BBC SKYNews და პრესის მნიშვნელობა მთავრობისთვის
საქართველოს მთავრობის ადმინისტრაციას
მოქალაქე ნიკოლოზ ნიკოლაძის
რეგისტრაციის ადგილი თბილისი მისამართის
გარეშე. პირადი ნომერი
და ტელეფონის ნომერი
მითითებულია ხელმოწერასთან
ერთად (მიზანშეწონილია
განცხადების ჯერ ამობეჭვდა,
ფაილის ჩამოტვირთვის გარეშე,
მერე მისი დასკანირება
და შემდგომ განაცხადის სკანირებული ფაილით რეგისტრაციის პროცესის უზრუნველყოფა).
განცხადება
საკითხი პირველი - 1)
როგორც გავიგე, 2025 წლის 1 დეკემბერს, BBC-მ გამოაქვეყნა ჟურნალისტური გამოძიება (თავად არ მინახავს სიუჟეტი), რომლის თანახმადაც საქართველოს ხელისუფლებამ 2024 წლის ანტისამთავრობო დემონსტრაციების დასაშლელად პირველი მსოფლიო ომის დროინდელი ქიმიური ნივთიერება გამოიყენა.
რა თქმა უნდა ხელისუფლება წამოეგო ბრიტანული მხარის მიერ მისთვის ბოძებულ ე.წ. პადაჩას (პროვოკაციას)
=> ჯერ სასამართლოში ჩივილი გადაწყვიტა (სახელის გატეხვისათვის, რომ ეჩივლათ)
=> მერე გადაიფიქრა და კომუნიკაციების სააგენტოს მსგავს ორგანოს მიმართა (ბბს-ს დახურვა იყო მიზანი, საზოგადო ბოდიშის მოხდა, ჯარიმის დაკისრება თუ სხვა რა არ მომისმენია)
ამასობაში, ქართულმა ოცნებამ მოახერხა და ივანე მერაბიშვილის წესიერ შსს მართველად წარმოჩენაც შეძლო (ეგრევე გამოირიცხა მავნე ნივთიერების მის მიერ შეძენა.. თითქოს მიღება ჩაბარების აქტები პირადად გადასცეს მათ)
ხალხის ჯანმრთელობის შემოწმებაზე, თავის დაზღვევის მიზნით, თავი არავის შეუწუხებია (ყოველშემთხვევისთვის ჯანდაცვის მინისტრის მოწოდებები ნაკლებად მომხვდა ყურთ)
ბოლოს დიდი ხნის წინ შეძენილ რაღაც ქიმიურ ნივთიერების შეძენაზე ჩამოყალიბდა პოზიცია, რომელიც როგორც განაცხადეს ჯანმრთელობისთვის მავნე არ არისო.
სავარაუდოა, რომ ლონდონში საქართველოს საელჩოს არ ჰყავს სანაცნობო წრე (არ ჰქონიათ შესაბამის პირთან ურთიერთობა დამყარებული) სამაუწყებლო კომპანიასთან, რომ ამ სიუჟეტის მომზადების პროცესის შესახებ წინმსწრებით გაეგო ინფორმაცია, რათა დროულად შეეტანა სიცხადე არსებულ ვითარებაში. აქედან გამომდინარე გამაჩნია შემდეგი კითხვა და მოსაზრება:
გასული წლის აქციების მიმდინარეობისას, უცხო სახელმწიფოთა (კონკრეტულად რომლის აღარ მახსენდება) კრიტიკული შეფასებები მახსენდება. ამ ვითარებაში წესით და რიგით საქართველოს დიპლომატიურ წარმომადგენლებს, საქართველოს, როგორც დემოკრატიული სახელმწიფოს, იმიჯის დაცვისა და განვითარებისათვის (პოპულარიზაციისათვის), გამომდინარე დიპლომატიური სამსახურის შესახებ საქართველოს კანონისა, უნდა უგულვებელყოთ სწორი ინფორმაციის გავრცელებისა და უფლებამოსილ ორგანოებამდე მიტანით, არჩევნების გაყალბებასთან და აქციებზე ადამიანის ძირითადი უფლებების შელახვასთან დაკავშირებული ბრალდებები, რაც შეამცირებდა ზემოხსენებულის მსგავსი სიუჟეტის მომზადების რისკს. თუ ეს არ განხორციელებულა მანამდე, ხომ არ იქნებოდა უკეთესი საქართველოს, როგორც დემოკრატიული სახელმწიფოს, იმიჯის შებღალვისგან თავის დაცვის და იმიჯის განმტკიცებისათვის
ა) საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტრომ დიპლომატიურ კორპუსთან მოახდინოს საინფორმაციო შეხვედრა
ბ) შესაბამის ქვეყანაში საქართველოს საელჩომ მიაწოდოს იმ ორგანიზაციებს და პირებს, რომელთა მიერაც განიხილება ან/და გავრცელებული იქნა ინფორმაცია საქართველოს ხელისუფლების მიერ კამიტის ან სხვა მავნე ნივთიერებების აქციებზე გამოყენების შესახებ.
ზემოხსენებული კანონის თანახმად, დიპლომატიური წარმომადგენლობების ძირითადი ფუნქციებია:
ა) საქართველოსა და ადგილსამყოფელ სახელმწიფოს/საერთაშორისო ორგანიზაციას შორის პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სოციალურ, სამეცნიერო-ტექნიკურ, სამხედრო, კულტურულ და სხვა სფეროებში თანამშრომლობის გაღრმავების ხელშეწყობა;
ბ) ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში საქართველოს საშინაო და საგარეო პოლიტიკური, ეკონომიკური, სოციალური და კულტურული ცხოვრების შესახებ ინფორმაციის გავრცელების უზრუნველყოფა და საქართველოს, როგორც დემოკრატიული სახელმწიფოს, იმიჯის პოპულარიზაცია;
გ) ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში/საერთაშორისო ორგანიზაციაში საქართველოს ინტერესების დაცვა;
დ) საქართველოს ოფიციალური დელეგაციების ვიზიტების ორგანიზაციული უზრუნველყოფა, კერძოდ, დახვედრისა და გაცილების ცერემონიების გამართვა, აგრეთვე, საჭიროების შემთხვევაში, ოფიციალურ შეხვედრებში მონაწილეობისათვის ხელის შეწყობა;
ე) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა ფუნქციები.
თუმცა, ვიტყვი, რომ თქვენს მიერ გავრცელებული ინფორმაცია არადამაჯერებელ (არაზუსტ/ არასრულყოფილ) შტაბეჭდილებას ტოვებს.
საკითხი მეორე - 2)
რამდენადაც ვიცი, დიპლომატიური ურთიერთობების შესახებ ვენის კონვენციის თანახმად, დიპლომატიური მისიის ფუნქციებს inter alia (ასევე) განეკუთვნება ყველა კანონიერი საშუალებით ადგილსამყოფელ სახელმწიფოში არსებული მდგომარეობისა და მოვლენათა განვითარების შეფასება და აღნიშნულის თაობაზე წარმგზავნი სახელმწიფოს მთავრობისთვის ცნობების მიწოდება. ასეთ კანონიერ საშუალებად საქართველოს დიპლომატიური სამსახურისათვის ასევე უნდა მიჩნეულ იქნეს პრესასა და მედიაში ასახული ახალი ამბების, სიახლეებისა და ინოვაციების შესახებ ინფორმაციის საქართველოს მთავრობისადმი მიწოდება.
ევროპა
ა) ევროკავშირის შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, რაც შეიძლება მალე იმოქმედოს გაყინული რუსული აქტივების გამოყენების საკითხთან დაკავშირებით 08.12.2025
Public BroadcasterToggle navigation
LIVE
FB LIVE
ევროკავშირის შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, რაც შეიძლება მალე იმოქმედოს გაყინული რუსული აქტივების გამოყენების საკითხთან დაკავშირებით
ევროკავშირის შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, რაც შეიძლება მალე იმოქმედოს გაყინული რუსული აქტივების გამოყენების საკითხთან დაკავშირებით, 08.12.2025 ევროკავშირის წევრი შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, გაყინული რუსული აქტივების გამოყენებასთან დაკავშირებით რაც შეიძლება სწრაფად იმოქმედოს, რათა უკრაინის ფინანსური დახმარების უზრუნველყოფა შეძლონ, – ამის შესახებ აღნიშნულია ესტონეთის, ფინეთის, ირლანდიის, ლატვიის, ლიეტუვის, პოლონეთისა და შვედეთის ლიდერების მიერ ევროპული საბჭოს პრეზიდენტის, ანტონიუ კოშტასა და ევროკომისიის პრეზიდენტის, ურსულა ფონ დერ ლაიენისადმი გაგზავნილ ერთობლივ წერილში. როგორც წერილშია აღნიშნული, „უკრაინის მხარდაჭერა თავისუფლებისა და დამოუკიდებლობისთვის ბრძოლაში არ არის მხოლოდ მორალური ვალდებულება, ის ასევე არის ჩვენი საკუთარი ინტერესიც“. „ამიტომ ჩვენ უნდა ვიმოქმედოთ სწრაფად კომისიის წინადადებასთან დაკავშირებით, რათა რუსული გაყინული აქტივებიდან გამოვიყენოთ თანხა უკრაინის რეპარაციული სესხისთვის“, – ნათქვამია ესტონეთის, ფინეთის, ირლანდიის, ლატვიის, ლიეტუვის, პოლონეთისა და შვედეთის ლიდერების ერთობლივ წერილში.
ბ) უკრაინისთვის ამერიკული იარაღის შეძენის პროგრამაში უკვე 21 სახელმწიფოა ჩართული, ჯამურმა შენატანმა 4.18 მილიარდ დოლარს მიაღწია...
უკრაინისთვის ამერიკული იარაღის შეძენის პროგრამაში უკვე 21 სახელმწიფოა ჩართული, ჯამურმა შენატანმა 4.18 მილიარდ დოლარს მიაღწია 05/12/2025 ჯარისკაცები ნისლიან ამინდში Facebook/93rd Separate Mechanized Brigade Kholodnyi Yar
უკრაინის საგარეო საქმეთა მინისტრის, ანდრეი სიბიხას განცხადებით, PURL-ის [რედ. - Prioritised Ukraine Requirements List - „უკრაინის პრიორიტეტული მოთხოვნების სია“ ] პროგრამას, რომლის ფარგლებშიც ნატო-ს ქვეყნები უკრაინის შეიარაღებული ძალებისთვის ამერიკულ იარაღს ყიდულობენ, უკვე 21 ქვეყანა შეუერთდა. მისივე თქმით, შენატანების საერთო ოდენობა 4.18 მილიარდ დოლარს შეადგენს.
ამის შესახებ საბიხამ თავის ფეისბუკ-გვერდზე ბრიუსელში ნატო-ს საგარეო საქმეთა მინისტრების შეხვედრებისა და ნატო-უკრაინის საბჭოს სხდომის დასრულების შემდეგ დაწერა.
„ნატოს შტაბ-ბინაში ვიზიტმა PURL-ში შენატანი დამატებით დაახლოებით მილიარდი დოლარით გაზარდა. პროგრამას კიდევ ხუთი ქვეყანა შეუერთდა. ამასთან, დამატებითი შენატანი გაკეთდა იმ რვა ქვეყნისგან, რომლებიც PURL-ში უკვე მონაწილეობდნენ... დღეის მდგომარეობით, PURL-ში უკვე 21 ქვეყანაა ჩართული, რომელთა ვალდებულები, მთლიანობაში, 4.18 მილიარდ დოლარის შეადგენს“, - განაცხადა მინისტრმა.
ამ პროგრამის ფარგლებში, კანადამ, გერმანიამ, ნიდერლანდებმა, ნორვეგიამ და პოლონეთმა უკრაინის შეიარაღებული ძალებისთვის შეერთებული შტატებიდან იარაღის შესყიდვები ახლახან დააფინანსეს.
გარდა ამისა, ინიციატივას პირველად შეუერთდნენ ნატოს არაწევრი პარტნიორები - ავსტრალია და ახალი ზელანდია.
რა უნდა იცოდეთ PURL-ის პროგრამის შესახებ
2025 წლის 14 ივლისს, შეერთებულმა შტატებმა და ნატო-მ ხელი მოაწერეს შეთანხმებას „უკრაინის პრიორიტეტული მოთხოვნების სიის“ (PURL) შესახებ, რომელიც ევროპული ქვეყნების ხარჯზე უკრაინისთვის ამერიკული იარაღის შესყიდვას ითვალისწინებს. სამხედრო-პოლიტიკური ბლოკის გენერალური მდივნის, მარკ რუტეს თქმით, შეთანხმების ფარგლებში კიევმა, შესაძლოა, დიდი რაოდენობით საჰაერო თავდაცვის სისტემები, რაკეტები და საბრძოლო მასალები მიიღოს. ცნობილია, რომ დანიამ, PURL-ის პროგრამის ფარგლებში, დაახლოებით, 580 მილიონი დანიური კრონი გამოყო, შვედეთმა - 275 მილიონი დოლარი, ხოლო ნორვეგიამ - დაახლოებით 135 მილიონი აშშ დოლარი. მანამდე, ნიდერლანდებმა, PURL-ის ფარგლებში, პირველი დახმარების პაკეტი 500 მილიონი ევროთი დააფინანსა. პროგრამას გერმანიაც შეუერთდა. 18 სექტემბერს ნატო-ს წარმომადგენელმა უკრაინის საზოგადოებრივ მაუწყებელს (Suspilne) განუცხადა, რომ PURL-ის შეთანხმების ფარგლებში პირველი სამხედრო აღჭურვილობა უკრაინაში უკვე ჩავიდა. უახლოეს მომავალში მიწოდებების მოცულობა, სავარაუდოდ, კიდევ უფრო გაიზრდება. 24 სექტემბერს, ნატო-ს გენერალურ მდივან მარკ რუტესთან შეხვედრის შემდეგ, უკრაინის პრეზიდენტმა, ვლადიმირ ზელენსკიმ აღნიშნა, რომ PURL-ის პროგრამის ამოქმედებიდან ორი თვის განმავლობაში, მისმა ბიუჯეტმა უკვე 2.1 მილიარდ დოლარს მიაღწია. რუტემ კი ხაზი გაუსვა, რომ ინიციატივაში მონაწილე ქვეყნებისა და შენატანების რაოდენობის გაზრდა მეტად მნიშვნელოვანია. 25 ნოემბერს, უკრაინის პრემიერ-მინისტრმა , იულია სვირიდენკომ განაცხადა, რომ PURL-ის ამოქმედებიდან დღემდე, კიევისთვის ფინანსური მხარდაჭერის მოცულობამ 3 მილიარდ დოლარზე მეტი შეადგინა და ამ პროგრამის ფარგლებში თანხები თითქმის 20-მა ქვეყანამ გამოყო.
გ) პოლიციამ გაანეიტრალა კრიმინალური ქსელი, რომელიც მიგრანტებს მონურ პირობებში ამუშავებდა 05/12/2025 ესპანეთი: პოლიციამ გაანეიტრალა კრიმინალური ქსელი, რომელიც მიგრანტებს მონურ პირობებში ამუშავებდა
ესპანეთის პოლიციამ კრიმინალური ქსელი გაანეიტრალა
ბულგარეთის რესპუბლიკის სახელმწიფო საინფორმაციო სააგენტოს (БНР) ფოტო
ალბასეტეს პროვინციაში 11 ეჭვმიტანილი პირი დააკავეს
ესპანეთის პოლიციამ გაანეიტრალა კრიმინალური ქსელი, რომელიც ასობით მიგრანტს მონური პირობებში ამუშავებდა. კასტილია-ლა-მანჩას რეგიონში (ალბასეტეს პროვინცია) დანაშაულებრივი დაჯგუფების 11 წევრი დააკავეს.
კრიმინალური ორგანიზაციას მიგრანტები ესპანეთში არალეგალურად შემოჰყავდა და რამდენიმე პროვინციის ფერმებში აგზავნიდა სამუშაოდ. იდენტიფიცირებულია 300-ზე მეტი მიგრანტი, რომელთა უმეტესობა ნეპალის მოქალაქეა.
მუშები გამოკეტილები იყვნენ პატარა ოთახებში, სადაც ლეიბები იატაკზე ეყარა და არანაირი სანიტარული პირობები არ არსებობდა. ისინი ყოველდღიურად გადაჰყავდათ ფურგონებით, რომლებიც უსაფრთხოების სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებდნენ. ამან გამოიწვია რამდენიმე ავარია, რომლის შედეგად ნეპალის ერთ-ერთი მოქალაქე გარდაიცვალა. დაკავებულებმა მიგრანტებს მძიმე სამუშაო პირობები დაუწესეს, მათგან 12-საათიან შრომას ითხოვდნენ და ქირისა და საკვებისთვის უზარმაზარ თანხებს ახდევინებდნენ. ხშირად, მსხვერპლი კრიმინალური ორგანიზაციისთვის თვეების განმავლობაში უსასყიდლოდ მუშაობდა, მათი ერთადერთი საზღაური საკვები იყო. პოლიციის მიერ ჩატარებული ოპერაციის შედეგად, დააკავეს 11 პირი, რომლებსაც ადამიანებით ვაჭრობასა და შრომით ექსპლუატაციაში ედებათ ბრალი. ექვს ეჭვმიტანილს წინასწარი პატიმრობა უკვე შეეფარდა. ასევე ამოღებულია 12 სატრანსპორტო საშუალება, მათ შორის - 2 მდიდრული ავტომობილი. დაყადაღებულია ტრეფიკინგის მონაწილეების 20-მდე საბანკო ანგარიში.
დ) ევროკავშირის საბჭოს ცნობით, ევროკავშირის ქვეყნებმა საიმიგრაციო კანონებთან დაკავშირებით საბოლოო პოზიციები შეაჯერეს 08.12.2025 ევროკავშირის ქვეყნებმა საიმიგრაციო კანონებთან დაკავშირებით საბოლოო პოზიციების შეჯერება შეძლეს. კერძოდ კი, შეჯერდნენ თავშესაფრის მინიჭების ახალ წესებზე, უსაფრთხო წარმოშობის ქვეყნების ერთიან სიასა და უკანონო მიგრანტების დაბრუნების საერთო ევროპულ პოლიტიკაზე. როგორც ევროკავშირის საბჭოს განცხადებაშია აღნიშნული, ახლა საბჭო თავის პოზიციას ევროპარლამენტს წარუდგენს, რათა შეათანხმონ საბოლოო სამართლებრივი დოკუმენტი.
ევროპარლამენტს ჯერჯერობით დოკუმენტის ფინალური ვერსია არ შეუთანხმებია, თუმცა საბოლოო დოკუმენტი იმავე ელემენტებს შეიცავს.
თავშესაფრის შესახებ წესების მიხედვით, ევროკავშირის ქვეყანას შესაძლებლობა ექნება, არ დააკმაყოფილოს თავშესაფრის შესახებ განაცხადი, თუ პირს, შესაძლებელია, მიეღო დაცვა ქვეყანაში, რომელსაც ევროკავშირი უსაფრთხოდ მიიჩნევს. წევრი ქვეყნები შეთანხმდნენ, რომ ევროკავშირის წევრობის კანდიდატი ქვეყნები ასევე ჩაითვლებიან „უსაფრთხო“ ქვეყნებად თავშესაფრის მაძიებელთათვის, ისევე როგორც ბანგლადეში, კოლუმბია, ეგვიპტე, ინდოეთი, კოსოვო, მაროკო და ტუნისი.
საბჭო ასევე შეთანხმდა ერთიან პოზიციაზე მიგრანტების დაბრუნებასთან დაკავშირებით. ახალი წესების მიხედვით, მიგრანტებს, რომლებიც ნებაყოფლობით არ დატოვებენ ქვეყანას, შესაძლოა, პატიმრობა შეეფარდოთ. მომავალში ასევე იგეგმება „დაბრუნების ცენტრების“ შექმნა.
ე) ევროკავშირის შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, რაც შეიძლება მალე იმოქმედოს გაყინული რუსული აქტივების გამოყენების საკითხთან დაკავშირებით 08.12.2025
ევროკავშირის წევრი შვიდი ქვეყანა ბრიუსელს მოუწოდებს, გაყინული რუსული აქტივების გამოყენებასთან დაკავშირებით რაც შეიძლება სწრაფად იმოქმედოს, რათა უკრაინის ფინანსური დახმარების უზრუნველყოფა შეძლონ, – ამის შესახებ აღნიშნულია ესტონეთის, ფინეთის, ირლანდიის, ლატვიის, ლიეტუვის, პოლონეთისა და შვედეთის ლიდერების მიერ ევროპული საბჭოს პრეზიდენტის, ანტონიუ კოშტასა და ევროკომისიის პრეზიდენტის, ურსულა ფონ დერ ლაიენისადმი გაგზავნილ ერთობლივ წერილში. როგორც წერილშია აღნიშნული, „უკრაინის მხარდაჭერა თავისუფლებისა და დამოუკიდებლობისთვის ბრძოლაში არ არის მხოლოდ მორალური ვალდებულება, ის ასევე არის ჩვენი საკუთარი ინტერესიც“. „ამიტომ ჩვენ უნდა ვიმოქმედოთ სწრაფად კომისიის წინადადებასთან დაკავშირებით, რათა რუსული გაყინული აქტივებიდან გამოვიყენოთ თანხა უკრაინის რეპარაციული სესხისთვის“, – ნათქვამია ესტონეთის, ფინეთის, ირლანდიის, ლატვიის, ლიეტუვის, პოლონეთისა და შვედეთის ლიდერების ერთობლივ წერილში.
=====
გთხოვთ, საპასუხო ინფორმაცია მომაწოდოთ იმავე ფორმითაც (ელ. ფოსტასთან ერთად), რა ფორმითაც მოცემული განცხადება ჩემგან იქნა წარმოდგენილი, ასევე პდფ ფორმატში, მოთხოვნილი ინფორმაციის ძირითად ტექსტში ასახვის ფორმით.
=====
შესაძლო საფრთხეების შემცირების/ არიდების მიზნით, გთხოვთ, უზრუნველყოთ:
æ მიღებული ან ვებ გვერდის მეშვეობით გაცნობილი შეტყობინების/ წარმოდგენილი დოკუმენტის/ თანხმლები წერილების/ წინა, ამ თუ შემდგომი განცხადების (ასეთის არსებობისას) ვირუსზე და სხვა შესაბამის ხარვეზის აღმომჩენ პროგრამებზე შემოწმება.
æ მიღებული შეტყობინების/ განაცხადის ჯერ ამობეჭვდა/ განცხადების სკანირების (საჭიროებისამებრ ცალკე კომპიუტერის გამოყოფა) პროცესის უზრუნველყოფა და
შემდგომში კი საქმისწარმოების მიზნით მისი რეგისტრაცია (სასურველია ამჯერადაც ზემოხსენებულ ხარვეზბზე შემოწმება);
æ .განაცხადზე სარეგისტრაციო მონაცემების (შტამპის) დატანის შემდგომ (თუ ეს გათვალისწინებულია საქმისწარმოების წესით), დოკუმენტის სკანირებული ვერსიის მოწოდება;
æ ელ. ფოსტის საპასუხო შეტყობინების კორესპონდენციის რეკვიზიტებით დასათაურება ან/და მათი ელ ფოსტის გზავნილში ტექსტური სახით აღნიშვნა;
æ განცხადების დამუშავება იმ კომპიუტერულ მოწყობილობაში, რომელსაც არ აქვს კავშირი სპეციფიფიურ მონაცემთა ბაზებთან, აუდიო-ვიდეო და ფოტო ფაილებთან;
æ საქმისქ წარმოების პროგრამაში არსებული ჩანაწერის პერიოდული შემოწმებაც (საჭიროებისამებრ ჩემი განცხადებებისპ დასალმუშავებლად ცალკე კომპიუტერული მოწყობილობის გამოყოფა).
æ ცნობისათვის: პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მონაცემების უსაფრთხოების დაცვის მიზნით მონაცემთა დამუშავებისას მიღებული უნდა იქნეს ისეთი ტექნიკური და ორგანიზაციული ზომები, რომლებიც სათანადოდ უზრუნველყოფს მონაცემთა დაცვას, მათ შორის, უნებართვო ან უკანონო დამუშავებისგან, შემთხვევითი დაკარგვისგან, განადგურებისგან ან/და დაზიანებისგან.
===========
გთხოვთ, ამ პორტალის მეშვეობით ჩემს განცხადებებზე პასუხი მომაწოდოთ როგორც askgov.ge-ზე ასევე ჩემს ელ. ფოსტაზე. გთხოვთ, თუ ეს არაა გათვალისწინებული პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ საქართველოს კანონმდებლობით ან სხვა უპირატესი ძალის მქონე სამართლებრივი აქტით ამ პორტალზე არსებული ჩემი განცხადებები, წარმოდგენილი/ მიღებული ჩემი მომართვები არ წაშალოთ თუ კანონით ამის შესაძლებლობა ჩემი ნებართვის გარეშეც განახორციელოთ იგი.
========
განცხადება წარმოდგენილია როგორც ჟურნალისტური საქმიანობის განმახორციელებელი პირის მიერ. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, მედია განმარტებულია, როგორც მასობრივი კომუნიკაციის ბეჭდვითი ან ელექტრონული საშუალება, მათ შორის, ინტერნეტი. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყოველ ადამიანს აქვს უფლება თავისუფლად მიიღოს და გაავრცელოს ინფორმაცია. მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია. სახელმწიფოს ან ცალკეულ პირებს არა აქვთ მასობრივი ინფორმაციის ან მისი გავრცელების საშუალებათა მონოპოლიზაციის უფლება.
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, ყველას აქვს უფლება კანონით დადგენილი წესით გაეცნოს საჯარო დაწესებულებაში მასზე არსებულ ან სხვა ინფორმაციას ან ოფიციალურ დოკუმენტს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც იგი შეიცავს კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებას ან დემოკრატიულ საზოგადოებაში აუცილებელი სახელმწიფო ან საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ან სამართალწარმოების ინტერესების დასაცავად კანონით ან კანონით დადგენილი წესით აღიარებულია სახელმწიფო საიდუმლოებად. საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 42-ე მუხლის თანახმად, ინფორმაციის გასაიდუმლოება დაუშვებლობასთან დაკავშირებით მოცემულია რამდენიმე თემატური სფერო და მის დასკვნით, ბოლო "ნ" პუნქტში კი აღნიშნულია, რომ ყველას ააქვს უფლება ასევე იცოდეს ყველა სხვა ინფორმაცია, რომელიც კანონით გათვალისწინებულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით არ არის მიჩნეული სახელმწიფო, კომერციულ ან პროფესიულ საიდუმლოებად ან არ წარმოადგენს პერსონალურ მონაცემებს. სახელმწიფო საიდუმლოების შესახებ საქართველოს კანონის მე-6 და მე-7 მუხლები (თუ რა შეიძლება ან არ შეიძლება მიეკუთვნებოდეს სახელმწიფო საიდუმლოებას).
========
საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, აზრისა და მისი გამოხატვის თავისუფლება დაცულია. დაუშვებელია ადამიანის დევნა აზრისა და მისი გამოხატვის გამო. სიტყვისა და გამოხატვის თავისუფლების შესახებ საქართველოს კანონის თანახმად, აზრი განიმარტება, როგორც შეფასებითი მსჯელობა, თვალსაზრისი, კომენტარი, აგრეთვე ნებისმიერი სახით ისეთი შეხედულების გამოხატვა, რომელიც ასახავს რომელიმე პიროვნების, მოვლენის ან საგნის მიმართ დამოკიდებულებას და არ შეიცავს დადასტურებად ან უარყოფად ფაქტს.
ხოლო მოწოდება კი განმარტებულია, როგორც განცხადება, რომლის ავტორიც მიზნად ისახავს ან აშკარად უშვებს გარკვეული ქმედების გამოწვევას.
==========
პირი პასუხს აგებს მხოლოდ იმ საიდუმლოების გამხელისათვის, რომლის დაცვაც მას ევალება სამსახურებრივად ან სამოქალაქო გარიგებით და რომლის გამხელა აშკარა, პირდაპირ და არსებით საფრთხეს უქმნის კანონით დაცულ სიკეთეებს. პირი თავისუფლდება პასუხისმგებლობისაგან, თუ საიდუმლოების გამხელა მიზნად ისახავდა საზოგადოების კანონიერი ინტერესების დაცვას და დაცული სიკეთე აღემატება მიყენებულ ზიანს.
==========
ცნობისათვის: საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს 29/12/2011 158 ბრძანებით საკანონმდებლო მაცნესთვის რედაქციული სახის შეცდომის გასწორების შესაძლებლობა. შესაბამისად, მიზანშეწონილია საქმის შესწავლისას უფლებამოსილი ადმინისტრაციული ორგანოდან სამართლებრივი აქტების შესახებ გამოთხოვილი ინფორმაციით/ დოკუმენტაციით ხელმძღვანელობა.
===========
გთხოვთ, საპასუხო წერილში დაშტრიხოთ ან არ მიუთითოთ ჩემი მისამართი, პირადი ნომერი, საპასუხო წერილში მიუთითეთ რეგისტრირებული განცხადების რეკვიზიტები, პასუხი მომაწოდეთ პდფ ფორმატში, ამასთან, მოთხოვნილი ინფორმაცია უმჯობესია მომაწოდეთ წერილის ძირითადი ტექსტის ნაწილის სახით, ვიდრე დანართის ფორმით.
==========
ეს და მათ შორის ამ პორტალის მეშვეობით ან სხვა ფორმით წარმოდგენილი ჩემი წინა განცხადებები, მათ შორის 2025 წლის აგვისტოს მეორე ნახევრიდან მოყოლებული
პროგრამულად უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოში გაგზავნილი განცხადებები მიწოდებულია ყოველგვარი დანართი დოკუმენტის/ ფაილის/ კორესპონდენციის ასლის გარეშე.
=========
პატივისცემით,
ნიკოლოზ ნიკოლაძე




