პატიმართა რაოდენობის და დასაქმების შესახებ ზოგადი მონაცემების შესახებ
მოგესალმებით
სპეციალური პენიტენციური სამსახურს, ხსენებული სამსახურის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს (განცხადების რეგისტრაციის პროცესში ასევე, გაითვალისწინეთ განცხადების ძირითადი ტექსტის შემდგომ, ინფორმაციულ ნაწილში მოცემული გასატარებელ უსაფრთხოების ზომებთან მიმართებით წარმოდგენილი რეკომენდაციები).
რამდენადაც ადრე ინტერნეტში მოვიპოვე ინფორმაცია, თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულებებია: დაბალი რისკის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; ნახევრად ღია ტიპის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; დახურული ტიპის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; განსაკუთრებული რისკის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; არასრულწლოვანთა სარეაბილიტაციო დაწესებულება; ქალთა სპეციალური დაწესებულება.
საქართველოს კონსტიტუციისა და საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის შესაბამისად, გთხოვთ, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია:
1. პენიტენციურ დაწესებულებაში მყოფ პატიმართა სტატისტიკური მონაცემები (სასურველია საპატიმრო დაწესებულებების გამიჯვნით), მათგან რამდენი არის მუდმივად/ ხანგრძლივი პერიოდით დასაქმებული, რა სარგებელს (ხელფასი, სპეციალური ქულები) ან შეღავათს იღებენ ისინი ამ მხრივ.
2. რა სახის შრომით საქმიანობას ეწევიან პატიმრები, ვინ არის დამსაქმებელი, იმ შემთხვევაში თუ კერძო კომპანიაა, გთხოვთ, ასევე აღნიშნეთ აქვს თუ არა მათ რაიმე სახის საგადასახადო შეღავათი დაწესებული.
ცნობისათვის: ჯერ კიდევ მახსოვდა - ქვემოაღნიშნულ პირთაგან ერთ-ერთი მათგანის მიერ პლენარული სხდომაზე გაკეთებული განცხადება (თუ არ ვცდები სახალხო დამცველის კონკურსის შემდგომ პერიოდში) პატიმართა რაოდენობის შემცირების შესახებ და მეც, გადავწყვიტე ეს საკითხი უფრო სიღრმისეულად დამემუშავებინა (იდეა/ ინიციატივის სახით წარმედგინა საკანონმდებლო წინადადება, რომლის ანალოგის შესახებ რამდენადაც მსმენოდა საბერძნეთშიც მოქმედებდა) და წარმედგინა პარტია ხალხისათვის წევრებისათვის (სხვებთან შედარებით ნორმალური პოლიტიკური ძალა მეგონა საქართველოს პარლამენტში, შევცდი). იგი მდგომარეობდა პატიმართა სასჯელის ზომის შემცირებით მათ მიერ განხორციელებული შრომითი აქტივობის შესაბამისად (დარწმუნებული ვარ, რომ ამ იდეის განხორციელების მიზნით, ისინი შედარებით დაბალანაზღაურებაზეც დათანხმდებოდნენ, რის გამოც კომპანიებს დამატებითი მოტივაცია გაუჩნდებოდათ). თუ არ ვცდები, Date Thu 3/7/2024 408 PM-ს საქართველოს პარლამენტში (საქმისწარმოების განყოფილება) ელ. ფოსტით გავგზავნე განცხადება, რომლის ადრესატები იყვნენ ბატონი სოზარ სუბარი, ქალბატონი ეკა სეფაშვილი, ბატონი გურამ მაჭარაშვილი, ბატონი მიხეილ ყაველაშვილი და ბატონი დიმიტრი ხუნდაძე, იდეა/ ინიციატივა მოითხოვდა პატიმართა და საგადასახადო კოდექსებში ცვლილებების შეტანას, რომლის შედეგადაც შრომი საქმიანობისათვის დათმობილი 2 დღე - პატიმრობოდან გათავსუფლებდა 1 დღით. ის კომპანიები, რომლებივ დაასაქმებდნენ პატიმრებს ციხეში - მოეხსნებოდათ საგადასახადო ვალდებულებები, დაწესდებოდა გარკვეული შეღავათები. შედეგად მივიღებდით:
A. პატიმარს გაუჩნდებოდა დამატებითი ფინანსური რესურსი (ან დანაზოგს გააკეთებდა გათავისუფლების მომენტისათვის ან ოჯახს აღარ დააწვებოდა ფინანსურად). თუგინდ პატიმრებს შეეძლებოდათ იმაზე უკეთესი პირობების შექმნა თავისთვის ვიდრე ამას სახელმწიფო სთავაზობს (შესაძლოა ხელფასის სახით თანხის გაცემა არცაა გათვალისწინებული და ქულების სისტემით წესრიგდება ხსენებული);
B. პატიმარი გამოიმუშავებდა საჭირო შრომით უნარებს, რაც პატიმრობიდან გათავისუფლების შემდგომაც გამოადგებოდა, კონკურენტიანი იქნებოდა შრომით ბაზარზე; C) პატიმარი მისი თავისუფლების შეზღუდვის ვადის შესამცირებლად ნაკლებად იქნება დამოკიდებული ბიუროკრატიულ მექანიზმებზე, რის გამოც შემცირდებოდა სახელმწიფოსადმი ნეგატიური დამოკიდებულება;
D). საპატიმროებში მდგომარეობის გაჯასაღება შეუწყობს კრიმინალური მენტალობის გავლენის შემცირებასაც. პატიმარს გაუჩნდება ცხოვრების შეცვლის იმედი. შრომით საქმიანობაში ჩართულობა, აღარ მისცემდა მენტალურად დათრგუნვის და გარდაქმნის შესაძლებლობას, რაც საბოლოო ჯამში პატიმრობიდან განთვისუფლების შემდგომ საზოგადოების მიერ მათ მიმართ უნდობლობას და შიშს შეამცირებდა; იმედი. სახელმწიფო ერთის მხრივ გამოსწორებულ და საკუთარ თავის შეცდომებთან გააზრებულ ადამიანს იღებს, მეორე მხრივ კი ზოგავს რესურს (რაც თავის მხრივ - საგადასახადო შეღავათების განხორციელების კიდევ მეტად დაასტიმულირებს).
E) წახალისდებოდა ეკონომიკური აქტივობები, შრომისუნარიანი მოქალაქეებისგან ისედაც დაცლილ ქვეყანაში ბიზნეს დამატებითი შრომითი ძალა გაუჩნდებოდა, თუმცა, აღნიშნული განხორციელებულიყო არა კერძო არამედ სახელმწიფო კომპანიების ფონზე (ათასი რამ შემოდის უცხოეთიდან საქართველოში ისეთი, რომელზეც მოთხოვნა მზარდია და საქართველოში წარმოებაც შეგვიძლია).
ასე მაგალითად: თუ სასჯელის ზომად სისხლის სამართლის კოდექსით გვაქვს განსაზღვრული საზოგადოებისათვის სასარგებლო შრომა, რატომ არ შეიძლება მან თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულებაში იშრომოს მან საკუთარი ფინანსური მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად და პატიმრობის ვადის შესამცირებლად (სახელმწიფოს ის ურჩევნია, რომ პატიმარმა საპყრობილე დაჰყოს 6 წლით თუ ასეთი შრომის შედეგად პირობითად 4 წელი, შედეგად ასევე დაიზოგება სახელმწიფო საბიუჯეტი სახსრები (პატიმრის მზრუნველობისთვის/ საპყრობილის ადმინისტრაციული ხარჯებისათვის). აქვე, აღვნიშნავ, რომ უფრო მანამდე კი 11/03/2024-ს საქართველოს პარლამენტში წარვადგინე ჩემი განცხადება (Date Mon 3/11/2024 553 PM-ს ), რომლითაც ვითხოვსდი პენიტენციურ სამსახურთან შუამდგომლობას ჩემს მიერ 2023 წლის 20 ნოემბერს მოთხოვნილი საჯარო ინფორმაციის მიღებაზე (წერილი კი გაიგზავნა, თუმცა, როგორც ჩანს სიტყვიერი მიშველება არ ყოფილა, რომ დასმულ კითხვებზე პასუხი მიმეღო. მოთხოვნილი სტატისტიკა - პროცესის სათანადო დასაბუთებაში შემიწყობდა ხელს, ვფიქრობ, რომ მინიმუმ მოთხოვნილი სტატისტიკის ნაწილი არანაირად არ ექვემდებოდა არანაირ გასაიდუმლოებას (არც საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის და არც სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის გათვალისწინებით). სამწუხარო აღმოჩნდა ასევე ის ფაქტი, რომ - შემდგომში საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მიერ მიღებულ ახალ პენიტენციურ კოდექსში ეს საკითხი არ იქნა გათვალისწინებული. კიდევ უფრო სამწუხარო, როდესაც მსგავსი იდეა (ამნისტიის კანონის ფარგლებში, რაც არა სისტემური გადაწყვეტილებაა) თავად ქართულმა ოცნებამ განახორციელა - 2024 წლის წინა საარჩევნო პერიოდში, რა დროსაც თანამშრომლობა - პარტია გირჩის წევრებთან არჩიეს. ცნობისათვის: გირჩის წევრობამდე, ვახტანგ მეგრელიშვილი და იაგო ხვიჩია იყვნენ 2016 წელს დაფუძნებული პარტია სახელმწიფო ხალხისთვის წევრები (ფაქტობრივად პირველი პოლიტიკური ნაბიჯები აქედან გადაიდგა)..
============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ, დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო ფაილებთან.
============
აქვე, აღვნიშნავ, რომ საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა (სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად, კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ - ჟურნალისტიკური საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/ პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის გათვალისწინებით);
ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/ დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და შემდგენელი პირის ვინაობა.
განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე
გიდასტურებთ მიღებას.
══════════════════════════════════════════════════════════════════════════
From: ნიკოლოზ ნიკოლაძე <[მოთხოვნის #3641 ელ-ფოსტა]>
Sent: Wednesday, October 15, 2025 6:57:37 AM
To: სპეციალური პენიტენციური სამსახური
Subject: [Unknown URLs] საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა - პატიმართა რაოდენობის
და დასაქმების შესახებ ზოგადი მონაცემების შესახებ
მოგესალმებით
სპეციალური პენიტენციური სამსახურს, ხსენებული სამსახურის საჯარო ინფორმაციის
გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს (განცხადების რეგისტრაციის პროცესში ასევე,
გაითვალისწინეთ განცხადების ძირითადი ტექსტის შემდგომ, ინფორმაციულ ნაწილში
მოცემული გასატარებელ უსაფრთხოების ზომებთან მიმართებით წარმოდგენილი
რეკომენდაციები).
რამდენადაც ადრე ინტერნეტში მოვიპოვე ინფორმაცია, თავისუფლების აღკვეთის
დაწესებულებებია: დაბალი რისკის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება;
ნახევრად ღია ტიპის თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; დახურული ტიპის
თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულება; განსაკუთრებული რისკის თავისუფლების
აღკვეთის დაწესებულება; არასრულწლოვანთა სარეაბილიტაციო დაწესებულება; ქალთა
სპეციალური დაწესებულება.
საქართველოს კონსტიტუციისა და საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის
შესაბამისად, გთხოვთ, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია:
1. პენიტენციურ დაწესებულებაში მყოფ პატიმართა სტატისტიკური მონაცემები
(სასურველია საპატიმრო დაწესებულებების გამიჯვნით), მათგან რამდენი არის
მუდმივად/ ხანგრძლივი პერიოდით დასაქმებული, რა სარგებელს (ხელფასი,
სპეციალური ქულები) ან შეღავათს იღებენ ისინი ამ მხრივ.
2. რა სახის შრომით საქმიანობას ეწევიან პატიმრები, ვინ არის დამსაქმებელი,
იმ შემთხვევაში თუ კერძო კომპანიაა, გთხოვთ, ასევე აღნიშნეთ აქვს თუ არა მათ
რაიმე სახის საგადასახადო შეღავათი დაწესებული.
ცნობისათვის: ჯერ კიდევ მახსოვდა - ქვემოაღნიშნულ პირთაგან ერთ-ერთი მათგანის
მიერ პლენარული სხდომაზე გაკეთებული განცხადება (თუ არ ვცდები სახალხო
დამცველის კონკურსის შემდგომ პერიოდში) პატიმართა რაოდენობის შემცირების
შესახებ და მეც, გადავწყვიტე ეს საკითხი უფრო სიღრმისეულად დამემუშავებინა
(იდეა/ ინიციატივის სახით წარმედგინა საკანონმდებლო წინადადება, რომლის
ანალოგის შესახებ რამდენადაც მსმენოდა საბერძნეთშიც მოქმედებდა) და
წარმედგინა პარტია ხალხისათვის წევრებისათვის (სხვებთან შედარებით ნორმალური
პოლიტიკური ძალა მეგონა საქართველოს პარლამენტში, შევცდი). იგი მდგომარეობდა
პატიმართა სასჯელის ზომის შემცირებით მათ მიერ განხორციელებული შრომითი
აქტივობის შესაბამისად (დარწმუნებული ვარ, რომ ამ იდეის განხორციელების
მიზნით, ისინი შედარებით დაბალანაზღაურებაზეც დათანხმდებოდნენ, რის გამოც
კომპანიებს დამატებითი მოტივაცია გაუჩნდებოდათ). თუ არ ვცდები, Date Thu
3/7/2024 408 PM-ს საქართველოს პარლამენტში (საქმისწარმოების განყოფილება)
ელ. ფოსტით გავგზავნე განცხადება, რომლის ადრესატები იყვნენ ბატონი სოზარ
სუბარი, ქალბატონი ეკა სეფაშვილი, ბატონი გურამ მაჭარაშვილი, ბატონი მიხეილ
ყაველაშვილი და ბატონი დიმიტრი ხუნდაძე, იდეა/ ინიციატივა მოითხოვდა
პატიმართა და საგადასახადო კოდექსებში ცვლილებების შეტანას, რომლის შედეგადაც
შრომი საქმიანობისათვის დათმობილი 2 დღე - პატიმრობოდან გათავსუფლებდა 1
დღით. ის კომპანიები, რომლებივ დაასაქმებდნენ პატიმრებს ციხეში -
მოეხსნებოდათ საგადასახადო ვალდებულებები, დაწესდებოდა გარკვეული შეღავათები.
შედეგად მივიღებდით:
A. პატიმარს გაუჩნდებოდა დამატებითი ფინანსური რესურსი (ან დანაზოგს
გააკეთებდა გათავისუფლების მომენტისათვის ან ოჯახს აღარ დააწვებოდა
ფინანსურად). თუგინდ პატიმრებს შეეძლებოდათ იმაზე უკეთესი პირობების შექმნა
თავისთვის ვიდრე ამას სახელმწიფო სთავაზობს (შესაძლოა ხელფასის სახით თანხის
გაცემა არცაა გათვალისწინებული და ქულების სისტემით წესრიგდება ხსენებული);
B. პატიმარი გამოიმუშავებდა საჭირო შრომით უნარებს, რაც პატიმრობიდან
გათავისუფლების შემდგომაც გამოადგებოდა, კონკურენტიანი იქნებოდა შრომით
ბაზარზე; C) პატიმარი მისი თავისუფლების შეზღუდვის ვადის შესამცირებლად
ნაკლებად იქნება დამოკიდებული ბიუროკრატიულ მექანიზმებზე, რის გამოც
შემცირდებოდა სახელმწიფოსადმი ნეგატიური დამოკიდებულება;
D). საპატიმროებში მდგომარეობის გაჯასაღება შეუწყობს კრიმინალური მენტალობის
გავლენის შემცირებასაც. პატიმარს გაუჩნდება ცხოვრების შეცვლის იმედი. შრომით
საქმიანობაში ჩართულობა, აღარ მისცემდა მენტალურად დათრგუნვის და გარდაქმნის
შესაძლებლობას, რაც საბოლოო ჯამში პატიმრობიდან განთვისუფლების შემდგომ
საზოგადოების მიერ მათ მიმართ უნდობლობას და შიშს შეამცირებდა; იმედი.
სახელმწიფო ერთის მხრივ გამოსწორებულ და საკუთარ თავის შეცდომებთან გააზრებულ
ადამიანს იღებს, მეორე მხრივ კი ზოგავს რესურს (რაც თავის მხრივ -
საგადასახადო შეღავათების განხორციელების კიდევ მეტად დაასტიმულირებს).
E) წახალისდებოდა ეკონომიკური აქტივობები, შრომისუნარიანი მოქალაქეებისგან
ისედაც დაცლილ ქვეყანაში ბიზნეს დამატებითი შრომითი ძალა გაუჩნდებოდა, თუმცა,
აღნიშნული განხორციელებულიყო არა კერძო არამედ სახელმწიფო კომპანიების ფონზე
(ათასი რამ შემოდის უცხოეთიდან საქართველოში ისეთი, რომელზეც მოთხოვნა
მზარდია და საქართველოში წარმოებაც შეგვიძლია).
ასე მაგალითად: თუ სასჯელის ზომად სისხლის სამართლის კოდექსით გვაქვს
განსაზღვრული საზოგადოებისათვის სასარგებლო შრომა, რატომ არ შეიძლება მან
თავისუფლების აღკვეთის დაწესებულებაში იშრომოს მან საკუთარი ფინანსური
მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად და პატიმრობის ვადის შესამცირებლად
(სახელმწიფოს ის ურჩევნია, რომ პატიმარმა საპყრობილე დაჰყოს 6 წლით თუ ასეთი
შრომის შედეგად პირობითად 4 წელი, შედეგად ასევე დაიზოგება სახელმწიფო
საბიუჯეტი სახსრები (პატიმრის მზრუნველობისთვის/ საპყრობილის ადმინისტრაციული
ხარჯებისათვის). აქვე, აღვნიშნავ, რომ უფრო მანამდე კი 11/03/2024-ს
საქართველოს პარლამენტში წარვადგინე ჩემი განცხადება (Date Mon 3/11/2024 553
PM-ს ), რომლითაც ვითხოვსდი პენიტენციურ სამსახურთან შუამდგომლობას ჩემს მიერ
2023 წლის 20 ნოემბერს მოთხოვნილი საჯარო ინფორმაციის მიღებაზე (წერილი კი
გაიგზავნა, თუმცა, როგორც ჩანს სიტყვიერი მიშველება არ ყოფილა, რომ დასმულ
კითხვებზე პასუხი მიმეღო. მოთხოვნილი სტატისტიკა - პროცესის სათანადო
დასაბუთებაში შემიწყობდა ხელს, ვფიქრობ, რომ მინიმუმ მოთხოვნილი სტატისტიკის
ნაწილი არანაირად არ ექვემდებოდა არანაირ გასაიდუმლოებას (არც საქართველოს
ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის და არც სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ
საქართველოს კანონის გათვალისწინებით). სამწუხარო აღმოჩნდა ასევე ის ფაქტი,
რომ - შემდგომში საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მიერ მიღებულ ახალ
პენიტენციურ კოდექსში ეს საკითხი არ იქნა გათვალისწინებული. კიდევ უფრო
სამწუხარო, როდესაც მსგავსი იდეა (ამნისტიის კანონის ფარგლებში, რაც არა
სისტემური გადაწყვეტილებაა) თავად ქართულმა ოცნებამ განახორციელა - 2024 წლის
წინა საარჩევნო პერიოდში, რა დროსაც თანამშრომლობა - პარტია გირჩის წევრებთან
არჩიეს. ცნობისათვის: გირჩის წევრობამდე, ვახტანგ მეგრელიშვილი და იაგო
ხვიჩია იყვნენ 2016 წელს დაფუძნებული პარტია სახელმწიფო ხალხისთვის წევრები
(ფაქტობრივად პირველი პოლიტიკური ნაბიჯები აქედან გადაიდგა)..
============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ
გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან
მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის
(ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ
პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ,
დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე
მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა
მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო ფაილებთან.
============
აქვე, აღვნიშნავ, რომ საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ
გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება
ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების
უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია
საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ
არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ
განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ
როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე
შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა
(სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას
წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც
ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების
დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული
მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი
ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი
დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების
წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა
დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები,
რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან
უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და
დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო
მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად,
კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს
კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და
ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის
ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების
დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო
წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი
ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და
ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის
მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ - ჟურნალისტიკური
საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს
წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/
პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული
ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით
რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის
გათვალისწინებით);
ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და
გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/
დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს
განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო
ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან
საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია
გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და
შემდგენელი პირის ვინაობა.
განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/
კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე
-------------------------------------------------------------------
ეს წერილი გამოგზავნილია AskGov.ge-ის დახმარებით. ევროკავშირის და “ღია
მმართველობის პარტნიორობის” მხარდაჭერით, პლატფორმა ინფორმაციის გამოთხოვის
პროცედურის გამარტივებას და ინკლუზიურობას ემსახურება.
მოცემული წერილი წარმოადგენს საჯარო ინფორმაციის ელექტრონული ფორმით
მოთხოვნას და, სზაკ-ის 37-ე მუხლის თანახმად, საჯარო დაწესებულება
ვალდებულია, უზრუნველყოს მოქალაქის მოთხოვნაზე რეაგირება.
ინფორმაცია შეგიძლიათ გასცეთ ამავე წერილზე პასუხით, ან შემდეგ ელ-ფოსტაზე
წერილის გაგზავნით:
[მოთხოვნის #3641 ელ-ფოსტა]
თუ თქვენ არ ხართ საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელი პირი და ეს
წერილი შეცდომით მიიღეთ, ბოდიშს გიხდით. გთხოვთ, მოგვწეროთ შეცდომის შესახებ,
რათა ბაზიდან ამოვიღოთ თქვენი საკონტაქტო ინფორმაცია: [ელ-ფოსტა]
[1]http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...
წერილზე გაცემული პასუხი საჯაროდ გამოქვეყნდება პორტალზე Askgov.ge.
კონფიდენციალურობის პოლიტიკა:
[2]http://askgov.ge/ka/help/officers
პატივისცემით, AskGov.ge-ის გუნდი.
-------------------------------------------------------------------
References
Visible links
1. http://askgov.ge/ka/change_request/new?b...
2. http://askgov.ge/ka/help/officers