არ ვიცით, საჯარო დაწესებულებისგან გამოგზავნილი პასუხი შეიცავს ინფორმაციას თუ არა – თუ ხარ მომხმარებელი - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, გთხოვ გაიარე ავტორიზაცია და განაახლე სტატუსი.

ავარიული შენობა ნაგებობების რეესტრი

ვუცდით მომხმარებელს - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, რომ ბოლო პასუხები წაიკითხოს და მათი სტატუსი განაახლოს.

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით, სახალხო დამცველს, სახალხო დამცველის აპარატს.

გთხოვთ, განახორციელოთ ორგანული კანონით მონიჭებული და სხვა საკანონმდებლო აქტებით გათვალისწინებული თქვენთვის მონიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში ჩემი მომართვების დაკმაყოფილება:

1) გთხოვთ, მომაწოდოთ იმ კორესპონდენციის ასლები - როდესაც სახალხო დამცველი 2004-2013 წლებში რეკომენდაციით მიმართავდა სხვადასხვა ადმინისტრაციულ ორგანოს (ამა თუ იმ ხარვეზზე მითითების თუ გამოსწორების მიზნით)
2) როგორც თქვენთვის ცნობილია, არჩევნებში ჩემი ან სხვა დაინტერესებული
ფიზიკურის პირის კონსტიტუციით გათვალისწინებული უფლებით სარგებლობის მიზნით,
2023-2024 წლებში ვეცადე საქართველოს კანონმდებლობის შეცვლას ჩემს ხელთ
არსებული ბერკეტების გათვალისწინებით, რამეთუ 2024 წლის არჩევნებში
მონაწილეობა მსურდა, ეს სურვილი არსად გამქრალა (თუმცა, ამ უკანასკნელის შემთხვევაში გათვიცნობიერებული მქონდა რომ კანონმდებლობით მონიჭებულმა ბერკეტების კანონმდებლობის მხრივ რაიმეს შესაცვლელად მოცემულ ეტაპზე არ გაამართლა, შესაბამისი რესურსების და შესაძლებლობების მოსაძიებლად არასაკმარისი დროც იყო), პრობლემური იყო არა მხოლოდ ჩემთვის სასურველი ფორმით არჩევნებში მონაწილეობის საკითხი, არამედ - ამომრჩეველთა ერთიანი სიის ფორმირების საკითხი, სწორედ რომ მსურს შემდგომ არჩევნებში მონაწილეობის ცდა, მინდა ამ პროცესისათვის მეტი არგუმენტაციით და მტკიცებულებებით ვიყო მომზადებული. რამდენადაც საზოგადოდ გაჟღერდა თბილისის მერის მიერ, თბილისში 10 ათასი ავარიული შენობა ნაგებობაა.. ამასთან, სულ რომ საკუთარ სახლებში მივიჩნიოთ ისინი, მათში მცხოვრები, შესაბამისად საცხოვრისის რეგისტრირებული პირების ოდენობა 30 ათასი მაინც იქნება, სულ რომ საკუთარ სახლად მივიჩნიოთ ისინი და თითოეულ სახლში მცხოვრებ პირად 3 კაცი მივიჩნიოთ, თბილისში მოსახლე 2% მაინც არის სიცოცხლის და ჯანმრთელობის რისკის ქვეშ, ასევე, ამ ოდენობით პირთა საარჩევნო ადგილმდებარეობით განსაზღვრაც ეჭვს უნდა იწვევდეს, თუმცა, კარგად ვიცით რომ მხოლოდ საკუთარი სახლებით არ შემოიფარგლება ავარიული შენობა ნაგებობები, ერთ ავარიულ შენობა ნაგებობაში რეგისტრირებულ პირად ზოგ შემთხვევაში არა 3 არამედ 30 და რიგ შემთხვევაში 100-ზე ნაკლებიც არ უნდა მივიჩნიოთ. გასათვალისწინებელია ის, რომ ამგვარ მდგომარეობაში იქნება საქართველოს სხვა დასახლებული პუნქტებიც. ლოგიკურად და სავარაუდოდ ნორმატიული აქტების შესაბამისად, თვითმართველი ერთეულები უნდა აწვდიდნენ იმ ავარიული შენობა ნაგებობების შესახებ მონაცემებს რომლებიც საცხოვრისის უვარგისია თუ საშიშია - მე-3, მე-4 და მე-5 კატეგორიის ავარიული შენობა ნაგებობების შესახებ სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს, რამეთუ მათ აღარ მოახდინონ პირის რეგისტრაცია საცხოვრებელი ადგილის შესაბამისად და დააფიქსირონ პირობითად - თბილისი მისამართის გარეშედ. რამდენადაც ვიცი სამართლებრივი აქტებით განსაზღვრული რეგულაცია ამას ითვალისწინებს. შესაძლოა ასეთი ფართის მფლობელი პირები ფიზიკურად დიდი ხანია აღარც ცხოვრობდნენ მოცემულ მისამართზე, იმყოფებოდნენ ნათესავთან, ქირით ან რაიონში სოფლად და საარჩევნო მიზნებისათვის კენჭისყრის ადგილიც მათთვის არარელევანტური იყოს (და რეალურად გაჭირვებული მდგომარეობის გათვალისწინებით ვერც მიდიოდნენ ხმის მისაცემად, ვერც ნაქირავებ ბინაში რეგისტრირდებოდნენ და ნათესავის ბინაში მყოფთ ამისა ერიდებოდეთ, ვერც ფიქტიურ მისამართად აფიქსირებდნენ თავს - რამეთუ საცხოვრებელი ბინიდან ამოჭრას არავინ ახდენდეს. საცხოვრისად. შესაბამისად, ეს საკითხი მოითხოვს შეფასებას კონსტიტუციის მეორე თავთან შესაბამისობის დადგენის მხრივ. რაც ჩემთვის ასევე რელევანტურია - რამეთუ არაიდენტიფიცირებად ამომრჩეველთა პირობებში ძნელდება ადგილობრივ მოსახლეებთან გეგმიური სააგიტაციო შეხვედრების ორგანიზება. მაგალითად, გარდა შენობა ნაგებობების გამაგრების, ახლის აშენების საკითხისა, მიზანშეწონილად მიმაჩნია ყველა საცხოვრებელ თუ კომერციულ ფართზე გაკეთდეს საინფორმაციო დაფა თუ აბრა შენობის მდგრადობის და საგანგებო სიტუაციების დროს განსახორციელებელი ქმედებების შესახებ - ის რაც მათ სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას რისკს ქმნის, ამის შესახებ შენობა ნაგებობაში მცხოვრებმა, მომუშავემ თუ ვიზიტით მყოფმა პირმა უნდა იცოდეს. ამას გარდა, მხედველობაშია მისაღები პერსონალურ მონაცემთა დამუშავების პრინციპები, მათ შორის მონაცემთა სიზუსტის, სისწორის და განახლებადი ის კუთხით, მონაცემთა ავტომატური დამუშავების ფორმიდან გამომდინარე პერსონალურ მონაცემთა დამუშავებისას ფიზიკური პირების დაცვის შესახებ კონვენციის ნორმებიც. აქ საუბარი არაა მხოლოდ პასიურ საარჩევნო უფლებებზე, არამედ აქტიურ საარჩევნო უფლებაზე, რამეთუ არ მსურს არანაირი მანიპულირების შესაძლებლობა არსებობდეს მითუმეტეს მაშინ როდესაც კონსტიტუცია გვეუბნება რომ ხელისუფლების წყარო უნდა იყოს ხალხი და არა ის თეორიული ალბათობაც კი რომელიც ხმის მიცემის მიტაცების შესაბამისი კანონმდებლობა იძლევა. შესაბამისად, კიდევ ერთხელ მოგმართავთ თხოვნით შეაფასეთ მოცემული მდგომარეობა, მისი გამომწვევი მიზეზები - ხარვეზიანი საარჩევნო კანონმდებლობა თუ უფლებამოსილი პირის კანონმდებლობით განუსაზღვრელი რეგულაციები/ ქმედებები, რამეთუ მსურს შემდგომ საპარლამენტო არჩევნებში ჯანსაღ გარემოში, ჯანსაღი კონკურენციის პირობებში მივიღო მონაწილეობა, ვისარგებლო პასიური საარჩევნო უფლებებით და მისთვის დამახასიათებელი პროცედურებით - რისთვისაც ამომრჩეველთა მონაცემების შესაბამისი ფორმით განსაზღვრა მნიშვნელოვანი უნდა იყოს.
=======

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს სახალხო დაცველის აპარატი, სახალხო დამცველის აპარატი

გაცნობებთ, რომ თქვენი 2025 წლის 31 ოქტომბრის განცხადება დარეგისტრირდა
N10102/25

 

 

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

ვისგან: ნიკოლოზ ნიკოლაძე <[მოთხოვნის #3668 ელ-ფოსტა]>
გაგზავნილი: პარასკევი, 31 ოქტომბერი, 2025 13:44
ვის: საქართველოს სახალხო დაცველის აპარატი <[სახალხო დამცველის აპარატი მოთხოვნის ელ-ფოსტა]>
თემა: საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა - ავარიული შენობა ნაგებობების რეესტრი
 
მოგესალმებით, სახალხო დამცველს, სახალხო დამცველის აპარატს.

გთხოვთ, განახორციელოთ ორგანული კანონით მონიჭებული და სხვა საკანონმდებლო
აქტებით გათვალისწინებული თქვენთვის მონიჭებული უფლებამოსილების ფარგლებში
ჩემი მომართვების დაკმაყოფილება:

1) გთხოვთ, მომაწოდოთ იმ კორესპონდენციის ასლები - როდესაც სახალხო დამცველი 
2004-2013 წლებში რეკომენდაციით მიმართავდა სხვადასხვა ადმინისტრაციულ
ორგანოს (ამა თუ იმ ხარვეზზე მითითების თუ გამოსწორების მიზნით)
2) როგორც თქვენთვის ცნობილია, არჩევნებში ჩემი ან სხვა დაინტერესებული
ფიზიკურის პირის კონსტიტუციით გათვალისწინებული უფლებით სარგებლობის მიზნით,
2023-2024 წლებში ვეცადე საქართველოს კანონმდებლობის შეცვლას ჩემს ხელთ
არსებული ბერკეტების გათვალისწინებით, რამეთუ 2024 წლის არჩევნებში
მონაწილეობა მსურდა, ეს სურვილი არსად გამქრალა (თუმცა, ამ უკანასკნელის
შემთხვევაში გათვიცნობიერებული მქონდა რომ კანონმდებლობით მონიჭებულმა
ბერკეტების კანონმდებლობის მხრივ რაიმეს შესაცვლელად მოცემულ ეტაპზე არ
გაამართლა, შესაბამისი რესურსების და შესაძლებლობების მოსაძიებლად
არასაკმარისი დროც იყო), პრობლემური იყო არა მხოლოდ ჩემთვის სასურველი ფორმით
არჩევნებში მონაწილეობის საკითხი, არამედ - ამომრჩეველთა ერთიანი სიის
ფორმირების საკითხი, სწორედ რომ მსურს შემდგომ არჩევნებში მონაწილეობის ცდა,
მინდა ამ პროცესისათვის მეტი არგუმენტაციით და მტკიცებულებებით ვიყო
მომზადებული. რამდენადაც საზოგადოდ გაჟღერდა თბილისის მერის მიერ, თბილისში
10 ათასი ავარიული შენობა ნაგებობაა.. ამასთან, სულ რომ საკუთარ სახლებში
მივიჩნიოთ ისინი, მათში მცხოვრები, შესაბამისად საცხოვრისის რეგისტრირებული
პირების ოდენობა 30 ათასი მაინც იქნება, სულ რომ საკუთარ სახლად მივიჩნიოთ
ისინი და თითოეულ სახლში მცხოვრებ პირად 3 კაცი მივიჩნიოთ, თბილისში მოსახლე
2% მაინც არის სიცოცხლის და ჯანმრთელობის რისკის ქვეშ, ასევე, ამ ოდენობით
პირთა საარჩევნო ადგილმდებარეობით განსაზღვრაც ეჭვს უნდა იწვევდეს, თუმცა,
კარგად ვიცით რომ მხოლოდ საკუთარი სახლებით არ შემოიფარგლება ავარიული შენობა
ნაგებობები, ერთ ავარიულ შენობა ნაგებობაში რეგისტრირებულ პირად ზოგ
შემთხვევაში არა 3 არამედ 30 და რიგ შემთხვევაში 100-ზე ნაკლებიც არ უნდა
მივიჩნიოთ. გასათვალისწინებელია ის, რომ ამგვარ მდგომარეობაში იქნება
საქართველოს სხვა დასახლებული პუნქტებიც. ლოგიკურად და სავარაუდოდ ნორმატიული
აქტების შესაბამისად, თვითმართველი ერთეულები უნდა აწვდიდნენ იმ ავარიული
შენობა ნაგებობების შესახებ მონაცემებს რომლებიც საცხოვრისის უვარგისია თუ
საშიშია - მე-3, მე-4 და მე-5 კატეგორიის ავარიული შენობა ნაგებობების
შესახებ სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს, რამეთუ მათ აღარ
მოახდინონ პირის რეგისტრაცია საცხოვრებელი ადგილის შესაბამისად და
დააფიქსირონ პირობითად - თბილისი მისამართის გარეშედ. რამდენადაც ვიცი
სამართლებრივი აქტებით განსაზღვრული რეგულაცია ამას ითვალისწინებს. შესაძლოა
ასეთი ფართის მფლობელი პირები ფიზიკურად დიდი ხანია აღარც ცხოვრობდნენ
მოცემულ მისამართზე, იმყოფებოდნენ ნათესავთან, ქირით ან რაიონში სოფლად და
საარჩევნო მიზნებისათვის კენჭისყრის ადგილიც მათთვის არარელევანტური იყოს (და
რეალურად გაჭირვებული მდგომარეობის გათვალისწინებით ვერც მიდიოდნენ ხმის
მისაცემად, ვერც ნაქირავებ ბინაში რეგისტრირდებოდნენ და ნათესავის ბინაში
მყოფთ ამისა ერიდებოდეთ, ვერც ფიქტიურ მისამართად აფიქსირებდნენ თავს -
რამეთუ საცხოვრებელი ბინიდან ამოჭრას არავინ ახდენდეს. საცხოვრისად.
შესაბამისად, ეს საკითხი მოითხოვს შეფასებას კონსტიტუციის მეორე თავთან
შესაბამისობის დადგენის მხრივ.  რაც ჩემთვის ასევე რელევანტურია - რამეთუ
არაიდენტიფიცირებად ამომრჩეველთა პირობებში ძნელდება ადგილობრივ მოსახლეებთან
გეგმიური სააგიტაციო შეხვედრების ორგანიზება. მაგალითად, გარდა შენობა
ნაგებობების გამაგრების, ახლის აშენების საკითხისა, მიზანშეწონილად მიმაჩნია
ყველა საცხოვრებელ თუ კომერციულ ფართზე გაკეთდეს საინფორმაციო დაფა თუ აბრა
შენობის მდგრადობის და საგანგებო სიტუაციების დროს განსახორციელებელი
ქმედებების შესახებ - ის რაც მათ სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას რისკს ქმნის,
ამის შესახებ შენობა ნაგებობაში მცხოვრებმა, მომუშავემ თუ ვიზიტით მყოფმა
პირმა უნდა იცოდეს. ამას გარდა, მხედველობაშია მისაღები პერსონალურ მონაცემთა
დამუშავების პრინციპები, მათ შორის მონაცემთა სიზუსტის, სისწორის და
განახლებადი ის კუთხით, მონაცემთა ავტომატური დამუშავების ფორმიდან
გამომდინარე პერსონალურ მონაცემთა დამუშავებისას ფიზიკური პირების დაცვის
შესახებ კონვენციის ნორმებიც. აქ საუბარი არაა მხოლოდ პასიურ საარჩევნო
უფლებებზე, არამედ აქტიურ საარჩევნო უფლებაზე, რამეთუ არ მსურს არანაირი
მანიპულირების შესაძლებლობა არსებობდეს მითუმეტეს მაშინ როდესაც კონსტიტუცია
გვეუბნება რომ ხელისუფლების წყარო უნდა იყოს ხალხი და არა ის თეორიული
ალბათობაც კი რომელიც ხმის მიცემის მიტაცების შესაბამისი კანონმდებლობა
იძლევა. შესაბამისად, კიდევ ერთხელ მოგმართავთ თხოვნით შეაფასეთ მოცემული
მდგომარეობა, მისი გამომწვევი მიზეზები - ხარვეზიანი საარჩევნო კანონმდებლობა
თუ უფლებამოსილი პირის კანონმდებლობით განუსაზღვრელი რეგულაციები/ ქმედებები,
რამეთუ მსურს შემდგომ საპარლამენტო არჩევნებში ჯანსაღ გარემოში, ჯანსაღი
კონკურენციის პირობებში მივიღო მონაწილეობა, ვისარგებლო პასიური საარჩევნო
უფლებებით და მისთვის დამახასიათებელი პროცედურებით - რისთვისაც ამომრჩეველთა
მონაცემების შესაბამისი ფორმით განსაზღვრა მნიშვნელოვანი უნდა იყოს.
=======

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

-------------------------------------------------------------------

ეს წერილი გამოგზავნილია AskGov.ge-ის დახმარებით. ევროკავშირის და “ღია
მმართველობის პარტნიორობის” მხარდაჭერით, პლატფორმა ინფორმაციის გამოთხოვის
პროცედურის გამარტივებას და ინკლუზიურობას ემსახურება.

მოცემული წერილი წარმოადგენს საჯარო ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით
მოთხოვნას და, სზაკ-ის 37-ე მუხლის თანახმად, საჯარო დაწესებულება
ვალდებულია, უზრუნველყოს მოქალაქის მოთხოვნაზე რეაგირება.

ინფორმაცია შეგიძლიათ გასცეთ ამავე წერილზე პასუხით, ან შემდეგ ელ-ფოსტაზე
წერილის გაგზავნით:
[მოთხოვნის #3668 ელ-ფოსტა]

თუ თქვენ არ ხართ საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელი პირი და ეს
წერილი შეცდომით მიიღეთ, ბოდიშს გიხდით. გთხოვთ, მოგვწეროთ შეცდომის შესახებ,
რათა ბაზიდან ამოვიღოთ თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია: [ელ-ფოსტა]
[1]http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...

წერილზე გაცემული პასუხი საჯაროდ გამოქვეყნდება პორტალზე Askgov.ge.
კონფიდენციალურობის პოლიტიკა:
[2]http://askgov.ge/ka/help/officers

პატივისცემით, AskGov.ge-ის გუნდი.

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
1. http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...
2. http://askgov.ge/ka/help/officers

არ ვიცით, საჯარო დაწესებულებისგან გამოგზავნილი პასუხი შეიცავს ინფორმაციას თუ არა – თუ ხარ მომხმარებელი - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, გთხოვ გაიარე ავტორიზაცია და განაახლე სტატუსი.