სოციალური ქსელები და ბავშვთა კვება
საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს
მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია განცხადების ჯერ ამობეჭვდა, ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე, მერე დასკანერება და შემდგომ განაცხადის რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა):
განცხადება:
საკითხი პირველი -1)
დიდი ბრიტანეთში, რამდენადაც ვიცი - From 25 July, the way children experience the internet will fundamentally change, as new laws come into force, protecting under-18s from harmful content they shouldn’t ever be seeing. This includes:
pornography
self-harm
suicide
hate speech
violence
Children will have to prove their age to access the most harmful material on social media and other sites, with platforms having to use secure methods like facial scans, photo ID and credit card checks to check the age of their users. This means it will be much harder for under-18s to accidentally or intentionally access harmful content.
ამ ინფორმაციის სიზუსტეზე ნამდვილად ვერ დავდებ თავს, შეგიძლიათ გადაამოწმოთ და მისი მიღების მიზეზიც დააზუსტოთ, თუმცა, დარწმუნებული ვარ - რომ სოც ქსელებიდან ჩამოშორების რეგულაციას საქართველოს პარლამენტი მაინც არ მიიღებს, მიუხედავად იმისა, რომ კონსტიტუცით მკაფიოდ არის განსაზღვრული, რომ დედათა და ბავშვთა უფლებები დაცულია კანონით - თქვენ ამას არც განიხილავთ.
რამდენადაც მედიაში დღეს გავრცელდა ინფორმაცია, ევროპარლამენტმა მიიღო რეზოლუცია, რომლის თანახმადაც 16 წლამდე ასაკის პირებს სოციალურ მედიაზე წვდომა ეკრძალება. აღნიშნული საჭიროება ასაკის შესაბამისი ონლაინ ჩართულობის“ უზრუნველსაყოფით და მოზარდებში ჭარბი ზემოქმედების შედეგად გამოწვეული ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემების ზრდასთან ბრძოლით დასაბუთდა. ხსენებული რეზოლუციით სოციალურ მედიაზე, ვიდეოგაზიარების პლატფორმებსა და ხელოვნური ინტელექტის პლატფორმებზე 13-დან 16 წლამდე ასაკის მოზარდების დაშვებას მხოლოდ მშობლების თანხმობით. სრულ ტექსტს თავადაც მოიძიებთ,
აქვე, მინიმუმ ორჯერ მაინც მივმართე საქართველოს მთავრობას ბოლო თვეებში, ამ ზაფხულის შემდგომ, რათა ბავშვების მიერ შეზღუდული ტელეფონის სარგებლობის ფორმები განეხილა, სოციალურ ქსელების აპლიკაციის და მავნე გავლენის ვებ გვერდის ჩატვირთვის შესაძლებლობის დანლოკვის ფორმით.
ნუთუ გელა გელაძეს არ ეყო მანდატურთ უხუცესობისას ბავშვებზე დაკვირვება იმისათვის, რომ რა რისკები არსებობს მათი არასწორი აღზრდის პროცესისას. იქნებ ხელისუფლებას აწყობს ზნეობრივად არამდგრადი თაობა მათი მანიპულირებაც, რომ შეძლოთ შემდგომში.
თუ ამდაგვარი დაბლოკვის თუ შეზღუდვის შესაძლებლობაარ გაქვთ სასკოლო საათებში, სანამ მათი მშობლის თუ კანონიერი წარმომადგენლის თვალთახედვის არეალიდან გასულებიარიან, შესაძლოა იმდაგვარი ტელეფონებით ჩანაცვლება, რომელსაც სოც ქსელის აპლიკაციების ჩატვირთვის შესაძლებლობა არ ექნებათ და თუ მიზეზად ასახელებთ მშობელთა განცდას თუ ნერვიულობას ბავშვების მიმართ უზრუნველყავით იმდაგვარი უსაფრთხო გარემო, რომ ამის შიში მათ გაქროდეთ.
საკითხი მეორე - 2) ბოლო ორი დღის განმავლობაში მგონი ერთ ერთ სკოლაში მავნე საკვების შეტანაზე იყო საუბარი და რა თქმა უნდა მე არ ვარ პირველი, რომელიც ამ თემაზე საუბრობს, თუმცა კარგი იქნება. მე არ ვიცი სკოლის მოსწავლეთა საერთო რაოდენობა, მითუმეტეს 6 კლასის ჩათვლით (სავარაუდოდ არაუმეტეს 250 ათასი იქნება), საშუალოდ არაუმეტეს 200 დღეა საგანმანათლებლო პერიოდი,
ესე იგი გამოდის 50 მილიონი ე.წ. ლანჩ ბოქსის ან ულუფის მიწოდებაა საჭირო და სახელმწიფოზეა დამოკიდებული რას შესთავაზებს პატარებს. სახელმწიფო საწარმო უნდა შეიქმნას ამისათვის, რა დროსაც ისეთი პროდუქცია უნდა შექმნას, რომლის დისტრიბუცია დამატებით სირთულეებს არ გამოიწვევს:
სასმელი => იოგურტი, თაფლიანი წყალი, ქართული ხეხილის/ ბოსტნეულის ნატურალური წვენი (სტაფილო, ვაშლი, მანდარინი, ყურძენი, ატამი, ჭარხალი, ვაშლატამა, ქლიავი), კომპოტი, რძე, კაკაოიანი რძე (330 მილილიტრის მოცულობით, ალუმინის ქილაში)
ჩირეული => ჩურჩხელისდამაგვარი, ქართული ხილის ჩირი (ქლიავი, ვაშლი, კენკროვანი ხილი),
თხილეულის პაკეტი, ტკბილი ტყლაპი.
ტკბილეული =>
ქართული მზესუმზირისგან ან თხილისგან დამზადებული ბატონები, გოზინაყისდამაგვარი (თუგინდ მზესუმზირის), შვრიის ორცხობილები
შებოლილი ყველის (სულგუნი), ან/ და ძეხვის (საქონელი/ ქათამი) ჩხირები (კაბანოსის მაგდაგვარი)
თუ 4 ლარიან ლანჩ ბოქს თუ ულუფას დაუწესებთ,
პირობითად შესაძლებელი იქნება სასმელთან (პირობითად ატმის წვენთან ან რძესთან ერთად) ჩირეულის, ტკბილეულის ან ძეხვეულის შეთავსება.
ეს ყველაფერი უნდა გაკეთდეს სახელმწიფო კომპანიის ფარგლებში, მოგების ინტერესის გარეშე, შესაბამისად ჩირი იქნება, ტკბილეული თუ სხვა რამ მოცულობა დახარჯული თანხის შესაბამისი უნდა იყოს.
თითო კვებაზე 4 ლარის დახარჯვის შემთხვევაში, მე-6 კლასის ბავშვებისათვის გასათვალისწინებელი იქნება 200 მილიონი ლარი (რამდენი 100 მილიონით მეტი თანხა გამოიძებნება მით უფრო მეტი შანსია დამატებითი პაკეტიდან შეირჩეს საკვები), რასაც დისტრიბუციით/ მიწოდების ხარჯიც დამატებაც იქნება გასათვალისწინებელი (სასურველი ლანჩ ბოქსის მიღება უნდა მოხდეს სპეციალური აპარატებით, მოსწავლის ბარათით მოთხვნის დაფიქსირებით).
აღნიშნულით, წელიწადში მინიმუმ 800 ლარიანი საზრუნავისგან გაათავისუფლებთ სასკოლო ასაკის მყოლელ მშობლებს და ვისაც ელემენტალური თანხაც არ გააჩნია, შვილზე შედარებით ნაკლები სადარდებელი ექნება.
გთხოვთ, განსახილველად ასევე გადაუგზავნოთ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს.
საკითხი მესამე - 3)
რესურსების სწორად მართვის შესაბამისობის შეფასება ჩემი ერთ-ერთი საყვარელი მიმართულებაა, იმედია არც თუ ცუდად გამომდის ანალიზი, სწორედ ამ განცხადებით შემოგთავაზებთ ერთ ერთ საკითხს.
უკრაინის საგარეო საქმეთა სამინისტროს ვებ გვერდის დათვალიერებისას ვაწყდებით შემდეგი დასახელების სტრუქტურულ ერთეულებს:
Minister's Service Department
Political Department General
=> Department of Economic Diplomacy and Recovery
Department of Latin America and the Caribbean
=> Department of Public Diplomacy and Stratigic Communications
First European Department
Second European Department
Department of Asia and the Pacific
Department of Middle East and Northern Africa
Directorate of the USA and Canada
Department of Africa and Regional African Organizations
Directory of Central Asia
=> Directorate for Unfriendly Countries
Directory of NATO
Department General for the EU and NATO
=> Department of International Security and Defence of Ukraine
Department General for International Organizations
Department General for Consular Service
=> Patronage Service Unit
Department of Global Ukrainian Studies and Humanitarian Cooperation
=> Management of Sanctions Policy
Department General for State Protocol
Department General for Financial Management
=> Department of International Law and International Legal Counteraction to Aggression
Department for Human Resources
Legal Department
Administrative Department
Digital Transformation Department
=> Classified Regime Department
Directorate of the General Secretariat
Cyber Diplomacy Unit
Cybersecurity Unit
Sector of сrisis management, mobilization work and civil protection
Internal Audit Sector
Control Sector
Anti-Corruption Sector
MFA Diplomatic Academy
მართალია უკრაინასავით დიდი ბიუჯეტი საქართველოს არ აქვს, ამდენი დეპარტამენტის შექმნის შესაძლებლობა, რომ ჰქონოდა სამინისტროს - თუმცა, შემდგომი განვითარებისათვის რიგი ფუნქციური მიმართულებებისადმი ყურადღება, რომ გამახვილებულიყო. თუ არ ვცდები,
უკანასკნელად, საგარეო საქმეთა სამინისტროს დებულება დამტკიცდა 2025 წლის ივნისში. თუმცა, მისი გაცნობის შედეგად ვერ წავაწყდი სასწავლო და კვლევითი ინსტიტუტს და იმედია უკეთესი ინსტიტუციური გარდაქმნის მიზეზით ხდება ყოველივე.
https://mfa.gov.ge/structure
https://matsne.gov.ge/ka/document/view/6...
ასევე გადავხედე იმ რესურს, რომელიც საშტატო/ ადმინისტრაციული კუთხით ქვეყნის ფარგლებს გარეთ იხარჯება. დავიწყებ მიმოხილვას საკონსულო დაწესებულებებით და ავღნიშნავ, რომ რომ მივხდეთ თუ რისთვის არიან ისინი და სტატუსის (კლასის) გარდა რა განსხვავებაა (ა) გენერალური საკონსულოს ბ) საკონსულოს; გ) ვიცე-საკონსულოს და დ) საკონსულო სააგენტოს) მათ შორის უნდა გავეცნოთ საგარეო საქმეთა მინისტრის 2013 წლის ბრძანებას (საკონსულო დაწესებულების გახსნის წესისა და ტიპობრივი დებულების დამტკიცების შესახებ), რომლის თანახმადაც, სავარაუდოდ საკონსულო დაწესებულებათა შორის მხოლოდ გენერალურ საკონსულოს აქვს უფლებამოსილება, რომ განახორციელოს ქვემოაღნიშული ფუნქციები:
=> წარმგზავნ სახელმწიფოსა და მიმღებ სახელმწიფოს შორის სავაჭრო, ეკონომიკური, კულტურული და სამეცნიერო ურთიერთობების განვითარების ხელშეწყობას და მათ შორის მეგობრული ურთიერთობების სხვაგვარად ხელშეწყობა წინამდებარე კონვენციის დებულებათა შესაბამისად;
=> ყოველგვარი კანონიერი საშულებებით, მიმღები სახელმწიფოს სავაჭრო, ეკონომიკური, კულტურული და სამეცნიერო ცხოვრების პირობებისა და სიახლეების გამორკვევა, წარმგზავნი სახელმწიფოს მთავრობისთვის მათ შესახებ ცნობების წარდგენა და ინფორმაციის მიწოდება დაინტერესებული პირებისთვის;
=> სახელმწიფოს ინტერესების დაცვა (სავარაუდოდ, როცა საელჩო არ ფუნქციონირებს მაშინ);
=> საკონსულო ოლქის ფარგლებში სავაჭრო, ეკონომიკურ, კულტურულ, სამეცნიერო, ტრანსპორტის, ტურიზმისა და სამართლებრივ სფეროებში თანამშრომლობის ხელშეწყობა.
სავარაუდოდ, როდესაც რაიმეს ხელშეწყობაზეა საუბარი ამაში ალბათ არ უნდა მოვისაზროთ - ვინმესთან გაცნობითი ხასიათის შეხვედრა (რომელთანაც მითუმეტეს ზემოხსენებული მიმართულებებით საქმიანი შეხვედრა არც გექნება), ხელის ჩამორთმევა, არც იმ ტიპის ღონისძიება, სადაც სტუმრის სახით ხარ მიწვეული და არანაირი როლი მიგიღვწის მის განხორციელებაში. ხელშეწყობაზე როცაა საუბარი - ამა თუ იმ ღონისძიებაში ჩართულობა და მის განხორციელებაში დაწესებულების წვლილი უნდა იკვეთებოდეს. რაც შეეხება სიახლეების გამორკვევას, განათლების და მეცნიერების სამინისტროს, კულტურის სამინისტროს თუ ეკონომიკის სამინისტროს მუდმივად უნდა აწვდიდე იმ სასარგებლო ინფორმაციას
(სავაჭრო, ეკონომიკური, კულტურული და სამეცნიერო ცხოვრების სფეროებში), რომელიც მათ სჭირდებათ. უპირველეს ყოვლისა უნდა აღვნიშნოთ, რომ ასეთი ტიპის ინფორმაციის მიმწოდებელი როგორც წესი საელჩოა და თუ გარკვეული ადმინისტრაციულ ტექნიკური მხარდაჭერაა საჭირო ალბათ მაშინ ერთვება საკონსულო დაწესებულება. შესაბამისად, გენერალურმა საკონსულომ მასზე დახარჯული ფინანსები, რომ გაამართლოს აუცილებელია იკვეთებოდეს ზემოხსენებული მიმართულებებით საქმიანობის ხელშეწყობის ფაქტორები.
ამასთან, რახან ფინანსებზე და ხარჯებზეა საუბარი - საოფისე ფართის ხარჯის ოდენობას პირობითად შესაბამის ქალაქში გასაქირავებელი ფართების დადარებითაც შეძლებს.
რაც შეეხება საშტატო თანამშრომლის მივლინებას, ამისათვის უნდა იხილოთ საგარეო საქმეთა მინისტრის 2018 წლის ბრძანება (საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლობებსა და საკონსულო დაწესებულებებში როტაციის წესით სამუშაოდ მივლინებულ პირთა გრძელვადიანი სამუშაო მივლინების ანაზღაურების წესის შესახებ). მოცემული ბრძანება 2 წლის წინ მაქვს გაცნობილი, ახლა არ შემიძლია და აღვნიშნავ, რომ საშუალოდ ერთი დიპლომატის გრძელვადიანი მივლინება 2,5-3,5 აშშ დოლარის ფარგლებში მერყეობს (რომელშიც შედის დანამატი საცხოვრებელი ბინის ქირავნობასთან, დაზღვევასთან და არასრულწლოვანთა ზოგად განათლებასთან დაკავშირებით), ოჯახის წევრთა რაოდენობის გათვალისწინებით მოქმედებს დანამატი, ასევე, თუ გამოგეყო სატრანსპორტო საშუალება, გონივრული ოდენობით ალბათ საწვავის ხარჯიც ანაზღაურდება, შესაძლოა საკომუნიკაციო ხარჯიც). მაგალითისათვის, 2.5-3.5 ათას აშშ დოლარად, ქალაქის ცენტრში, შესაძლოა იქირაო პატარა ოფისი ალბათ ყველგან (გარდა ლონდონის, ნიუ იორკის და ტოკიოს მსგავსი ქალაქებისა).
რაც შეეხება საკონსულო დაწესებულებათა შორის კლასსბს შორის ხარჯებს
=> საკონსულო დაწესებულებასთან კლასით საკონსულო/ (ხელმძღვანელი კონსული) შედარებით, გენერალურ კონსულს ცოტაოდენ მეტი ხელფასი აქვს, მეტი თანხა გამოეყოფა საცხოვრებელი ბინის ქირის დასაფინანსებლად, სავარაუდოდ მას ემსახურება მძღოლი და შესაძლოა პირადი მდივანი/ თანაშემწეც ყავდეს - ეს ხარჯი კი ვფიქრობ მეტია ვიდრე დიპლომატიური თანამდებობის პირისთვის შეიძლება იხარჯებოდეს.
მე გავეცანი საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონით გათვალისწინებულ ფუნქციებს და საოფისე მუშაობის პირობებში ფაქტიურად იდენტურია, რაც ნოტარიუსის ბიუროსა (მარტივი სერვისები) და იუსტიციის სახლის მიერ გაწეულ მომსახურებებთან და თუ საკონსულო ფუნქციების შემსრულებელ ერთ დიპლომატს მითუმეტეს თუ ჰყავს შრომითი ხელშეკრულებით დასაქლმებული თანამშრომელი, არანაკლებ 10 მომსახურების გაწევა ყოველდღიურად, ნორმალურ დატვირთვას უნდა მიეკუთვნებოდეს.
საქართველოს აქვს გენერალყრი საკონსულოები შემდეგ ქალაქებში:
ნიუ იორკი, სან ფრანცისკო, ბარსელონა, მილანი, ბარი, სალონიკი, შტუტგარტი, მაინის ფრანკფურტი, პოლონეთში, ოდესა, დონეცკი (ადგილმდებარეობით კიევი), სტამბოლი, ტრაპიზონი და განჯა. ყველა მათგანი არის კლასით გენერალური საკონსულო.
=> აშშ-ში საქართველოს საელჩოს გარდა, არის 2 გენერალური საკონსულო და ერთი მუდმივი წარმომადგენლობა გაეროში/ ნიუ იორკი
სან ფრანცისკოში საქართველოს გენერალურ საკონსულოში, საშტატო კუთხით, გენერალურ საკონსულოში დასაქმებულია ორი დიპლომატიური თანამდებობის პირი, მათ შორის კონსული.
ნიუ იორკში საქართველოს გენერალურ საკონსულოში გენერალური კონსულის გარდა დასაქმებულია ოთხი დიპლომატიური თანამდებობის პირი, მათ შორის სამი საკონსულო ფუნქციების განმახორციელებდლი პირი.
ჩემის მოსაზრებით, საქართველოს მოქალაქეთა და იურიდიულ პირთა მოკრძალებული შესაძლებლობიდან გამომდინარე, სავაჭრო ეკონომიკური კავშირების დამყარება უფრო რეალისტურია იმ შტატებში, რომელიც ატლანტის ოკეანეს ესაზღვრება (მათ შორის ფლორიდა, ჯეორჯია) ვიდრე მნიშვნელოვნად დაშორებული კალიფორნიიდან. შესაბამისად საკონსულოს თუ გენერალური საკონსულოს საჭიროება მოცემულ შტატებში უფრო არის (სავარაუდოდ საოფისე და საცხოვრებელი შენობა ნაგებობების ქირა კალიფორნიაში უფრო მეტი იქნება ვიდრე ჯორჯიის შტატში ან ფლორიდაში). თუ სან ფრანცისკოში საკონსულო კლასს დავწევთ, იქ სავაჭრო ეკონომიკური და კულტურული ფუნქციისთვის დანიშნული (ერთი) დიპლომატიური თანამდებობის პირი გამონთავისუფლდება (თუმცა აღნიშნული კლასის დაწევის გარეშეც შეიძლება, რომ გენდრალურმა კონსულმა თავად სრულად ითავოს მოცემულ ფუნქცია, ხოლო ის ერთი საშტატო ერთეული ატლანტიკის ოკეანისკენ იყოს გადმოყვანილი). ასევე, თუ სამხრეთის შტატში საკონსულო დაფუძნებას განვიზრახავთ, ცვლილების საჭიროება დადგება ნიუ იორკში - რომელსაც საშტატო თანამშრომლის გარდა, გენერალური კონსულის თანაშემწე და რეფერანტიც ჰყავს. შესაბამისად, ფუნქციური სივრცეების გაყოფის შემთხვევაში ორი საშტატო თანამდებობის პირის - ვიცე კონსულების (ერთი შტატის ფინანსურ მენეჯერად გადაკეთების გზით) გადაყვანაც შესაძლებელი იქნება ატალანტაში ან მაიამიში. შედეგად მივიღებთ
ნიუ იორკში გენერალური კონსულის გარდა, 2 დიპლომატიური თანამდებობის პირის მქონე საკონსულო დაწესებულებას;
ფლორიდაში გენერალური კონსულის გარდა, 2 დიპლომატიური თანამდებობის პირის მქონე საკონსულო დაწესებულებას;
სან ფრანცისკოში საკონსულო დაწესებულების (გენერალური კონსული, კონსული) ხელმძღვანელის გარდა კიდევ ერთ დიპლომატიური თანამდებობის პირის მქონე საკონსულო დაწესებულებას.
გადმოვინაცვლოთ ევროპაში, კერძოდ გერმანიის ფედერაციულ რესპუბლიკაში, სადაც საელჩოს გარდა, დაფუძნებულია ორი გენერალური საკონსულო (ფრანკფურტსა და შტუტგარტში) და მიუნხენში საპატიო კონსულის ოფისიდან უფლებამოსილებას ახორციელებს საკონსულო ფუნქციების განმახორციელებელი პირი. ამასთან, მართალია გერმანიის ყველა ქალაქი თავისი მნიშვნელობით და ეკონომიკური სიძლიერით გამოირჩევა, თუმცა, ქვეყნის სატრანზიტო ფუნქციიდან გამომდინარე ალბათ ჰამბურგში უფრო უკეთესი იქნებოდა საკონსულო დაწესებულების დაფუძნება, რამეთუ თუ არ ვცდები იგი მსოფლიოს სამ უდიდეს პორტებში შედის.
საკონსულო დაწესებულება არ გვხდება საფრანგეთში, თუმცა, საელჩოში პარიზში სამი საკონსულო თანამდებობის პირი ემსსხურება მოქალაქეთა ინტერესებს (თუ არის საოფისე ხარჯის გაწევის შესაძლებლობა - სასურველი იქნებოდა ერთი საკონსულო ფუნქციის შემსრულებელი პირის ან ლიონში, ან ბორდოში, ან მარსელში გადაყვანა). ამასთან, ბარსელონასა და მილანში გვხვდება საკონსულო დაწესებულებები, სადაც საკონსულო ფუნქციების განმახორციელებელი პირის გარდა, ორ-ორი დიპლომატიური თანამდებობის პირი გვხდება და რეალურად თუ აქვთ ზემოხსენებული მიმართულებებით საქმიანობის ხელშემწყობი აქტოვობები დაწესებულებების ვებ გვერდებებით არ იკვეთება.
აქვე, საქართველოს ხელისუფლების პრეროგატივაა თუ როგორ მოახდენს საელჩოებსა თუ საკონსულო დაწესებულებებში საშტატო რიცხოვნობის ოპტიმიზაციას, მე წარმოგიჩინეთ რესურსი - კლასის დაწევის თუ შტატიანი თანამშრომლის გადაყვანის და მისთვის განკუთვნილი ფინანსების შენობა ნაგებობების თუ საოფისე ფართის დაქირავებით თუ როგორ შეიძლება შეიქმნას ახალი საკონსულო დაწესებულებები, რომლისსაჭიროება ზემოხსენებული ქალაქების გარდა, ასევე შეიძლება იყოს საჭიროება გლაზგოში, კრეტაზე, ფლორენციასა და ალიკანტეში. მე გთავაზობთ გზას რითაც ემიგრანტებს გაუადვილდებათ საკონსულოსთან ურთიერთობა.
EU countries
The EU countries are:
Austria გვაქვს საელჩო
Belgium, გვაქვს საელჩო
Bulgaria, გვაქვს საელჩო
Croatia, გვაქვს საელჩო
Republic of Cyprus, გვაქვს საელჩო
Czechia, გვაქვს საელჩო
Denmark, გვაქვს საელჩო
=> Estonia, გვაქვს საელჩო
Finland, გვაქვს საელჩო
France, გვაქვს საელჩო
Germany, გვაქვს საელჩო
Greece, გვაქვს საელჩო
Hungary, გვაქვს საელჩო
Ireland, გვაქვს საელჩო
Italy, გვაქვს საელჩო
Latvia, გვაქვს საელჩო
=> Lithuania, გვაქვს საელჩო
Luxembourg, (იფარება ბელგიიდან)
Malta, (იფარება იტალიიდან)
Netherlands, გვაქვს საელჩო
Poland, გვაქვს საელჩო
Portugal, გვაქვს საელჩო
Romania, გვაქვს საელჩო
Slovakia, გვაქვს საელჩო
Slovenia, გვაქვს საელჩო
Spain გვაქვს საელჩო
Sweden გვაქვს საელჩო
The European Economic Area (EEA)
The EEA includes EU countries and also Iceland, Liechtenstein and Norway გვაქვს საელჩო
აქვე, საკონსულო დაწესებულების დაფუძნების საჭიროებას განსაზღვრავს საგარეო საქმეთა სამინისტრო
თუ არ ვცდები დაახლოებით ორი წელია რაც ჩინეთან სტრატეგიული თანამშრომლობა გვაქვს, ამას მსოფლიოს მრავალ ქვეყანას შანხაიში გენერალური საკონსულო გააჩნია (შესაძლოა 70-საც კი აჭარბებდეს), ჩვენ კი არაფერი (მომიტევეთ თუ ამ მხრივ რამე დაანონსდა და არ მახსოვს)! შესაძლოა საკონსულო დაწესებულებათა დიდი რაოდენობა იყოს სან პაულოში.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




