ეს ინფორმაციის მოთხოვნაზე დანართის HTML ვერსიაა 'იუსტიციის სამინისტროსგან საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა-გაცემის სტატისტიკა'.

საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს წლიური ანგარიში 
ინფორმაციის თავისუფლების შესახებ 
(2014 წლის 10 დეკემბრიდან 2015 წლის 10 დეკემბრამდე) 
 
„საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსის“ 49-ე  მუხლის  შესაბამისად, 
წარმოგიდგენთ 2014 წლის 10 დეკემბრიდან 2015 წლის 10 დეკემბრამდე  საქართველოს 
იუსტიციის  სამინისტროში  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  მოთხოვნით  შემოსული 
განცხადებებისა  და  მათზე  რეაგირების,  ასევე,  დაცული  პერსონალური  მონაცემების 
შეგროვების, დამუშავების, შენახვისა და სხვისთვის გადაცემის შესახებ ანგარიშს: 
ა)  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროში 2014 წლის 10 დეკემბრიდან 2015 წლის 10 
დეკემბრამდე  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  მოთხოვნით  სულ  შემოვიდა 172 განცხადება, 
მათ  შორის,  ელექტრონული  ფორმით  შემოსული  განცხადებების  რაოდენობამ  შეადგინა 29 
ერთეული. „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსისა“  და  „საჯარო 
ინფორმაციის  ელექტრონული  ფორმით  მოთხოვნისა  და  პროაქტიულად  გამოქვეყნების 
შესახებ“  საქართველოს  მთავრობის 2013 წლის 26 აგვისტოს  №219  დადგენილების 
მოთხოვნების  შესაბამისად,  საჯარო  ინფორმაციის  შესახებ  მოთხოვნების  იუსტიციის 
სამინისტროში  ელექტრონული  ფორმით  წარმოდგენა  უზრუნველყოფილია  საქართველოს 
იუსტიციის  სამინისტროს  მმართველობის  სფეროში  მოქმედი  საჯარო  სამართლის 
იურიდიული  პირის  −  „მონაცემთა  გაცვლის  სააგენტოს“  −  მიერ  ადმინისტრირებული 
ვებგვერდის (MY.GOV.GE) მეშვეობით. 
რაც  შეეხება  საჯარო  ინფორმაციაში  შესწორების  შეტანის  მოთხოვნათა  რაოდენობას, 2014 
წლის 10 დეკემბრიდან 2015 წლის 10 დეკემბრამდე მსგავსი მოთხოვნის არცერთი შემთხვევა 
არ არის დაფიქსირებული.  
ბ)  საანგარიშო  პერიოდის  განმავლობაში  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  მოთხოვნით 
საქართველოს იუსტიციის სამინისტროში შემოსული განცხადებებიდან, 
● 30 შემთხვევაში 
მათში 
მითითებული 
საკითხები 
მიეკუთვნებოდა 
სხვა 
ადმინისტრაციული  ორგანოს  უფლებამოსილების  სფეროს  და,  შესაბამისად,  განცხადებები 
გადაეგზავნა უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოს; 
●  იმ  განცხადებებიდან,  რომლებიც  განეკუთვნებოდა  იუსტიციის  სამინისტროს 
კომპეტენციას (142), საჯარო ინფორმაცია: 
√ მოთხოვნის შესაბამისად, სრულად გაიცა 115 შემთხვევაში;  
√ 2 შემთხვევაში მოთხოვნა დაკმაყოფილდა ნაწილობრივ; 
√ 16 განცხადებაზე მიმდინარეობს ინფორმაციის მოძიება/დამუშავება; 
√ 9 შემთხვევაში  მიღებულ  იქნა  გადაწყვეტილება  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის 
მოთხოვნის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ. 
ამასთან,  მნიშვნელოვანია,  რომ  სამინისტროში  შემოსული  განცხადებები,  უმეტესწილად, 
შეიცავდა საჯარო ინფორმაციის ერთზე მეტ, ხშირ შემთხვევაში კი - მრავალ მოთხოვნას. 
საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნით იუსტიციის სამინისტროში შემოსული განცხადებების 
საერთო  რაოდენობიდან 55 შემთხვევაში  დაინტერესებული  პირი  იყო  მოქალაქე, 86 
შემთხვევაში − არასამთავრობო ორგანიზაცია, 14 შემთხვევაში განმცხადებელს მითითებული 
ჰქონდა,  რომ  წარმოადგენდა  სხვადასხვა  მედიასაშუალებას, 7 მოთხოვნა  შემოვიდა  საჯარო 
დაწესებულებიდან, 1 − პოლიტიკური პარტიიდან, 9 მოთხოვნა გამოიგზავნა თავისუფლების 
აღკვეთის დაწესებულებაში განთავსებულ პირთა მიერ. 
საანგარიშო  პერიოდის  განმავლობაში  საჯარო  ინფორმაციის  ხელმისაწვდომობის 
უზრუნველყოფაზე  პასუხისმგებელ  პირს  წარმოადგენდა  ადმინისტრაციის  (დეპარტამენტი) 
მრჩეველი  (საჯარო  ინფორმაციის  ხელმისაწვდომობის  უზრუნველყოფაზე  პასუხისმგებელი 

პირი) თამთა ფეტვიაშვილი. შესაბამისად, გადაწყვეტილებები მოთხოვნის დაკმაყოფილებისა 
თუ დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ მიღებულ იქნა მითითებული პასუხისმგებელი 
პირის მიერ. 
გ) სამინისტროს ცენტრალური აპარატის ცალკეული სტრუქტურული ერთეული მათთვის 
დებულებით  დაკისრებული  საჯარო  უფლებამოსილების  ფარგლებში  ახორციელებდა 
პერსონალური  მონაცემების  შეგროვებას,  დამუშავებასა  და  შენახვას.  სამინისტროში 
პერსონალური  მონაცემები  დაცულია  როგორც  ელექტრონული,  ისე  მატერიალური  სახით. 
საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს დოკუმენტბრუნვის ელექტრონულ სისტემაში (დეს) 
ინახება  ელექტრონული  ფორმით  არსებული  პერსონალური  მონაცემები,  რომლებსაც 
განმცხადებლები  უთითებენ  მათ  მიერ  წარმოდგენილ  განცხადებებში.  აღნიშნულ 
მონაცემებზე  წვდომა  აქვთ  მხოლოდ  იმ  თანამდებობის  პირებს,  რომლებსაც,  მათი 
სამსახურებრივი  საქმიანობიდან  გამომდინარე,  მინიჭებული  აქვთ  ამგვარი  მონაცემების 
დამუშავებისა  და  შეგროვების  უფლებამოსილება.  დოკუმენტბრუნვის  ელექტრონულ 
სისტემაში  არსებული  პერსონალური  მონაცემების  უსაფრთხოება  უზრუნველყოფილია 
შესაბამისი ინფორმაციულ-ტექნოლოგიური საშუალებებით, რაც, თავის მხრივ, გამორიცხავს 
არაუფლებამოსილი პირებისათვის პერსონალურ მონაცემებზე წვდომას.  
2014  წლის 10 დეკემბრიდან 2015 წლის 10 დეკემბრამდე  სამინისტროს  სხვადასხვა 
სტრუქტურული  ერთეულის  მიერ  პერსონალური  მონაცემების  გაცემა  ხორციელდებოდა 
მხოლოდ  „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსითა“  და  „პერსონალურ 
მონაცემთა  დაცვის  შესახებ“  საქართველოს  კანონით  დადგენილ  შემთხვევებში  და  კანონით 
გათვალისწინებული საფუძვლებით.  
დ)  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროს  თანამშრომლების  მხრიდან  საანგარიშო 
პერიოდის  განმავლობაში  არ  გამოვლენილა  „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული 
კოდექსის“  მე-3  თავის  მოთხოვნათა  დარღვევისა  და  ამ  საფუძვლით  პასუხისმგებელ  პირზე 
დისციპლინური სახდელების დადების ფაქტები. 
ე)  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემაზე  უარის  თქმისას  ან/და  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის 
მოთხოვნის 
ნაწილობრივ 
დაკმაყოფილების 
შესახებ 
გადაწყვეტილების 
მიღებისას 
სამინისტრო  ეყრდნობოდა  „საქართველოს  კონსტიტუციასა“  და  „საქართველოს  ზოგად 
ადმინისტრაციულ 
კოდექსს“, 
ასევე, „პერსონალურ 
მონაცემთა 
დაცვის 
შესახებ“ 
საქართველოს  კანონისა  და  „საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროს  დებულების 
დამტკიცების  შესახებ“  საქართველოს  მთავრობის 2013 წლის 30 დეკემბრის  №389 
დადგენილების მოთხოვნებს.  
საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  თაობაზე  გადაწყვეტილებების  დაკმაყოფილებაზე  უარის 
თქმა ეფუძნებოდა შემდეგ გარემოებებს: 
●  განცხადებით  მოთხოვნილი  ინფორმაცია  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროში 
დაცული არ იყო (7 შემთხვევა); 
●  განცხადებით  მოთხოვნილი  ინფორმაცია  არ  წარმოადგენდა  „საქართველოს  ზოგადი 
ადმინისტრაციული  კოდექსის“  მე-2  მუხლის  პირველი  პუნქტის  „მ“  ქვეპუნქტით 
განსაზღვრულ საჯარო ინფორმაციას (2 შემთხვევა). 
ვ)  საანგარიშო  პერიოდის  განმავლობაში  იუსტიციის  სამინისტროს  მიერ  საჯარო 
ინფორმაციის  გაცემასთან  დაკავშირებით  დაფიქსირდა 1 ადმინისტრაციული  საჩივარი, 
რომლის  განხილვის  „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსით“  დადგენილი 
ვადის  გასვლის  გამო,  დაინტერესებულმა  პირმა  წარადგინა  სარჩელი  თბილისის  საქალაქო 
სასამართლოს  ადმინისტრაციულ  საქმეთა  კოლეგიაში.  ზემოთ  მითითებული  საქმის 
ჩათვლით, საანგარიშო პერიოდში სულ დაფიქსირდა გადაწყვეტილების სასამართლო წესით 
გასაჩივრების 5 ფაქტი. მათ შორის: 

●    „საქართველოს  სამოქალაქო  საპროცესო  კოდექსის“ 831-ე  მუხლის  საფუძველზე, 2 
საქმესთან  დაკავშირებით  მოსარჩელემ  გამოიხმო  სარჩელი,  რაც,  ამავე  კოდექსის 275-ე 
მუხლის  „ვ“  ქვეპუნქტის  შესაბამისად,  გახდა  სარჩელის  განუხილველად  დატოვების 
საფუძველი. სარჩელის გამოხმობის წინაპირობას წარმოადგენდა: 
√ ერთ შემთხვევაში − საჯარო დაწესებულების მიერ საჯარო ინფორმაციის გაცემის ფაქტი; 
√  მეორე  შემთხვევაში  ინფორმაცია  წარმოადგენდა  სახელმწიფო  საიდუმლოებას,  ხოლო 
მომთხოვნ  ორგანიზაციას  დაშვება  არ  ჰქონდა  მის  მიერ  მოთხოვნილი  კატეგორიის 
ინფორმაციაზე. 
●  სასამართლოს მიერ სარჩელი არ დაკმაყოფილდა 2 საქმესთან დაკავშირებით: 
√  ერთ  საქმეზე  სასამართლოს  მიერ  არ  დაკმაყოფილდა  სარჩელი  როგორც  საქალაქო,  ისე 
სააპელაციო სასამართლოში; 
√ მეორე საქმე იხილება სააპელაციო სასამართლოში. 
● სასამართლოს წარმოებაშია სარჩელი 1 საქმეზე, რომელზეც სხდომა ჯერ არ დანიშნულა. 
ზ)  სამინისტროს  მიერ  ინფორმაციის  გაცემის,  აგრეთვე,  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემაზე 
უარის  თქმის  შესახებ  მიღებული  გადაწყვეტილების  გასაჩივრებასთან  დაკავშირებით 
საანგარიშო  პერიოდში  არ  წარმოშობილა  ხარჯები.  ამასთან,  ადგილი  არ  ჰქონია 
სამინისტროსათვის მხარის სასარგებლოდ გადასახდელი თანხის დაკისრებას. 
 
ადმინისტრაციის (დეპარტამენტი)  უფროსი                           ნათია ჩირიკაშვილი