სუს-ის უფროსებად კანდიდატურების წარდგენის შესახებ

Currently waiting for a response from Government of Georgia, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით საქართველოს მთავრობას, მთავრობის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.

მოგესალმებით,
საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას/ კანცელარიას, მთავრობის ადმინისტრაციის/ მთავრობის კანცელარიის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს (მოცემულია თერთმეტი შეკითხვა - ასევე, გაითვალისწინეთ განცხადების ძირითადი ტექსტის შემდგომ, ინფორმაციულ ნაწილში მოცემული გასატარებელ უსაფრთხოების ზომებთან მიმართებით წარმოდგენილი რეკომენდაციები).

1) საკითხი პირველი - ინტერნეტში 2025 წლის 23 აგვისტოს გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, პრემიერ მინისტრის მიერ საჯაროდ იქნა წარდგენილი მამუკა მდინარაძის კანდიდატურა, მაშინ, როდესაც ანრი ოხანაშვილის გადადგომის თუ პირადი განცხადებით გათავისუფლების შესახებ საქართველოს პარლამენტისათვის შეტყობინება ჯერ არ იყო განხილული/ ცნობად არ იქნა მიღებული (უფლებამოსილი კომიტეტის მიერ პროცედურები არ იქნა გავლილი). აღნიშნულის გათვალისწინებით, გამიჩნდა რა გარკვეული კითხვები, მივმართე მთავრობის ადმინისტრაციასაც მისავე ვებ გვერდის პორტალზე გამოტანილი განცხადების წარდგენის ფუნქციონალის მეშვეობით 2025 წლის აგვისტო-სექტემბერში წარდგენილი განცხადების პერიოდში, თუმცა, ამ ყველაფრის მერე უფრო მეტი კითხვები წარმოიშვა, ასე მაგალითად:

1) ირაკლი კობახიძემ - სუს-ის უფროსის კანდიდატურა (მედია მაუწყებლების წარმომადგენლების წინაშე) წარადგინა 23 აგვისტოს, ამასთან შესაძლოა ვადები, რომ არ დარღვეულიყო მას ამ მიზნით ეჩქარა და დროულად გადაეგზავნა პარლამენტში (ორ კვირაში განხილვას ავალდებულებდა კანონმდებლობა) ან/და თანხვედრაში რომ ყოფილიყო პროცედურული თანმიმდევრობა, ამას გააკეთებდა მას შემდეგ, რაც პარლამენტის უფლებამოსილი კომიტეტი, ცნობად მიიღებდა ანრი ოხანაშვილის გათავისუფლების შესახებ შეტყობინებას (მგონი ეს მოხდა 2025 წლის 1-ელ სექტემბერს) . გთხოვთ, მომაწოდოთ წერილობითი ინფორმაცია სამართლებრივი აქტის რეკვიზიტების, მისი მიღების საფუძვლების და კანდიდატურის წარდგენის თარიღის და დროის შესახებ;

2) კანონის მოთხოვნათა გათვალისწინებით, უმაღლესი განათლების მქონე საქართველოს მოქალაქე, რომელსაც აქვს სამართალდამცავ ორგანოში მუშაობის სულ ცოტა 2 წლის გამოცდილება და რომელიც ფლობს საქართველოს სახელმწიფო ენას. სამსახურის უფროსის თანამდებობა არ შეიძლება დაიკავოს საქართველოს მოქალაქემ, რომელიც იმავდროულად უცხო ქვეყნის მოქალაქეა. რა თქმა უნდა ამაში ეჭვის შეტანაზე არ ვამახვილებ ყურადღებას, თუმცა, ამა თუ იმ ფაქტის დადასტურება ალბათ დოკუმენტური მასალით ხორციელდება. მაგალითად, გამოითხოვა მთავრობის ადმინისტრაციამ შსს-ში მუშაობის 2 წლიანი გამოცდილების შესახებ ინფორმაცია? (20 წლის წინანდელი კანონმდებლობით სტაჟირება ითვლებოდა სამუშაო გამოცდილებად?), დადასტურდა, რომ მისი უმაღლესი განათლების დამადასტურებელი დიპლომი ძალმოსილია? რომ ფლობს სახელმწიფო ენას (გარდა სატელევიზიო ეთერებიდან) დადასტურდა სხვა რაიმე ფორმით? - ასე მაგალითად, სახელმწიფო ენის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, საჯარო მოხელე ვალდებულია იცოდეს სახელმწიფო ენა, ამასთან, ამავე კანონით მოხელისადმი წაყენებული ზემოხსენებული გამომდინარე განსაზღვრულია ის გარემოებები, რომლითაც შეიძლება დადასტუდეს სახელმწიფო ენა (რამდენადაც ვიცი გამოცდის ჩაბარება, საქართველოს უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ან ქართულ ენოვანი უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების დიპლომის ფლობა). ერთ დღეში კი ამ ყველაფრის შესახებ ინფორმაციის გამოთხოვა და დმუშავება შესაძლებელი იქნებოდა?

3) იმ შემთხვევაში, როდესაც/ თუ პრემიერ მინისტრის განკარგულება პირობითად გაფორმებულია 2025 წლის 2 სექტემბერს, რა დროსაც ერთდროულად განისაზღვრა - როგორც კანდიდატურის შეფასება და კანდიდატურის წარდგენის საკითხი, ხომ არ ზღუდავდა ხსენებული გარემოება (და შესაბამისად, ხომ არ ქმნიდა ერთგვარ ზემოქმედების მინიშნებას), რომ საქართველოს მთავრობას (სავარაუდოდ ნაგულისხმებია მთავრობის ადმინისტრაციის თუ კანცელარიის უფროსი, რომელიც მიმდინარე საქმეებს უძღვება) კანდიდატი უპირობოდ დადებითად შეეფასებინა, მაშინ, როდესაც სახელმწიფო უსაფრთხოების შესახებ საქართველოს კანონით, კანდიდატის განხილვის შედეგად, რამდენჯერმე დაწუნების თუ არ მოწონების უფლებამოსილებაც არის განსაზღვრული. აქვე, რამდენადაც ვიცი - მთავრობის რეგლამენტით განსაზღვრულია, რომ ნებისმიერი გადაწყვეტილება, რომელიც მიიღება მთავრობის მიერ ფორმდება მთავრობის სამართლებრივი აქტის სახით. გთხოვთ, ასევე მომაწოდოთ ანრი ოხანაშვილის და მამუკა მდინარაძის სუს-ის უფროსად მათი კანდიდატურების მოწონების თუ მოუწონლობის შესახებ მთავრობის სამართლებრივი აქტები. რეგლამენტის მოთხოვნათა დაცვის გარეშე წარმოდგენილი სამართლებრივი აქტის პროექტი ინიციატორ უწყებას უბრუნდება განხილვის გარეშე;
- ნორმატიული აქტების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად,

4) რამდენად ლეგიტიმურად უნდა მიიჩნეს კანდიდატურის შერჩევის პროცესი, თუ ამ პროცესში კანონი მთავრობას ავალდებულებს რეგლამენტით მოქმედებას, ხოლო თუ მთავრობის რეგლამენტი არაფერს ამბობს ამ კუთხით განსახორციელებელი პროცედურების შესახებ.

5) რა ვადით იქნა არჩეული მამუკა მდინარაძე და ანრი ოხანაშვილი სუს-ის თანამდებობაზე, იქიდან გამომდინარე, რომ მათმა წინა მორბედებმა გადაწყვიტეს ვადაზე ადრე გათავისუფლებულიყვნენ თანამდებობიდან. ამ შემთხვევაშიც ვადა 6 წელი იქნება? როდიდან აითვლება ვადა და თუ ეს ვადა არ არის დაკონკრეტებული, მამუკა მდინარაძემ სამუდამოდ ჩაიბარე ხსენებული სამსახური? :)

6) ხომ არ იგეგმება სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის შესახებ საქართველოს კანონში იმდაგვარი ინიცირება სამსახურის უფროსად/ თანახელმძღვანელად დაინიშნოს ისეთი პირი, რომელსაც გარკვეული ცოდნა ან/და მინიმუმ კანონმდებლობით მოხელისადმი განსაზღვრული გამოსაცდელი ვადის პერიოდის განმავლობაში ექნება 6 თვიანი ნამსახურება ეროვნული უსაფრთხოების, კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლის, ანალიტიკური საქმიანობის განხორციელების და ამ სამსახურის სპეციფიკით გათვალისწინებული ფუნქციების მხრივ.

7) მართალი კონსტიტუციით განსაზღვრული თანამდებობა არ არის, თუმცა, მხედველობაში უნდა მივიღოთ ის, რომ ამ მამუკა მდინარაძის არჩევის პერიოდში პარლამენტში განხილვის პროცესში იყო გ. გახარიას პარტიის წევრთა ადგილმონაცვლეობის საკითხიც (მათი საკითხი საბოლოო ჯერ არ იყო გადაწყვეტილი - თუმცა, თეორიულად ისინი პარლამენტის წევრებად უნდა იქნენ მიჩნეული და ასეთ ვითარებაში - მათი ხმის უფლების შეზღუდვის მართებულობაც შესაფასებელია. ცნობისათვის: საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, საყოველთაო არჩევნებში არჩეული ორგანოს მიმდინარე უფლებამოსილების ვადის კონსტიტუციით ან კანონით შემცირება ან გაზრდა დაუშვებელია. თან მათ ამ საკითხზე არავინ შემოუბრუნდება, რამეთუ საქართველოს კონსტიტუციით არავის დაედება განმეორებით მსჯავრი ერთი და იმავე დანაშაულისათვის.

8) საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ადამიანის თავისუფლება დაცულია. კანონის დარღვევით მოპოვებულ მტკიცებულებას იურიდიული ძალა არა აქვს.
იმ შემთხვევაში თუ ვივარაუდებთ, რომ არაუფლებამოსილი თუ არალეგიტიმური თანამდებობის პირის გადაწყვეტილებით ხდება ადამიანთა დაკავება, შესაძლებელია თუ არა განვიხილოთ, რომ 2025 წლის 2 სექტემბრის შემდგომ ადამიანთა თავისუფლების შეზღუდვა ხდებოდა არაკანონიერი გადაწყვეტილებებით (მე ვფიქრობ, რომ მათ შეიძლება თავისუფლების აღკვეთა მიუსაჯონ, ხოლო ამ საკითხის სააპელაციო სასამართლოში გასაჩივრების შემდგომ - ისინი გათავისუფლდნენ, მათ მიმართ ბრალეულობის და გათავისუფლების სამართლებრივი აქტი, რომ არსებობდნე.

9) საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, საყოველთაო არჩევნები არ იმართება:
- საგანგებო ან საომარი მდგომარეობის დროს; პარლამენტის რეგლამენტის თანახმად, პარლამენტის რიგგარეშე სესია ან რიგგარეშე სხდომა უნდა დამთავრდეს მორიგი სესიის დაწყებამდე არაუგვიანეს 1 დღისა. ანუ გამოდის, რომ თუ პარლამენტს არა თუ 2 სექტემბრის სხდომა უნდა დამთავრებულიყო (მგონი პარლამენტმა 2 სექტემბერს ორი სხდომა გამართა საერთოდ), 3 სექტემბრის შესაბამის პერიოდამდე (დაზუსტებით არ ვიცი, როდის დამთავრდა 2 სექტემბრის სხდომა, რომ იქიდან გადათვლილი იყოს 24 საათი), არამედ 2025 წლის საშემოდგომო სესია არ უნდა გაიმართოს ამ ჩანაწერის შესაბამისად. თუმცა, 2025 წლის საშემდგომო სესიაზე სრულად არა, მაგრამ გარკვეულ შეზღუდვას შესაძლოა ქმნიდეს პარლამენტის რეგლამენტი. მაგალითად, პარლამენტის ან მუნიციპალიტეტის ორგანოების არჩევნების წელს არჩევნებამდე 1 თვის განმავლობაში (ანუ 2025 წლის 4 სექტემბრამდე), ხოლო პარლამენტის არჩევნების შემთხვევაში − აგრეთვე ახალი მოწვევის პარლამენტის უფლებამოსილების ცნობამდე, როგორც წესი, პარლამენტის პლენარული სხდომები არ იმართება. ამ პერიოდში, თუ იგი ემთხვევა პარლამენტის მორიგი სესიის პლენარული სხდომების კვირას, საჭიროების შემთხვევაში პლენარულ სხდომებს იწვევს პარლამენტის თავმჯდომარე თავისი ინიციატივით ან პარლამენტის სრული შემადგენლობის არანაკლებ ერთი მეოთხედის მოთხოვნით. სხვა შემთხვევაში პარლამენტის პლენარული სხდომა მოიწვევა და იმართება პარლამენტის რიგგარეშე სხდომისთვის ამ რეგლამენტის მე-80 მუხლით დადგენილი წესით. პარლამენტის მორიგი სესია იგეგმება ორკვირიანი ციკლით. პირველი კვირა, გარდა ახალარჩეული პარლამენტის სხდომების პირველი კვირისა, ეთმობა პლენარულ სხდომებს (15 საათიდან 16 საათამდე ცხადდება შესვენება), ხოლო მეორე კვირა − კომიტეტების მუშაობასა და ამომრჩევლებთან შეხვედრების გამართვას. პარლამენტის წევრების ამომრჩევლებთან შეხვედრების ორგანიზებას უზრუნველყოფენ ფრაქციათა აპარატები. აქვე, 2025 წლის 1 სექტემბერს ბიუროს სხდომაზე ბიუროს სხდომისას მიღებულ დღის წესრიგში არ იქნა შეტანილი სუს-ის უფროსის არა თუ არჩევის საკითხი არამედ გათავისუფლებული ხელმძღვანელის სხდომაზე გატანის საკითხი, თუმცა, რამდენადაც ვიცი აღინიშნა - რომ მიდმინარე არსებული წინასწარი დღის წესრიგით და ინიციატივებით დასჭირდებოდა ორი დღე, ხვალინდელი და ზეგინდელი დღე, სამშაბათი და ოთხშაბათი, მათ შორის სასესიო კვირაში განსახილველი გვექნება დროებითი საგამოძიებო კომისიის დასკვნა ასევე იცით, რომ უნდა ავირჩიოთ სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის ხელმძღვანელი ასევე უნდა ვცნოთ პარტია საქართველოსთვის 12 წევრისა.. ასევე, ითქვა, რომ სამშაბათი დღის სხდომამდე 15 წუთით ადრე მოხდებოდა ბიუროს სხდომის ჩატარება (მაშინ, როდესაც მთავრობამ კანდიდატურის საკითხის საკითხის შესახებ სამართლებრივი აქტი 2025 წლის 2 სექტემბერს გამოსცა). 2025 წლის 2 სექტემბერს - ბიუროს პირველ სხდომაზე აღინიშნა ანრი ოხანაშვილის გათავისუფლების ცნობად მიღების საკითხი და ზემოხსენებული პარტიის წევრთა უფლებამონაცვლეობის საკითხი, საგამოძიებო კომისიის სხდომის დასკვნის საკითხი, ასევე აღინიშნა, რომ (როგორც საორგანიზაციო საკითხი) ეს უკვე პლენარული სხდომის დღის წესრიგში არის ასახული ანრი ოხანაშვილის ვადამდე შეწყვეტის საკითხი, თუმცა, მამუკა მდინარაძის არჩევის საკითხი 02/09/2025-ის ბიუროს პირველ სხდომაზე არ იქნა შეტანილი. 02/09/2025-ის ბუროს მეორე სხდომაზე კი აღინიშნა პრემიერ მინისტრის წარდგინება მამუკა მდინარაძის არჩევასთან დაკავშირებით და შემდგომი განხილვის მიზნით საკითხი თავდაცვის და უშიშროების კომიტეტს გადაეცა. აქვე, გარდა იმისა, რომ რეგლამენტით განსაზღვრულ ზემოხსენებულ ნორმაში აღნიშნულია - რომ მეორე კვირა უნდა დაეთმოს კომიტეტის სხდომებს (რაც ერთგვარი შემზღუდველი ნორმაა), აღსანიშნავია რეგლამენტით გათვალისწინებული ნორმაც - ის, რომ კომიტეტის სხდომების გამართვის პერიოდულობას განსაზღვრავს კომიტეტი, მაგრამ სასესიო პერიოდში თვეში უნდა გაიმართოს არანაკლებ 1 სხდომისა. კომიტეტის სხდომა მოიწვევა წინასწარ განსაზღვრულ დროს. შესაბამისად, ისმის კითხვა - თუ საშემოდგომო სესიაზე კომიტეტმა პირველი სხდომა 2 სექტემბრამდე არ გაუმართავს სხდომა, მაშინ როგორ მოხდებოდა ამ დროის წინასწარ განსაზღვრა (ბიუროს გადაწყვეტილებაში მითუმეტეს კონკრეტულ თარიღზე მითითება არ იქნებოდა). აქვე, 1 სექტემბრამდე უკანასკნელად ატვირთული ფაილი, რომელიც იუთუბ არხზე ჩანს - არის საგამოძიებო კომისიის სხდომა (04/08/2025-ით თარიღდება), მისი წინა ფაილი კი ატვირთულ იქნა ამავე თარიღით არის მოცემული ადამიანის უფლებათა დაცვის და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტის სხდომა, მის წინ 09/07/205-ს საპროცედურო საკითხთა სხდომა, რომელსაც ორი საკითხი ჰქონდა განსახილველი პირველ საკითხად კომიტეტის სხდომაზე სავალდებულოდ დასწრების საკითხი, ხოლო მეორე საკითხად კი საინიციატივო ჯგუფის მიმართვის საკითხის განხილვა (საკანონმდებლო ინიციატივას ეხება სავარაუდოდ). ამ ფონზე კიდევ უფრო უცნაურია 01-07 პერიოდში კომიტეტის სხდომის ჩანიშვნა.
https://www.youtube.com/watch?v=EYh1THO4...
https://www.youtube.com/watch?v=Ee73yAR_...
https://www.youtube.com/watch?v=3NBNp3im...
https://www.youtube.com/watch?v=kBcvfsjC...

10) მედიაში (მგონი ტვ პირველი) უკანასკნელ პერიოდში გავრცელდა ინფორმაცია თითქოს, რომ აღარ იძებნებოდა პრემიერ მინისტრის მთელი რიგი განკარგულებები და ელექტრო ჩანაწერებზე არსებული მონაცემების უტყუარობისადმი სანდოობა ასეთ შემთხვევაში იკლებს. რა იყო ამის გამომწვევი მიზეზი (თუ რა თქმა უნდა სამართლებრივი აქტები მართლაც ხელმიუწვდომელია - მე სიმართლე გითხრათ არც ვიცი მთავრობის ვებ გვერდის რომელ ჩანართში იძებნება განკარგულებები);

11) ზემოხსენებული სამართლებრივი აქტების ანალიზი, მითუმეტეს - რომ პარლამენტმა რეგლამენტი 2025 წლის 1 ივლისს დაამტკიცა და გაანალიზებული ექნებოდა სხვა სამართლებრივი აქტებით წარმოშობილი თანხვედრი პროცედურები. შესაბამისად, მე მიჩნდება ეჭვი, რომ ხელისუფლებამ და პარლამენტმა განზრახ მოახდინა მამუკა მდინარაძის კანდიდატურის არამართლზომიერი პროცედურებით არჩევა, რამეთუ თვითმართველობის არჩევნების შემდგომ განვითარებული (დადგმული) პროცესების შედეგად დაკავებული პირების მიერ საკითხის გასაჩივრების შედეგად, ისინი გათავისუფლდნენ, რაც შესაძლოა ნაციონალური მოძრაობის ე.წ. ლიდერშიფთან შეთანხმების საგანი ყოფილიყო.

ცნობისათვის: რა თქმა უნდა, როგორც პრეზიდენტის და საქართველოს მთავრობის არჩევა/ დანიშვნის ლეგიტიმაციის კუთხით უამრავი კითხვასთან ერთად, ასევე გამაჩნია, სხვა არგუმენტებიც - სუს-ის უფროსად არჩევასთან დაკავშირებით, თუმცა, ამას ამ საკითხების შესახებ მიღებულ პასუხებთან ერთად გავაანალიზებ და დამატებით გავაზიარებ.
============
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, ჩემი ამ და წინა (ვებ გვერდის ამ ფუნქციონალით წარმოდგენილი მომართვები) განცხადებებთან მიმართებით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილის (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ, დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის და სარეგისტრაციო მონაცემების ელ. ფოსტაზე მოწოდება;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირთა მაიდენტიფიცირებელ აუდიო-ვიდეო ფაილებთან.
============
 აქვე, საკანონმდებლო მაცნესადმი ნდობა დიდი ხანია არ გამაჩნია, რამეთუ - იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით (29/12/2011 158) იქმნება ნორმატიული აქტის შესწორების რედაქციული ხასიათის შეცდომების შესწორების უფლებამოსილებაც. ჩემი განცხადების განხილვის პროცესში, მიზანშეწონილია საკანონმდებლო მაცნეზე პროატიულად გამოქვეყნებულ ნორმატიული აქტის შესახებ არსებული ჩანაწერის გაცნობასთან ერთად, უფლებამოსილების სათანადოდ განხორციელების მიზნებისათვის მოახდინოთ სამართლებრივი აქტების შესახებ როგორც განმარტებითი ინფორმაციის, ასევე, შესაბამისი ხელმოწერით ან/და რაიმე შტამპით დამოწმებული სამართლებრივი აქტ(ებ)ის ასლ(ებ)ის გამოთხოვა (სასურველია იმ უფლებამოსილი ორგანოდან, რომლის უშუალო მოვალეობას წარმოადგენს შესაბამისი სამართლებრივი აქტებით ხელმძღვანელობა). რამდენადაც ვიცი - „პერსონალურ მონაცემთა ავტომატური დამუშავებისას ფიზიკური პირების დაცვის შესახებ კონვენციის მე-7 მუხლი (ავტომატიზებულ ფაილებში შენახული მონაცემების დაცვის მიზნით, მიღებული უნდა იქნეს უსაფრთხოების შესაბამისი ზომები მათი შემთხვევითი თუ არასანქცირებული დარღვევის, შემთხვევითი დაკარგვის, ასევე მათთან არასანქცირებული შეღწევის, შეცვლის ან გავრცელების წინააღმდეგ) და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის მე-7 პუნქტი (მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან). „ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-5 მუხლის თანახმად, კვალიფიციური სანდო მომსახურების მიმწოდებელი ვალდებულია საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით უზრუნველყოს პერსონალურ მონაცემთა დაცვა და ინფორმაციული უსაფრთხოების ინციდენტების მართვა.
 სასურველია მოთხოვნილი ინფორმაცია აისახოს საპასუხო კორესპონდენციის ძირითადი ტექსტის ნაწილში (პასუხი გამეცეს განცხადებაში მოცემული პუნქტების დაცვით) ან დანართის სახით გამოგზავნის შემთხვევაში მოწოდებულ იქნეს სათანადო წესით დამოწმებული დოკუმენტის სახით (მათ შორის საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის მე-20 მუხლის და ელექტრონული დოკუმენტებისა და ელექტრონული სანდო მომსახურების შესახებ საქართველოს კანონის მე-4 მუხლის მე-3 პუნქტის გათვალისწინებით).
==============
 აღნიშნული ინფორმაციის მოპოვება განპირობებულია ჩემს მიერ - ჟურნალისტიკური საქმიანობის განხორციელების მიზნებიდან.
 საპასუხო ან/და შუალედურ წერილს ადმინისტრაციულ ორგანომ თან დაურთოს წარდგენილი განცხადების ასლი, შესაბამისი ზემოაღნიშნული მაიდენტიფიცირებელი/ პერსონალური მონაცემების დაშტრიხვით მიზანშეწონილია ადმინისტრაციული ორგანოსგან ელ. ფოსტით მეცნობოს განცხადების საქმისწარმოების წესით რეგისტრაციის ნომერი (საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის გათვალისწინებით);
 ჩემს განცხადებაში მოყვანილი ინფორმაციის გამოყენება, მხოლოდ ფაქტების და გარემოებების გადამოწმების და მაინდენტიფიცირებელი მონაცემების აღნიშვნის/ დაფიქსირების შემდგომ არის დასაშვები (მიზანშეწონილია ასევე მეც მეცნობოს განზრახვის შესახებ). ბეჭდური მედიის/ პრესის, კვლევის და სამეცნიერო ნაშრომის, მათ შორის საუნვერსიტეტო ნამშრომის ფარგლებში განცხადებაში ან საპასუხო წერილში ასახული ინფორმაციის გამოყენებისას სასურველია გაითვალისწინეთ საავტორო უფლებები და მიუთითოთ დოკუმენტების რეკვიზიტები და შემდგენელი პირის ვინაობა.
 განცხადება წარმოდგენილია ყოველგვარი დანართი ფაილის/ დოკუმენტის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.:

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე