოლიტიკური ზეგავლენების ქვეშ ყოფნა (ზუსტი ფრაზა არ დამამახსოვრდა რა საფრთხეებზე საუბრობდა ქართული ოცნების სახელმწიფო პოლიტიკური თანამდებობის პირები) დროებით სამშობლოში დაბრუნებით ვერ გაბათილდება. ამასთან, სამშობლოში დაბრუნების პრობლემა ექნება ყველა პირს, რომელსაც არ ააქვთ უცხო ადგილსამყოფელ ქვეყანაში კანონიერად ცხოვრების დამადასტურებელი დოკუმენტი, ზოგს არც გზის ხარჯების დაფარვა შეუძლია, ზოგს სამსახურიდან გათავისუფლებაც. მოწოდება, რომ 4 წელიწადში ერთხელ სამოქალაქო ვალდებულების მოსახდელად ჩამოსვლაზე ღირსების შემლახველი უნდა იყოს იმ ფონზე, როდესაც ბ. ოდიშარიას და ი. ზარქუას მსგავსი დეპუტატები საერთოდ არ სტუმრობდნენ უცხოეთში საქართველოს მოქალაქეთა კონცენტრაციის ადგილებს.

დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, საქართველოში აკრძალულია ნებისმიერი სახის დისკრიმინაცია. პირდაპირი დისკრიმინაცია არის ისეთი მოპყრობა ან პირობების შექმნა, რომელიც პირს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი უფლებებით სარგებლობისას ამ კანონის პირველი მუხლით გათვალისწინებული რომელიმე ნიშნის გამო არახელსაყრელ მდგომარეობაში აყენებს ანალოგიურ პირობებში მყოფ სხვა პირებთან შედარებით ან თანაბარ მდგომარეობაში აყენებს არსებითად უთანასწორო პირობებში მყოფ პირებს, გარდა ისეთი შემთხვევისა, როდესაც ამგვარი მოპყრობა ან პირობების შექმნა ემსახურება საზოგადოებრივი წესრიგისა და ზნეობის დასაცავად კანონით განსაზღვრულ მიზანს, აქვს ობიექტური და გონივრული გამართლება და აუცილებელია დემოკრატიულ საზოგადოებაში, ხოლო გამოყენებული საშუალებები თანაზომიერია ასეთი მიზნის მისაღწევად. ირიბი დისკრიმინაცია არის ისეთი მდგომარეობა, როდესაც ფორმით ნეიტრალური და არსით დისკრიმინაციული დებულება, კრიტერიუმი ან პრაქტიკა პირს ამ კანონის პირველი მუხლით გათვალისწინებული რომელიმე ნიშნის გამო არახელსაყრელ მდგომარეობაში აყენებს ანალოგიურ პირობებში მყოფ სხვა პირებთან შედარებით ან თანაბარ მდგომარეობაში აყენებს არსებითად უთანასწორო პირობებში მყოფ პირებს, გარდა ისეთი შემთხვევისა, როდესაც ამგვარი მდგომარეობა ემსახურება საზოგადოებრივი წესრიგისა და ზნეობის დასაცავად კანონით განსაზღვრულ მიზანს, აქვს ობიექტური და გონივრული გამართლება და აუცილებელია დემოკრატიულ საზოგადოებაში, ხოლო გამოყენებული საშუალებები თანაზომიერია ასეთი მიზნის მისაღწევად.

ხსენებული კანონის თანახმად, დისკრიმინაციის აღმოსაფხვრელად ნებისმიერი დაწესებულება ვალდებულია: ა) თავისი საქმიანობა, აგრეთვე სამართლებრივი აქტები და შიდა რეგულაციები, თუ ისინი არსებობს, შეუსაბამოს ამ კანონსა და სხვა ანტიდისკრიმინაციულ კანონმდებლობას; ბ) სავარაუდო დისკრიმინაციის ნებისმიერ ფაქტზე სწრაფი და ეფექტიანი რეაგირება მოახდინოს; გ) დისკრიმინაციის ფაქტის დადასტურების შემთხვევაში საქართველოს კანონმდებლობისა და შიდა რეგულაციების შესაბამისად პასუხისმგებლობა დააკისროს მის დაქვემდებარებაში მყოფ დამრღვევ პირს და უზრუნველყოს დისკრიმინაციის შედეგების აღმოფხვრა მესამე პირის უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების შეულახავად.

ამავე კანონის თანახმად, დისკრიმინაციის აღმოფხვრისა და თანასწორობის უზრუნველყოფაზე ზედამხედველობას ახორციელებს საქართველოს სახალხო დამცველი.

საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილებების განსახორციელებლად საქართველოს სახალხო დამცველი:
=> დისკრიმინაციის მსხვერპლის უფლებების აღსადგენად რეკომენდაციით მიმართავს შესაბამის დაწესებულებას ან პირს, თუ საქმის მორიგებით დასრულება შეუძლებელი აღმოჩნდება და არსებობს საკმარისი მასალები, რომლებიც დისკრიმინაციას ადასტურებს;
=> უფლებამოსილია, როგორც დაინტერესებულმა პირმა, საქართველოს ადმინისტრაციული საპროცესო კოდექსის შესაბამისად მიმართოს სასამართლოს და მოითხოვოს ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემა ან ქმედების განხორციელება, თუ ადმინისტრაციულმა ორგანომ მის რეკომენდაციას არ უპასუხა.

გთხოვთ, განიხილოთ ჩემს მიერ წამოწეული საკითხი და საჭიროებისამებრ განახორციელოთ დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს კანონით გათვალისწინებული ჩემს მიერ მითითებული ქმედებები.

აქვე, თქვენთვისაც ცნობილია, რომ წლების განმავლობაში არაერთი მცდელობა მქონდა საარჩევნო კანონმდებლობის სრულყოფის კუთხით (საზღვარგარეთ საარჩევნო უფლებების ხელმისაწვდომობის გაზრდის კუთხით პოლიტიკური დოკუმენტის შემუშავება და მისი გაზიარება უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოსათვის,ის საფუძვლად საკანონმდებლო წინადადებების შემუშავება და საქართველოს პარლამენტში წარდგენა (11 განცხადება), პრეზიდენტისათვის, მთავრობისათვის და საარჩევნო ადმინისტრაციისთვის მათი გაზიარება, სახალხო დამცველის წინაშე განცხადებებით მიმართვა და მითითებული ნორმების და გარემოებების საქართველოს კონსტიტუციის მეორე თავთან შესაბამისობის დადგენის კუთხით მომართვა...)
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე
pdf ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი
დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების/ წინა, ამ თუ შემდგომი განცხადების (ასეთის
არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებების დასამუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას
მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და
დაზიანებისგან.
===========
სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით
აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული
კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან
დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ"
პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა
ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი
წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან
არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ
საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება
დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო.
სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი,
აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ
შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას.
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის
გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს სახალხო დამცველის აპარატი, სახალხო დამცველის აპარატი

გაცნობებთ, რომ  უფლების სავარაუდო დარღვევის შესწავლის მიზნით, საქართველოს
სახალხო დამცველის აპარატში დაწყებულია საქმისწარმოება 2025 წლის 16
დეკემბრის N11552/25  განცხადების საფუძველზე. 
განცხადების განხილვის შედეგები, გეცნობებათ დამატებით.

 

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

ვისგან: ნიკოლოზ ნიკოლაძე <[მოთხოვნის #3806 ელ-ფოსტა]>
გაგზავნილი: სამშაბათი, 16 დეკემბერი, 2025 10:02
ვის: საქართველოს სახალხო დამცველის აპარატი <[სახალხო დამცველის აპარატი მოთხოვნის ელ-ფოსტა]>
თემა: საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა - დისკრიმინაციის აღმოფხვრა/ თანასწორობის
უზრუნველყოფა
 
საქართველოს სახალხო დამცველს

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე, მერე მისი დასკანირება და შემდგომ განაცხადიდ
სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).

განცხადება

საკითხი პირველი - 1)

რამდენადაც მახსოვს, საქართველოს საარჩევნო კოდექსის თანახმად,
სხვა სახელმწიფოში საარჩევნო უბნებს ქმნის ცესკო არჩევნების დღემდე
არაუგვიანეს 30-ე დღისა საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მონაცემების
საფუძველზე, არანაკლებ 50 და არაუმეტეს 3 000 ამომრჩევლისათვის.

ამასთან, საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად,
=> ყველა ადამიანი სამართლის წინაშე თანასწორია. აკრძალულია დისკრიმინაცია
რასის, კანის ფერის, სქესის, წარმოშობის, ეთნიკური კუთვნილების, ენის,
რელიგიის, პოლიტიკური ან სხვა შეხედულებების, სოციალური კუთვნილების,
ქონებრივი ან წოდებრივი მდგომარეობის, საცხოვრებელი ადგილის ან სხვა ნიშნის
მიხედვით.
=> საქართველოს ყოველ მოქალაქეს 18 წლის ასაკიდან აქვს რეფერენდუმში,
სახელმწიფო, ავტონომიური რესპუბლიკისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის
ორგანოების არჩევნებში მონაწილეობის უფლება. უზრუნველყოფილია ამომრჩევლის
ნების თავისუფალი გამოვლენა.
=> საქართველოს ყოველ მოქალაქეს აქვს უფლება დაიკავოს ნებისმიერი საჯარო
თანამდებობა, თუ იგი აკმაყოფილებს კანონმდებლობით დადგენილ მოთხოვნებს.
საჯარო სამსახურის პირობები განისაზღვრება კანონით.

ამასთან, საქართველოს საარჩევნო კოდექსი რამდენადაც ვიცი ასევე ადგენს, რომ
გამონაკლის შემთხვევებში (საქართველოს თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო
მოსამსახურეთა დისლოკაციის ადგილი საზღვარგარეთ, პენიტენციური დაწესებულება,
საავადმყოფო და სხვა სტაციონარული სამკურნალო დაწესებულება, სათნოების სახლი,
მიუსაფართა თავშესაფარი, შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა პანსიონატი
და სხვა სოციალური მიზნის მქონე დაწესებულება, რომელშიც 50-ზე მეტი
ამომრჩეველია) საარჩევნო უბანი შეიძლება შეიქმნას კენჭისყრამდე არაუგვიანეს
მე-15 დღისა. ამ პუნქტით განსაზღვრული დაწესებულება, რომელშიც ამომრჩეველთა
რაოდენობა 50-ს არ აღემატება, საოლქო საარჩევნო კომისიის განკარგულებით
მიემაგრება მასთან არსებულ უახლოეს საარჩევნო უბანს.

საგულისხმოა, რომ უკანასკნელი საპარლამენტო არჩევნებისას,  ზოგიერთ სხვა
ქვეყანასთან ერთად, საარჩევნო უბნები არ გახსნილა რუსეთსა და უკრაინაში
(სავარაუდოდ მიმდინარე კონფლიქტური სიტუაციიდან გამომდინარე), რისი
სამართლებრივი საფუძველი საარჩევნო კოდექსით თუ არ ვცდები არ არის მოცემული.
საარჩევნო უბნები არ იხსნება ისეთ ქვეყნებში, სადაც ამომრჩეველთა რაოდენობა
50-ს არ აღწევს.

აღნიშნული გარემოების გამოც ხმის უფლება წაერთვათ და შემდგომშიც წაერთმევათ
ჩვენი და ჩვენი თანამემამულეების/ ახლობლების ოჯახის წევრებს, აღმოჩნდნენ
უთანასწორო მდგომარეობაში და თუ არაფერი შეიცვალა კვლავ დისკრიმინაციული
მიდგომა იქნება დადგენილი მათ მიმართ, ამ რეგულაციით (ჩემის ჩათვლით)
დაზარალდა და დაზარალდება შემდგომ არჩევნებისათვისაც ყველა ის პირი, რომელუც
ხსენებული ამომრჩევლის იმედად ფიქრობდა საჯარო (პოლიტიკური) თანამდებობის
დაკავებას პოლიტიკურ პროცესებში შემოსვლას.

ცნობისათვის: საზღვარგარეთ მყოფთა ამომრჩეველთა ერთიანი სია ძირითადად დგება:
=> სააგენტოს მონაცემთა ბაზაში არსებული, შესაბამის ტერიტორიაზე საცხოვრებელი
ადგილის მიხედვით რეგისტრირებულ პირთა, მათ შორის, იმ პირთა შესახებ
მონაცემების საფუძველზე, რომლებსაც არჩევნების დღისთვის უსრულდებათ 18 წელი,
აგრეთვე გარდაცვლილთა შესახებ მონაცემების საფუძველზე.
=> საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მიერ გადაცემული იმ ამომრჩეველთა
შესახებ მონაცემების საფუძველზე, რომლებიც საქართველოს საკონსულო აღრიცხვაზე
დგანან.

ის ფაქტორი, რომ შეუძლებელია მსგავსად საზღვარგარეთ საქართველოს თავდაცვის
სამინისტროს სამხედრო მოსამსახურეთა დისლოკაციის ადგილისა, როდესაც
ქვეყანაში/ საარჩევნო უბანში/ საკონსულო ოლქში ამომრჩეველთა რაოდენობა 50-ს
არ აღემატება, საოლქო საარჩევნო კომისია განკარგულებით არ წყვეტს ამ
ამომრჩეველთა მიმაგრებას მასთან არსებულ უახლოეს საარჩევნო უბანზე. ამას
გარდა, მიუხედავად იმისა, რომ რფ-სთან გაწყვეტილია დიპლომატიური ურთიერთობა
და თუ იქ ამომრჩეველთათვის არ იქლმნება სიცოცხლისა და ჯანმრთელობასთან
დაკავშირებული პრობლემა, საარჩევნო ადმინისტრაცია, შუამავალი შვეიცარული
მხარის მეშვეობით, უნდა ცდილობდეს საარჩევნო უბნის გახსნას, საარჩევნო
პროცესის წარმართვას. ამ პროცესის ხელის შემშლელი სამართლებრივი საფუძველი
საქართველოს კანონმდებლობით არაა განსაზღვრული.

გთხოვთ, საქართველოს სახალხო დამცველის შესახებ საქართველოს ორგანული კანონით
მონიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში შეაფასოთ ხსენებული სამართლებრივი
აქტის  საქართველოს კონსტიტუციის მეორე თავთან (ჩემს მიერ მოყვანილი და სხვა
ნორმების კუთხით) შესაბამისობის კუთხით.

დამატებითი ინფორმაციისთვის იხილეთ საარჩევნო ადმინისტრაციის ვებ გვერდი
[1]https://cesko.ge/ge/archevnebi/2024

საკითხი მეორე - 2)

აქვე, როგორც თქვენთვის ცნობილია, ქვეყნის ფარგლებს გარეთ იმყოფება მილიონზე
მეტი ამომრჩეველი. ანასთან, ხელისუფლებამ, სათანადოდ დაუსაბუთებელი
გარემოებებით, გადაწყვიტა საზღვარგარეთ საარჩევნო უბნები არ გახსნას და
ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მყოფ პირებს ხმის მისაცემად ერთობ რთული გზა,
სამშობლოში გარკვეული პერიოდით დაბრუნება დაუტოვოს.

აქვე, მათ მიერ დასახელებული პოლიტიკური ზეგავლენების ქვეშ ყოფნა (ზუსტი
ფრაზა არ დამამახსოვრდა რა საფრთხეებზე საუბრობდა ქართული ოცნების სახელმწიფო
პოლიტიკური თანამდებობის პირები) დროებით სამშობლოში დაბრუნებით ვერ
გაბათილდება. ამასთან, სამშობლოში დაბრუნების პრობლემა ექნება ყველა პირს,
რომელსაც არ ააქვთ უცხო ადგილსამყოფელ ქვეყანაში კანონიერად ცხოვრების
დამადასტურებელი დოკუმენტი, ზოგს არც გზის ხარჯების დაფარვა შეუძლია, ზოგს
სამსახურიდან გათავისუფლებაც. მოწოდება, რომ 4 წელიწადში ერთხელ სამოქალაქო
ვალდებულების მოსახდელად ჩამოსვლაზე ღირსების შემლახველი უნდა იყოს იმ ფონზე,
როდესაც ბ. ოდიშარიას და ი. ზარქუას მსგავსი დეპუტატები საერთოდ არ
სტუმრობდნენ უცხოეთში საქართველოს მოქალაქეთა კონცენტრაციის ადგილებს.

დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს კანონის
თანახმად, საქართველოში აკრძალულია ნებისმიერი სახის დისკრიმინაცია.
პირდაპირი დისკრიმინაცია არის ისეთი მოპყრობა ან პირობების შექმნა, რომელიც
პირს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი უფლებებით სარგებლობისას ამ
კანონის პირველი მუხლით გათვალისწინებული რომელიმე ნიშნის გამო არახელსაყრელ
მდგომარეობაში აყენებს ანალოგიურ პირობებში მყოფ სხვა პირებთან შედარებით ან
თანაბარ მდგომარეობაში აყენებს არსებითად უთანასწორო პირობებში მყოფ პირებს,
გარდა ისეთი შემთხვევისა, როდესაც ამგვარი მოპყრობა ან პირობების შექმნა
ემსახურება საზოგადოებრივი წესრიგისა და ზნეობის დასაცავად კანონით
განსაზღვრულ მიზანს, აქვს ობიექტური და გონივრული გამართლება და აუცილებელია
დემოკრატიულ საზოგადოებაში, ხოლო გამოყენებული საშუალებები თანაზომიერია
ასეთი მიზნის მისაღწევად. ირიბი დისკრიმინაცია არის ისეთი მდგომარეობა,
როდესაც ფორმით ნეიტრალური და არსით დისკრიმინაციული დებულება, კრიტერიუმი ან
პრაქტიკა პირს ამ კანონის პირველი მუხლით გათვალისწინებული რომელიმე ნიშნის
გამო არახელსაყრელ მდგომარეობაში აყენებს ანალოგიურ პირობებში მყოფ სხვა
პირებთან შედარებით ან თანაბარ მდგომარეობაში აყენებს არსებითად უთანასწორო
პირობებში მყოფ პირებს, გარდა ისეთი შემთხვევისა, როდესაც ამგვარი
მდგომარეობა ემსახურება საზოგადოებრივი წესრიგისა და ზნეობის დასაცავად
კანონით განსაზღვრულ მიზანს, აქვს ობიექტური და გონივრული გამართლება და
აუცილებელია დემოკრატიულ საზოგადოებაში, ხოლო გამოყენებული საშუალებები
თანაზომიერია ასეთი მიზნის მისაღწევად.  

ხსენებული კანონის თანახმად, დისკრიმინაციის აღმოსაფხვრელად ნებისმიერი
დაწესებულება ვალდებულია: ა) თავისი საქმიანობა, აგრეთვე სამართლებრივი
აქტები და შიდა რეგულაციები, თუ ისინი არსებობს, შეუსაბამოს ამ კანონსა და
სხვა ანტიდისკრიმინაციულ კანონმდებლობას; ბ) სავარაუდო დისკრიმინაციის
ნებისმიერ ფაქტზე სწრაფი და ეფექტიანი რეაგირება მოახდინოს; გ)
დისკრიმინაციის ფაქტის დადასტურების შემთხვევაში საქართველოს კანონმდებლობისა
და შიდა რეგულაციების შესაბამისად პასუხისმგებლობა დააკისროს მის
დაქვემდებარებაში მყოფ დამრღვევ პირს და უზრუნველყოს დისკრიმინაციის
შედეგების აღმოფხვრა მესამე პირის უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების
შეულახავად.

ამავე კანონის თანახმად, დისკრიმინაციის აღმოფხვრისა და თანასწორობის
უზრუნველყოფაზე ზედამხედველობას ახორციელებს საქართველოს სახალხო დამცველი.

საქართველოს კანონმდებლობით მინიჭებული უფლებამოსილებების განსახორციელებლად
საქართველოს სახალხო დამცველი:
=> დისკრიმინაციის მსხვერპლის უფლებების აღსადგენად რეკომენდაციით მიმართავს
შესაბამის დაწესებულებას ან პირს, თუ საქმის მორიგებით დასრულება შეუძლებელი
აღმოჩნდება და არსებობს საკმარისი მასალები, რომლებიც დისკრიმინაციას
ადასტურებს;
=> უფლებამოსილია, როგორც დაინტერესებულმა პირმა, საქართველოს
ადმინისტრაციული საპროცესო კოდექსის შესაბამისად მიმართოს სასამართლოს და
მოითხოვოს ადმინისტრაციულ-სამართლებრივი აქტის გამოცემა ან ქმედების
განხორციელება, თუ ადმინისტრაციულმა ორგანომ მის რეკომენდაციას არ უპასუხა.

გთხოვთ, განიხილოთ ჩემს მიერ წამოწეული საკითხი და საჭიროებისამებრ
განახორციელოთ დისკრიმინაციის ყველა ფორმის აღმოფხვრის შესახებ საქართველოს
კანონით გათვალისწინებული ჩემს მიერ მითითებული ქმედებები.

აქვე, თქვენთვისაც ცნობილია, რომ წლების განმავლობაში არაერთი მცდელობა
მქონდა საარჩევნო კანონმდებლობის სრულყოფის კუთხით (საზღვარგარეთ საარჩევნო
უფლებების ხელმისაწვდომობის გაზრდის კუთხით პოლიტიკური დოკუმენტის შემუშავება
და მისი გაზიარება უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოსათვის,ის საფუძვლად
საკანონმდებლო წინადადებების შემუშავება და საქართველოს პარლამენტში წარდგენა
(11 განცხადება), პრეზიდენტისათვის, მთავრობისათვის და საარჩევნო
ადმინისტრაციისთვის მათი გაზიარება, სახალხო დამცველის წინაშე განცხადებებით
მიმართვა და მითითებული ნორმების და გარემოებების საქართველოს კონსტიტუციის
მეორე თავთან შესაბამისობის დადგენის კუთხით მომართვა...)
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან
ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე
pdf ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი
დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების/ წინა, ამ თუ შემდგომი განცხადების (ასეთის
არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე
შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს
გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის
მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით
დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც
(საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებების დასამუშავებლად ცალკე კომპიუტერული
მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას
მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც
სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო
დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და
დაზიანებისგან.
===========
სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით
აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული
კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან
დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ"
პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა
ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი
წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან
არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ
საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება
მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას
ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა
საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების
შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია
მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან
მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის
გარეშე.
=========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება
დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო.
სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად,
აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი,
აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს
რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ
შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად
ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას.
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას
ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა
საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების
შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია
მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან
მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის
გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

-------------------------------------------------------------------

ეს წერილი გამოგზავნილია AskGov.ge-ის დახმარებით. ევროკავშირის და “ღია
მმართველობის პარტნიორობის” მხარდაჭერით, პლატფორმა ინფორმაციის გამოთხოვის
პროცედურის გამარტივებას და ინკლუზიურობას ემსახურება.

მოცემული წერილი წარმოადგენს საჯარო ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით
მოთხოვნას და, სზაკ-ის 37-ე მუხლის თანახმად, საჯარო დაწესებულება
ვალდებულია, უზრუნველყოს მოქალაქის მოთხოვნაზე რეაგირება.

ინფორმაცია შეგიძლიათ გასცეთ ამავე წერილზე პასუხით, ან შემდეგ ელ-ფოსტაზე
წერილის გაგზავნით:
[მოთხოვნის #3806 ელ-ფოსტა]

თუ თქვენ არ ხართ საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელი პირი და ეს
წერილი შეცდომით მიიღეთ, ბოდიშს გიხდით. გთხოვთ, მოგვწეროთ შეცდომის შესახებ,
რათა ბაზიდან ამოვიღოთ თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია: [ელ-ფოსტა]
[2]http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...

წერილზე გაცემული პასუხი საჯაროდ გამოქვეყნდება პორტალზე Askgov.ge.
კონფიდენციალურობის პოლიტიკა:
[3]http://askgov.ge/ka/help/officers

პატივისცემით, AskGov.ge-ის გუნდი.

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
1. https://cesko.ge/ge/archevnebi/2024
2. http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...
3. http://askgov.ge/ka/help/officers