საგანმანათლებლო რეფორმა
საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას
მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე,
მერე მისი დასკანირება
და შემდგომ განაცხადის სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა)
განცხადება
ნაწილი პირველი - 1) საგანმანათლებლო სახელმძღვანელოების ბეჭვდა.
თანამდებობის პირთა განცხადებებიდან გამომდინარე საკმაოდ ხშირად მივდივარ იმ აზრამდე, რომ არაფერი არსებითის შეცვლას ისინი არ გეგმავენ (ამის მაგალითია ლევან იზორიას მთავრობის ადმინისტრაციაში დანიშვნის წინა პერიოდის განცხადება, რომელიც 4 წელიწადში რეფორმატულს შეიმუშავებდა განათლების კუთხით).... განცხადების ამ ნაწილში არ მსურს, რომ რეფორმების კუთხით ხარვეზებს შევეხო, უბრალოდ სახელმძღვანელოების ბეჭვდასთან მიმართებით ერთი ინიციატივა მინდა წარმოგიდგინოთ, რომელიც რომელიც სავარაუდოდ საკმაოდ ბევრს მოსვლია აზრად.
იდეა/ ინიციატივა კი მდგომარეობს იმაში, რომ სასკოლო სახელმძღვანელოებს დაემატოს შესაბამისი შინაარსის ჩანართები. მაგალითისათვის:
ისტორიის სახელმძღვანელოებს დაემატოს რაში მდგომარეობს ისტორიის ცოდნის და მოვლენათა აღწერის მნიშვნელობა, ვინ იყვნენ ცნობილი ქართველი და უცხოელი ისტორიოგრაფები, რომელთაც საუკეთესო ნაშრომები და კვლევები შექმნეს, რით იყვნენ ისინი გამორჩეულნი, რას ეყრდნობოდნენ ისინი, ვისი დაკვეთით და რა მიზნით იქმნებოდა მათი ნაშრომები (ასეთი ცნობების არსებობისას). ტექნოლოგიური განვითარების ეპოქაში რა შედეგებისკენ შეიძლება მიიწევდეს ეს დარგი და ამ ვითარებაში ადამიანის და სახელმწიფოს როლი.
ფიზიკა, ქიმია და ბიოლოგიის სახელმძღვანელოებს დაემატოს ინფორმაცია თუ რატომაა მნიშვნელოვანი ეს სფეროები როგორც ფიზიკური პირისთვის ასევე ქვეყნისა და სამყაროსათვის, როგორ და როდის განვითარდა ეს დარგები სამყაროში, ვინ იყვნენ მსოფლიოს და საქართველოს გამოჩენილო ფიზიკოსები, ქიმიკოსები და ბიოლოგები, რომელთაც განსაკუთრებულ მიგნებებს მიაკვლიეს, მნიშვნელოვანი რამ შექმნეს სამყაროსთვის და ქვეყნისათვის. ტექნოლოგიური განვითარების ეპოქაში რა შედეგებისკენ შეიძლება მიიწევდეს ეს დარგი და ამ ვითარებაში ადამიანის და სახელმწიფოს როლი.
ამდაგვარი ჩანართის და შესაბამისად კითხვებზე პასუხის წარმოჩენის მიზანია შესაბამის ასაკში მყოფი მოსწავლე (მისთვის გასაგებ ენაზე შემუშავებული ჩანართიდან) მიხვდეს მოცემულ სფეროს რა მნიშვნელობა ჰქონდა სხვადასხვა ეპოქაში სამყაროსთვის, ქვეყნისთვის და რიგითი ადამიანისთვის და დაინახოს მისი შესაძლო როლი ამ სფეროში ტექნოლოგიური განვითარების ეპოქაში.
ნაწილი მეორე - 2) სასკოლო (რეფორმა) პროცესის ორგანიზება
განათლების რეფორმის ფარგლებში თუ არ ვცდები განათლების მინისტრმა დაანონსა, რომ პირველ კლასელთა იმავე უბანში მიღების მიზნით მოხდებოდა მათი წინასწარი რეგისტრაცია.
მე მსურს შევახსენო ერთი გარემოება, რის გამოც ხსენებული ვითარება გარკვეული რისკის შემცველია. თუ არ ვცდები წელს მოხდა ფაქტი, როდესაც ტექნიკური ხარვეზის გამო ქალაქს გაზი არ მიეწოდებოდა, შესაბამისად სკოლები რახან ვერ თბებოდნენ სწავლაც გადაიდო. ამდაგვარ შემთხვევაში კი წარმოვიდგინოთ სიტუაცია, როდესაც პირველ კლასელი მოწაფე, რომლის მშობლები იძულებულნი იყვნენ რა იმავე უბნის სკოლაში ევლოთ, საცობების ან სხვა გარემოებების გამო ვერ ახერხებენ სკოლამდე დროულ მისვლას.
თუ არ ვცდები, რეკომენდაციისავით მოგაწოდეთ მცირეწლოვანთათვის მოსაცდელი, უსაფრთხო და დაცული, იზოლირებული სივრცის შექმნაც
შესაბამისად ამ ვითარებაში აუცილებლად იმავე უბანში სკოლაში სიარულმა შესაძლოა დამატებითი ხარვეზები წარმოშოს. თუ ეს მაღალკასელებს ეხება - შესაძლოა უბრალოდ უკეთესი მასწავლებლების ყოლის სურვილმა განაპირობოს ან სამსახურთან ახლოს რაიმე წრეა და ასე უფრო მოსახერხებელია.
რაც შეეხება, სკოლებში ტელეფონების ტარებას, მაშინ უბრალოდ ახსენით, რატომ უზღუდავენ განვითარებული სახელმწიფოები მოსწავლეებს ტელეფონის ტარებას. მე აქცენტი მქონდა ჩემს მომართვებში იმაზე, რომ ისინი გარკვეული მათ დაბლოკვოდათ ინტერნეტში ისეთი წვდომა, რომელიც მათ ზნეობრივ ფაქტორზე და მიდრეკილებებზე უარყოფითად იმოქმედებდა. თუ ეს ვერ ხერხდება, შესატყვისი საკომუნიკაციო პარატები იქნებ სახელმწიფომ ურჩიოს მშობლებს (თავად შეძენასაც ვერ ახერხებს).
მინისტრმა ასევე ისაუბრა ხელფასების ვერ მომატებაზე და აღნიშნულთან დაკავშირებით მინდა ვთქვა, რომ სახელმწიფო ბიუჯეტი თანაბრად ეკუთვნის საჯარო მოხელესაც და თვითდასაქმებულსაც, თვითდასაქმებული კი ეკონომიკურ გამოწვევას ვეღარ უმკლავდება, რადგან ესეთი მატება ფასების ინფლაციასაც იწვევს. ამიტომ სჯობს ეს თანხები ცხოვრების გაიაფებას მოხმარდეს ვიდრე რომელიმე პირთა ჯგუფს, რომლებიც თუ ასე გააგრძელა სახელმწიფომ არც თუ შორეულ პერსპექტივაში თვითდასაქმების რეჟიმში გადაიყვანს.
ისე კი სანამ ხელფასებზეა საუბარი, პედაგოგებს ინტენსიურ რეჟიმში სამსახურებრივი ფუნქციიდან გამომდინარე უწევთ
=> 25-35 მოწაფესთან მის მშობელთან კომუნიკაცია
=> კლასთან დაკავშირებულ პედაგოგებთან კომუნიკაცია
=> დირექციასთან კომუნიკაცია
=> კარგი იქნება სოციალურად დაუცველ ბავშვებსაც და მათ მშობლებსაც თუ შეუძენს საკომუნიკაციო პაკეტს.
ისე კი გამკვირვებია, ამდენი კორპორატიული ნომრის პირობებში, მენეჯერულ პირთათვის სასაუბრო პაკეტების შეძენის პირობებში და ზოგადად მოხელეთა რაოდენობის გათვალისწინებით, რომელთა რაოდენობა საკმაოდ დიდია, სახელმწიფო რატომ ამდიდრებს ედუარდ შევარდლნაძის სიძის და თურქულ (ჯეოსელი თუ რაც ქვია ეხლა) კომპანიებს და რატომ არ ქმნის თავისას და რეალურ დანახარჯებით შესთავაზებს საბიუჯეტო დაფინანსებაზე მყოფ ორგანიზაციებს სასაუბრო პაკეტებს.
და ეს ყველაფერი ხდება მათი ხარჯვებითვე, შემოვდივარ განცხადებით, რომ პედაგოგებისთვის ნაყიდი იქნას ულიმიტო სატელეფო სასაუბრო, სმს და ინტერნეტითურთ (თუ სასკოლო გაკვეთილის მომზადებაში/ ჩატარებაში ეხმარება ან ზემოხსენებულ კომუნიკაციების განხორციელებაში ეხმარება). ეს საკითხი განხილულ იქნეს შესაბამისი სამინისტროს ნებისმიერ მენეჯერულ პოზიციებთან მიმართებით, რომელიც სარგებლობს ე.წ. კორპორატიული ნომრით თუ სასაუბრო შეღავათები აქვს დაწესებული, საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის იმ მუხლთან მიმართებით, რომელიც ამბობს შემდეგს - ადმინისტრაციულმა ორგანომ ბავშვთან დაკავშირებული განცხადებისა და ადმინისტრაციული საჩივრის განხილვას პრიორიტეტი უნდა მიანიჭოს.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




