პერსონალური მონაცემების შემცველი სამართლებრივი აქტების დამუშავება

Currently waiting for a response from Personal Data Protection Service, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

მოგესალმებით,
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურს
პერსონალური მონაცემების დაცვის სამსალხურის საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე პასუხისმგებელ პირს.

საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, მათ შორის პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით თქვენთვის მონიჭებული უფლებამოსილების გათვალისწინებით, მოგმართავთ თხოვნით, მომაწოდეთ შემდეგი სახის საჯარო ინფორმაცია: ან/და გამიწიოთ კონსულტაცია:

იმ უბედურებების მერე, რაც მიხეილ სააკაშვილმა საქართველოში დაატრიალა, თავადაც ხვდებოდა ალბათ რომ მოუწევდა ხელისუფლების დატოვება (ან ამდაგვარი ნაბიჯის გადადგმა მისი გეგმის ნაწილი არ იყო) რომ შემდგომში - თვითონ ან მასთან დაკავშირებული ის ძალა, რომელიც ამ დანაშაულების ჩადენის თანამონაწილე იყო რეპუტაცია აღდგენილივით მობრუნებულიყო. თავისთავად, ასეთი ადამიანების ჯგუფი იზრუნებდა, რომ ამ პროცესში - მათდამი არსებითი მარლმსაჯულების პროცესები არ წარმართულიყო (მოახერხა კიდეც, ჯერ ბიძინა ივანიშვილისთვის (დღევანდელ ვითარებაში იგი ან თანამონაწილეა ალნ მსხვერპლი, ამ უკანასკნელ ვერსიას ვემხრობი, მასზე მეტი ფინანსები ვეჭვობ რომ სხვა ბიზნესმენებს არც დაუგროვდებოდათ) მის მიერ მართული ე.წ. ოპოზიციონერ ის თავს მოხვევით - მაგალითად თავისუფალი დემოკრატები, რესპუბლიკელები), გაჟღერებული ცნობებით (კოჰაბიტაციის საჭიროების შესახებ) და შემდგომ წლებში კი ნაციონალურ მოძრაობასთან დაკავშირებული პირების ხელისუფლებაში თანდათან მობრუნებით, ისე რომ სხვა საყრდენი ძალები პოლიტიკური ველიდანაც გამქრალიყო (ასე სურთ ევროპულ და მასთან დაკავშირებულ სახელმწიფოებს, როგორც ჩანს).. ამ პროცესის საწყისი ეტაპი ალბათ კობა დავითაშვილი იყო, რომლის მკურნალობისთვის შემდგომში მილიონერმა ყოფილმა თანაგუნდელებმა მკურნაპლობისთვის საჭირო თანხაც კი ვერ გაიმეტეს (რამე არაქართული მენტალიტეტისთვის დამახასლიათებელი თუ ჰქონდა გაკეთებული ალბათ სჯობს ამაზე ისაუბრონ გაზულუქებულმა პირებმა, რომლებიც ნაცებთან ერთად ბიზნეს ინტერესებს კარგად აწყობენ). საბოლოო ჯამში კი გვყავს სავარადოდ გელა ბეჟუაშვილის ხელთდასმული კადრი პრემიერ მინისტრად ხელისუფლებაში. თუმცა, საკადრო ურთიერთკავშირის განხილვა ამ განცხადების განხილვის მიზანი არაა.
ამ შემთხვევაში კი იმ უდანაშაულობის გარანტიებს მინდა შევეხო, რომელიც შესაძლო შექმნას შეიძლება შეეხებოდეს - რომელიც სამართლებრივ (ნორმატიულ) აქტებს უკავშირდება. როგორც დღევანდელი კონსტიტუციის ჩანაწერი გვეუბნება არავინ აგებს პასუხს ქმედებისათვის, რომელიც მისი ჩადენის დროს სამართალდარღვევად არ ითვლებოდა. არ ვიცი კონსტიტუციური ნორმების წინარე ისტორია, თუმცა ამ ნორმის გათავისების შემთხვევაში ცდუნების ალბათობა ნამდვილად იქნებოდა. აი ვთქვათ მაშინ - როდესაც ოცნება მუდმივად აპელირებს - რომ სამშობლოს ღალატის მუხლი სისხლის სამართლოს კოდექსიდან განზრახ იქნაო ამოღებული, რატომღაც იმ ალბათობას არ უშვებს იმისას, რომ თუ არ ვცდები 2011 წლიდან საკანონმდებლო მაცნეს ვერსიაც მატერიალური ფორმით ბეჭდურიდან ელექტრონული ფორმით გამოქვეყნებულზე სავარაუდოდ აღნიშნულის გამო გადავიდა. ამდაგვარი რისკ ფაქტორები ოცნების პირობებშიც რომ არსებობდა საქართველოს პარლამენტში იმიტომ წარვადგინე საკანონმდებლო წინადადება (მსურდა, რომ სამართლებრივი აქტის ხელმოწერილი/ რაიმე ფორმით რეგისტრაცია დადასტურებული ვერსია დანართის სახით ჩანაწერს მიბმოდა (თუ არ ვცდები განმარტებით თუ საინფორმაციო ბარათების პროაქტიულად გამოქვეყნებაზე ვამახვილებდი ყურადღებას). ხოდა ჩემი კითხვა შემდგომში მდგომარეობს, ამდაგვარი რისკებიდან გამომდინარე, გამიწიოთ კონსულტაცია, რა სჯობს, იმ ნორმატიულ აქტებთან მიმართებით, რომელიც საკანონმდებლო მაცნეს ვებ გვერდი იქნა შემოღებული (და მისი მოქმედების პერიოდისათვის საკითხია შესაფასებელი ან დასამუშავებელი). მხედველობაშია მისაღები საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებაში შესული ცვლილებასთან დაკავშირებით საქაპრთველოს პარლამენტში პოლიტიკურ ძალთა განხილვაც - რომლის შესახებაც ინფორმაცია 2012 წლამდე მომუშავე დეპუტატებსაც ემახსოვრებათ).
=> პერსონალურ მონაცემთა დამუშავებისას დავეყრდნოთ მხოლოდ საკანონმდებლო მაცნეზე გამოქვეყნებულ ტექსტს თუ ასევე დაინტერესებულმა პირმა იხელმძღვანელოს (გადაამოწმოს) მატერიალური ან ელექტრონული ფორმით მოპოვებულ ხელმოწერილი სამართლებრივი აქტების ასლებით.
========
========
========
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებული, მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ ჩემგან მკაფიოდ გამოხატული თანხმობის მიღების გარეშე.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
=======≈==
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
====≠=====
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
==========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე