მოქალაქეობის შეწყვეტა კანონის მოთხოვნათა დამრღვევი პირებისადმი

მოქალაქე ელოდება საჯარო ინფორმაციის მიღებას დაწესებულებისგან - საქართველოს მთავრობა. კანონით დადგენილი ვადების თანახმად, პასუხის მიღების სავარაუდო თარიღია: (დეტალები).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე, მერე მისი დასკანირება და შემდგომ განაცხადის სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).

განცხადება

რამდენიმე დღის წინ მოვუსმინე იუთუბში გავრცელებულ ერთ ერთ პროგრამას, სადაც უკრაინაში მებრძოლი სამხედროების ერთი ერთი მეთაურის ლიდერი იძლეოდა ინტერვიუს და გამიჩნდა ლოგიკური კითხვა - მაშინ როდესაც ხელისუფლება ზოგიერთ ნაცს ვითომდა აპატიმრებს მსუბუქი დანაშაულის ჩადენის გამო (რეალურად კი მათ წარმოჩენას უწყობს ეს პროცესი), მაშინ როდესაც აქციებზე წვრილმან გადაცდომასაც კი არ პატიობს სამართალდამცავი ორგანოები, იმის პროპაგანდის საჩვენებლად - დასამკვიდრებლად - რომ ვითომდა თანასწორად ექცევა ყველას კანონის ფარგლებში ამ აზრის დასამკვიდრებლად (წულუკიანმა კომისიის ფარგლებში დაადგინა - ივანე მერაბიშვილი საზღვრის უკანონოდ კვეთას რომ ცდილობდა, შემთხვევით ის პასპორტი გელა გელაძის კურსელმა გიორგი ვაშაძემ ხომ არ დაუბეჭდა?!) - რატომ არ რეაგირებთ უკრაინაში თუგინდ იმ მეომრებისთვის (საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს უფლებამოსილი სამსახურის მიერ) მოქალაქეობის ჩამორთმევის პროცესის წარმართვით, რომლებიც ტელეეკრანებიდან ჩანან, თანაც დიპლომატიური სამსახური იმის რესურსიც უნდა იყოს, რომ ინფორმაცია გადაამოწმოთ. ანალიზის კუთხით შესაძლოა დიდად ისე ვერც დავიტრაბახო, როგორც ინტუიცის კუთხით და ამ ფარგლებში ვეჭვობ, რომ ისინი დანაშაულებრივ პროცესებშიც შეიძლება იყვნენ ჩართულნი.
https://m.youtube.com/shorts/fdxTGMfBdFs შესაბამისად, გთხოვთ, ეს განცხადება გადააგზავნოთ საქართველოს იუსტიციის სამინისტროში, რათა მიეწოდოს მათ უკრაინაში მებრძოლი ქართველი მებრძოლების მოქალაქეობის შეწყვეტის მნიშვნელობაზე ჩემი მოსაზრებები.

არავინ უარყოფს ტერიტორიული მთლიანობის მნიშვნელობას და მისდამი თავდადების აუცილებლობას (ეს ნამდვილად გვაქვს სასწავლი, არავის უნდა ვემონოთ), თუმცა, იმ ფონზე როდესაც 2014 წელს ყირიმისადმი უკრაინელებს არანაირი სამხედრო/ სახელმწიფოებრივი პრეტენზია არ გამოუთქვამთ და შესაძლოა არც მოსახლეობაში იყო წინააღმდეგობრივი განცდა და ზოგადი დაკვირვებით არც 2022 წლამდე იყო ინტენსიური პატრიოტული მოწოდებები, უკრაინელთა ამგვარი გამოფხიზლება ეროვნულობისადმი, პატრიოტული სულისკვეთებისადმი - სულ რაღაც რამდენიმე წელიწადში, ქვეყანაში სადაც კორუფცია ყვაოდა (შესაბამისად სახელმწიფოსადმი მოფრთხილების მნიშვნელობაც არ იყო შესატყვისი) სულ ცოტა სიურპრიზად მაინც უნდა შევრაცხოთ. უკრაინაში მიმდინარე კონფლიქტის ფონზე, პროცესებისადმი რამდენიმე წლიანი დაკვირვების გათვალისწინებით, მუდმივად ვცდილობ ამოვხსნა თუ ზუსტად გავიგო თუ რა ინტერესი და მიზანი შეიძლება ამოძრავებდეთ უპირველეს ყოვლისა დასავლეთ ევროპულ სახელმწიფოებს (გერმანია, ბრიტანეთი... პოლონეთი და ა.შ.)
რასთან მიმართებითაც რამდენიმე ვერსია მიჩნდება აზრად
1) რუსეთის (და შესაბამისად, მისი მოკავშირის ირანის) იმდაგვარად დასუსტება, რომ ხელი შეეწყოს ევროპის მხრიდან რესურსებზე მარტივი ხელმისაწვდომობა (აქ არაა საუბარი მაინცდამაინც რუსეთის ტერიტორიაზე არსებულ რესურსებზე, ევროპელები სულ უფრო და უფრო ააქტიურებენ თავიანთ თავიანთ ქმედებებს ცენტრალურ აზიაში), მის საწინააღმდეგოდ/ საკონკურენციოდ დიდი სახელმწიფოს მაგალითად თურქულენოვანი სახელმწიფოს შექმნას..
ამ პროცესში თავისთავად ისრაელსაც შესაძლოა თავისი ფუნქცია და როლიც ჰქონდეს - აზერბაიჯანელთა სამხედრო მხარდაჭერა, ირანელებთან მუდმივი პაექრობა (თუ თურქეთმა აიხდინა თავისი ტერიტორიული თუ ეკონომიკური კავშირის ოცნება - საქართველოსთვის მინიმუმ სახმელეთო ტრანზიტის ფუნქცია სავარაუდოდ გაქრება). რითი დაჯილდოვდებიან ეგ უფრო ისრაელის თემში ეცოდინებათ, ვინ იცის შავიზღვისპირეთშიც კი. ამ მხრივ აუცილებელია შეფასდეს შესაბამისი ქვეყნების პოზიციები გაეროში თუ სხვაგან დევნილთა დაბრუნების კუთხითაც. ასევე, უკრაინელი სამხედროების ქმედებები - აფხაზეთის ტერიტორიაზე დრონებით გადაფრენასთან დაკავშირებით (ამის პრეცენდენტი იყო, რამაც მოსახლეობაში შიში გამოიწვია..შიშის დათესვა არ მგონია ჩვენი და ჩვენი დევნილი მოსახლეობისთვის სასარგებლო იყოს). ამ ყველაფრის ფონზე უცნაურად უნდა ხვდებოდეს ერდოღანსა და ისრაელის მხარეს შორის არსებული ვერბალური კინკლაობა (არაბუნებრივად მეჩვენება, ნუთუ რამეს ვერ იყოფენ?).
2) თუ გავაანალიზებთ, რომ უკრაინაში ფართომასშტაბიან ომს უძღოდა პანდემია, შესაძლოა ეს კონფლიქტებიც დასავლეთისათვის ტექნოლოგოების და ქცევის ხასიათის ერთგვარი გატესტვის საშუალებაც იყოს. უახლეს ტექნოლოგიებს, რომ იყენებენ ისრაელი და უკრაინა ეს ღიადაც დაფიქსირდა. ეს პირის, მათ შორის მგონი ცხედრების ღია სივრცეში, სავარაუდოდ ინტერნეტ ტექნოლოგიებით იდენტიფიცირების შესაძლებლობას უკავშირდება. თუმცა, ეს ტექნოლოგიები სხვადასხვა ფორმით შეიძლება გამოიხატოს
A service man of the 13th Brigade of Operational Assignment of the NGU "Khartia" of the National Guard of Ukraine looks at screens in a drone command point in Avdiivka direction, Ukraine, Saturday, May 4, 2024.
September 27, 2024
Russia’s War in Ukraine: Artificial In...
Image by: AP/Scanpix
AP/ScanpixA service man of the 13th Brigade of Operational Assignment of the NGU "Khartia" of the National Guard of Ukraine looks at screens in a drone command point in Avdiivka direction, Ukraine, Saturday, May 4, 2024. September 27, 2024
Russia’s War in Ukraine: Artificial Intelligence in Defence of Ukraine
Vitaliy Goncharuk Technology entrepreneur and founder of TechWise Society Foundation Russia’s full-scale war in Ukraine is the first international conflict in which the opposing sides have actively developed and used artificial intelligence (AI) for military purposes. AI solutions for geospatial intelligence, operations with unmanned systems, military training, and cyber warfare have been key to success on the battlefield. This brief explores the state of defence AI in Ukraine and highlights the main lessons that can be learned from the Ukrainian experience.
https://icds.ee/en/russias-war-in-ukrain...
Ukraine using Clearview facial recognition technology which could help identify Russian assailants and war dead https://www.abc.net.au/news/2022-03-14/u...
ეს ბრძოლა იყოს ერთგვაარი ტექნოლოგიური შესაძლებლობების გატესტვის შესაძლებლობა გარკვეული დაჯგუფების მქონე ქვეყნებისთვის (თურქულ/ ევროპულ/ ისრაელის მხარისათვის), რომელთაც ვეჭვობ, რომ მსოფლიოში დომინირება სურდეთ. ეს ტექნოლოგია დიდი ალბათობით ღიად სამოქალაქო სექტორშიც დაინერგება, სავარაუდოდ მოაზროვნე ადამიანთა ორგანიზაციული პროცესიდან ჩახსნის მიზნით, ქართული ოცნების ტექნოლოგიური იმპლემენტაციის და კანონმდებლობის იმპლემენტაცია, სწორედ, რომ შემუშავრბული პოლიტიკის ხელისშემშლელი არასასურველი პირების გზიდან ჩამოშორებას და დომინანტური მართველობის ფორმების ჯერ გატესტვას უნდა ემსახურებოდეს (ანუ - ჯერ პანდემიისას გატესტეთ ხალხის ქცევები ამათუ იმ შემზღუდველ გარემოში, ეხლა კი შეზღუდვის ზომების გატესტვას ახდენთ თქვენთვის არასასურველი პირების მიმართ)
3) თავისთავად ეს ბიზნეს ინტერესიც იქნება. ვინ დაითვლის ზუსტად თუ ვინ რამდენი იარაღი თუ ბომბი გაისროლა კონფლიქტის დროს, ეს იარაღი კი შესაძლოა შავ ბაზარზეც იქნეს გატანილი. თუმცა გარდა ამისა, შესანიშნავი გარემო უნდა იქმნებოდეს - რომ ხალხთა დამორჩილების (ტრეფიკინგი) და ნარკოტიკებით ვაჭტობა/ ტრანზიტის გაზრდის კუთხით. ინტერნეტ ვებ გვერდებზე მოცემული ინფორმაციით ერთ ერთ სატრანზიტო ქვეყნად უკრაინაც აროს დასახელებული, საწყის დანიშნულების პუნქტად.

მიწოდება კი ამ ომის პროცესში სხვადასხვა ქვეყნიდან შეიძლება მოხდეს და თუ ჩემი ვარაუდი საფუძველს მოკლებული არაა ერთ ერთი გამტარი ფუნქცია საქართველოსაც რომ ჰქონდეს, ლოგიკურიცაა. ჩემთვის მართლაც უცნობია თუ რითი ვაჭრობს საქართველო და უკრაინა ერთმანეთში, თუმცა თუ ეს სასიცოცხლო მნიშვნელობის არაა, მიზანშეწონილია მისგან თავის შეკავება, მათ შორის ჰუმანიტარული ტვირთების (თუ მაინცდამაინც შესაბამის სახელმწიფო ფონდებში ფულის ჩარიცხვა სჯობს ალბათ, თუ პროცესის გამჭირვალობას უკრაინული მხარე უზრუნველყოფს). ამასთან, სხვადასხვა ინტერნეტ რესურსის გაცნობისას ვხედავთ, რომ ევროპაში არსებული ნარკო ტრაფიკინგის მარშუტი სწორედ, რომ უკრაინიდან უნდა იწყებოდეს. მოცემულ ბმულზე გამოქვეყნებული ინფორმაციის სიზუსტეზე თავს ვერ დავდებ, თუმცა, გაეროს გვერდზე გამოქვეყნებული სიახლის თანახმად, As war rages on in Ukraine, organised crime is taking new forms https://news.un.org/en/story/2025/07/116... 18 July 2025
Almost four years after Russia’s full-scale invasion, criminal groups in Ukraine are adapting their business models amid displacement, rising trafficking risks and an increased demand for synthetic drugs, the UN Office on Drugs and Crime (UNODC) said in a report published on Friday. Since February 2022, both legal and illegal economies in Ukraine have been severely disrupted by the war. The report examines the evolution of organised crime structures in the country and focuses on six distinct areas: drug trafficking and production, online scams and fraud, arms trafficking, economic crime, trafficking in persons, and the facilitation of illegal exit and draft evasion.
=>
https://www.unodc.org/unodc/en/data-and-...
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან
ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე
pdf ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი
დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების/ წინა, ამ თუ შემდგომი განცხადების (ასეთის
არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების
(საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც
ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს
კავშირი სპეციფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებების დასამუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის
თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას
მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც
სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო
დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით
აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული
კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან
დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ"
პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა
ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი
წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან
არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ
საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება
მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას
ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
========
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის
გარეშე.
=========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე