არ ვიცით, საჯარო დაწესებულებისგან გამოგზავნილი პასუხი შეიცავს ინფორმაციას თუ არა – თუ ხარ მომხმარებელი - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, გთხოვ გაიარე ავტორიზაცია და განაახლე სტატუსი.

2024-2025 წლებში მიღებული საკანონმდებლო აქტის შეფასება

ვუცდით მომხმარებელს - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, რომ ბოლო პასუხები წაიკითხოს და მათი სტატუსი განაახლოს.

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით,
სახალხო დამცველის აპარატს
სახალხო დამცველის აპარატის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
საცხოვრებელი რეგისტრაციის ადგილი:
თბილისი, მისამართის გარეშე
(ელ ფოსტის რეკვიზიტები და
პირადი ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად

განცხადება

საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად,
მათ შორის, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს ორგანული კანონის გათვალისწინებით, მოგმართავთ თხოვნით, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია:
1) 2024-2025 წელს საქართველოს პარლამენტის მიერ მიღებული კანონების შესახებ, რომელთან მიმართებით განგიხირციელებიათ იმდაგვარი შეფასება, განცხადება, დასკვნა, მოსაზრება, წინადადება და აშ, სადაც არგუმენტებით და მტკიცებულებებით ამყარებთ ამა თუ იმ ნორმის შეუსაბამობას, საერთაშორისო სტანდარტებთან, საერთაშორისო სამართლის ნორმებთან, საქართველოს კონსტიტუციასთან, ევროპულ საქმეთა გადაწყვეტილებებთან, საქართველოს მოსამართლეთა გადაწყვეტილებებთან. ასეთების არსებობის შემთხვევაში გთხოვთ გამიზიაროთ და მომაწოდოთ (მათ შორის თუ ისინი ვერბალური ფორმით გაჟღერდა);
2) იმ შემთხვევაში თუ ფლობთ ინფორმაციას, უცხო ქვეყნის წარმომადგენლების, ხელისუფლებების თუ საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ არგუმენტირებულად დასაბუთებული გამოხატული თუ დაფიქსირებული პოზიციების შესახებ 2024-2025 წლებში მიღებული კანონმდებლობის (იდეაში მანამდელიც, უბრალოდ ამ პერიოდში გააქტიურდნენ) ავკარგიანობის შესახებ, გთხოვთ, ასევე მომაწოდოთ გამიზიაროთ.
3) ესწრებოდით თუ არა (მიწვეულ იყავით თუ არა) ნებისმიერი ფორმატის შეხვედრაზე, სადაც განხილული იყო 2024-2025 წლების განმავლობაში მიღებული ის სამართლებრივი აქტების, რომლებიც არაკანონიერად, არამართლზომიერად ზღუდავენ აზრის, სიტყვის და გამოხატვის თავისუფლებას, არაკანონზომიერი, არათანაფარდი და არამართლზომიერი სასჯელის ზომის განსაზღვრით დევნიან აზრის გამოხატვის შესაძლებლობას. დადებითი პასუხის შემთხვევაში, შესაბამისი საინფორმაციო მასალის მიწოდების შემთხვევაში, გთხოვთ, ასევე მომაწოდოთ ხსენებული.
4) აქვე, ამ კანონმდებლობის მიღების კვალდაკვალ, როგორ აფასებთ ისეთ გარემოებებს, მაგალითად იმედის საინფორმაციო გადაცემის წამყვანი, რომ ხდება ახალციხის მერობის და კანდიდატი, რუსთავი 2-ის შუადღის გადაცემათა პროექტის ხელმძღვანელი (ზუსტი პოზიცია არ მახსოვს) ინიშნება საჯარო სამსახურში თანამდებობაზე (ერთ ერთ ქვეყანაში ელჩად) და ა.შ
5) მოცემული ფაქტების შესწავლის პარალელურად, უშვებთ თუ არა გეოპოლიტიკური ჭიდილის ფონზე, ხელისუფლება ასრულებს ევროპულ ძალთა (შესაძლოა სხვა საპხელმწიფოებისაც) მითითებებს, შეზღუდონ და გაანეიტრალონ ყველა ის პირი, ვინც მათ იდეოლოგიას თუ დღის წესრიგს არ ემხრობა (რომელიც მინიმუმ მიხეილ სააკაშვილის მართველობის პერიოდიდან ხორციელდება) და გამომდინარე იქიდან, რომ ოპოზიციამ ყოველგვარი სხვა არსებითი ფაქტის არარსებობის პირობებში რუსული იარლიყი მიაღწევს, ცდილობენ ამ იარლიყით მოქმედების პირობებში საბოლოოდ მოახდინონ ბიძინა ივანიშვილის და განსხვავებულად მოაზროვნე პირების საბოლოო დისკრედიტაცია (რათა მათ გეგმებს წინააღმდეგობა აღარ შეხვდეს), განეიტრალება (ფინანსური ბერკეტი, რომელიც სატელევიზიო ეთერიდან ვრცელდება, თანხების განაღდებასთან მიმართებით, შესაძლოა არ აწყობს რომ მოგვარდეს ქვეყანაში მყოფ სხვა, რამდენიმე სხვა წლების განმავლობაში გამდიდრებულ პირს). ვითომ კინკლაობა ევროპულ მხარესთან და არადამაჯერებელი ბრალდებები ნაციონალური მოძრაობის მიმართ შესაძლოა ამ პროცესების ნაწილი იყოს.
=========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს სახალხო დაცველის აპარატი, სახალხო დამცველის აპარატი

გაცნობებთ, რომ თქვენი 2025 წლის 11 ნოემბრის განცხადება დარეგისტრირდა
N10425/25

 

 

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

ვისგან: ნიკოლოზ ნიკოლაძე <[მოთხოვნის #3706 ელ-ფოსტა]>
გაგზავნილი: სამშაბათი, 11 ნოემბერი, 2025 15:01
ვის: საქართველოს სახალხო დაცველის აპარატი <[სახალხო დამცველის აპარატი მოთხოვნის ელ-ფოსტა]>
თემა: საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა - 2024-2025 წლებში მიღებული
საკანონმდებლო აქტის შეფასება
 
მოგესალმებით,
სახალხო დამცველის აპარატს
სახალხო დამცველის აპარატის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
საცხოვრებელი რეგისტრაციის ადგილი:
თბილისი, მისამართის გარეშე
(ელ ფოსტის რეკვიზიტები და
პირადი ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად

განცხადება

საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად,
მათ შორის, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს ორგანული
კანონის გათვალისწინებით, მოგმართავთ თხოვნით, მომაწოდეთ შემდეგი სახის
საჯარო ინფორმაცია:
1) 2024-2025 წელს საქართველოს პარლამენტის მიერ მიღებული კანონების შესახებ,
რომელთან მიმართებით განგიხირციელებიათ იმდაგვარი შეფასება, განცხადება,
დასკვნა, მოსაზრება, წინადადება და აშ, სადაც არგუმენტებით და
მტკიცებულებებით ამყარებთ ამა თუ იმ ნორმის შეუსაბამობას, საერთაშორისო
სტანდარტებთან, საერთაშორისო სამართლის ნორმებთან, საქართველოს
კონსტიტუციასთან, ევროპულ საქმეთა გადაწყვეტილებებთან, საქართველოს
მოსამართლეთა გადაწყვეტილებებთან. ასეთების არსებობის შემთხვევაში გთხოვთ
გამიზიაროთ და მომაწოდოთ (მათ შორის თუ ისინი ვერბალური ფორმით გაჟღერდა);
2) იმ შემთხვევაში თუ ფლობთ ინფორმაციას, უცხო ქვეყნის წარმომადგენლების,
ხელისუფლებების თუ საერთაშორისო ორგანიზაციების მიერ არგუმენტირებულად
დასაბუთებული გამოხატული თუ დაფიქსირებული პოზიციების შესახებ 2024-2025
წლებში მიღებული კანონმდებლობის (იდეაში მანამდელიც, უბრალოდ ამ პერიოდში
გააქტიურდნენ) ავკარგიანობის შესახებ, გთხოვთ, ასევე მომაწოდოთ გამიზიაროთ.
3) ესწრებოდით თუ არა (მიწვეულ იყავით თუ არა) ნებისმიერი ფორმატის
შეხვედრაზე, სადაც განხილული იყო 2024-2025 წლების განმავლობაში მიღებული ის
სამართლებრივი აქტების, რომლებიც არაკანონიერად, არამართლზომიერად ზღუდავენ
აზრის, სიტყვის და გამოხატვის თავისუფლებას, არაკანონზომიერი, არათანაფარდი
და არამართლზომიერი სასჯელის ზომის განსაზღვრით დევნიან აზრის გამოხატვის
შესაძლებლობას. დადებითი პასუხის შემთხვევაში, შესაბამისი საინფორმაციო
მასალის მიწოდების შემთხვევაში, გთხოვთ, ასევე მომაწოდოთ ხსენებული.
4) აქვე, ამ კანონმდებლობის მიღების კვალდაკვალ, როგორ აფასებთ ისეთ
გარემოებებს, მაგალითად იმედის საინფორმაციო გადაცემის წამყვანი, რომ ხდება
ახალციხის მერობის და კანდიდატი, რუსთავი 2-ის შუადღის გადაცემათა პროექტის
ხელმძღვანელი (ზუსტი პოზიცია არ მახსოვს) ინიშნება საჯარო სამსახურში
თანამდებობაზე (ერთ ერთ ქვეყანაში ელჩად) და ა.შ
5) მოცემული ფაქტების შესწავლის პარალელურად, უშვებთ თუ არა გეოპოლიტიკური
ჭიდილის ფონზე, ხელისუფლება ასრულებს ევროპულ ძალთა (შესაძლოა სხვა
საპხელმწიფოებისაც) მითითებებს, შეზღუდონ და გაანეიტრალონ ყველა ის პირი,
ვინც მათ იდეოლოგიას თუ დღის წესრიგს არ ემხრობა (რომელიც მინიმუმ მიხეილ
სააკაშვილის მართველობის პერიოდიდან ხორციელდება) და გამომდინარე იქიდან, რომ
ოპოზიციამ ყოველგვარი სხვა არსებითი ფაქტის არარსებობის პირობებში რუსული
იარლიყი მიაღწევს, ცდილობენ ამ იარლიყით მოქმედების პირობებში საბოლოოდ
მოახდინონ ბიძინა ივანიშვილის და განსხვავებულად მოაზროვნე პირების საბოლოო
დისკრედიტაცია (რათა მათ გეგმებს წინააღმდეგობა აღარ შეხვდეს), განეიტრალება
(ფინანსური ბერკეტი, რომელიც სატელევიზიო ეთერიდან ვრცელდება, თანხების
განაღდებასთან მიმართებით, შესაძლოა არ აწყობს რომ მოგვარდეს ქვეყანაში მყოფ
სხვა, რამდენიმე სხვა წლების განმავლობაში გამდიდრებულ პირს). ვითომ
კინკლაობა ევროპულ მხარესთან და არადამაჯერებელი ბრალდებები ნაციონალური
მოძრაობის მიმართ შესაძლოა ამ პროცესების ნაწილი იყოს.
=========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი
დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა
შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს
გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის
მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით
დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც
(საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული
მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას
მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც
სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო
დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და
დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც
askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა
უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი
განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით
ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი
პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს
კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის
ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს
კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და
გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია.
ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი
ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი
წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან
ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ
ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი
სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების
დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო
საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის
თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია
რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია,
რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც
კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული
სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს
პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის
მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს
სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება
დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო.
სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად,
აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი,
აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს
რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ
შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად
ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას
ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა
საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების
შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია
მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან
მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის
გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

-------------------------------------------------------------------

ეს წერილი გამოგზავნილია AskGov.ge-ის დახმარებით. ევროკავშირის და “ღია
მმართველობის პარტნიორობის” მხარდაჭერით, პლატფორმა ინფორმაციის გამოთხოვის
პროცედურის გამარტივებას და ინკლუზიურობას ემსახურება.

მოცემული წერილი წარმოადგენს საჯარო ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით
მოთხოვნას და, სზაკ-ის 37-ე მუხლის თანახმად, საჯარო დაწესებულება
ვალდებულია, უზრუნველყოს მოქალაქის მოთხოვნაზე რეაგირება.

ინფორმაცია შეგიძლიათ გასცეთ ამავე წერილზე პასუხით, ან შემდეგ ელ-ფოსტაზე
წერილის გაგზავნით:
[მოთხოვნის #3706 ელ-ფოსტა]

თუ თქვენ არ ხართ საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელი პირი და ეს
წერილი შეცდომით მიიღეთ, ბოდიშს გიხდით. გთხოვთ, მოგვწეროთ შეცდომის შესახებ,
რათა ბაზიდან ამოვიღოთ თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია: [ელ-ფოსტა]
[1]http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...

წერილზე გაცემული პასუხი საჯაროდ გამოქვეყნდება პორტალზე Askgov.ge.
კონფიდენციალურობის პოლიტიკა:
[2]http://askgov.ge/ka/help/officers

პატივისცემით, AskGov.ge-ის გუნდი.

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
1. http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...
2. http://askgov.ge/ka/help/officers

საქართველოს სახალხო დაცველის აპარატი, სახალხო დამცველის აპარატი

1 თანდართული დოკუმენტი

გეგზავნებათ წერილი   N 25/9121

გთხოვთ, დაგვიდასტუროთ მიღება.

 

 

 

არ ვიცით, საჯარო დაწესებულებისგან გამოგზავნილი პასუხი შეიცავს ინფორმაციას თუ არა – თუ ხარ მომხმარებელი - ნიკოლოზ ნიკოლაძე, გთხოვ გაიარე ავტორიზაცია და განაახლე სტატუსი.