რელიგიური ორგანიზაციების ჩამონათვალი
მოგესალმებით საქართველოს მთავრობას, საქართველოს მთავრობის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.
საქართველოს კონსტიტუციისა და საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის შესაბამისად, გთხოვთ, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია (გთხოვთ, მიპასუხოთ ოფიციალური კორესპონდენციისთვის დადგენილი წესით, საპასუხო წერილის ტიტულოვან ბლანკზე შედგენის გზით, გთხოვთ, გაითვალისწინოთ წერილის მეორე ნაწილში - მოცემული უსაფრთხოების ზომების შესახებ რეკომენდაციები):
აღნიშნული საკითხის გამორკვევის მიზნით, რამდენიმე წელია ვაგროვებ ინფორმაციას, ასევე გასულ წელს თუ არ ვცდები საქართველოს მთავრობასაც მოგმართეთ კითხვით და ამჯერადაც განმეორებით გთხოვთ, რომ გამიწიოთ შუამდომლობა და რათა რელიგიის საკითხთა სახელმწიფო სააგენტომ მომაწოდოს:
1) საქართველოში რეგისტრირებული რელიგიური ორგანიზაციების შესახებ ინფორმაცია, რეგისტრაციის თარიღის მითითებით.
2) აქვს თუ არა რაიმე რელიგიური სტატუსი ბიბლიურ თავისუფლებას, ვრცლად მგონი შემდეგნაირად იწოდება - საქართველოს ქრისტიანული, ევანგელისტური, პროტესტანტული ეკლესია - ბიბლიური თავისუფლება.
ცნობისათვის: აღნიშნული ინტერესი გამომდინარეობს ბიბლიური თავისუფლების საქმიანობის შეფასებასთან მიმართებით. კერძოდ, თუ არ ვცდები 2017 წელს დარეგისტრირდა იურიდიული პირი - ბიბლიური თავისუფლება. უფრო ზუსტად - არ ვიცი რა სტატუსით არის რეგისტრირებული იგი, თუმცა, იგი რაღაც ფორმით (სამართლებრივად) არის დაკავშირებული პარტია გირჩთან. ამასთან, ჩემს ხელთ არსებული ინფორმაციით იგი აწარმოებდა სხვადასხვა სახის სერვისებს - ერთგვარ ეკონომიკურ საქმიანობას - რაღაც ფორმით ათავისუფლებდა რა პირებს სავალდებულო სამხედრო სამსახურიდან (მანამდე სანამ თავდაცვის კოდექსი იქნებოდა მიღებული). იუთუბში გამოქვეყნებული ვიდეო ეპიზოდის - "ეპიზოდი #7 - რუსუდან აბუაშვილი (დედა რუსკა)" - 05:00-05:40; 05:-50-06:30 22:30-22:40 https://www.youtube.com/watch?v=Oe1zIlTn... გირჩის ჯგუფში ატვირთული ვიდეო - Mar 2, 2023 - "დედა რუსკა და იაგო ხვიჩია სავალდებულო სამხედრო გაწვევაზე" - 05:45:06:45. https://www.youtube.com/watch?v=v6NKjWyr...
ჯგუფ გირჩის გვერდზე May 6, 2023 ატვირთული ვიდეო - "დედა რუსკა, იაგო ხვიჩია და ჰერმან საბო - სავალდებულო სამხედრო სამსახურზე" - 20:00-21:10; 26:00-26:40 https://www.youtube.com/watch?v=9BLbJCW5...
ჯგუფ გირჩის ვებ გვერდზე Feb 14, 2021-ს ატვირთული ვიდეო- "ბიბლიური თავისუფლება და სავალდებულო სამხედრო სამსახური" - 19:30-20:40; 22:10-22:20
https://www.youtube.com/watch?v=l9MKOMok... ჯგუფ გირჩის ვებ გვერდზე Mar 15, 2021-ს ატვირთული ვიდეო - "ბიბლიური თავისუფლება VS საპატრიარქო - რუსთავი 2-ის სიუჟეტი" 2:50-3:40; 4:08-5:36 https://www.youtube.com/watch?v=5oo34df3...
მოცემული ვიდეოდან გაცნობით გამოიკვეთება, რომ დაახლოებით 60 000 პირისთვის გაცემული იქნა ე.წ. მოწმობა, რომელიც ათავისუფლებდა სავალდებულო სამხედრო სამსახურიდან, ხოლო მიღებული შემოსავლის ოდენობა დაახლოებით 3 მილიონი ლარი უნდა იყოს (გამომდინარე იქიდან, რომ თითო მოწმობისთვის 50 ლარი იყო დაწესებული). გარდა ამისა, რესპონდენტის მიერ გაჟღერებული იქნა, რომ ამ თანხით (ისევე, როგორც სკოლის შემოსავლებით), ხდებოდა პარტია გირჩის დახმარება. ამას გარდა, ვიდეო სიუჟეტებში რამდენჯერმე იქნა გამახვილებული ყურადღება, რომ ორგანიზაცია შექმნილი იქნა სამხედრო სავალდებულო სამსახურის გადავადების მიზნით და რელიგიურ მიზნებს არ ატარებდა. აქვე, ამ საკითხის დაზუსტების მიზნით, თუ არ ვცდები 2024 წლის 22 თებერვალს მივმართე ფინანსთა სამინისტროს, რომელსაც ვთხოვე ინფორმაცია შესაბამისი პერიოდიდან განცხადების წარდგენის დღემდე - მათ მიერ ფუნქციონირების პროცესში სახელმწიფოსათვის გადახდილი, სახელმწიფო ბიუჯეტში შეტანილი თანხების შესახებ - მათი დანიშნულების მითითებით ასევე, რა შეღავათებით ისარგებლეს მათ და რა ოდენობით თანხის გადახდისგან გათავისუფლდნენ. ასევე, თუ არ ვცდები 2024 წლის 12 მარტს ვეცადე მიმემართა მუნიციპალიტეტებს (უმრავლეს შემთხვევაში ვერ მოვახერხე, რადგან ელ. ფოსტის მისამართები ვერ მოვიძიე), რათა მოეწოდებინათ ინფორმაცია 2015 წლიდან 2024 წლის განცხადების განხილვის დღემდე (თითოეული წელიწადი გამიჯნულად) რამდენი წვევამდელი იქნა გამოძახებული და სავალდებულო სამხედრო სამსახურში გაწვეული, რამდენი პირის საკითხი იქნა გადავადებული (გათავისუფლებული).
სავალდებულო სამხედრო სამსახურიდან, მათ შორის - პარტია გირჩთან დაახლოებული/ დაკავშირებული ბიბლიური თავისუფლების მიერ გაცემული ცნობით/ მოწმობით/ დოკუმენტით/ შუამდგომლობით. საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს, საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს და ანტიკორუფციულ ბიუროს - ჩემი ინტერესი კი მდგომარეობდა გადახდილი იყო თუ არა საშემოსავლო გადასახადი მოწმობების გაცემისათვის (რაც რამდენიმე ასეულ ათას ლარს უნდა აღწევდეს), ასევე, დეკლარირებულია თუ არა პარტია გირჩისათვის გაღებული ფინანსური დახმარებები (ჩემს მიერ მონაცემთა შემოწმების შედეგად - არ ფიქსირდება აღნიშნული). ამას გარდა, ხაზგასასმელია იურიდიული პირის მიერ მიმდინარე წელს პარტიისათვის გაწეული დახმარება. ვფიქრობ, რომ ხსენებული მეტწილად საქართველოს კომპეტენტური ორგანოების (საფინანსო ოპერაციების კანონიერება შესწავლის საგანია, რამეთუ დადგინდეს ამა თუ იმ პირის საგადასახადო ვალდებულება ან/და უფლებამოსილების შეჩერების მიზანშეწონილობაც. საჯარო ინფორმაციის სახით ზემოხსენებული ინფორმაციის მოპოვების მიზნით, თუ არ ვცდები 2024 წლის ოქტომბერშიც მივმართე მთავრობის ადმინისტრაციას, რომელმაც თავის მხრივ შუამდგომლობის წერილი თქვენთან - 09/10/2024-ს გადმოაგზავნა. თუმცა, აღნიშნული მცდელობა წინა წლებშიც მქონია ამავე პროცედურით. აქვე, აღვნიშნავ, რომ საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად, ეკონომიკურ საქმიანობას არ მიეკუთვნება რელიგიური საქმიანობა. საქველმოქმედო საქმიანობად ითვლება დახმარების უშუალოდ ან მესამე პირის მეშვეობით, ნებაყოფლობით და უანგაროდ გაწევა იმ პირებისათვის, რომლებიც ამ დახმარებას საჭიროებენ, მათ შორის რელიგიური ორგანიზაციებისათვის. რელიგიურ საქმიანობად ითვლება დადგენილი წესით რეგისტრირებული რელიგიური ორგანიზაციის (გაერთიანების) საქმიანობა, რომლის მიზანია აღმსარებლობისა და სარწმუნოების გავრცელება, მათ შორის, ისეთი გზით, როგორიცაა: რელიგიური წეს-ჩვეულებების, ცერემონიების, ლოცვების, სხვა საკულტო მოქმედებათა ორგანიზება და ჩატარება;
ბ) მორწმუნეთათვის შესაძლებლობის მიცემა, ჰქონდეთ ან გამოიყენონ სამლოცველო შენობები და სარიტუალო ნაგებობები რელიგიურ მოთხოვნათა როგორც ერთობლივად, ისე ინდივიდუალურად დასაკმაყოფილებლად;
გ) რელიგიური დელეგაციების, მომლოცველების, სხვადასხვა კონფესიის წარმომადგენლების მიღებისა და გამგზავრების ორგანიზება, ეროვნული და საერთაშორისო რელიგიური თათბირების, ყრილობების, სემინარების ორგანიზება, ამ ღონისძიებათა ჩატარების პერიოდში მათი მონაწილეების სასტუმროებით (სხვა საცხოვრებლით), ტრანსპორტით, კვებითა და კულტურული მომსახურებით უზრუნველყოფა; დ) მონასტრების, სამონასტრო ეკლესიების, სასულიერო-სასწავლო დაწესებულებების შენახვა, ამ სასულიერო-სასწავლო დაწესებულებების მოსწავლეთა და მსმენელთა სწავლება, საქველმოქმედო ორგანიზაციების (საავადმყოფოების, თავშესაფრების, ხანდაზმულთა და შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა სპეციალიზებული დაწესებულებების) შენახვა, აგრეთვე კანონიკური წესებით განპირობებული სხვა, ანალოგიური საწესდებო საქმიანობა. 2. რელიგიურ საქმიანობას უთანაბრდება იმ რელიგიური ორგანიზაციების (გაერთიანებების) საწარმოთა საქმიანობა, რომლებიც გამოსცემენ რელიგიურ (საღვთისმსახურო) ლიტერატურას ან აწარმოებენ რელიგიური დანიშნულების საგნებს; ამ ორგანიზაციების (გაერთიანებების) ან მათი საწარმოების საქმიანობა, რომელიც დაკავშირებულია რელიგიური (საღვთისმსახურო) ლიტერატურის ან რელიგიური დანიშნულების საგნების რეალიზაციასთან (გავრცელებასთან); აგრეთვე ასეთი საქმიანობით მიღებული ფულადი სახსრების გამოყენება რელიგიური საქმიანობის განსახორციელებლად. საკითხის შესწავლის ფარგლებში, არა თუ უნდა გამოიკრვეს მიღებული 3 მილიონი ლარის შემოსავლის საგადასახადო ვალდებულების საკითხიც (თუმცა, 3 მილიონის ლეგიტიმაციასთანაც მქონდა გარკვეული მოსაზრებები - თუმცა, ამ ეტაპზე სამართლებრივი საფუძვლები არ მახსენდება).
============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ
გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან
მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის
(ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ
პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ,
დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე
მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა
მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო ფაილებთან.
============
აქვე, აღვნიშნავ, რომ საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ
გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება
ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების
უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია
საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ
არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ
განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ
როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე
შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა
(სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას
წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც
ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების
დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული
მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი
ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი
დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების
წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა
დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები,
რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან
უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და
დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო
მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად,
კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს
კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და
ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის
ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების
დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო
წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი
ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და
ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის
მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ - ჟურნალისტიკური
საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს
წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/
პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული
ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით
რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის
გათვალისწინებით);
ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და
გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/
დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს
განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო
ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან
საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია
გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და
შემდგენელი პირის ვინაობა.
განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/
კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე