დიპლომატების ავტოსატრანსპორტო საშუალებების განბაჟება

Currently waiting for a response from Parliament of Georgia, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია განცხადების ჯერ
ამობეჭვდა, ფაილის ჩამოტვირთვის
გარეშე, მერე დასკანერება
და შემდგომ რეგისტრაციის
პროცესის უზრუნველყოფა)

განცხადება:

2023-2024 წლებში საქართველოს პარლამენტში წარვადგინე საკანონმდებლო წინადადება, რომლის მიხედვითაც - მსურდა გამომესწორებინა ის ვითარება, რომელიც საბიუჯეტო თუ საშემოსავლო/ საგადასახადო შეღავათებისგან არამართლზომიერად ათავისუფლებდა უცხოეთში სამუშაო მივლინებაში მყოფ დიპლომატიურ თანამდებობის პირს.

კერძოდ, საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად, იმპორტის გადასახადისგან თავისუფლდება
ფიზიკური პირის მიერ უცხოეთში ყოველ 6 თვეზე მეტი ხნით ყოფნის შემდეგ საქართველოში შემოსული ფიზიკური პირის მიერ საგარეო-ეკონომიკური საქმიანობის ეროვნული სასაქონლო ნომენკლატურის 28-ე–97-ე ჯგუფების (გარდა 87-ე ჯგუფისა) შესაბამისი 15 000 ლარის ღირებულების საქონლის იმპორტი, რომელიც არ არის განკუთვნილი ეკონომიკური საქმიანობისათვის, ხოლო საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობიდან ან საკონსულო დაწესებულებიდან როტაციის წესით სამუშაო მივლინებიდან გამოწვეული დიპლომატიური თანამდებობის პირისათვის
– დამატებით მის მიერ პირადი სარგებლობისათვის განკუთვნილი საქონლის (ოჯახზე თითო სატრანსპორტო საშუალების, მაცივრის, კომპიუტერისა და ტელევიზორის) იმპორტი.

სტატისტიკური მონაცემები ნამდვილად არ გამაჩნია თუ რამდენი მანქანა შემოდის ამ ფორმით და ჯამში რა შეღავათის ოდენობაზეა საუბარი, თუმცა, საშუალოდ, რომ ვიანგარიშოთ, შეღავათის ოდენობა თითოეულ სატრანსპორტო საშუალებაზე 800-1200 აშშ დოლარის ფარგლებში უნდა მერყეობდეს;
- უცხოეთში, საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და საკონსულო დაწესებულებებების დიპლომატიურ თანამდებობის პირთა რაოდენობა, საქართველოს საელჩოების ვებ გვერდების თანახმად, არანაკლებ 350 პირი უნდა იყოს. ხოლო დიპლომატიური სამსახურის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, დიპლომატიური თანამდებობის პირის (გარდა დაწესებულების ხელმძღვანელისა) როტაციის წესით სამუშაო მივლინების ვადა სამი წელია, რომელიც შეიძლება გახანგრძლივდეს არაუმეტეს ერთი წლით.

- შესაბამისად, ყოველწლიურად სამუშაო მივლინებას შესაძლოა ამთავრებდეს 100 დიპლომატიური თანამდებობის პირი, ხოლო 70 მათგანმა კი მოისურვოს საგადასახადო შეღავათებით სარგებლობა.არაა გამორიცხული, რომ ასეთი მანქანები, შეძენიდან და საქართველოში ჩამოსვლიდან მალევე გაყიდვას დაექვემდებაროს/ იყიდებოდეს. შესაბამისად, სახეზე უნდა გვქონდეს აშკარად ეკონომიკური ინტერესი და არა როტაციის ფარგლებში კეთილმოწყობის დროს შეძენილი მანქანისთვის დამატებითი გადასახდელების აცილება.

=> კოდექსში, მოცემული ჩანაწერის მიხედვით, გამომდინარე იქიდან, რომ ნორმა კონკრეტულ მოთხოვნებს არ აწესებს, მოცემული შეღავათებით შეიძლება ისარგებლოს იმ პირმაც, რომელიც სატრანსპორტო საშუალებას პირობითად რამდენიმე დღით ადრე შეიძენს და თან ისე, რომ იგი საერთოდ არ იქნება ნამყოფი არც მისი მივლინების ქვეყანაში.

სამწუხარო ისაა, რომ ანალოგიურ მიდგომებს არ აწესებთ დიასპორის წარმომადგენლებისთვის, ემიგრანტებისათვის, რომლებიც 10 წელი (5 წელიც თანასწორობას უზრუნველყოფს, რადგან დიპლომატსაც სამს+ერთი წელი უწევს) უცხოეთში უწყვეტად (პირობითად წელიწადში ერთჯერადად არაუმეტეს 3 თვით ჩამოსვლისა) ცხოვრობენ და საქართველოში დაბრუნებულებს, დაგროვილი ავეჯი, საყოფაცხოვრებო ნივთების, სამოსის და სხვა ნივთების წამოსაღებად მოუწევთ პირობითად სამარშუტო ტაქსის შეძენა. აბა რა აზრი აქვს 15 000 ლარის ღირებულების საქონლზე შეღავათის დაწესებას, თუ ტრანსპორტირების ხარჯი გაუძვირდებათ. საქართველოს კონსტიტუციაში და უცხოეთში მყოფი თანამემამულეებისა და დიასპორული ორგანიზაციების შესახებ კანონში არსებული ჩანაწერები - აბა რისთვისაა, სახელმწიფო ზრუნავს უცხოეთში მცხოვრები თანამემამულეების სამშობლოსთან კავშირის შენარჩუნებასა და განვითარებაზე და საქართველოს სახელმწიფო ხელს უწყობს უცხოეთში მცხოვრებ თანამემამულეებს საქართველოსთან კავშირისა და ეროვნული იდენტობის შენარჩუნებაში და საქართველოში დაბრუნებაში.

შესაბამისად, უცხოეთში მყოფი დიპლომატიური თანამდებობის პირისათვის სამუშაო მივლინების პერიოდში პირადი ყოფაცხოვრების მოწესრიგების ხელშეწყობის მიზნით ზოგადი ჩანაწერის (კონკრეტული პირობების გარეშე) არსებობა ნებისმიერ შემთხვევაში აგულიანებს მანქანის შეძენის და საქართველოში ჩამომყვან მსურველ პირებს, მიუხედავად იმისა სამუშაო პერიოდის განმავლობაში მათ ეყოლებათ პირადი თუ სამსახურებრივი ავტომანქანა.

მე მსურდა, რომ ამ შესაძლებლობით ესარგებლათ მხოლოდ იმ პირებს, რომელთა მფლობელობაში არსებული სატრანსპორო საშუალება რამდენიმე ადრე თვით მაინც ეყოლებოდათ სარგებლობაში/ მართვაში - სანამ როტაციის წესით სამუშაო მივლინება დაუსრულდებოდათ და საქართველოში წამოყვალნის დროც დადგებოდა.

მე ნამდვილად არ ვიცი უცხოეთის პრაქტიკა და კანონმდებლობა როგორია ამ მხრივ, თუმცა, ჩემს ახალგაზრდობაში ბევრჯერ მსმენია, როდესაც მივლინების დასრულების წინა პერიოდში რომელიმე უცხოელი დიპლომატი, სხვა დიპლომატზე ასხვისებდა მის საკუთრებაში არსებულ სატრანსპორტო საშუალებას ადგილზე, სხვა ქვეყნის დიპლომატებზე, პირდაპირი მიყიდვის ან აუქციონის წესით.

საგულისხმოა, რომ ჩემს მიერ წარდგენილი საკანონმდებლო წინადადება, შემდგომი განხილვისთვის გადაგზავნილი იქნა საგარეო საქმეთა სამინისტროში, რომლის ასლი როგორც ერთ ერთი ადრესატი მეც გამომეგზავნა. თუმცა, განხილვის შედეგების შესახებ არ მიმიღია. სწორედ ამდაგვარი შემთხვევებიდან გამომდინარე, მსურდა და მსურს ჩემს მიერ წარმოდგენილი ყველა იმ საკანონმდებლო წინადადებების განხილვის დროებითი შეჩერება/ დაბლოკვა, რომლის საქმისწარმოების პროცესი ჯერ არ დასრულებულა. ამიტომ გთხოვთ, მომაწოდოთ ამ წინადებების ირგვლივ შეგროვებული ინფორმაცია და არგუმენტაცია, ხოლო ამ მონაცემთა მიღების შემდგომ ვადა აითვლება და თითოეული ასეთი საქმისათვის ვადად მინიმუმ ერთი სამუშაო დღე განისაზღვროს.

დავუბრუნდები ამ საკითხს და ავღნიშნავ, რომ ეს საკითხი წარმოშობს ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ პირადი პირადი ინტერესებით ხელმძღვანელობას, კომფორტის ზონიდან არ გამოსვლას და არასახელმწიფოებრივად აზროვნებას.

=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც, რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე