ემიგრანტთა უფლებების შეზღუდვა

Currently waiting for a response from Parliament of Georgia, they should respond promptly and normally no later than (details).

ნიკოლოზ ნიკოლაძე

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს

მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
მცხოვრები თბილისი რეგისტრაციის
გარეშე პირადი ნომერი და
ტელეფონის ნომერი მითითებულია
ხელმოწერასთან ერთად
(მიზანშეწონილია განცხადების ჯერ
ამობეჭვდა, ფაილის ჩამოტვირთვის
გარეშე, მერე დასკანერება
და შემდგომ რეგისტრაციის
პროცესის უზრუნველყოფა)

განცხადება:

საკითხი პირველი 1) - რამდენიმე დღის წინ პარლამენტში და ხელისუფლებაში გაისმა სახელმწიფო პოლიტიკურ თანამდებობის პირთა განცხადებები აქტიური საარჩევნო უფლებების შეზღუდვასთან მიმართებით, რომელთან მიმართებით, მე რომელსაც დაახლოებით 20 წელი მაქვს ნამსახურება საჯარო სამსახურში და 3 წელზე მეტია, როგორც რიგითი მოქალაქე, ექსპერტი, უფლედამცველი, ჟურნალისტი და თუ შემაფერხებელი გარემოებები ჩემს მიმართ კიდევ არ შეიქმნება პოლიტიკოსი, არ მქონდა და მაქვს ყურადღება ხსენებული საკითხი უყურადღებოდ დამეტოვა.

მომიტევოს ლევან იოსელიანმა და სახალხო დამცველი უპირველეს ყოვლისა უნდა იყოს გამბედავი, ხელისუფლების მიერ განხორციელდბულ ყველა გადაცდომასა თუ არამართლზომიერ ქმედებაზე - რომლითაც ფიზიკურ და იურიდიულ პირს უთანასწორო მდგომარეობაში აყენებს, ღირსებას ულახავს და მის უფლებებს არღვევს ყოველგვარი საფუძვლების გარეშე.

