ID ბარათი და დიფ სთეითი (თურქულად)

მოქალაქე ელოდება საჯარო ინფორმაციის მიღებას დაწესებულებისგან - საქართველოს მთავრობა. კანონით დადგენილი ვადების თანახმად, პასუხის მიღების სავარაუდო თარიღია: (დეტალები).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე,
მერე მისი დასკანირება
და შემდგომ განაცხადის სკანირებულო ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).

განცხადება

თუ არ ვცდები მიმდინარე წლის 30 ოქტომბერს, საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს გავუგზავნე განცხადება ქვემოაღნიშნულ კითხვებზე პასუხის საჯარო ინფორმაციის სახით მიღების მიზნით და იქნებ დამიჩქაროთ იგი, სასურველია პუნქტობრივად გამეცეს პასუხი (მიშუამდგომლოთ).

1) როდიდან იქნა დაწყებული ბიომეტრული მონაცემების შემცველი პასპორტის გაცემა (შესაბამისი ეტაპების მითითებით) და რა ედო აღნიშნულს საფუძვლად (ევროპული მხარის კონკრეტული მითითება, ევროპულ მხარესთან მოლაპარაკება ან შეთანხმება და ა.შ.);
2) როდიდან იქნა დაწყებული ბიომეტრული მონაცემების შემცველი პირადობის ელექტრონული მოწმობის ე.წ. აიდი ბარათის გაცემა (შესაბამისი ეტაპების მითითებით) და რა ედო აღნიშნულს საფუძვლად (ევროპული მხარის კონკრეტული მითითება, ევროპულ მხარესთან მოლაპარაკება ან შეთანხმება და ა.შ.);
3) რამდენი საქართველოს მოქალაქე გახდა ბიომეტრული პასპორტის მფლობელი, მისი გაცემის დღიდან ე.წ ვიზა ლიბერალიზაციის ამოქმედების გადაწყვეტილებამდე (სასურველია გაიმიჯნოს უცხოეთში დისტანციურად და საკონსულო თანამდებობის პირთა მიერ გაცემული მონაცემები);
4) რამდენი საქართველოს მოქალაქე გახდა ბიომეტრული მონაცემების შემცველი პირადობის ელექტრონული მოწმობის ე.წ. აიდი ბარათის მფლობელი, მისი გაცემის დღიდან ე.წ ვიზა ლიბერალიზაციის ამოქმედების გადაწყვეტილებამდე (სასურველია გაიმიჯნოს უცხოეთში დისტანციურად და საკონსულო თანამდებობის პირთა მიერ გაცემული მონაცემები);
5) ბიომეტრული მონაცემების შემცველი პასპორტის გაცემის დღიდან დღემდე, რამდენი მოქალაქე გახდა ბიომეტრული მონაცემების შემცველი პასპორტის მფლობელი (სასურველია ყოველწლიური ზრდის მაჩვენებლის აღნიშვნით და უცხოეთიდან დისტანციურად და საკონსულო თანამდებობის პირთა მიერ გაცემული მონაცემების გამიჯვნით);;
6) ბიომეტრული პირადობის ელექტრონული მოწმობის გაცემის დღიდან დღემდე, რამდენი მოქალაქე გახდა ბიომეტრული პირადობის ელექტრონული მოწმობის ე.წ. აიდი ბარათის მფლობელი (სასურველია ყოველწლიური ზრდის მაჩვენებლის აღნიშვნით და და უცხოეთიდან დისტანციურად და საკონსულო თანამდებობის პირთა მიერ გაცემული მონაცემების გამიჯვნით);
7) კონკრეტულად რაში გამოიყენება (როგორ, რა სახით და როდიდან) ე.წ. სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემის მიზნით, ე.წ. დოკუმენტის ჩიპზე დატანილი/ ჩაწერილი მოქალაქისგან შეგროვებული მონაცემები - ბიომეტრული ფოტოსურათი (სახის გამოსახულება);
8) კონკრეტულად რაში გამოიყენება (როგორ, რა სახით და როდიდან) სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემის მიზნით, ე.წ. დოკუმენტის ჩიპზე დატანილი/ ჩაწერილი მოქალაქისგან შეგროვებული მონაცემები - ელექტრონული ხელმოწერა;
9) კონკრეტულად რაში გამოიყენება (როგორ, რა სახით და როდიდან) პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის გაცემის მიზნით, ე.წ. სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ჩიპზე დატანილი/ ჩაწერილი მოქალაქისგან შეგროვებული მონაცემები - თითის ანაბეჭდები;
10) შესაძლებელია თუ არა ზემოხსენებული სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ე.წ. ჩიპიდან ფიზიკური პირის ბიომეტრიული მონაცემების კოპირება, ჩამოწერა;
11) შესაძლებელია თუ არა ზემოხსენებული სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ე.წ. ჩიპით პირის ადგილმდებარეობის განსაზღვრა, მათ შორის ქვეყნის ფარგლებს გარეთ;
12) რომელი ქვეყნიდან ან კომპანიიდან იძენთ ან მოგეწოდებათ ზემოხსენებული სამგზავრო და პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტებზე დასატანი ე.წ. ჩიპები;
13) რატომ აღარ არის დასაშვები (მიზეზის განმარტება) არაბიომეტრული პირადობის მოწმობის გაცემა, როდიდან და ასევე როდის შეწყდა მათი ხმარებიდან საბოლოოდ ამოღება.
14) 2025 წელს შემოღებული ახალი პირადობის მოწმობა და ბინადრობის მოწმობა (ცალ-ცალკე) რამდენი იქნა გაცემული 2025 წლის 4 ოქტომბრის ჩათვლით.

ამასობაში ვგებულობ, რომ
პარლამენტმა „საქართველოს მოქალაქეთა და საქართველოში მცხოვრებ უცხოელთა რეგისტრაციის, პირადობის (ბინადრობის) მოწმობისა და საქართველოს მოქალაქის პასპორტის გაცემის წესის შესახებ“ კანონში შესატან ცვლილებებს მესამე მოსმენით, დაჩქარებული წესით მხარი დაუჭირა. აღნიშნული კანონპროექტის გათვალისწინებით, ვიზუალურად იცვლება საქართველოს მოქალაქის პირადობის ელექტრონული მოწმობა, დროებითი და მუდმივი ბინადრობის ელექტრონული მოწმობა, აგრეთვე, დროებითი საიდენტიფიკაციო მოწმობა. უფრო კონკრეტულად, ცვლილებების მიხედვით, დოკუმენტებს უნდა დაემატოს ახალი რეკვიზიტები. კერძოდ, მოწმობის წვდომის კოდი, რომელიც უკონტაქტო მიკროსქემიდან მონაცემთა ამოკითხვისათვის გამოიყენება და ე.წ. QR კოდი, რომლის მეშვეობითაც, პირს შეუძლია გადაამოწმოს ინფორმაცია დოკუმენტის ან მისი მფლობელის შესახებ.

შესაბამისად, ჩემთვისაც და საზოგადოებისთვისაც საინტერესო უნდა იყოს, თუ რისთვის გროვდება დამატებითი პერსონალური მონაცემები, პირადობის მოწმობის გამოყენება ევროკავშირის საზღვარზე არ ხდება. რამდენადაც ვიცი - თურქეთში ხდება აიდი ბარათით გადასვლა და ხსენებული თურქული მხარის მიერ იქნა დაყენებული?

აქვე, რამდენადაც თქვენთვის ცნობილი იქნება, სპეციალური პადით/ მოწყობილობით, რომელიც იუსტიციის სახლში იყიდება, აპლიკაციის ჩაწერით და აიდი ბარათით შესაძლებელია ხელმოწერის დასმა. გაურკვეველი ტექნიკური მიზეზების და გარემოებების გამო, ჩემი აიდით განცხადებაზე ხელმოსაწერად ამ მხრივ არ მისარგებლია მიმდინარე წლის თებერვლიდან მოყოლებული და ამასობაში უწევს ვადის გასვლა და თანხა, რომ გადავრიცხო სახელმწიფო სერვისების განვითარების სააგენტოს ანგარიშზე, თუ გამიხანგრძლივდება დოკუმენტით ელექტრონულად ხელმოწერის მოხმარების ვადა?

აქვე, ინტერნეტში ვიკიპედიაში და ა.შ. იძებნება ინფორმაცია ე.წ დიფ სთეითის შესახებ - ოღონდ თურქულის - რომლის თანახმად,
In Turkey, the deep state (Turkish: derin devlet) is an alleged group of influential anti-democratic coalitions inside the Turkish political structure, composed of high-level elements within the intelligence services (domestic and foreign), the Turkish military, security agencies, the judiciary, and mafia.[1][2] The political agenda of the deep state network purportedly involves an allegiance to nationalism, corporatism, and state interests. Violence and other means of pressure have historically been employed in a largely covert manner to manipulate political and economic elites, ensuring that specific interests are met within the seemingly democratic framework of the political landscape...სრულად ტექსტი არ ჩამომიტვირთია, ქართული ვერსიაც იქნება... ქართულ ენოვან გვერდზე კი აღნიშნულია შემდეგი (იმედია სიზუსტეზე პასუხს არ მომთხოვთ, ბევრი არაფერი ვიცი ამის შესახებ).
ღრმა სახელმწიფო (თურქ. Derin devlet) — შესაძლო გავლენიანი, ანტიდემოკრატიული კოალიციური ჯგუფები თურქეთის პოლიტიკურ სისტემაში, რომელიც შედგება მაღალი დონის ორგანიზაციებისგან, როგორიცაა სპეცსამსახურები (შიდა და უცხოური), შეიარაღებული ძალები, უსაფრთხოებს სამსახური, სასამართლო და მაფია.[1][2] ღრმა სახელმწიფოს ცნება მსგავსია „სახელმწიფო სახელმწიფოში“. მათთვის, ვისაც სჯერა მისი არსებობა, პოლიტიკურ დღის წესრიგში ღრმა სახელმწიფო მოიცავს ერთგულებას ნაციონალიზმისადმი, კორპორატიზმისა და სახელმწიფო ინტერესებისადმი. ძალადობა და სხვა საშუალებებით ზეწოლა ისტორიულად იყო ფარულად მანიპულირების საშუალება პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ელიტაზე და უზრუნველყოფდა კონკრეტულ ინტერესების ფარგლებში, ერთი შეხედვით, ეს ყველაფერი მოქცეული იყო პოლიტიკური ლანდშაფტის დემოკრატიულ ფარგლებში.[3][4] ყოფილი პრეზიდენტი სულეიმან დემირელი ამბობდა, რომ მსოფლმხედველობა და ქცევა (უპირატესად სამხედროების) ელიტას, რომელიც წარმოადგენს ღრმა სახელმწიფოს, მუშაობს იმისთვის, რომ დაიცვან ეროვნული ინტერესები, რომელიც დიდი ხნის რწმენის თანახმად, მომდინარეობს ოსმალეთის იმპერიის დაშლიდან, რომ თითქოს ქვეყანა ყოველთვის „ზღვარზეა“.[5]
ამ საკითხზე წლების წინ ფაქტოურად არაფერი ვიცოდი, გარდა იმისა რომ იგი თურქეთს უკავშირდებოდა და როცა ხელისუფლებამ აქტიურად დაიწყო ამ ტერმინის გამოყენება მეგონა Derin devlet-ზე თუ საუბრობდით.

ისე კი სიცხადისათვის, კარგი იქნებოდა ირაკლი კობახიძე თუ განმარტავს თუ რას მოიაზრებს დიფ სთეითში.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე