დიპლომატიური დაცვით გათვალისწინებული ღონისძიებები

მოქალაქე ელოდება საჯარო ინფორმაციის მიღებას დაწესებულებისგან - საქართველოს მთავრობა. კანონით დადგენილი ვადების თანახმად, პასუხის მიღების სავარაუდო თარიღია: (დეტალები).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია განცხადების ჯერ
ამობეჭვდა, ფაილის ჩამოტვირთვის
გარეშე, მერე დასკანერება
და შემდგომ რეგისტრაციის
პროცესის უზრუნველყოფა):

განცხადება:

მართალია საქართველოს ხელისუფლებაშიც არიან ნეთანიაჰუისტები და ამ ბოლო თვეების განმავლობაში ღიად საჯაროდ შემოუთვალა კიდეც ებრაელთა მფარველობის და ანტისემიტიზმზე რეაგირების მნიშვნელობაზე, თუმცა, მოკლედ აღვწერ სიტუაციას...

სანამ სხვა ძირითად საკითხებზე გადავალ, რომელიც სახელმწიფო ენის დაცვის გარანტიებს და ინფორმაციულ უსაფრთხოებას ეხება, ორი სიტყვით შევეხები იმ აგენტურაზე, რომელიც თქვენის სახით პარლამენტში და ხელისუფლებაში ხართ მოკალათებულნი, თანაც ისე, რომ ნაციონალური მოძრაობის დროს არც მენეჯერული პოზიციები გაკლდათ და არც საერთაშორისო ორგანიზაციებში ნამსახურობა. ამასთან,

=> რაც თქვენ გამოჩნდით ქართულ ოცნების პოლიტიკური გუნდის ფონზე, მას მერე პოლიტიკურად გაუჩინარდა ყველა ის პირი, რომელიც ბიძინა ივანიშვილს ედგა გვერდში;

=> რაც თქვენ გამოჩნდით ქართულ ოცნების პოლიტიკური გუნდის ფონზე, დაიწყო ბიძინა ივანიშვილის აღქმა, როგორც რუსული ინტერესების გამტარებელი პირი (კონკრეტულად თუ რა არის რუსული - არ განიმარტება რეპრესიების მოწყობა კი ნებისმიერი სახელმწიფოს შეუძლია, თუ ამის ზეგავლენის მოხდენის შესაძლებლობა და ნება ექნება;

=> რაც თქვენ გამოჩნდით ქართულ ოცნების პოლიტიკური გუნდის ფონზე, მას მერე დაიწყო დასავლურმა მხარემ მისი დასანქცირება, სავარაუდოდ ეგულებოდათ რა უკვე შიდა სიტუაცია იმ ფორმით მოგვარებული, როგორც მათ უნდოდათ;

=> რაც თქვენ გამოჩნდით ქართულ ოცნების პოლიტიკური გუნდის ფონზე, დაიკარგა ყველა სხვა პოლიტიკური შეხედულების მქონე პირი, სანაცვლოდ მოძლიერდა ნაციონალური მოძრაობა და მისი განშტოებები;

=> რაც თქვენ გამოჩნდით ქართულ ოცნების პოლიტიკური გუნდის ფონზე, მის მერე დაიწყო ბიძინა ივანიშვილის დისკრედიტაცია:
- მისი მოყვანილი გუნდის უვარგისობის;
- ვითომდა პროტესტის გამომხატველი პირებისადმო რეპრესიების მომწყობი პირი.

რაც შეეხება საერთაშორისო ასპარეზს, უკრაინის ომმა წარმოაჩინა ის ფაქტი, რომ რუსულ ენოვან დასახლებებიდანაც კი რუსული დაზვერვა ვერ იღებდა სწორ ინფორმაციას, თუ მართალია ის ინფორმაცია, რომ კიევის და უკრაინის დემილიტარიზაცია სამ დღეში მოხდებოდა და ხალხი მათ სიხარულით შეეგებოდა. პარალელურად, სამხრეთ კავკასიაში - ჯერ ფაშინიანი ლმოვიდა ხელისუფლებაში, 2018 წელს, რომელმაც როგორც ჩანს საკადრო დონეზე ნიადაგის ჩაყრა დაიწყო საგარეო კურსის ცვლილებებისთვის, შემდგომ აზერბაიჯანი შეიარაღდა დრონებით, ისრაელის მეშვეობით და რუსეთ უკრაინის ფართომასშტაბიანი სამხედრო ოპერაციების დაწყებიდან მალევე, მოახდინა ყარაბაღის მიერთება აზერბაიჯანის ტერიტორიისთვის, სომხეთმა კი გეზი აიღო ევროინტეგრაციისკენ. სამაგიეროდ, საქართველოში ნაციონალური მოძრაობის მთავრობა გამოვლილი და ნჯო/ გრანტ ჭამია პირები მოგვევლინენ ხელისუფლებაში - თან საქართველოს სუვერენობაზე 10 მილიარდ აშშ დოლარის ბიუჯეტის პირობებში, განსაკუთრებულად, რომ ამახვილებენ ყურადღებას. მგონი სომხეთს 9 მილიარდი ასშ დოლარია და კი დაითანხმეს ზანგეზურის დერეფანზეც.

საინტერესოა, რატომ არაფერს არ აკეთებს სახელმწიფო ბიძინა ივანიშვილის ქონებრივი ინტერესების დასაცავად ან როგორ უნდა გააკეთოს ხელისუფლებამ, როდესაც საქართველოს დიპლომატიური სამსახური უმეტეს წილად დაკომპლექტებულია ნაციონალური მოძრაობის დროინდელი კადრებით ან იმ ხალხის გარემოცვით (საბოტაჟზე - სასაცილოა მოგონილ თემებს და პირბადეებს რომ იყენებთ), რომელთა სისტემაში მომყვანი პირები თანამდებობიდან გათავისუფლების შემდგომ, ოპოზიციაში გადავიდა.

საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს დღევანდელი ხელმძღვანელობის (მინისტრი/ მინისტრის მოადგილე) შემადგენლობის ბიოგრაფიებიც რომ შევაფასოთ - ყველა მათგანის პროფესიული წარსული ნაციონალური მოძრაობის მართველობისას პერიოდისას სხვადასხვა სახის მოხელეობრივ სტატუსს (მენეჯერულ პოზიციაზე ყოფნას) უკავშირდება.

ესეც უცხო ქვეყნების გავლენის შედეგია!

ამ ფონზე რა გასაკვირვია, რომ არაფერი ისმის იმ ღონისძიებათა შესახებ, რომელიც ბიძინა ივანიშვილის ქონებრივი ინტერესების დაცვისათვის საკონსულო თუ დიპლომატიურ ძალისხმევას უკავშირდება.

სანამ ბრიფინგენზე მოგონილ უმაღლეს თანამდებობის პირთა დაყენებულ მოგონილ საკითხებზე დაიწყებთ საუბარს (ისიც იმიტომ, რომ მანამდე მე გამოვხატე განცხადებებში ინტერესი), უნდა იქონიოს ადმინისტრაციულმა ორგანომ მხედველობაში

საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, საქართველო მფარველობს საქართველოს მოქალაქეს მოუხედავად მისი ადგილსამყოფელისა.

სანამ მაღალ დონეზე საკითხის გარჩევაზე საუბარს დაიწყებდეთ - ალბათ უმჯობესია პოზიციათა და ინფორმაციების შეგროვება მოხდეს საკონსულო დაცვის ფარგლებში.

საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების მიმართ სამართლებრივი დაცვა შეიძლება განხორციელდეს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს სამართალდამცავ და მართლმსაჯულების ორგანოებთან, ასევე ადმინისტრაციულ ორგანოებთან და კერძო სამართლის სუბიექტებთან ურთიერთობის დროს.

საკონსულო თანამდებობის პირი უფლებამოსილია შესაბამისი რწმუნების გარეშე წარმოადგინოს საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების კანონიერი ინტერესები ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს სახელმწიფო ორგანოებთან და კერძო სამართლის სუბიექტებთან საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვისთვის პასუხისმგებელი წარმომადგენლის განსაზღვრამდე.

საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, თუ, გატარებული ღონისძიებების მიუხედავად, არ ხდება საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების დარღვეული უფლებების აღდგენა, საკონსულო თანამდებობის პირმა ამის შესახებ ინფორმაცია უნდა მიაწოდოს ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობის ხელმძღვანელს და საკონსულო დეპარტამენტს.

შესაბამისად, საგარეო საქმეთა მინისტრის გამოსვლა, როდესაც იქნება პარლამენტში, მოყვეს დღიდან პრობლემის შექმნისა, მის დაქვემდებარებაში მყოფმა უწყებამ რა გააკეთა ბიძინა ივანიშვილის მფარველობის და დაცვის მიზნით.

=> რამდენიმე წელიწადია მიმდინარეობს ბიძინა ივანიშვილის სამართლებრივი დავა ბანკებთან და ფულის განაღდების საკითხში და მაინტერესებს:
=> პირი, რომელიც 2020 - 2024 წლებში შვეიცარიის კონფედერაციაში, საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი იყო და რომელსაც გააჩნია შემდეგი სახის პროფესიული წარსული 2004 - 2009 - საქართველოს პრეზიდენტის ადმინისტრაცია, პროტოკოლის პროტოკოლის სამსახურის უფროსის მოადგილეობა და 2009 - 2010 - საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს (მინისტრები - 9 დეკემბერი, 2008 – 21 აგვისტო, 2009 ლაშა ჟვანია, შემდგომ ზურაბ პოლოლიკაშვილი) ადმინისტრაციის უფროსად ყოფნა, რამდენად ქმნის იმის გარანტიას, რომ პოლიტიკურად ნეიტრალურად, მიუკერძოებად მიუდგება საკითხს.

თუმცა, ალბათ ეთნიკურად ებრაელი ლაშა ჟვანიას მოყვანილი უფრო იქნებოდა სამინისტროში, რამეთუ მან შემდგომში საქმიანობა განაგრძო ლაშა ჟვანიას თანაგუნდელთან, ვლადიმერ კონსტანტინიდის ერთგვარ სამართალმემკვიდრედ, კვიპროსში საქართველოს საელჩოში - 2011-2014 კონსულად და დესპანად, 2014-2016 წლებში დესპანად და საქმეთა დროებით რწმუნებულად,

2016 - 2020 წლებში საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩად.
ერთი ორი სიტყვაც, რომ ვთქვათ ლაშა ჟვანიაზე, უკანასკნელად ელჩის პოზიცია, როდესაც დათმო - მან ღიად განაცხადა, რომ მიდიოდა ისრაელის ერთ ერთ ორგანიზაციაში სახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის საკითხების - ღაზის საკითხის გადასაჭრელად - ეს ცხადად გამოხატავს თუ რა სახის კავშირები აქვს პირადად მას ისრაელის სახელმწიფოსთან და რა პოზიტიური შედეგების მოტანა შეეძლო მას ამით.

=> ლაშა ჟვანია - 1995 წელს დაამთავრა თსუ საერთაშორისო სამართლის სპეციალობა მისი კურსელი იყო (სატელევიზიო ეთერის გათვალისწინებით ახლო მეგობარი) - ირაკლი ალასანია, ასევე, ირაკლი ოქრუაშვილი, თინა ხიდაშელი.. ამ მონაცემთა დამუშავებით, წარმოჩინდა ის, რომ საქართველოს თავდაცვის სამი ყოფილი მინისტრი დაკავშირებული იყო ეთნიკურად ებრაელ პირთან შესალოა ამავდროულად ისრაელის მოქალაქეც და აგერ საგარეო დაზვერვის სააგენტოს მის ახლო მეგობარს ვლადიმერ კონსტანტინიდის ჩააბარეთ, რომლის კარიერული წინსვლა მუდამ ლაშა ჟვანიას უკავშირდებოდა.

ლაშა ჟვანია => 2002–2003 წლებში საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მოადგილე იყო. ამავე პერიოდში იყო საქართველოს ანტიკორუფციული საბჭოს მუდმივი წევრი.
ვლადიმერ კონსტანტინიდი => 2001-2004წწ. იყო საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს გენერალური ინსპექციის უფროსი.
ცნობისათვის: ლევან ვაშალომიძე 2002 წელს იყო საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს იურიდიული დეპარტამენტის დირექტორი,

ლაშა ჟვანია => 2003 წლის ნოემბრიდან საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის მოადგილეა. 2004-2005წწ. საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საკონსულო დეპარტამენტის საკონსულო-სამართლებრივ საკითხთა სამმართველოს უფროსი

ლაშა ჟვანია => 2005 წლის მარტიდან დაინიშნა საქართველოს ელჩებად ისრაელსა და კვიპროსში.
ვლადიმერ კონსტანტინიდი 2005-2008წწ. ისრაელის სახელმწიფოში საქართველოს საელჩოს კონსული. 2008 წლიდან ისრაელის სახელმწიფოში საქართველოს საელჩოს საქმეთა დროებითი რწმუნებული; 2009-2012წწ. საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი კვიპროსის რესპუბლიკაში.

ლაშა ჟვანია => 2010-2017 წლებში პატრიარქის საერთაშორისო ფონდის ხელმძღვანელი.
მაია ფანჯიკიძე => 2012-2014 წლებში (ირაკლი ალასანიას თანაგუნდელი) საგარეო საქმეთა მინისტრი.
2012-2017წწ. საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი ავსტრალიის თანამეგობრობაში – აკრედიტებული ახალ ზელანდიაში, ფიჯის რესპუბლიკაში, ვანუატუს რესპუბლიკაში, ტუვალუში, სამოას დამოუკიდებელ სახელმწიფოში, სოლომონის კუნძულებზე, ტონგას სამეფოში და კირიბატის რესპუბლიკაში

დავით ზალკალიანი (ირაკლი ალასანიას თანაგუნდელი) 2016-2018 წლებში საქართველოს საგარეო საქმეთა მინისტრის პირველი მოადგილე, 2018-2021 საგარეო საქმეთა მინისტრი.
ვლადიმერ კონსტანტინიდი 2017-2018წწ. საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საკონსულო დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე 2018-2020წწ. საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს საგანგებო დავალებათა ელჩი; 2020-2025 წლებში იყო საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს მინისტრის მოადგილე;

თავის მხრივ ვლადიმერ კონსტანტინიდი=> 2004 წლიდან საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს საგამოძიებო დეპარტამენტის უფროსის მოადგილე. ამავე პერიოდში იგი ფუნქციურად დაკავშირებული იქნებოდა:
მამუკა მდინარაძესთან 2001-2004 წლებში იყო ვაკე-საბურთალოს საგამოძიებო სამსახურის გამომძიებელი.
გელა გელაძესთან 2001–2004 წლებში იყო საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს ვაკე-საბურთალოს რაიონის საგამოძიებო სამსახურის გამომძიებლის თანაშემწე საზოგადოებრივ საწყისებზე.
=> დიპლომატიური ურთიერთობების შესახებ ვენის კონვენციის თანახმად, ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში წარმგზავნი სახელმწიფოსა და მისი მოქალაქეების ინტერესების დაცვა, საერთაშორისო სამართლით დაშვებულ ფარგლებში;
=> საკონსულო ურთიერთობების შესახებ ვენის კონვენციის თანახმად, საკონსულო ფუნქციებს ასევე წარმოადგენს დაიცვას ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში წარმდგენი სახელმწიფოსა და მისი მოქალაქეების (ფიზიკური და იურიდიული პირების) ინტერესები იმ ფარგლებში,
რომლებიც დაშვებულია საერთაშორისო სამართლით;. ასევე, ხელი შეუწყოს წარმდგენ სახელმწიფოს და ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს სავაჭრო, ეკონომიკურ, კულტურულ და სამეცნიერო ურთიერთობას, აგრეთვე მათი მეგობრობის განვითარებას სხვა გზებით, ამ კონვენციის დებულებათა შესაბამისად.

For diplomatic protection to be exercised, the injury suffered must be the result of a breach of international law by the host state. Examples include the denial of justice, imprisonment without trial, discriminatory or arbitrary expropriation, nationalisation or confiscation without compensation.
The prior exhaustion of remedies
A state can only provide diplomatic protection and seek a remedy or file a complaint if the person concerned has already exhausted all local remedies to the extent possible and as could be reasonably expected. The effect of this condition is to turn diplomatic protection into a subsidiary mechanism. It would be premature for one state to accuse another state of a breach of international law if it had had no opportunity to right the wrong.

The prior exhaustion of remedies in the responding state is not required in all circumstances, for example where there are no available, effective or adequate local remedies.

Diplomatic protection cannot be extended if the prescription period has expired. The same applies if the claim of the home state of the injured person has failed.

აქვე, ორი სიტყვით რომ ავღნიშნოთ მსოფლიოში მიმდინარე მოვლენები და ქართული ოცნების პროპაგანდისტობა!

2022 წელს ფართობმაშტაბიანი ომისთვის სავარაუდოდ რუსეთის ფედერაცია არ ყოფილა მომზადებული, რასაც მოწმობს მისი მცდარი სადაზვერვო მონაცემები უკრაინის რამდენიმე დღეში კაპიტულაციისა და დემიტალურაციის შესახებ. მონაცემებს არ ფლობდნენ არც ევროპიდან (მათი ჩართულობის მზაობის შესახებ) სხვაგვარად რითი უნდა აიხსნას რუსი ოლიგარქების ქონების და ფინანსური რესურსის ევროპის ფარგლებში დატოვება ან მანამდე სავაჭრო სამრეწველო მიმართულებების შეუცვლელობა არაფრით აიხსნება.

სანაცვლოდ ამისთვის მზად იყო ევროპა, რომელმაც ნიკოლ ფაშინიანი მოიყვანა ხელისუფლებაში, რომელმაც ყარაბაღის ომის შემდგომ რუსული ინტერესების საწინააღმდეგო გადაწყვსტილებები მიიღო => ზანგეზურის დერეფნის ამოქმედება, ევროინტეგრაცია და რუსული ძალების ქვეყანაში შესუსტება.

ამ ომისთვის მზადყოფნაში იყო აზერბაიჯანიც, რომელიც ჯერ მანამდე შეიარაღდა, მათ შორის ისრაელის დრონებით, შემდგომ აღადგინა ტერიტორიული მთლიანობა ომის დაწყებიდან მალევე (რომ არ ცოდნოდათ ევროპული ნაბიჯების შესახებ არ იჩქარებდნენ, მოვლენებს დაელოდებოდნენ. ამ ფონზე კი თქვენ რატომღაც პრორუსულ ძალებად გრაცხავთ, პრორუსული საქმეების მკეთებლად და ისიც იმ საქმეში, რითაც ბიძინა ივანიშვილის დისკრედიტაციას ახდენთ (სახელი ისე გაუტყდეს, რომ ხელისუფლებაში მოსვლა ვეღარ მოახერხოს) - ნაციონალური რეჟიმიც კი გაიწია განზე და აღარ გეპოლემიკებათ და ამ ფონზე გსურთ ვირწმუნოთ ის, რომ სიტყვიერი კინკლაობით ევროპასთან პაექრობთ? დავიჯერო იმ 20 ზე მეტ მილიონერ პარლამენტარს, ბიზნესმენები, რომლებიც თქვენს ირგვლივ ტრიალებენ - ევროპაში ანგარიშები და ქონება არ აქვთ კონფისკაცია, რომ მოახდინონ? :)
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე