საქართველო რუსეთის ურთიერთობები საგამოძიებო კომისიის ფარგლებში
საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს
მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი
თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის
გარეშე, მერე მისი
დასკანირება და შემდგომ განაცხადით სკანირებული
ფაილით რეგისტრაციის
პროცესის უზრუნველყოფა).
განცხადება
გაცნობებთ, რომ ვსწავლობ თანამედროვე საქართველოს მოვლენებს, მათ შორის რუსეთ საქართველოს ურთიერთობებს - სადაც 2008 წლის აგვისტოს ომს და 2006 წლის მასობრივი დეპორტაციას განსაკუთრებული და სამწუხარო ადგილი უკავია საქართველოს ისტორიაში (ამ მოვლენების შეფასებას ჯერ კიდევ იმავე პერიოდშიც ვახორციელებდი და მაშინაც საკმაოდ ბევრ კითხვებს ბადებდა იგი).
თუმცა, სანამ ამ მოვლენებს შევეხებით, მინდა ხაზი გავუსვა ასევე დიპლომატიის კუთხით უჩვეულო მოვლენას - რომელიც ხანგრძლივი პერიოდით ელჩად ყოფნას უკავშირდება. მაგალითისათვის შეიძლება მოვიყვანოთ საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი გრიგოლ ქათამაძე, რომელსაც ნახევარი პროფესიული ცხოვრება ხსენებულ ქვეყანაში უნდა ჰქონდეს გატარებული
კიევის ტარას შევჩენკოს სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტის საერთაშორისო სამართლისა და საერთაშორისო ურთიერთობების ფაკულტეტი 1985 წელს.
1995-1998წწ. იყო უკრაინაში საქართველოს საელჩოს დესპანი;
2000-2007წწ. უკრაინაში საქართველოს ელჩი;
2001-2003წწ. უკრაინაში, მოლდოვას რესპუბლიკასა და რუმინეთში საქართველოს ელჩი;
2009-2013წწ. იყო საქართველოს ელჩი უკრაინაში.
ელჩობებს შორის პერიოდში იგი ასევე იკავებდა ჯერ თავდაცვის მინისტრის მოადგილის თანამდებობას (დროებით გელა ბეჟუაშვილი ჩაანაცვლა), ხოლო სავარაუდოდ აგვისტოს ომის და შემდგომ პერიოდში კი საგარეო საქმეთა მინისტრის მოადგილის პოზიციას.
ამდაგვარ ბიოგრაფიას, როდესაც ვეცნობით - პირველი რაც შეიძლება აზრად მოგივიდეს ადამიანს ის არის, რომ
=> რადგან ამდენი ხნით მიანდეს ერთი და იგივე სახელმწიფოში სახელმწიფოს წარმომადგენლობა ალბათ საქართველოსათვის სასარგებლო მრავალი საქმით გამოირჩეოდა იგი, თუმცა, მიხეილ სააკაშვილის პერიოდში ეს ნაკლებად სავარაუდოა.
თუმცა, მე პირადად ქართულ დიპლომატიაში, არა თუ უკრაინის მიმართულებით არამედ ზოგადად ყველგან საქართველოს სახელმწიფოსათვის არსებითი და მნიშვნელოვანი შედეგობრივი არაფერი მსმენია, რომ 17 წელიწადი უმაღლეს დიპლომატიურ თანამდებობაზე ერთ ქვეყანაში ამყოფო პირი.
ინტუიცია მკარნახობს კანდიდატის სტატუსის მონიჭება სულ სხვა გარემოებამ გამოიწვია, არც გეოპოლიტიკაა ამის შედეგი, არც საქართველოს ხელისუფლების რეფორმები, შესაძლოა მათვის არასასურველი პირის ჩამოშორების გზაზე - მას მოუელწია ამდაგვარი ნაბიჯის გადადგმა.
სწორედ, რომ ევროპულ მართველობას სურს აქ პოლიტიკური ველი მოასუფთაოს და აქ ცხოვრობდნენ ისეთი ადამიანები, რომლებიც ნებით, დეზინფორმაციით გაჯერებულნი თუ ტექნოლოგიური ზემოქმედებით, მხოლოდ მათ ინტერესებს ემსახურებოდნენ.
უკრაინაში ქართულ დიპლომატიას ყოფილი ხელისუფალი თავის სასარგებლოდ, რომ იყენებდა ქვემოაღნიშნული სტატიების ამონარიდებითაც კარგად ჩანს
=> ...ერთ ერთი საქმე აღიძრა 2012-2013 წლებში საქართველოს გენერალური საკონსულოს თანამდებობის პირებისთვის დღგ-ს არაკანონიერი ანაზღაურების გამო... გამოძიების მონაცემებით, 2015 წლის აგვისტოდან 2016 წლის თებერვლის ჩათვლით, ნიშნიანიძემ საქველმოქმედო ფონდის На Благо Одессы სახსრები გაფლანგა....საინტერესოა ამ ფონდის თანხები მ.ს.-ის პირად კომფორტს, ხომ არ ხმარდებოდა (შეფარვით კი ომში მყოფ პირებს).
უცნაურია, როდესაც ხელისუფლება, თუგინდ გიორგი გახარიას შემთხვევაში უშვებს ალბათობას იმისა, რომ იგი ზეგავლენიანი ძალების თხოვნით დაინიშნა პრემიერ მინისტრად, რატომ არ უნდა ვივარაუდოთ, რომ ასეთი ძალები ასევე მონაწილეობენ დიპლომატიურ სამსახურში საკადრო პოლიტიკის დაგეგმვა გადაწყვეტაში (აქ არ ვგულისხმობ როტაციის წესით სამუშაოდ მიმავალი პირების არასააურველობის კუთხით ფილტრაციას), თუ ხელისუფლებას ჰგონია გარე ძალებს სახელისუფლებლო პოლიტიკის მართვისათვის მხოლოდ სამოქალაქო სექტორს და ოპოზიციას გამოიყენებს, ძალიან ცდება.
ჩათვალეთ ყველა იმ ქვეყანაში, სადაც ჩვენი რეგიონის წევრებს და ევროპას ხელი მიუწვდებათ, უმაღლესი დიპლომატიური თანამდებობის პირთა შერჩევა შესაძლოა ხდებოდეს მიმღები სახელმწიფოს შერჩევითაც კი.
სანამ რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობის ასპექტებს დავუბრუნდები, კითხვას დავსვამ, იმ პირობებში, როდესაც უკრაინის დაზვერვის სამსახურის უფროსის მოადგილეს ხელეწიფება გააკონტროლოს იქ მყოფი ყველა ქართველი, თავისთავად მეომრებიც, იმ ვითარებაში, როდესაც რუსული დაზვერვაც კი სავარაუდოდ მცდარ მონაცემებს აწვდიდა - ომში წარმატების მიღწევის და ხალხის განწყობის მხრივ, სავარაუდოდ უკრაინელთა მიერ გადაბირების გამო, უშვებს თუ არა ალბათობას იმისა, რომ უფლებამოსილი პირები მათ შორის კონფლიქტის პერიოდში მსახური ზოგიერთი ქართველი დიპლომატი - უკრაინელთა ინტერესების სასარგებლოდ მოქმედებდნენ (იგულისხმება, როგორც თავიდანვე ნაციონალური მოძრაობის მხარდამჭერები, ასევე, შემდგომ გადაბირებული პირები), აღნიშნულის დადგენის საუკეთესო გზა მათი საქმიანობის შეფასებაა.
დავუბრუნდები 2006 და 2008 წლების მოვლენებს და გამომდინარე იქიდან, რომ მაინტერესებს შესაბამის მასალებში მოცემული ინფორმაცია, მას მერე 15 წელიწადზე მეტი გავიდა და გთხოვთ, მიშუამდგომლოთ იუსტიციის სამინისტროსთან შესაბამისი ინფორმაციის მოსაწოდებლად, კერძოდ კი ის მიმართვა, რომელიც წარედგინა სტრასბურგის სასამართლოს.
კითხვები კი შემდეგია:
2008 წლის ომთან მიმართებით არ მომისმენია პოლიტიკოსთა პოზიციები
1) რა ქმედებები იქნა განხორციელებული შსს-ს მიერ რათა კონფლიქტის ზონიდან დროულად გამოეყვანათ მშვიდობიანი მოსახლეობა
2) რა ქმედებები იქნა განხორცოელებული იმისათვის, რომ შსს-ს ბორჯომის ხეობაში გაჩენილი ხანძარი დროულად ჩაექროთ/ გარემოზე დროულად ეზრუნათ
3) რაში დაიხარჯა (სად წავიდა) ომის შემდგომ საქართველოსთვის გადმოცემული 4 მილიარდი ევრო (დრ. საგამოძიებო კომისიას - უპირველეს ყოვლისა რესურსების მართვაზე თუ არსებობაზე უნდა გაეკეთებინა აქცენტირება - რადგან, როგორც წესი უმეტეს წილად კონფლიქტების მაპროვოცირებელი მიზეზები ხდება)
4) მოიკითხა თუ არა გრანტის გამცემმა ორგანიზაციებმა/ სახელმწიფოებმა თანხების მართლზომიერად ხარჯვის/ განაწილების საკითხი.
5) რატომ არ ფუნქციონირებს კონფლიქტურ რეგიონებში ეუთო-ს (სადამკვირვებლო/ სამშვიდობო) მისია.
6) იმ ფონზე, როდესაც რუსეთის ფედერაციასთან უფრო და უფრო იძაბებოდა ვითარება, რა ქმედებებს მიმართა საქართველოს დიპლომატიურმა სამსახურმა, რომ საქართველოს მოქალაქეთათვის ეფექტიანი დახმარება გაეწიათ (მაგ.: ეთხოვა თუ არა ვინმეს - რუსეთიდან საქართველოს მოქალაქეთა ევაკუაციის მხარდაჭერისათვის)
რაც შეეხება 2006 წლის დეპორტაციის საკითხს
1) იქნა თუ არა დეპორტაციის საქმე საკონსულო დაცვის გარდა, დიპლომატიურ დაცვის კუთხით წარმართული (ამდაგვარი პროცესისას საკონსულო თანამდებობის პირის რესურსი არასაკმარისი უნდა იყოს პოლიტიკური მნიშვნელობის საქმის წარმართვისათვის)
2) იქნა თუ არა შეთავაზებული საქართველოს სახელმწიფოს მიერ საკუთარი საჰაერო ხომალდის წარგზავნა ან იქ ადგილზე დაქირავება, რადგან საქართველოს მოქალაქეებს ღირსების შემლახველ გარემოებებში სამშობლომდე არ ემგზავრათ
3) სამართლებრივი დავისას დაფიქსირდა თუ არა რუსეთის ფედერაციიდან იგივე რაოდენობა დეპორტირებული მოქალაქეების, რამდენიც სატელევიზიო ეთერით გაჟღერდა დეპორტაციის მიმდინარეობისას გაჟღერდა. უარყოფითი პასუხის შემთხვევაში საინტერესოა მოვიპოვო ინფორმაცია თუ რა იყო აღნიშნულის მიზეზი
4) გვხვდება თუ არა საქართველოს მოქალაქეთა უფლებაშელახვის, თუგინდ გაძევების/ დეპორტაციის სხვა ჯგუფური/ მასიური შემთხვევები - რომლის საფუძვლადაც სტრასბურგში საქართველოს სახელმწიფომ სამართლებრივი დავა აწარმოა.
გთხოვთ, ზემოხსენებულ კითხვებზე გამეცით პასუხი, თუ დროებით საგამოძიებო კომისიას უმსჯელია მათზე.
ზოგადად კი ამ კომისიას უნდა ემსჯელა და გამოერკვია, ის რაც დაგვემართა მხოლოდ მიხეილ სააკაშვილის ცუდი მართველობის შედეგი იყო თუ ამ ყველაფრის უკან გარე ძალების ინტერესიც თუ იდგა (მაგალითად თურქულ ევროპული).
პ.ს. იმ ფონზე, როდესაც ვანო მერაბიშვილი არ დაბრუნდება ნაციონალური მოძრაობის წიაღში, საკონსტიტუციო სასამართლოში წარსადგენი მოთხოვნა (სად გაქვთ გამბედაობა და სურვილი - რომ დასავლეთის მიერ მხარდაჭერილი პირების მიმართ რაიმე ახალი საქმე აღძრათ) პარტიაზე კი არ უნდა გაკეთებულიყო აქცენტირება, არამედ სახელმწიფო პოლიტიკურ და პოლიტიკურ თანამდებობებზე მყოფ ყველა პირის მიმართ, რომლებიც ემსახურებოდნენ ერთ დიდ რეპრესიულ და ანტიდემკრატიულ, მწამებელ სისტემას.
ზურაბ პატარაძე
რუსეთის ფედერაცია, კონსული
2004 - 2007 - რუსეთის ფედერაციაში საქართველოს საელჩოს საკონსულო სამსახურის ხელმძღვანელი
2007 - 2009 - რუსეთის ფედერაციაში საქართველოს საელჩოს კონსული
2009 - რუსეთის ფედერაციაში შვეიცარიის კონფედერაციის საელჩოს საქართველოს ინტერესების სექციის კონსული
საკონსულო დაწესებულების ხელმძღვანელობა
2009 - 2010 - საქართველოს გენერალური კონსული ქ. სალონიკში.
2011 - 2012 - საქართველოს გენერალური კონსული თურქეთის რესპუბლიკაში (ქ. სტამბოლი).
საქართველოს ელჩობა
2012 - 2013 - საქართველოს ელჩი თურქეთის რესპუბლიკაში.
2013 - 2016 - საქართველოს ელჩი ყაზახეთის რესპუბლიკაში
2018 - დღემდე - საქართველოს ელჩი აზერბაიჯანის რესპუბლიკაში
საგარეო საქმეთა სამინისტროს ცენტრალური აპარატი
2000 - საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საგარეო პოლიტიკის კვლევისა და ანალიზის ცენტრი
2000 - 2004 - საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საკონსულო დეპარტამენტი
2011 - საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საგანგებო დავალებათა ელჩი
აჭარის არ
2016 - 2018 აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე
1996 - 2000 აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის შსს ცენტრალური აპარატი
1994 - 1996 ქ. ბათუმის საბანკო სფერო
განათლება
1994 - ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თსუ, ფინანსებისა და კრედიტების სპეციალობა
2007 - ქ. ბათუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, სამართალმცოდნეობის სპეციალობა
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების/ წინა, ამ თუ შემდგომი განცხადების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასამუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას.
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