საარჩევნო თემატიკის შესწავლა ჯერ კიდე 2006-2007 წლებში მოვახდინე, მაშინ როდესაც ჩავაბარე საარჩევნო ადმინისტრაციის მოხელის გამოცდა და ავიღე სერტიფიკატი. ასევე იყო პერიოდი, როდესაც სასწავლო კურსის ფარგლებში, მევალებოდა რომელიმე პრობლემური საკითხის დამუშავება და პოლიტიკის დოკუმენტის შემუშავება. ჩემს მიერ შერჩეული ასევე 4 მნიშვნელოვანი თემიდან, საზღვარგარეთ საქართველოს მოქალაქეთა საარჩევნო უფლებების ხელმისაწვდომობის თემაზე შევჯერდით. ამასთან, შემდგომში გადავწყვიტე ამ თემის ირგვლივ საკანონმდებლო წინადადებების წარმოდგება და 2023-2024 წლების პერიოდში განცხადებების, შესაბამისად საკანონმდებლო წინადადებების რიცხვი 11 იყო. სამწუხაროდ საკონსტიტუციო სასამართლოში არჩევნების წელიწადს ვეღარ შევიტანე სარჩელი, კგონი კონსტიტუციაშიც იყო დათქმა მაგ კუთხით, შემდგომ ჩემი ყურით მოვისმინე კობახიძის პრემიერ მინისტრად არჩევისას, ნაციონალური მოძრაობისადმი გასაგონად/ დასამშვიდებლად - როგორ თქვა, რომ არჩევნები კლასიკურად ჩატარდებოა ((აღელვებდათ რა ნაცებს ჩემი აქტივობა, ირაკლი კობახიძემ დაუკმაყოფილა სურვილი მათ (რომ მე ბერკეტები შემქნოდა - ასპარეზე თავის დამკვიდრების და სხვათა შელახული უფლებებისათვის ბრძოლის და ნაცების და ნაცქოცების მიქარული ქმედებებისათვის პასუხის მოსათხოვნად).
თუ როდესმე პოლიტიკურ ასპარეზზე გამოვედი, პირველი რის რეკომენდაციასაც გავწევ, იქნება, რომ სახალხო დამცველიც არჩევითი პოზიცია იყოს და ხალხმა აირჩიოს ის კანდიდატი, რომელიც წლიდან წლამდე, 4 წლიან პერიოდში ვინც ხმაამაღლებული დაიცავს დაჩაგრულთა, დაზარალებულთა და დაშავებულთა ინტერესებს. არ მახსოვს ამას გავუსვი თუ არა ხაზი, თუმცა დარწმუნებით შემიძლია ვთქვა,რომ თუ როგორი უნდა ყოფილიყო სახალხო დამცველი (რომ ქონოდა უფლებამოსილება ქვეყნის ფარგლებს გარეთ მოქმედების) ეს ნამდვილად აღვნიშნე. ხოდა ჩემს მიერ სხვადასხვა კუთხით მცდელობების წარმოჩენაზე გადავალ, დაგისვამთ კითხვებს - რომლითაც თქვენი ჩუმი ჩანაფიქრების წარმოჩენას ვეცდები
=> თქვენს მიერ გამოცხადებულ ემიგრანტთათვის საარჩევნო უფლების შეზღუდვასთან მიმართებით, რომელიც ეფუძნება მათზე პოლიტიკური ზეწოლის მოხდენის საკითხს, ნაწილობრივ გეთანხმებით იმ კუთხით, რომ 2004-2013 წლებში ნაციონალური მოძრაობის მიერ შექმნილი კომპრომატებით და ფარული ვიდეო ჩსნაწერებით, რომლებიც შესაძლოა ქვეყნის ფარგლებს გარეთაც (მათი მოკავშირე ისრაელი, ევროპული სახელმწიფოები) გაეტანათ - ამის ალბათობა კი უკრაინაში კიდე უფრო მეტია, სადაც თავი მოიყარა ნაციონალური მოძრაობის მხარდამჭერმა იდეოლოგიამ და გახლეჩილი ოჯახების კვალობაზე მათი მანიპულირება კიდევ უფრო ადვილდება. თუმცა, თუ ამდაგვარ საფრთხეებს ამჩნევთ არჩევნებიდან გამომდინარე, საქართველოს ხელისუფლების მხრიდან რატომ ვერ ვხედავთ ქმედით ნაბიჯებს. ასე მაგალითად:

=> თუ ეს ეხება პირად მორალურ ასპექტებს - მაშინ უნდა შეიზღუდოს ის რესურსი, რომლებიც პირადი ცხოვრების ამსახველი ვიდეოების გავრცელებას და ხელმისაწვდომობას შეზღუდავს - დაიბლოკოს ყველა ის ფორმატი, მათ შორის პორნო ვებ გვერდები - სადაც შეიძლება ამდაგვარი რამ გავრცელდეს.
=> მეორე ასპექტია, დაწყებულ იქნეს ემიგრანტების მასობრივი ჩამოყვანა და ამის უზრუნველსაყოფად, საწყის ეტაპზე ბიუჯეტიდან 2.5 მილიარდი ლარი უნდა გამოიყოს ყოველწლიურად, რომ მაღალმთიანი რეგიონებიდან ემიგრირებული ადამიანები დაუბრუნდნენ ძირძველ მათ ნასახლარს, მინიმალური ყოველთვიური კომპენსაციის 1000 ლარის განსაზღვრით თითოეულ ცოლ ქმარზე და ოჯახის შემდგომ წევრზე 200-300 ლარის ტოლფასი დანამატის დარიცხით (ამავდროულად მესაქონლეობა და მთისათვის დამახასიათებელი სოფლის მეურნეობის დარგები კვლავ აღორძინდება). სიმართლე გითხრათ ხელისუფლება რას სჩადის ჯერ ჯერობით საბოლოოდ ვერ შევაფასე. მაშინ, როდესაც ხახვიც კი თყრქეთიდან შემოდის, ელემენტალური დიზელის საწვავზე გადასახდელებს არ აუქმებს, რომ მოსახლეობას სოფლის მეურნეობა გაუიაფდეს. არც მძიმე, სასოფლო სამეურნეო ტექნიკაზე, ან მომავლის ტექნოლოგიენზე, რომელიც მოცემულ პროცესს მოემსახურება - გადასახდელებს არ აუქმებს, ვიღაცამ ტრანპორტირების თუ ტურიზმის კუთხით ჩაბმა, რომ შეძლოს - ელემენტალური სწრაფდამტენებსაც არ დგამს ქალაქებში ელექტრო ავტოტრანსპორტისთვის, რომ საწვავის ყიდვისთვის უცხოური ვალუტა არ გავიდეს აზერბაიჯანში და რუსეთში. თქვენ არ ითვალისწინებ მომავლის სპეციალობების სწავლებას და ძვდლი გამოუსედეგარი საგნების ანოღებას საგანმანათლებო პროცესიდან. თუმცა, დემოგრაფიული პრობლემების გამოსწორების საჭიროება, ევროპელი პოლიტიკოსების მითითებების შემყურე ხელისუფლებას, როგორც ჩანს მნიშვნელოვან პრობლემად არ მიაჩნია. ხელისუფლება არ იღებს პასუხისმგებლობას არც ერთ უარყოფით შედეგებზე, შექმნილ ახალ პრობლემებზე, თითქოს კობახიძე გუშინ აერჩიათ - 21 თვე მიდის და ამ საკითხის ამდაგვარად დაყენება, შესაბამისად დავსვამ კითხვებს, რომ პარლამენტარებმაც სათანადოდ გაიაზრონ ყოველივე:
ა) მაშინ, როდესაც - შრომითი მიგრაციის პერსპექტივებით, თქვენი ამჟამინდელი გუნდის წევრი, თეა ახვლედიანი საქართველოში მყოფ მოსახლეობას არწმუნებდა, რომ უცხოეთში თუგინდ სეზონური დასაქმება მათ კეთილდღეობას მოუტანდა, იმ საფრთხეების წინაშე ჩააყენეთ ის ხალხი, რომლის გამო შემდგომ არჩევნების უფლება შეუზღუდეთ მათ?
ბ) მაშინ, როდესაც - სახელმწიფო თვითონ აგზავნის და აფინანსებს ახალგაზრდობას, უცხოეთში განათლების მისაღებად, მაშინაც მათ უცხოური პოლიტიკური ზეგავლენების მოქცევის რისკის ქვეშ აგდებთ?
გ) ამჟამინდელი დაზვერვის სააგენტოს უფროსი, წლების განმავლობაში, რომ დიასპორის საკითხებს კურირებდა, ეს გამოწვევა დიასპორის წარმომადგენლებთან კომუნიკაციისას, რომ ვერ ამოიკითხა ამის ბრალეულობა კისერზე ნუთუ ზარქუას და მის ძმაკაცს ოდიშარიას კისერზე არ აწევს?
დ) როგორც თქვენ ამბობთ დიასპორის წარმომადგენლები - 4 წელიწადში ერთხელ უნდა ჩამოვიდესო, დარეგისტრირდეს საარჩევნოდ, ხმა მისცეს და უკან დაბრუნდესო უცხოეთშიო, ასეთ შემთხვევაში სხვათა ნების საწინააღმდეგოდ რომ წავა და დაუბრუნდება უცხოურ გარემოს, ეს ზეგავლენა შემცირდება თუ პირიქით გაიზრდება?
ე) თავად თუ სწავლობთ თუ რა პერიოდებით სტუმრობს ხოლმე საელჩოს კონსული საელჩოსგან დაშორებულ იმ ქალაქებს, სადაც საქართველოს მოქალაქეთა მაღალი კონცენტრაციაა, აკმაყოფილებენ საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონით განსაზღვრულ საკონსულო ოლქის შემოვლის პირობებს? სატელევიზიო ეთერში ერთხელ მაინც დაგვანახეთ შემთხვევა, როდესაც შეხვდებით არა საელჩოსთან დაახლოებულ დიასპორის წარმომადგენლებს;
ვ) თქვენის აზრით აშშ-ში მყოფმა პირმა არაგეგმიურად სჯობს დახარჯოს მგზავრობისათვის პირობითად 1000 აშშ დოლარი ოჯახის თიყოეულ წწვრზე, იმისათვის ხმა რომ მისცეს თუ პირობითად - იმიტომ რომ კენჭისყრის უბანს არ უხსნის სახელმწიფო პირობითად აშშ მყოფმა და საქართველოში მომავალმა 10 000 პირმა, მხოლოდ გზისთვის დახარჯოს - 10 მილიონი აშშ დოლარი;
ზ) იმ ხალხმა რა უნდა ქნას, უსაბუთობის გამო, სამძიმარზეც რო ვერ ჩამოდის საქართველოში რადგან უკან აღარავინ გაუშვებს და ბანკების ვალები ქვეყანას დაახრჩობს.

საკითხი მეორე 2) - 2022 წლიდან მოყოლებული, უკრაინაში მიმდინარეობს ფართო მასშტაბიანი კონფლიქტი, ნებისმიერ მომენტში შესაძლოა ამან უფრო მძლავრი მასშტაბი და ხასიათი მიიღოს. იქ მყოფ საქართველოს მოქალაწეებს უწევ, ქვეყანაში მოქმედი საომარი და საგანგებო მდგომარეობის პირობებში ცხოვრება, შესაბამისად - იქ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობები და საკონსულო დაწესებულებები უნდა მოქმედებდნენ (აბა უკრაინელებს სად სცალიათ სხვა ქვეყნებთან სხვაგვარი ორმხრივი ურთიერთობებისთვის, გარდა ომთან და კონფლიქტთან დაკავშირებული თემებისას) საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონის სამართლებრივი დაცვით განსაზღვრული მუხლის იმ ნორმის გათვალისწინებით, საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების მიმართ, ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში შექმნილი კრიზისული მდგომარეობის დროს, რომელიც შესაძლოა დაკავშირებული იყოს ბუნებრივ ან ტექნოგენურ კატასტროფასთან, საომარ ან საგანგებო მდგომარეობასთან, სანიტარიული, ფიტოსანიტარიული ან ვეტერინარული მდგომარეობის გართულებასთან, ახორციელებს შესატყვისი ქმედებებით.

თავად ის ფაქტი, რომ ქართველი მოხალისეები მიენდნენ ნაციონალური მოძრაობის წარმომადგენლებს - იღებენ ომში მონაწილეობას უკვე ნეგატიურ მოვლენად მიმაჩნია. სამწუხაროდ ვერ აღიკვეთა მათი ომში მონაწილეობის ფაქტი, ხელისუფლებას შეეძლო მსგავსად ევროპის კავშირში მგზავრობისათვის არასაკმარისი დოკუმენტაციის ფლობისა, რაიმე ფორმით შეეფერხებინათ მათი რეკრუტირების და უკრაინისკენ გამგზავრების პროცესი.
მითუმეტეს თუ გავითვალისწინებთ, რომ უკრაინის ხელისუფლება არა ქართველი ხალხის - არამედ ნაციონალური მოძრაობის მხარდამჭერებისგანაა და ისინი განარჩევენ ამ კუთხით ქართველ ხალხს. უკრაინელთა ომამდე არსებული მენტალიტეტის (კორუფციული გარემო) და ომთან დაკავშირებული დანაშაულებრივი ქმედებების ბუნების გათვალისწინებით, არ გამოვრიცხავ მათი ნაწილის ჩაბმას რაიმე კანონსაწინააღმდეგო სფეროში.

ამ ომის შედეგად, 2022 წლის თებერვლის შემდგომ - 50 ზე მეტი ქართველი გარდაიცვალა, ალბათ ერთი მაგდენი 2014-2022 პერიოდში. ყველა ცხედრის გადმოსვენების ხარჯები საქართველოს სახელმწიფომ უზრუნველყო, როგორც ეს ყველა უცხოეთში გარდაცვლილი პირის მიმართ ხორციელდება.

თუმცა, ვიკვლევ რა უკრაინაში ომის მიმდინარეობას (სამხედრო სფეროსადმი განსაკუთრებული ინტერესი გამაჩნია იქიდან, რომ ჩემი მშობელი სამხედრო პირი იყო და ასაკთან შესაბამის საქართველოში მიმდინარე კონფლიქტებშიც ჩართული იყო) ჩემთვის უცნობია გარდაცვლილ ოჯახის წევრებს არსებით ან საერთოდ კომპენსაციას თუ აძლევენ.

ინტერნეტში წამიკითხავს - რომ სტამბულის მერია იქ გარდაცვლილ ჩვენს მოქალაქეთა გადმოსვენებაში მხარდაჭერას გვიწევს ხოლმე (რისთვისაც მათ მიმართ მადლიერების მეტი რა ითქმის) იყო თუ არა მზაობა და აქტიურობა უკრაინელთა მხრიდან გადმოსვენების ან სხვა ხარჯების გაღებაზე. ლოგიკურია, რომ დაჭრილთა და დაშავებულთა რაოდენობა მოცემულ ციფრებს ბევრად უნდა აღემატებოდეს. გააჩნია კი საქართველპს დიპლომატიურ სამსახურს რთული დაშავება დაზიანების მქონე პირთა შორის რამდენია საქართველოს მოქალაქე, რომელთაც კომპლექსური მკურნალობა სჭირდებათ? მათ შორის ვინც ნაღმზე ან დაბომბვისას მიიღეს ჭრილობები, მოხდა მათი კიდურების ამპუტაცია, არის თუ არა ქართველ მებრძოლთა შორის რეგისტრირებული, როგორც ფიზიკური შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირი. ამ საკითხებზე მიხეილ სარჯველაძეს ჯერ კიდევ ადამიანის უფლებათა კომიტეტის ხელმძღვანელად ყოფნისას უნდა ეფიქრა და მითუმეტეს ეხლა, როდესაც ჯანმრთელობის დაცვის მინისტრია, მგონი უკვე 21 თვეა. რა იღონეს საგარეო საქმეთა სამინისტროსთან ერთად, რათა უზრუნველყოფილიყო ფიზიოთერაპია, ფსიქოლოგიურ მხარდაჭერა და საექთნო მოვლა. გაარკვია კი საელჩომ - რამდენად ხარისხიანი სამედიცინო ოპერაციები ტარდება იქ. თუ დამაიმედებელი არაფერი ხდებოდა მძიმედ დაშავებულის ისტორია მიაწოდა ჯანდაცვის სამინისტროს შესაფასებლად? მიწოდებული მონაცემებიდ შესაბამისად, აღრიცხა ის პირები, რომლებიც სამედიცინო მეთვალყურეობას საჭიროებდნენ?საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების მიმართ სამართლებრივი დაცვა შეიძლება განხორციელდეს ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს სამართალდამცავ და მართლმსაჯულების ორგანოებთან, ასევე ადმინისტრაციულ ორგანოებთან და კერძო სამართლის სუბიექტებთან ურთიერთობის დროს. საკონსულო თანამდებობის პირი უფლებამოსილია შესაბამისი რწმუნების გარეშე წარმოადგინოს საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების კანონიერი ინტერესები ადგილსამყოფელი სახელმწიფოს სახელმწიფო ორგანოებთან და კერძო სამართლის სუბიექტებთან საქართველოს ფიზიკური და იურიდიული პირების უფლებებისა და კანონიერი ინტერესების დაცვისთვის პასუხისმგებელი წარმომადგენლის განსაზღვრამდე. სოციალური ქსელის და მედიის ფარგლებში ჯერ კიდევ პანდემიამდელი პერიოდიდან მოყოლებული არაერთხელ გაჟღერებულა იმ შეხვედრების და სწავლების შესახებ, რომელიც საკონსულო კრიზისების მართვას შეეხებოდა და რომელშიც მონაწილეობას, როგორც მოქმედი საკონსულო ფუნქციების განმახორციელებელი პირები, ასევე, სამომავლოდ საკონსულო თანამდებობის პირებად წამსვლელი პირებიც იღებდნენ მონაწილეობას.

ლოგიკურია, რომ საგარეო საქმეთა სამინისტროს ხელმძღვანელობას, მოცემული სწავლება/ პროგრამა შეეტანა იმ სპეციალურ სასწავლო პროგრამაშიც, რომელიც საკონსულო საქმიანობის შესახებ საქართველოს კანონიდან გამომდინარე, მხოლოდ მაშინ იძლევა საკონსულო თანამდებობის პირად დანიშვნის შესალებლობას, თუ პირი „დიპლომატიური სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონით განსაზღვრულ, დიპლომატიური თანამდებობის პირის როტაციის წესით სამუშაო მივლინებით წარგზავნისათვის აუცილებელ მოთხოვნებთან ერთად აკმაყოფილებს, მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული, სამინისტროს მმართველობის სფეროში შემავალი სსიპ-ის − საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროს ლევან მიქელაძის სახელობის დიპლომატიური სასწავლო და კვლევითი ინსტიტუტის მიერ ორგანიზებული სპეციალური სასწავლო პროგრამის გავლას და შესაბამისი სერტიფიკატის მიღების მოთხოვნას.

ამ ცოდნის პირობებში, საინტერესოა ასევე, სსქართველოს დიპლომატიური სამსახური თუ აგროვებს ინფორმაციას

=> დაბომბვის შედეგად საქართველოს მოქალაქეების სატრანსპორტო საშუალებების და საცხოვრებელი ფართები ს დაზიანების ფაქტების შესახებ;
=> ევაკუირების საჭიროების მქონე პირთა შესახებ ინფორმაციის შეგროვებას (შესაძლოა ომის დაწყებიდან მეორე ან მესამე წწლს გადაწყვიტეს დაეტოვებინათ სახლ კარი და წამოსულიყვნენ).
=> რისკის ქვეშ მყოფი განსაკუთრებული საჭიროების (დაშავებული, დასახიჩრებული) სამოქალაქო პირების მონაცემთა შეგროვებას, მათ შორის საომარ ოპერაციებში ჩართულ იმ მოქაპლაქეების შესახებ, რომელთაც არასათანადო მკურნალობა და, არაშესატყვისი საკონტრაქტო პირობები (კომპენსაციის თანხას და შემდგომ მკურნალობის დაფინანსებას თუ არ განსაზღვრავს) გააჩნდათ. ეს მონაცემები შესაბამისი სამედიცინო ისტორიებითურთ გსდაიგზავნა თუ არა დროულად უფლებამოსილ სახელმწიფო ორგანოში?

არასათანადო მკურნალობის ჩატარების და მდგომარეობის გაუარესების პირობებში, ეს ყველაფერი საბოლოო ჯამში საქართველოს ხელისუფლების საზრუნავი გახდება და იმ პირობებში, როდესაც ჩემი შემოთავაზება ომის ვეტერანებისათვის ბიუჯეტის გაორმაგების (რასაც 80 მილიონი ლარი სჭირდება) და მათვის საუკეთესო ჯანმრთელობის დაზღვევის საოჯახო პაკეტის შეძენის შესახებ რეკომენდაცია რეაგირების გარეშე რჩება, სხვა სახელმწიფოს ინტერესებისთვის ბრძოლაში დაშავებული საქართველოს მოქალაქეები დიდი ალბათობით ვერ მოექცევიან განსაკუთრებული ყურადღების ქვეშ.
შესაბამისად, გთხოვთ მაცნობოთ რა ვითარებაა ამ კუთხით, გროვდება და მუშავდება თუ არა მონაცემები, რომ ხსენებულ პირებს არ გაეზარდოთ ჯანმრთელობის რისკი, ასევე, უკრაინულ მხარესთან ომის დამთავრების შემდგომ დიპლომატიური არხებით და თუ არ გაჭრა ამ ვითარებამ, სამართლებრივი დავის წამოწყების გზით გადავჭრათ პრობლემა.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც, რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას;
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========

პატივისცემით,

ნიკოლოზ ნიკოლაძე