საგანმანათლებლო რეფორმის შესახებ

მოქალაქე ელოდება საჯარო ინფორმაციის მიღებას დაწესებულებისგან - საქართველოს მთავრობა. კანონით დადგენილი ვადების თანახმად, პასუხის მიღების სავარაუდო თარიღია: (დეტალები).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით მთავრობის ადმინისტრაციას, მთავრობის ადმინისტრაციის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.

რამდენადაც საზოგადოდ გახდა ცნობილია, წელიწად ნახევრიანი (ირაკლი კობახიძე უკვე 20 თვეა იკავებს მოცემულ თანამდებობას) შემუშავებული საგამანათლებლო რეფორმა. მოგმართავთ თხოვნით, საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია:

1) სამინისტროს გაანგარიშებით, რა თანხა იზოგება (და რა მიმართულებებზე - ჩაშლილი ფორმით) სასკოლო დაწესებულებებში რეფორმის შედეგად;
2) რა საგნები იქნება ამოღებული ან/ ხომ არ იქნება სასწავლო საგნები უქმე დღეებსა თუ ზეგანაკვეთური სასწავლო დღეზე დამატებული - 12 წლიანი სასწვლო პერიოდის შემცირების მიზნით;
3) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში მოსწავლეებს სავალდებულო ასწავლოთ კონსტიტუციის მეორე თავით გათვალისწინებული საკითხები (ადამიანის ძირითადი უფლებები) - ხანგრძლივ და ინტენსიური სწავლების ფორმატში (აღნიშნულის შედეგად - ვფიქრობ, რომ ხელისუფლებებს შეექნებათ წინააღმდეგობა, რომ ასე ადვილად დაიჩაგრონ მიუხედავად მათი ადგილსამყოფელისა) - (ასეთის არსებობის შემთხვევაში გთხოვთ, გამაცნოთ აღნიშნული გეგმის განხორციელების ხედვა);
4) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში მოსწავლეებს სავალდებულო ასწავლოთ/ მასობრივად შეეძლოთ ქართული ცეკვისა და ხალხური სიმღერის გაკვეთილები (ასეთის არსებობის შემთხვევაში გთხოვთ, გამაცნოთ თუ რაში მდგომარეობს გეგმა). აქვე, ფიზიკური ენერგია - ცეკვის პროცესშიც იხარჯება და სიმღერასთან ერთად, ეს არა მარტო ქართული კულტურის გავრცელებას და განვითარებას შეუწყობს ხელს, არამედ პირად წრეში ურთიერთობების უფრო მეტად ჰარმონიულობის და ტურიზმის სფეროში დამკვიდრების შესაძლებლობას;
5) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში მოსწავლეთა კვება დააწესოთ (ამ საკითხზე წლებია პოლიტიკოსები ხშირად აფიქსირებენ მოსაზრებას თუ რა ფორმით მოხდება ხსენებულის დაკმაყოფილება ამ მხრივ მოსაზრება თუ პოზიცია არ ფიქსირდება), დადებითი პასუხის შემთხვევაში გთხოვთ, მომაწოდოთ დეტალური ინფორმაცია;
6) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში, დადებითი პასუხის შემთხვევაში, რომელი მიმართულებით
7) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში მოსწავლეთათვის იმდაგვარი ტელეფონების ტარების უფლების შეზღუდვა, რომლითაც შესაძლებელია სხვადასხვა ვიდეოს ან აპლიკაციის გამოყენებით ან ვებ გვერდის გამოყენებით, სხვადასხვა სახის არასასარგებლო ან დამაზიანებელი ინფორმაციის და კომუნიკაციის გაცნობა/ განხორციელება, მათ ნაცვლად ძველი მოდელის ღილაკიანი ტელეფონების ტარების უფლების მიცემა;
8) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სამინისტრომ იმდაგვარი ავტოპარკი (ავტობუსი, მიკროავტობუსი, სამარშუტო ტაქსი) შექმნას, რომლის შედეგადაც აიღებს პასუხისმგებლობას მოსწავლეთა გარე ღონისძიებებში მონაწილეობისათვის მგზავრობის პროცესის თავის თავზე უზრუნველყოფას/ ორგანიზების მხარდაჭერას (პირობითად სასკოლო გეგმით გათვალისწინებულ სავალდებულო ღონისძიებების გათვალისწინებით, ტრანსპორტის პედაგოგებისათვის მიმაგრებას). დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ, მაცნობეთ როდიდან;
9) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებების იმდაგვარი თანამედროვე, უახლესი ტექნოლოგიური აღჭურვა, რომ შესაძლებელი იყოს მოსწავლეთა მიერ პრაქტიკურ პროექტებში იმდაგვარი ჩაბმა, რომ მოხდეს მათი ყურადღების მიქცევის წახალისება მსოფლიოში არსებულ რეალურ გამოწვევებზე, გაძლიერდეს მათი კრიტიკული აზროვნება და პრობლემის გადაჭრის უნარები; უშუალოდ იმუშაონ მასალებთან და აღჭურვილობასთან თეორიული ცოდნის გასამყარებლად, ექსპერიმენტული უნარების განსავითარებლად, შეხება ჰქონდეთ პროცესების ვიზუალიზაციასთან, სიმულაციები, ვირტუალური ლაბორატორიები და რობოტიკის პროგრამირება, რათა ხელი შეუწყოთ ინტერდისციპლინურ სწავლებას და სამეცნიერო ფენომენებზე წვდომას, შეეძლოთ ლოგიკური დასკვნების გამოტანა, ფიზიკა, ქიმიის და ბიოლოგიის დაკავშირება, სხვა სფეროებთან, როგორიცაა მათემატიკა და კომპიუტერული მეცნიერებები, მიეცეთ მათ შესაძლებლობა ცოდნა გამოიყენონ რეალურ სიტუაციებში. დადებითი პასუხის შემთხვევაში, როდიდან და რა ხარჯია გათვალისწინებული ამისათვის თითოეული სკოლისათვის მინიმუმ (ნაგულისხმებულია 50 ათასი ან მეტი დასახლების მქონე ქალაქები, რაიონები, დაბები);
10) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სკოლის პედაგოგებს, მათ მოსწავლეებსა და მშობლებს შორის უფასო სატელეფონო კომუნიკაციის დანერგვა, დაგეგმვა.. დადებითი პასუხის შემთხვევაში, გთხოვთ, მაცნობოთ როდიდიდან;
11) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დარბაზების და სკოლის ეზოს სპორტული აქტივობებისათვის სათანადოდ აღჭურვა/ განახლება - ნაცვლად კერძო ფირმებისა, ბავშვები სკოლების და სახლის ეზოებში მოახდენდნენ იმდაგვარ განვითარებას ფეხბურთში, რომ შემდგომში მათ დაინტერესების შემთხვევაში შეეძლებოდათ საფეხბურთო სკოლებში შესვლა (არ დაიხარჯებოდა ზედმეტად ფული და დრო);
12) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული ახალი საგნების შემოღება სასკოლო დაწესებულებებში, დადებითი პასუხის შემთხვევაში გთხოვთ ჩამოთვალოთ რომლები მოკლე აღწერითურთ
13) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული დაწყებითი კლასების დღის სმენისაათვის სასწავლო პროცესის დაწყება ნახევარი საათით ადრე ვიდრე შრომითი პირობებით კერძო თუ საჯარო სამსახურში არის გათვალისწინებული სამუშაო დროის დაწყება (ასევე, იმდაგვარი მექანიზმის შემუშავება - რომ მშობლებს წინმსწრებითაც შეეძლოთ მცირეწლოვნები - მოსაცდელ სივრცეში სათანადო ყურადღების ქვეშ დატოვონ);
14) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული მოსწავლეთა აღრიცხვის პროცესის უზრუნველყოფა შესაბამისი ბარათებით (სკოლაში, კლასში შესვლა/ გასვლის დაფიქსირება) მაგალითად - იმავე ბარათით, რომლითაც ახერხებენ საკვების სკოლაში შეძენას, ე.წ. საავადმყოფოს ფურცლის შესახებ მონაცემების - შესაბამის სასკოლო დაწესებულებაში ელექტრონულად/ პროგრამულად დამისამართებას (ხელი შეეწყობა დისციპლინის თუ ყოფაქცევის შესახებ მონაცემთა თავმოყრის პროცესს) და დადებითი პასუხის შემთხვევაში, აღნიშნეთ თუ როდიდან და რა თანხაა აღნიშნულისათვის გათვალისწინებული;
15) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული პირობითად მე-4 ან მე-6 კლასამდე მოსწავლეთა საგნების სახელმძღვანელოების სათადარიგო ეგზემპლარის შესაბამისი რაოდენობით დაცვა/ კლასებში დასაწყობება, რათა შორ მანძილზე მცხოვრებ თუგინდ მშობლებს შეუმსუბუქდეთ მძიმე ჩანთის ტარების პროცესი;
16) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში მანდატურის სამსახურის რეფორმირება, რამეთუ წლების განმავლობაში მათმა ქმედებებმა ვერ უზრუნველყო მათი ზნეობრივი თუ კანონსაწინააღმდეგო ქმედებებისადმი მიდრეკილება;
17) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასკოლო დაწესებულებებში შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენცით გათვალისწინებული ნორმების დროული განხორციელება, რამეთუ ხშირ შემთხვევაში, როგორც ძველი აშენებული ასევე ახლად აშენებული სასკოლო დაწესებულებები არ აკმაყოფილებენ ხსენებული კონვენციის გათვალისწინებულ ზემოხსენებულ ნორმებს - მონაწილე სახელმწიფოებმა უნდა მიიღონ ყველა შესაბამისი ზომა შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვების მიერ ადამიანის უფლებებისა და ძირითად თავისუფლებათა რეალიზებისათვის, სხვა ბავშვების თანასწორად. შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვებთან დაკავშირებულ ნებისმიერ ქმედებაში, უპირველეს ყოვლისა, გათვალისწინებულ უნდა იქნეს ბავშვის უზენაესი ინტერესები. მონაწილე სახელმწიფოებმა შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვებისათვის, სხვა ბავშვების თანასწორად, უნდა უზრუნველყონ აზრის თავისუფლად გამოხატვის საშუალება მათთვის მნიშვნელოვან ყველა საკითხზე, მათი ასაკისა და მოწიფულობის გათვალისწინებით; აღნიშნული უფლების რეალიზებისათვის ისინი უზრუნველყოფილი უნდა იქნენ შეზღუდულობისა და ასაკის შესაბამისი დახმარებით. ამას გარდა, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა დამოუკიდებელი ცხოვრებისა და ცხოვრების ყველა სფეროში მათი სრულყოფილი მონაწილეობისათვის, მონაწილე სახელმწიფოებმა უნდა მიიღონ შესაბამისი ზომები, რათა უზრუნველყონ ფიზიკური გარემოს, ტრანსპორტის, ინფორმაციისა და კომუნიკაციის, მათ შორის, ინფორმაციისა და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებისა და სისტემების, ასევე სხვა, საზოგადოებისათვის ღია ობიექტებისა და მომსახურების თანაბარი მისწავდომობა როგორც ქალაქის, ასევე სოფლის პირობებში. აღნიშნული ზომები, რომელიც მოიცავენ არსებული წინააღმდეგობებისა და ბარიერების გამოვლენა-აღმოფხვრას, შეეხება: შენობა-ნაგებობებს, გზებს, ტრანსპორტს, შიდა და გარე ობიექტებს, სკოლებს, საცხოვრებელ სახლებს, სამედიცინო დაწესებულებებსა და სამუშაო ადგილებს.
18) რეფორმის შედეგად - ხომ არ გამოიწვევს საუნივერსიტეტო დაწესებულებებში ჩატარებულ რეფორმა, რომელიც სხვადასხვა ქალაქებში ფაკულტეტების გადანაწილებას ითვალისწინებს, არსებული ხარჯების, ახლო ნათესავების თუ მეგობრებისგან თუ შემოსავლებისგან დაშორების გამო, თავი შეიკავონ - თუგინდ მისთვის სასურველი სპეციალობის გამო - სხვა ქალაქში გადაცხოვრებას;
19) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული ნაცვლად უცხოეთში სტუდენტთა წარგზავნა დაფინანსებისა, უცხოეთიდან მოწვეული იყოს - უმაღლესი კვალიფიკაციის მქონე ლექტორების (5000$ აშშ დოლარად ვფირობ, რომ შესაძლებელია) მოწვევა, რომლებიც საქართველოში ბევრად მეტ ადამიანს მისცემდა განათლებას (ვიდრე გაგზავნილი პირების რაოდენობისა) და ასეთი ლექტორების სიმრავლით, აქ შეიქმნებოდა ევროპული ტიპის საუნევერსიტეტო საგანმანათლებლო პროცესი;
20) რეფორმის შედეგად - ხომ არ არის გათვალისწინებული სასწავლო საუნივერსიტეტო განათლების დაფინანსების გრანტი მიეცეთ მხოლოდ იმ პირებს, რომლებიც ჩაირიცხებიან სახელმწიფო უნივერსიტეტებში, რომ აღარ მოხდეს სხვა უნივერსიტეტების შემოსავლების მხარდაჭერა (ასეთ პირობებში ვფიქრობ, რომ შეიქმნება როგორც კერძო უნივერსიტეტებს შორის ასევე სტუდენტებს შორის ჯანსაღი კონკურენცია, სახელმწიფო სასწავლებლებს კი ცალსახად მოეთხოვებათ მაღალკვალიფიციური სპეციალისტების გამოშვება).

ეს კითხვარი - ეხლა იქნა ჩამოყალიბებული, ტექნიკური ხარვეზით ხელმეორეთ, რის გამოც შესაძლოა რიგი საკითხები გამომრჩა კიდეც და უკეთ დაფიქრების შემთხვევებში სხვა გამოწვევებიც შეიძლება იდენტიფიცირებულ იქნეს. მიზანშეწონილია მათზე პუნქტობრივი რეაგირება, თან ისე, რომ პასუხის წინ დასათაურებული იყოს დასმული კითხვის ტექსტით.

ამ საკითხით ჯერ კიდევ ამილახვარის განათლების მინისტრობის პერიოდშიც დავინტერესდი, თუმცა, მისგან საკმაოდ მწირი ინფორმაცია მივიღე განათლების კუთხით არსებული პროცესების შესახებ. ასევე, შესაძლოა განხილული მქონდეს მიმდინარე რეფორმაც, ბუნდოვნად მახსოვს, თუმცა, ამ საკითხზე დაფიქსრების შემდგომ საკმაოდ ბევრი რისკი და უარყოფითი შედეგი შეიძლება მოჰყვეს და შესაბამისად ასე ამ ფორმით, რომელსაც არც მომავლის ტექნოლოგიური განვითარების პროცესები აქვს გათვალისწინებული, მისაღები არ უნდა იყოს
==============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ
გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან
მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის
(ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ
პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ,
დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე
მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა
მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან.
============
სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონი: მე-2 მუხლის შესაბამისად, ამ კანონის ინტერპრეტირება უნდა მოხდეს საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს მიერ ნაკისრი საერთაშორისო სამართლებრივი ვალდებულებების, მათ შორის, ადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა ევროპული კონვენციისა და ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს პრეცედენტული სამართლის შესაბამისად. მე-3 მუხლის თანახმად, სახელმწიფო ცნობს და იცავს სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლებას, როგორც წარუვალ და უზენაეს ადამიანურ ფასეულობებს. ხელისუფლების განხორციელებისას ხალხი და სახელმწიფო შეზღუდულნი არიან ამ უფლებებითა და თავისუფლებებით, როგორც უშუალოდ მოქმედი სამართლით. ყველას, ადმინისტრაციული ორგანოს გარდა, აქვს გამოხატვის თავისუფლება, რაც გულისხმობს: ა) აზრის აბსოლუტურ თავისუფლებას; ბ) პოლიტიკური სიტყვისა და დებატების თავისუფლებას; გ) ნებისმიერი ფორმის ინფორმაციისა და იდეების მოძიების, მიღების, შექმნის, შენახვის, დამუშავებისა და გავრცელების უფლებას; დ) ცენზურის დაუშვებლობას, მედიის სარედაქციო დამოუკიდებლობასა და პლურალიზმს, ჟურნალისტის უფლებას, დაიცვას ინფორმაციის წყაროს საიდუმლოობა და საკუთარი სინდისის შესაბამისად მიიღოს სარედაქციო გადაწყვეტილებები; ე) სწავლის, სწავლებისა და კვლევის აკადემიურ თავისუფლებას; ვ) ხელოვნების, შემოქმედებისა და გამოგონების თავისუფლებას; ზ) ნებისმიერ ენაზე მეტყველების, ნებისმიერი დამწერლობის გამოყენების უფლებას; თ) ქველმოქმედების უფლებას; ი) მხილების თავისუფლებას და მამხილებელთა დაცვას; კ) თავისუფლებას იძულებისაგან, გამოთქვას თავისი შეხედულება რწმენის, აღმსარებლობის, სინდისისა და მსოფლმხედველობის, ეთნიკური, კულტურული და სოციალური კუთვნილების, წარმოშობის, ოჯახური, ქონებრივი და წოდებრივი მდგომარეობის, აგრეთვე ყველა იმ გარემოების შესახებ, რომელიც შეიძლება გახდეს მისი უფლებებისა და თავისუფლებების შელახვის საფუძველი. ეს კანონი არ უარყოფს სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლებასთან დაკავშირებულ, საქართველოს კონსტიტუციით დაცულ და სხვა საყოველთაოდ აღიარებულ უფლებებს, თავისუფლებებსა და გარანტიებს, რომლებიც აქ არ არის მოხსენიებული, მაგრამ თავისთავად გამომდინარეობს ადამიანის საყოველთაოდ აღიარებული უფლებებისა და თავისუფლებების პრინციპებიდან. ხსენებული კანონის მე-4 მუხლის თანახმად, აზრი დაცულია აბსოლუტური პრივილეგიით. მოწოდება დაცულია კვალიფიციური პრივილეგიით. მე-12 მუხლის თანახმად, პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს. შესაბამისად, კითხვების დასმით ასევე ვცდილობ - რომ ყურადღება მივიქციო იმ მხრივ - რომ საჭიროებისამებრ ამ თუ სხვა საკითხების კუთხით თუ ეს შესაძლებელია რეფორმის კორექტირება
============
 აქვე, აღვნიშნავ, რომ საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ
გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება
ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების
უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია
საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ
არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ
განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ
როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე
შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა
(სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას
წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც
ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების
დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული
მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი
ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი
დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების
წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა
დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად, კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
 სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის
ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების
დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო
წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი
ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და
ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის
მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
ერთ-ერთი მთავარი განმსაზღვრელი ფაქტორი არის თუ არა პრეზიდენტი ლეგიტიმური პროცედურების ჩატარების გზით არჩეული არის ის, რომ უნდა შევაფასოთ უხუცესი პირის (პარლამენტი, აჭარის უ/ს) შერჩევის პრინციპი, დაყრდნობა მოხდა ცესკო-ს წარდგენილ მონაცეებზე, ვისი უფლებამოსილებაც იქნა ცნობილი, ვინც სხდომათა დარბაზში ისხდა, იქნებ ეს სულაც წინა მოწვევის საკანონმდებლო ორგანოს ეხება და ა.შ ასევე საინტერესოა საკონსტიტუციო ცვლილებების დროს საზოგადოებისათვის გაკეთებული განმარტებებიც თუ ეს ვარაუდი გამართლდა, მაშინ საქართველოს პრეზიდენტის მიერ ხელმოწერილ საკანონმდებლო აქტები ბათილი იქნება, ძალმოსილი არ იქნება - მათ შორის მოქალაქეობასთან დაკავშირებულ სამართლებრივ აქტები, არჩევნების დანიშვნის შესახებ მიღებული გადაწყვეტილება, სპორსპენთა და სხვა პირთა დაჯილდოებები, შეწყალების აქტები, პრემიერ მინისტრის და ელჩების დანიშვნის შესახებ, თავის მხრივ ამ უკანასკნელთა სამართლებრივი აქტები, მათ შორის მინისტრთა კაბინეტის წარდგენის და მინისტრის მოადგილეების დანიშვნის შესახებ, მათ სამართლებრივ აქტებს, სუს-ის უფროსის წარდგენის შესახებ, ამ უკანასკნელის სამართლებრივ აქტებს და გადაწყვეტილებებს ძალმოსილება არ ექნება. საყურადღებოა, რომ 01/07/2025-ს რეგლამენტი ხელახლა დამტკიცდა, რა დროსაც უხუცესი პირის მიერ სხდომის გახსნის პროცედურა ამოღებულ იქნა.
==============
ერთ-ერთი მთავარი განმსაზღვრელი ფაქტორი არის თუ პრეზიდენტი ლეგიტიმურად არის თუ არა არჩეული, უნდა განვსაზღვროთ არის ის თუ არა საარჩევნო კომისია შესაბამისი პრინციპების და პროცედურებით დაკომპლექტებული, მაგალითად - პარლამენტშიც და უზენაეს საბჭოშიც ერთნაირი პრინციპით შეირჩა უხუცესი პირი, ცსკო-ს მონაცემები იქნა მხედველობაში მიღებული, გათვალისწინებით, ვისი უფლებამოსილებაც იქნა ცნობილი, ვინც სხდომათა დარბაზში იმყოფებოდა, წინა მოწვევის პარლამენტართა შორის ს. ზურაბაშვილი, დ. ხაბულიანი და ა.შ. ასევე, მხედველობაშია მისაღები შესაბამისი განმარტებების დამუშავებაც. თუმცა, ცალკე საკითხავია - პრეზიდენტის მიერ საკრებულოში არჩევნების დანიშვნის საკითხი, რამეთუ ვეჭვობ, რომ სამართლებრივი აქტების შესაბამისობაში მოქცევის მიზნით, საკანონმდებლო მაცნეს ვებ გვერდზე ჩასწორებულ იქნა თვითმართველობის კოდექსში და სხვა სამართლებრივ აქტში ნორმები. საქართველოს პრეზიდენტის მიერ ხელმოწერილ საკანონმდებლო აქტებს, მოქალაქეობასთან დაკავშირებით სამართლებრივ აქტებს, არჩევნების შესახებ მიღებულ გადაწყვეტილებებს, სპორტსმენთა და სხვა პირთა დაჯილდოებას, შეწყალების აქტებს, პრემიერ მინისტრის და ელჩების დანიშვნას, საგარეო პოლიტიკის მხრივ შედგენილ კორესპონდენციებს., პრემიერ მინისტრის და მინისტრების და ელჩების სამართლებრივ აქტებს და გადაწყვეტილებებს, მთავრობის მიერ თანამდებობაზე წარდგენილი პირის სამართლებრივ აქტებს და გადაწყვეტილებებს რა ბედი ეწევა თუ ისინი სასამართლოში გასაჩივრდება.
==============
 აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ ჟურნალისტიკური საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
 საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს
წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/
პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული
ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით
რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის
გათვალისწინებით);
 ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და
გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/
დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს
განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო
ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან
საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია
გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და შემდგენელი პირის ვინაობა.
 განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/
კორესპონდენციის ასლის გარეშე.

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე