საჯარო სამსახურში დაცული პერსონალური მონაცემები
საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს
ადმინისტრაციულ დეპარტამენტს
მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია ჯერ ამობეჭვდა, ფაილის
ჩამოტვირთვის გარეშე, მერე დასკანერება
და შემდგომ რეგისტრაციის
პროცესის უზრუნველყოფა)
განცხადება:
თუ არ ვცდები, დაახლოებით 2-2.5 წლის წინ, მომაწოდეთ საქართველოს დიპლომატიურ სამსახურში ჩემი მუშაობის განმავლობაში (უფრო სწორედ, სავარაუდოდ 2014 წლიდან მოყოლებული) ჩემზ სახელზე გაფორმებული იმ ბრძანებების ასლები და აღწერილობითი ნუსხა (წინა კორესპონდენციით მოწოდებული ნუსხა, თუ არ ვცდები 7 გვერდიანი იყო, სადაც მითითებული იყო, როგორც პრემიის, დანამატის, ფულადი ჯილდოს შესახებ ბრძანების გამოცემის საფუძველი, ასევე, მათი დაწესების მიზანი, თანხის ოდენობალ), რომელიც შეეხებოდა:
=> ჩემთვის სახელფასო დანამატის მოცემას; სამწუხაროდ, იმ პირვანდელ ელ ფოსტაზე მიღებულ გზავნილზე, ინბოქსის მოცულობის გადამეტების და შესაბამისი ახალი ინბოქსის პაკეტის შეუძენლობის გამო, დიდი ხანია შეფერხებული მაქვს მიღებული მასალების დამუშავების შესაძლებლობა, ისევე როგორც შეტყობინების მიღების და გაგზავნის შესაძლებლობა. ბოლო პერიოდში კი საერთოდ ელ ფოსტის სისტემაში შესვლის უფლებაც, შესაბამისად, მომართვის ერთ-ერთი საფუძველიც ესაა.
=> სხვადასხვა სახის პრემიების მოცემას;
დაზუსტებით არ მახსოვს ითვალისწინებდა თუ არა ფულადი ჯილდოს გადმოცემას იგი, თუმცა, რამდენადაც მახსოვს მადლობა ასევე გამომეცხადა 2013 წლის დეკემბერში, 2018 წლის იანვარში, 2019 წლის იანვარში, დაზუსტებით არ მახსოვს - პერიოდი, ასევე მადლობის სიგელები მეც და სამინისტროს სხვა თანამშრომლებს ასევე გამოგვეცა პრემიერ მინისტრ გიორგი კვირიკაშვილისგან და ვიცე პრემიერისგან მიხეილ ჯანელიძისგან თუ არ ვცდები 2017 თუ 26/06/2018 წლებში, დიპლომატიური პროტოკოლით გათვალისწინებულ ღონისძიებებში მონაწილეობის გამო.
=> წამახალისებელი ფორმით ფულადი ჯილდოს მოცემას.
მაგალითად 2008 წლის იანვარში, საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობებში საარჩევნო პროცესის მაღალ დონეზე უზრუნველყოფის მიზნით, გაწეული მუშაობისა და სამსახურებრივ მოვალეობათა სანიმუშო შესრულებისათვის. მოცემულ პერიოდამდე, 2007 თუ 2006 წელს აღებული მქონდა საარჩევნო ადმონისტრაციის მოხელის სერიფიკატი (ჩავაბარე რა ცსკო-ს მიერ ორგანიზებული გამოცდა), საერთაშორისო ნორმებთან ერთად საარჩევნო კანონმდებლობის ნორმათა გათვალისწინებით სამუშაო გეგმის შემუშავებაში ინფორმაციულ მხარდაჭერას მოიცავდა. ამასთან, მსურს, რომ მივიღო განახლებული და სრულყოფილი მონაცემები (მხოლოდ ბრძანებების აღწერილობითი მონაცემების შემცველი ნუსხა - ბრძანების რეკვიზიტების მითითებით, ბრძანების გამოცემის მიზეზის და გაცემული თანხის ოდენობის მითითებით) იმ პერიოდიდან მოყოლებული, როდესაც პირველად შრომითი ხელშეკრულება გამიფორმდა - 2005 წლის 14 თებერვალი, სადაც ასევე ასახული იქნება იმ გაფორმებული ბრძანებების შესახებ ინფორმაცია, რომელიც შეეხება:
=> ქვეყნის შიდა მოკლევადიან მივლინებას, სადაც განისაზღვრა დღიური სამივლინებო ხარჯის ჩემთვის გამოყოფა, ტრანსპორტირების ხარჯის გაწევა/ანაზღაურება ან/და სასტუმროს ხარჯის დაფინანსება
- ასეთი მივლინებები მახსენდება: საპროტოკოლო ღონისძიებებში მონაწილეობის ფარგლებში (მ. სააკაშვილის ინაუგურაცია, გ. მარგველაშვილის ინაუგურაცია, ს. ზურაბიშვილის ინაუგურაცია, საქართველოს დამოუკიდებლობის 100 წლისთავთან დაკავშირებული ღონისძიება, ევროინტეგრაციასთან და აბრეშუმის გზასთან დაკავშირებული ღონოსძიებები - ვეჭვობ, რომ კიდევ იქნებოდა ერთი ორი მსგავსი აქტივობა მაინც, 2013 წლამდე არსებული პეეიოდი დიდად არ მახსენდება), ასევე, კაჭრეთში ტრეფიკინგის შესახებ შეხვედრა, სავარაუდოდ საერთაშორისო ორგანიზაციის მიერ დაფინანსებული (2013 წელს ან მის წლის შემდგომ), ასევე მახსოვს შიდა მივლინება კაჭრეთის ჩემპიონში, მოხელის შეფასების წესთან მიმართებით (2013 წლის შემდგომ); კაჭრეთის ჩემპიონში, საკონსულო დეპარტამენტის მიერ პანდემიის პერიოდისას განხორციელებული საქმიანობის ანგარიშის გაწევა, სავარაუდოდ დაფინანსებული იყო icmpd ის მიერ (2013 წლის მიერ, სავარაუდოდ 2021 წელს); ასევე მახსენდება ლოპოტა - მიზეზი ოღონდ არ მახსენდება (2013 წლის შემდგომ).
=> ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მოკლევადიან მივლინებას, რა დროსაც განისაზღვრა დღიური სამივლინებო ხარჯის ჩემთვის გამოყოფა, ტრანსპორტირების ხარჯის გაწევა/ანაზღაურება ან სასტუმროს ხარჯის დაფინანსება ან ცნობის სახით მიღებულ იქნა ის ბრძანება, სადაც აღნიშნული იყო, რომ ყველა ხარჯს იღებდა მიმწვევი მხარე ან შეხვედრის, ღონისძიების ორგანიზატორი.
- ასეთი მივლინებები მახსენდება: თურქეთსა და ლატვიაში საკონსულო კონსულტაციების ფარგლებში (2010 წლამდე; იგეგმებოდა თურქეთში ჩემი გრძელვადიანი გრძელვადიანი მივლინება, და აღნიშნულის გათვალისწინებით დაიგეგმა ჩემი იქ თანამონაწილეობა, თუმცა, ჩემი ნაკლები ინტერესის თუ სხვა მიზეზთა გამო - ეს გეგმა აღარ განხორციელდა); ისრაელსა და კვიპროსში საკონსულო შესაბამისობის შემოწმების ფარგლებში (2010 წლამდე); ესტონეთში რეადმისიის კუთხით გამოცდილების გაზიარების ფარგლებში (2010 წელს თუ 2010 წლამდ; თითქოს მახსოვს ესტონეთში სხვა მივლინების განხორციელებაც); დანიაში კრიზისების მართვის კუთხით სასწავლო ვიზიტის ფარგლებში, სავარაუდოდ ნაწილობრივ დაფინანსებული იყო (2013 წლის შემდგომ; დამჭირდა ესტონეთის საელჩოში ვიზის მიღებაც, რომლის საფასური სამინისტროს მიერ გადახდილი იყო თუ არა არ მახსოვს); პორტუგალიაში - მიგრაციის ფარგლებში გამოცდილების გაზიარების, სასწავლო ვიზის ფარგლებში სავარაუდოდ დაფინანსებული იყო icmpd ის მიერ (2013 წლის შემდგომ; საელჩოში მომუაშავე ერთ-ერთი პირი იყო 2004 - 2009 - საქართველოს პრეზიდენტის ადმინისტრაციის პროტოკოლის სამსახურის უფროსის მოადგილე); იაპონიაში სასწავლო ვიზიტის ფარგლებში, სავარაუდოდ ნაწილობრივ დაფინანსებული იყო ხსენებული სახელმწიფოს მიერ (2013 წლის შემდგომ; ჩემი მივლინება დაიგეგმა სხვა თანამშრომლის წარდგინებით, მაშინ, როდესაც შვებულებაში ვიყავი და წარდგინების შესახებ მოგვიანებით გავიგე) საბერძნეთში დიასპორასთან სამუშაო შეხვედრის ფარგლებში, სავარაუდოდ დაფინანსებული იყო icmpd ის მიერ (2013 წლის შემდგომ; საელჩოში მომუშავე პირთა შორის იყო პირი, რომლის ახლო ნათესავი მიხეილ სააკაშვილის მართველობის დროს გელა გელაძის კოლეგა იყო).
=> იმ პროფესიული განვითარების კურსის შესახებ, რომლის ხარჯების ანაზღაურება სამინისტროს მიერ განხორციელდა.
ასევე, მოწოდებული აღწერილობითი ინფორმაცია მსურს რომ შეიცავდეს (მივიღო პერსონალური მონაცემები) ნამსახურები წლების და დაკავებული პოზიციების გათვალისწინებით, ჩემთვის თანამდებობრივი სარგოს განსაზღვრული ოდენობის (ან ხელზე ასაღები თანხის) შესახებ ინფორმაცია, სადაც შესაძლოა დაკავებული ყოფილიყო რაიმე თანხა (საპენსიო დანაზოგი, სოლიდარობის ფონდში დარიცხული თანხა, საშემოსავლოს ოდენობა და სხვა, ასეთი ფაქტები არ მახსენდება).
აქვე, იმ შემთხვევაში თუ ჩემს მიერ მოთხოვნილი ინფორაციის მოძიება სრულად ვერ შეძელით, გთხოვთ, აღნიშნოთ ამის შესახებ.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც, რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




