მოქალაქეობის დაკარგვის შესახებ სტატისტიკა და საკანონმდებლო მაცნე

Currently waiting for a response from Ministry of Justice of Georgia, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს იუსტიციის მინისტრს

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია ჯერ ამობეჭვდა,
მერე დასკანერება და შემდგომ
რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა)

განცხადება

თქვენს მიმდინარე წლის 15 ნოემბრის განცხადებასთან დაკავშირებით, რომლითაც მომაწოდეთ მოქალაქეობის შეწყვეტასთან დაკავშირებით სტატისტიკური მონაცემები, ექსელის ფორმატში, რადგან მოწოდებული ფაილის გახსნას ვეღარ ვახერხებ (ზოგადად ეჭვი მაქვს, რომ შესაძლებელია საქმისწარმოების პროგრამაში მიმაგრებულო ექსელის და ვორდის ფაილების დაკორექტირება, ფაილის ჩანაცვლების გარეშე და ამ ფორმით მიღებული მონაცემები კიდევ უფრო მეტ ეჭვებს ბადებს უტყუარობის მხრივ. ამასთან, მიზანშეწონილია მომაწოდოთ მოქალაქეობის დაკარგვის სტატისტიკური მონაცემები (მოქალაქეობის შესახებ ორგანული კანონის მიღებიდან დღემდე არსებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით), სადაც გამოჩნდება ხსენებული კანონის 23-ე მუხლით განსაზღვრულ პირთა ქმედებები.

აქვე, არც თუ ხშირად ვეცნობი ზოგიერთ სამართლებრივ აწტს, მუხლს, ნორმას, მათ შორის ზემოხსენებული ორგანული კანონის 23-ე მუხლს, რომ დაზუსტებით ვთქბა ჩანაწერი იდენტურია თუ არა პირვანდელისა, თუმცა, გამომდინარე იქიდან, რომ ნორმა (საქართველოს მოქალაქის მიერ საქართველოს მოქალაქეობის დაკარგვის საფუძვლის აღმოჩენისას სახელმწიფო ორგანო საქართველოს მოქალაქეობის დაკარგვის შესახებ წარდგინებით მიმართავს სააგენტოს), იდენტურია თუ არა შესაბამისი ნორმის თუ კანონის მიღებისთვის არსებული ვერსიის, თუმცა, გამომდინარე იქიდან ჩემი კვლევისას უნდა დავეყრდნო მოცემულ ჩანაწერს, მისი უტყუარობის დასადასტურებლად მიზანშეწონილია ან საკანონმდე მაცნეს ჩანაწერის ისტორიის გადამოწმება ან კიდევ მოქალაქეობის საკითხებზე მომუშავე უფლებამოსილ პირების მიერ აღნიშნულის დადასტურება. თუმცა, ამავე განცხადებით ავღნიშნავ ორ საკითხს, არ ვიცი თავში ვის ან რატომ მოუვიდა სახელმწიფო ხელისუფლების ორგანოების მიერ მიღებული სამართლებრივი აქტების ხელმისაწვდომობა ფასიანი გახდეს (კანონქვემდებარე აქტების გარკვეული ნაწილი, არაავტორიზებული მომხმარებლის რანგში ვებ გვერდის გაცნობისას, განუახლებელ ინფორმაციას მოიცავს), ამ პრობლემის წინაშე მდგომი - სხვებისთვისაც მიმიმართავს ადრე ნორმატიული აქტის მოწოდების მიზნით. ლოგიკურია, რომ მოქალაქეთა ცნობიერების თუ სამართლებრივ სფეროში ყველა ნორმის თუ რეგულაციის დაუბრკოლებელი ხელმისაწვდომობა სახელმწიფომ - პრიორიტეტულ მიმართულებად აქციოს (განა რა შემოსავალი შედის ამ მხროვ ბიუჯეტში). ასევე, ჩემი ეჭვებიდან გამომდინარე, ხომ არ არის საკანონმდებლო მაცნე ვებ გვერდის ფუნქციონალი ისე აწყობილი, რომ მის (პირობითად) ფასიან მომხმარებელს ჰქონდეს ადმინისტრირების უფლებამოსილება (ასეთის შესაძლებლობის შემთხვევაში გადაამოწმეთ ყველა მომხმარებლის სახელი, ვინმეს არამართლზომიერად არ ჰქონდეს ჩართული ზემოხსენებული ადმინისტრირების უფლებამოსილება. აქვე, მართალია ჯერ მხოლოდ უმნიშვნელო ნაწილი დამუშავებული ინფორმაციისა გამოვაქვეყნე პროაქტიულად და შემდგომი პროცესის გაგრძელების ფარგლებში მწვავე კითხვებს ვსვამ უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოს წინაშე, თუმცა, ეს ნამდვილად ყურადღების მიღმა ვერ დარჩება იმ პოლიტიკური წრის (მათ შორის კოჰაბიტირებული ხელისუფლების წარმომადგენლებისა), რომელიც დღითი დღე უფრო მრავლად ჩნდება აღმასრულებელ თუ საკანონმდებლო ორგანოში. ალბათ იმ სისულელეს არ იტყვის ხელისუფლება, რომ მაშონ როდესაც მან აგენტურა გაშიფრა მთელ ოპოზიციასა და ნჯო-ს სექტორში (წლების წინ ეტყობა მათ იმუნიტეტი ჰქონდა, როცა გრანტებთან და ნაციონალებთან ასოცირდებოდნენ), რომ ხელისუფლებაში მათ რომ ვერ შეეღწიათ ეგ უგულვებელყონ. შესაბამისად, ჩემი ხრიდან ნაბიჯების გააქტიურების ფონზე, არაა გამორიცხული მათ რაიმე მომიწყონ, მათ შორის იმდაგვარი ფორმით, რომ ჩემი სიმართლის დამტკიცების შესაძლებლობაც არ მქონდეს. შესაბამისად, მართალია თქვენს მიერ 15/10/2025 წერილით მოწოდებული ინფორმაციით, საქართველოს იუსტიციის სამინისტროში დაცული მონაცემების მიხედვით, საქართველოს
მოქალაქის უცხო სახელმწიფოში ექსტრადიციის არც ერთი შემთხვევა არ ფიქსირდება, თუმცა, ამ საკითხთა მიუღებლობის თუ გადაწყვეტილების აღსრულების შეფერხების პროცესში, მე ან სხვა ამდაგვარი საფრთხის მქონე პირების მიერ (პირობითად) რა ტიპის ინფორმაცია მოწოდება არის საჭირო (მაგალითად ვინმემ შემთხვევით თუგონდ ყალბი პასპორტი არ დაამზადოს პირის გასანეიტრალებლად და გაამარტივოს ისრაელში, თურქულ ენოვან სახელმწიფოში, უკრაინაში ჩრდილოეთ ევროპის ქვეყნებსა თუ დიდ ბრიტანეთში ექსტრადირება თუ გაძევება). უნდა ავღნიშნო ის მოსაზრება, რომ დიდი ბრიტანეთის ამჟამინდელი დაზვერვის სამსახურის უფროსი, განმწესებული და თანდათანობით დაწინაურებული იქნება მიხეილ სააკაშვილის დროინდელი სახელმწიფო პოლიტიკური თანამდებობის პირის, ყოფილი დაზვერვის უფროსის გელა ბეჟუაშვილის მიერ, ბეჟუაშვილებთან რომ კობახიძის ოჯახს ახლობლობა რომ არ გააჩნია - მიზანშეწონილია ეს საჯაროდ გაცხადეს. უკრაინას, რომელსაც მთელი ევროპის პოლიტიკაზე გავლენა აქვს, მისი კონტრდაზვერვის სამსახურის უფროსს გია ლორთქიფანიძეს შესატყვისი კონტაქტები ექნება და ამჟამადაც, სუსის ქვედანაყოფის საგარეო დაზვერვის სააგენტოს ხელმძღვანელი მჭიდროდ არის დაკავშირებული ისრაელის სახელმწიფოსთან. ამ გარემოებების გათვალისწინებით, კარგი იქნება თუ სახელმწიფო შექმნის იმდაგვარ მექანიზმს, რომ ეროვნული ინტერესებით მოქმედ პირებს მეტი დაცულობა გააჩნდეთ ამ მხრივ.

ინფორმაცია ეყრდნობა, ღია წყაროებზე, პროაქტოულად გამოქვეყნებულ ავტობიოგრაფიებს.
========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე