პერიოდში პარამენტის სხდომების ჩატარების და საგამოძიებო კომისიის მონაცემების დამუშავების უფლება
მოგესალმებით საქართველოს პარლმენტს, საქართველოს პარლამენტის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს, საქართველოს პარლამენტის აპარატის საორგანიზაციო დეპარტამენტს.
საქართველოს კონსტიტუციისა და საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის შესაბამისად, გთხოვთ, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია , მომცეთ შესაბამისი თანხმობა (გთხოვთ, მიპასუხოთ ოფიციალური კორესპონდენციისთვის დადგენილი წესით, საპასუხო წერილის ტიტულოვან ბლანკზე შედგენის გზით, გთხოვთ, გაითვალისწინოთ წერილის მეორე ნაწილში - მოცემული უსაფრთხოების ზომების შესახებ რეკომენდაციები):
1) 2025 წლის სექტემბერ და ოქტომბრის პერიოდში საქართველოს პარლამენტში პლენარული სხდომების გამართვის საფუძვლების (სამართლებრივი აქტის მუხლის და პუნქტის მითითებით, დოკუმენტის/ კორესპონდენციის რეკვიზიტების მითითებით);
2) 2025 წელს მიღებული დროებითი საგამოძიებო კომისიის პირდაპირი სატელევიზიო სხდომების ჩანაწერების (ატვირთულია პარლამენტბის იუთუბ არხზე, მედია მაუწყებლების იუთუბ არხზე ვებ გვერდებზე და ა.შ.), მონაცემების და დასკვნის დამუშავების და გავრცელება/ გახმაურების კანონმდებლობით/ კოდექსით გათვალისწინებული სათანადო ნებართვა
3) რომელმა მედია მაუწყებლებმა მიიღეს განცხადების ზემოხსენებული მეორე პუნქტით გათვალისწინებული სათანადო თანხმობა და ზოგადად რას გულისხმობს სისხლის სამართლის კოდექსის 351-ე მუხლი გახმაურება გავრცელებაში.
4) განმეორებით მოგმართავთ თხოვნით მომაწოდოთ პერსონალური ინფორმაცია მასზედ, რომ 2025 წელს დროებით საგამოძიებო კომისიის ფუნქციონირების ფარგლებში არ მომხდარა ჩემი ვიზიტი საქართველოს პარლამენტში, არ შევხვედრილვარ კომისიის წევრებს, ჩემს სახელით და ჩემს სახელზე არ გაფორმებულა ახსნა განმარტება ან რაიმე სხვა დოკუმენტი, არ გამოგზავნილა და არ მიმიღია არანაირი საფოსტო გზავნილი.
5) განმეორებით მოგმართავთ თხოვნით (ჩემს 1-8869/25 01/10/2025 და 06/10/2025 განცხადებებზე), მოახდინოთ ჩემს მიერ წარმოდგენილი საკანონმდებლო წინადადებების განხილვის დროებით შეჩერება (დაბლოკვა) 31/01/2025-მდე ყველა იმ საქმესთან მიმართებით, რომელთან მიმართებით საქმისწარმოება არ დასრულებულა, განხილვას კვლავ ექვემდებარებიან. ამასთან, ამ, მესამე პუნქტით გათვალისწინებული საკითხი ცალკე საპასუხო წერილით მომაწოდოთ, სადაც მაიდენტიფიცირებელ რეკვიზიტებად ასევე მიუთითეთ 08/10/2025 PDPS 0 25 00017239, 06/10/2025 N PDPS 4 25 00017035, PDPS 2 25 00016980, PDPS 4 25 00017035 მონაცემები და ადრესატთა შორის განსაზღვრეთ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურიც.
==============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ
გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან
მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის
(ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ
პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ,
დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე
მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა
მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან.
============
სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონი: მე-2 მუხლის შესაბამისად, ამ კანონის ინტერპრეტირება უნდა მოხდეს საქართველოს კონსტიტუციის, საქართველოს მიერ ნაკისრი საერთაშორისო სამართლებრივი ვალდებულებების, მათ შორის, ადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა ევროპული კონვენციისა და ადამიანის უფლებათა ევროპული სასამართლოს პრეცედენტული სამართლის შესაბამისად. მე-3 მუხლის თანახმად, სახელმწიფო ცნობს და იცავს სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლებას, როგორც წარუვალ და უზენაეს ადამიანურ ფასეულობებს. ხელისუფლების განხორციელებისას ხალხი და სახელმწიფო შეზღუდულნი არიან ამ უფლებებითა და თავისუფლებებით, როგორც უშუალოდ მოქმედი სამართლით. ყველას, ადმინისტრაციული ორგანოს გარდა, აქვს გამოხატვის თავისუფლება, რაც გულისხმობს: ა) აზრის აბსოლუტურ თავისუფლებას; ბ) პოლიტიკური სიტყვისა და დებატების თავისუფლებას; გ) ნებისმიერი ფორმის ინფორმაციისა და იდეების მოძიების, მიღების, შექმნის, შენახვის, დამუშავებისა და გავრცელების უფლებას; დ) ცენზურის დაუშვებლობას, მედიის სარედაქციო დამოუკიდებლობასა და პლურალიზმს, ჟურნალისტის უფლებას, დაიცვას ინფორმაციის წყაროს საიდუმლოობა და საკუთარი სინდისის შესაბამისად მიიღოს სარედაქციო გადაწყვეტილებები; ე) სწავლის, სწავლებისა და კვლევის აკადემიურ თავისუფლებას; ვ) ხელოვნების, შემოქმედებისა და გამოგონების თავისუფლებას; ზ) ნებისმიერ ენაზე მეტყველების, ნებისმიერი დამწერლობის გამოყენების უფლებას; თ) ქველმოქმედების უფლებას; ი) მხილების თავისუფლებას და მამხილებელთა დაცვას; კ) თავისუფლებას იძულებისაგან, გამოთქვას თავისი შეხედულება რწმენის, აღმსარებლობის, სინდისისა და მსოფლმხედველობის, ეთნიკური, კულტურული და სოციალური კუთვნილების, წარმოშობის, ოჯახური, ქონებრივი და წოდებრივი მდგომარეობის, აგრეთვე ყველა იმ გარემოების შესახებ, რომელიც შეიძლება გახდეს მისი უფლებებისა და თავისუფლებების შელახვის საფუძველი. ეს კანონი არ უარყოფს სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლებასთან დაკავშირებულ, საქართველოს კონსტიტუციით დაცულ და სხვა საყოველთაოდ აღიარებულ უფლებებს, თავისუფლებებსა და გარანტიებს, რომლებიც აქ არ არის მოხსენიებული, მაგრამ თავისთავად გამომდინარეობს ადამიანის საყოველთაოდ აღიარებული უფლებებისა და თავისუფლებების პრინციპებიდან. ხსენებული კანონის მე-4 მუხლის თანახმად, აზრი დაცულია აბსოლუტური პრივილეგიით. მოწოდება დაცულია კვალიფიციური პრივილეგიით. მე-12 მუხლის თანახმად, პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
============
აქვე, აღვნიშნავ, რომ საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ
გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება
ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების
უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია
საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ
არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ
განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ
როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე
შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა
(სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას
წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც
ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების
დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული
მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი
ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი
დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების
წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა
დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად, კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის
ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების
დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო
წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი
ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და
ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის
მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ - ჟურნალისტიკური საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს
წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/
პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული
ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით
რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის
გათვალისწინებით);
ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და
გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/
დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს
განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო
ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან
საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია
გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და შემდგენელი პირის ვინაობა.
განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/
კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე