სამომხმარებლო პროდუქტებზე ფასების კლების შესახებ

Currently waiting for a response from Government of Georgia, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაცია

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთა
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე, მისი დასკანირება და შემდგომ განაცხადის სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).

განცხადება

სურსათის პროდუქტებზე ფასების კლების საკითხზე დამატებით ინფორმაციას წარმოგიდგენთ, რომ მორიგი უკანონობა არ იქნეს ჩადენილი თქვენს მიერ
=> ამ საკითხის შესწავლა თავიდან საქართველოს პარლამენტის დრ. საგამოძიებო კომისიაზე სურდა, რომ გაეტანა - ირაკლი კობახიძეს
=> მის წამოწყებასა თუ ინიციატივაში მხარდაჭერა გიორგი გახარიას საპარლამენტო გუნდმაც გამოხატა, თუმცა, მებადება კითხვა - მისი პრემიერ მინისტრობის პერიოდში, რომ არაფერი იმოქმედეს ამ საკითხზე კითხვები ვინ უნდა დასვას (თუმცა, მაშინ როდესაც გერმანიაში გააპარა ქართულმა ოცნებამ, რომ მისთვის შესატყვისი კითხვების დასმა - დროულად არ შეძლებოდა, ვითომ დასცინის მას და დაჩაგრულ დამიანად წარმოგვიდგენს);
=> ქართული ოცნების დეპუტატებმაც გამოთქვეს მზაობა ითანამშრომლონ გახარიასთან ერთად ერთ კომისიაში :) მხოლოდ მოგონილ პარტიებზე აქცენტირება არ გააკეთეს.
=> თუმცა, როგორც ჩანს ირაკლი კობახიძემ იმდენად აღიქვა ხალხის მშივრად ყოფნის საკითხი, არ დაელოდა თებერვლის დადგომას (როდესაც საგაზაფხულო სესია იწყება) და საკითხის შესწავლა სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურს დაავალა.

ამ საკითხიც, ცოტა მეტადაც დავინტერესდი და აღმოჩნდა, რომ სუს-ის ფუნქციებში შემავალი საკითხები, მგონი არც ერთი მიესადაგება მის კომპეტენციას (სასურველია კარგად იქნეს შესწავლილო აღნიშნული, რადგან ამან შესაძლოა გამოიწვიოს უფლებამოსილების გადამეტება, მინიმუმ და მამუკა მდინარაძემ ვერ შეძლოს მთავრობის, მისი მეთაურისა და თავად სუს-ის იმიჯის გადარჩენა).

"სახელმწიფო უსაფრთხოების შესახებ" საქართველოს კანონის თანახმად, სახელმწიფო უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად სამსახურის საქმიანობის მიმართულებებია:
ა) საქართველოს კონსტიტუციური წყობილების, სუვერენიტეტის, ტერიტორიული მთლიანობისა და სამხედრო პოტენციალის უცხო ქვეყნების სპეციალური სამსახურებისა და ცალკეულ პირთა მართლსაწინააღმდეგო ქმედებებისაგან დაცვა;
ბ) საქართველოს კონსტიტუციური წყობილებისა და სახელმწიფო ხელისუფლების არაკონსტიტუციური, ძალადობრივი გზით შეცვლის გამოვლენა და მათი დაცვის უზრუნველყოფა;
გ) ქვეყნის ეკონომიკური უსაფრთხოების უზრუნველყოფა;
დ) ტერორიზმთან ბრძოლა;
ე) სახელმწიფო უსაფრთხოებისთვის საფრთხის შემცველი ტრანსნაციონალური ორგანიზებული დანაშაულის და საერთაშორისო დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლა;
ვ) კორუფციის თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის ღონისძიებების განხორციელება;
ზ) სახელმწიფო საიდუმლოების დაცვა, სახელმწიფო საიდუმლოების დაცვის უზრუნველყოფის ღონისძიებათა განხორციელება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით და მათი შესრულების კონტროლი;
თ) ქვეყნის საგარეო საფრთხეებისაგან დაცვა.

როგორც სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის შესახებ საქართველოს კანონის მე-12 მუხლით არის განსაზღვრული, სამსახური პრევენციული ფუნქციების შესრულების უზრუნველსაყოფად თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უფლებამოსილია:
ა) სახელმწიფო უსაფრთხოების წინაშე მდგარი საფრთხეების თავიდან ასაცილებლად განახორციელოს ამ კანონის მე-13 მუხლით განსაზღვრული პრევენციული ღონისძიებები, მათ შორის, ვინაობის დადგენის მიზნით შეუმოწმოს პირს პირადობის (ბინადრობის) დამადასტურებელი დოკუმენტი, თუ არსებობს საკმარისი საფუძველი ვარაუდისთვის, რომ ამ პირმა ჩაიდინა სამსახურის საგამოძიებო ქვემდებარეობისთვის მიკუთვნებული დანაშაული ან ჩაიდენს მას, ან თუ ასეთი შემოწმება დაკავშირებულია მოსამსახურის სამსახურებრივი მოვალეობის შესრულებასთან;
ბ) მიიღოს გადაუდებელი ზომები ადამიანის სიცოცხლისა და ჯანმრთელობის დასაცავად, გაუწიოს მას პირველადი გადაუდებელი სამედიცინო დახმარება;
გ) გააფრთხილოს სახელმწიფო ორგანოები, ფიზიკური და იურიდიული პირები იმ შესაძლო ქმედებათა შესახებ, რომლებიც საფრთხეს უქმნის სახელმწიფო უსაფრთხოებას;
დ) თავისი კომპეტენციის ფარგლებში, საქართველოს საერთაშორისო ხელშეკრულებების საფუძველზე, შესაბამის უწყებებთან ერთად მიიღოს ზომები საქართველოს ტერიტორიაზე უცხო ქვეყნებისა და საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლობათა პირადი და ქონებრივი უსაფრთხოების, აგრეთვე საქართველოს საზღვრების გარეთ საქართველოს დაწესებულებებისა და მოქალაქეების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად;
ე) მონაწილეობა მიიღოს საერთაშორისო ღონისძიებათა უსაფრთხოების უზრუნველყოფაში;
ვ) საგანგებო ან საომარი მდგომარეობის დროს უზრუნველყოს სახელმწიფოს სამობილიზაციო-გამწვევი პუნქტებისა და ოპერატიულ-მმართველობითი შტაბების უსაფრთხოება და მზადყოფნა;
ზ) უზრუნველყოს სამსახურის სრული სამობილიზაციო მზადყოფნა;
თ) მიიღოს და რეგისტრაციაში გაატაროს ინფორმაცია სამსახურის საგამოძიებო ქვემდებარეობისთვის მიკუთვნებულ დანაშაულთა საქმეების შესახებ, აღრიცხოს ასეთ დანაშაულთა ჩამდენი პირები;
ი) საქართველოს პრემიერ-მინისტრს, საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს, უმაღლეს სახელმწიფო ორგანოებსა და დაინტერესებულ უწყებებს აცნობოს სახელმწიფო უსაფრთხოებისთვის მოსალოდნელი საფრთხეების შესახებ;
კ) ღია და ფარული წყაროებიდან მოიპოვოს ინფორმაცია, განახორციელოს მიღებული ინფორმაციის ანალიტიკური დამუშავება და განზოგადება;
ლ) საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით უზრუნველყოს სასაზღვრო გამტარ პუნქტებზე ბირთვული, რადიაციული, ქიმიური და ბიოლოგიური უსაფრთხოება;
მ) უზრუნველყოს მასობრივი განადგურების იარაღის უკანონო ბრუნვის თავიდან აცილება, გამოვლენა და აღკვეთა.

ამასთან, ამავე მუხლის თანახმად, სამსახური სახელმწიფო უსაფრთხოების წინაშე მდგარ საფრთხეებზე რეაგირების მიზნით, თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უფლებამოსილია:

ა) საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით აწარმოოს გამოძიება, დანაშაულის ჩადენაში ბრალდებულ და დამნაშავე პირთა ძებნა-დაკავება;
ა​1) უზრუნველყოს დანაშაულის ჩადენისათვის დაკავებულ პირთა დროებითი მოთავსების იზოლატორში მოთავსება;

ბ) კანონით დადგენილი წესით განახორციელოს ოპერატიულ-სამძებრო ღონისძიებები, აგრეთვე საგამოძიებო და ფარული საგამოძიებო მოქმედებები.
გ) პროკურატურის, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს, სახელმწიფო დაცვის სპეციალური სამსახურის ორგანოებთან და სხვა სახელმწიფო ორგანოებთან ერთად მონაწილეობა მიიღოს ორგანიზებული დანაშაულის, კორუფციისა და ნარკობიზნესის წინააღმდეგ ბრძოლის ღონისძიებებში;
დ) გადაუდებელი აუცილებლობის შემთხვევებში გამოიყენოს სახელმწიფო ორგანოს, ფიზიკური და იურიდიული პირების (გარდა უცხო ქვეყნის დიპლომატიური წარმომადგენლობისა და საკონსულო დაწესებულებისა) კუთვნილი:
დ.ა) კავშირგაბმულობის საშუალებები – შესაბამის სახელმწიფო ორგანოსთან, ფიზიკურ და იურიდიულ პირებთან აუცილებელი კომუნიკაციის დასამყარებლად;
დ.ბ) სატრანსპორტო საშუალებები – შემთხვევის ადგილზე მისასვლელად, დანაშაულის აღსაკვეთად ან/და დანაშაულის ჩამდენი პირის ან დანაშაულის ჩადენაში ბრალდებული პირის დასაკავებლად.
შენიშვნა: ამ პუნქტის „დ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში სამსახური ვალდებულია კავშირგაბმულობის საშუალებებისა და სატრანსპორტო საშუალებების მფლობელებს აუნაზღაუროს მათთვის მიყენებული ზიანი;
ე) უზრუნველყოს კომპიუტერული მონაცემებისა და ტექნიკური აღჭურვილობის საექსპერტო-კრიმინალისტიკური გამოკვლევა.
მესამე პუნქტის თანახმად, სამსახური კონტრდაზვერვითი საქმიანობის მიმართულებით თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უფლებამოსილია:
ა) განახორციელოს კონტრდაზვერვითი საქმიანობა უცხო ქვეყნების სპეციალური სამსახურებისა და ორგანიზაციების საქართველოს წინააღმდეგ მიმართული დაზვერვითი საქმიანობის თავიდან აცილების, გამოვლენისა და აღკვეთის მიზნით, აგრეთვე მიიღოს საჭირო ზომები სახელმწიფო უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად;
ბ) სახელმწიფო უსაფრთხოების უზრუნველყოფის მიზნით საქართველოს თავდაცვის ძალებში განახორციელოს კონტრდაზვერვითი საქმიანობა.

მესამე პრიმა პუნქტის თანახმად, სამსახური უფლებამოსილია თავისი კომპეტენციის ფარგლებში სადაზვერვო მიმართულებით განახორციელოს:

ა) სადაზვერვო საქმიანობა;
ბ) საგარეო კონტრდაზვერვითი საქმიანობა.

მეოთხე პრიმა პუნქტის გათვალისწინებით, სამსახური თავისი კომპეტენციის ფარგლებში უფლებამოსილია:
ა) კანონით განსაზღვრულ უწყებებთან ერთად განახორციელოს შესაბამისი ღონისძიებები საქართველოს სახელმწიფო საზღვრის უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად;
ბ) სახელმწიფო დაცვის სპეციალურ სამსახურთან და საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროსთან კოორდინაციით, ოპერატიულად უზრუნველყოს სახელმწიფო უსაფრთხოებისათვის მაღალი რისკის მქონე სუბიექტის და სახელმწიფო ორგანოს უმაღლესი თანამდებობის პირების, აგრეთვე საქართველოში ვიზიტით მყოფი უცხო ქვეყნის უმაღლესი თანამდებობის პირის, საერთაშორისო ორგანიზაციის წარმომადგენლის, საქართველოში დიპლომატიური მისიის ხელმძღვანელის და სხვა მნიშვნელოვანი პირის დაცვა;
გ) თავისი სახელით დადოს უწყებათაშორისი ხასიათის საერთაშორისო ხელშეკრულება;
დ) უზრუნველყოს ევროკავშირის საიდუმლო ინფორმაციის უსაფრთხოება.

გარდა იმისა, რომ ზემოხსენებული სამსახურის საქმიანობის მიმართულებები და უფლებამოსილებანი, ურთიერთ კომბინაციაში ვერ უნდა უზრუნველყოფდეს სურსათის ფასების შესწავლასთან დაკავშირებით შესატყვის შეფასებას, დამატებით ავღნიშნავ, რომ - ჩემთვის მართლაც უცნაურია, მხოლოდ სასურსათო უსაფრთხოებაზე (მითუმეტეს თუ ფასების განსაზღვრასთან დაკავშირებული რეგულაციები მათ არ ზღუდავს) აქცენტირების გაკეთება, მაშინ როდესაც თუგინდ მე და დიდი ალბათობით სფეროში გარკვეული სხვა ექსპერტების/ ჟურნალისტების დაპოლიტიკოსების მიერ არაერთხელ გაგვიკეთებია გაანგარიშება იმაზე, რომ -
=> დიზელის საწვავზე ყოველგვარი გადასახადების მოხსნა, რათა სოფლის მეურნეობის წარმოება გაიაფდეს, დახლდეს იაფი პროდუქტი იდოს
=> მთავრობას შემოგთავაზეთ ელექტრო მანქანებზე გადასვლა (უმეტესწილად, სადაც მძლავრი - ბენზინის საწვავიანი სატრანსპორტო საშუალება აუცილებელი არაა), რომ საწვავში ხარჯი მთავრობას ნაკლებად ჰქონდეს და ეს თანხები დაიხარჯოს ეკონომიკური უსაფრთხოების შექმნაში.. ნახეთ ის საწვავის ლიმიტი, რაც სახელმწიფო მოხელეებს/ მოხელეებს აქვთ განსაზღვრული - ადეკვატურია? 400 ლიტრით საშუალოდ, ნებისმიერ შემთხვევაში - რომ ვიანგარიშოთ წვა 100 კილომეტრზე 15 ლიტრი (მაღალი გამავლობის ჯიპის ტიპის მანქანას არ ვგულისხმობ) - 3500 კილომეტრი და კვირაში 5 სამუშაო დღის და ერთი მსუბუქად დატვირთული არასამუშაო დღის გათვალისწინებით (ანუ თვეში არაუმეტეს 25 დღე) გამოდის რომ - ყოველდღიურად ფარავენ 140 კილომეტრს და თუ ამას საშუალოდ სახლამდე მისასვლელ/ მოსასვლელ მანძილს გამოვაკლებთ - გამოდის, რომ 120 კილომეტრს გადიან ყოველდღიურად იმ ქალაქში, სადაც უმეტესწილად მნიშვნელოვანი კერძო და საჯარო დაწესებულებები ქალაქის ცენტრალურ უბნებშია (ძველი თბილისი, ვაკე/ ვერა, საბურთალო, შესაძლოა მარჯანიშვილი და დიდუბეც..).

მე ნამდვილად არ გამომითხოვია საჯარო ინფორმაცია საწვავის ხარჯვის შესახებ, თუმცა, პირობითად - გვაქვს 14 სამინისტრო და ყითოეულში 10 სტრუქტურული ქვედანაყოფის ხელმძღვანელია (მინისტრს და მინისტრის მოადგილეზე არ ვაკეთებ განზრახ აქცენტებს - პოპულისტურადაც ჩამეთვლება), რომელსაც საწვავის ლიმიტი განესაზღვრება, თუგინდ მათ ზემოხსენებულიდადგენილ ლიმიტს 100 ლიტრი, რომ მოაკლდეს - ყოველთვიურად 14000 ლიტრის ეკონომიას ვაკეთებთ, წელიწადში კი 168 000 ლიტრი => საშუალოდ ის ბენზინი კი რომლითაც ისინი სარგებლობენ - 3 ლარზე ნაკლები არ ღირს. ანუ ზემოხსენებული 140 პირის ოჯახური ფუფუნება, რომ შევკვეცოთ ბიუჯეტი ნახევარ მილიონ ლარს დაზოგავს... თუმცა ყველამ კარგად ვიცით, რომ ვერც 100 კილომეტრს გაივლიან ისინი (სახლში მისვლა/ მოსვლიანად), საცობების გათვალისწინებით (სამსახურში ფიზიკურად ვეღარ იქნება გონივრული დროით).

=> რა თქმა აქ აქცენტირება არ კეთდება - სამძებრო/ოპერატიულ და იმ პირთა საქმიანობაზე, რომელიც მართლმსაჯულების განხორციელსბას უკავშირდება, ასევე, პირის სასიცოცხლო და ჯანმრთელობის ინტერესს, თუმცა, სხვა შემთხვევაში ან ადმინისტრაციული ორგანოების ხელმძღვანელები ან ორგანიზაციულ პროცესებში მოიკოჭლებენ (ცუდი მენეჯერები არიან) ან თვალს ხუჭავენ მის დაქვემდებარებაში მყოფი პირების მიერ საწვავის არამიზნობრივ ხარჯვაზე.. ისე კი ვფიქრობ, დიდი ქალაქების თვითმართველი ორგანოების სტრუქტურული ქვედანაყოფებიდან დაწყებული ადმინისტრაციული ორგანოების სტრუქტურული ქვედანაყოფებით დამთავრებული, კარგი იქნებოდა თუ საზოგადოებრივი ტრანსპორტით ან პირადი ტრანსპორტით (საკუთარი ხარჯით) გადაადგილდებოდა, თუ დისკომფორტს შეიგრძნობენ - ყველაზე მოტივირებულნიც კი შეიძლება გახდნენ გადაადგილების პროცესი, რომ გამოასწორონ (გვიანობამდე მომუშავე პირთათვის საერთო მიკროავტობუსებით მოემსახურონ).

=> შემოგთავაზეთ ახალი ელექტრო ენერგიის ბაზრების პოვნა და ნაცვლად იმისა, რომ წასულიყავით ბალკანეთის ნახევარკუნძულის ქვეყნებში (ყაველაშვილს ალიევმა 1 კვირით ადრე დაასწრო იქ ჩასვლა), პრემიერ მინისტრი ცენტრალურ აზიის ყველაზე ნაკლები ფუნქციის და აქტივობების მქონე ქვეყანაში გაეშურა (ნახეთ საინფორმაციო წყაროების ინტენსივოვობა - რეგიონის გათვალისწინებით) ამოყო თავი (მიზიდულობის ძალა აქვს როგორც ჩანს);
=> ასევე, მსურს, რომ შემოგთავაზოთ იდეა - რომ ქვემოაღნიშნულ ადმინისტრაციულ ორგანოებში, რომლებიც არ გამოირჩევიან ფორსმაჟორულ სიტუაციებში მოქმედების აუცილებლობით, კვირის ბოლო სამუშაო დღე ან/და პირიქით კვირის დასაწყისი სამუშაო დღე შეამცირონ - პარასკევს სამუშაო საათებად განისაზღვროს 09:00-15:00, ხოლო
იმ შემთხვევაში თუ ხსენებულ დღეს თანამშრომელთა გარკვეული ნაწილი მაინც საჭიროა, რომ ადგილზე იყოს - მათ ნაცვლად პარასკევისა შესთავაზოს ორშაბათი დღე 12:00-18:00 (თუ ქალაქ გარეთ იქნება გასული - ორშაბათს გამომგზავრების შემთხვევაში შეძლებენ სამსახურში გამოცხადებას. თუმცა, მე ვერც - ორივე დღის ორშაბათის და პარასკევი დღის (მოცემულ საათობრივ პერიოდებში (უქმე/ დასვენების დრო) არასამუშაო საათებად გამოცხადებაში ვერ ვხედავ პრობლემას (კარგად დაორგანიზებული სამუშაო დღის შემთხვევაში - ვეჭვობ, რომ უპრობლემოდ განხორციელდება ყველა დაკისრებული მოვალეობა). აღნიშნულს ექნება მრავალი სიკეთე, მათ შორის
1) მოხელეებს დარჩებათ უფრო მეტი დრო, რათა პირადი და ოჯახური საქმეები - დამატებით გამოყოფილი დასვეების დღეებში მოაგვარონ, ხოლო შაბათ კვირას კი სრულად განმუხტვას დაუთმონ
2) ადმინისტრაციულ ორგანოებში დაიზოგება ელექტროენერგიის და ასევე გათბობა/გაგრილების ხარჯები, ზოგშემთხვევაში საწვავის ხარჯებიც
3) მოცემულ დღეებში ქალაქის გარკვეულ ნაწილში განიმუხტება საცობებიც
4) შესაძლოა ხელი შეუწყოს შიდა ტურიზმის განვითარებას, მოხელეებმა შეძლონ სოფლად მისი საკმარისი სასოფლო პროდუქტების მოყვანა (აღარ დაუხარჯება უცხოეთიდან ძვირად შრმოტანილ რიგ პროდუქტებზე ხელფასი).

ამასთან, მინიმუმ ის ადმინისტრაციული ორგანოები - რომელთაც (დაქვემდებარებული სსიპ ებით), ზემოხსენებული ჩემი წინადადების ფორმით (თითოეულ ზემოხსენებულ სამუშაო დღეს უნდა მოაკლონ 3 სამუშაო საათი, შესვენების საათის შენარჩუნებით.. თუ სადღესასწაულო დღე დაემთხვა სასურველია წინა სამუშაო დღის მოკლე სამუშაო დღეს მოაკლდეს 3 სამუშაო საათი), უნდა შეეხოს არის

ა) განათლების, მეცნიერების და ახალგაზრდობის სამინისტრო
ბ) ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო
გ) რეგიონალური განვითარების სამინისტრო
დ) სპორტის სამინისტრო
ე) კულტურის სამინისტრო
ვ) გარემოს დაცვის და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო
ზ) შერიგების საკითხებში სახელმწიფო მინისტრის აპარატი

მოქალაქეებს თანამედროვე ტექნოლოგიების და მისი გამოწვევების გათვალისწინებულ, საჭირო პროფესიებით თქვენ არ ანვითარებთ, უმუშევრად დარჩენამდე სხვადასხვა სიტუაციებში წინასწარი ადაპტაციის შესაძლებლობის მიღმა რჩებიან და მოხელეებს საკუთარი სხვა შესაძლებლობის რეალიზაციის შესაძლებლობა დროულად მაინც მივცეთ.

სამუშაო საათების ხანგრძლივობასთან მიმართ გარკვეული პოლიტიკა აქვს ჩამოყალიბებული ევროპის ზოგიერთ სახელმწიფოს
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics...

დამუშავებისას
მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც
სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო
დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით
აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული
კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან
დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ"
პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა
ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი
წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან
არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ
საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება
მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას
ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა,
პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი
თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება
მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით
საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი
ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი
ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
=======
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი
ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები,
პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი
წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები
მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე