ეს ინფორმაციის მოთხოვნაზე დანართის HTML ვერსიაა 'იუსტიციის სამინისტროსგან საჯარო ინფორმაციის მოთხოვნა-გაცემის სტატისტიკა'.



12/10/2021
საქართველოს იუსტიციის მინისტრი
საქართველო, ქ. თბილისი, 0114, გორგასლის ქ.24 ა. ტელ.: 2 40–51–48, 2 40-58-36; ელ.ფოსტა: xxxx@xxxxxxx.xxx.xx
KA010160734459721
№16149
10 / დეკემბერი / 2021 წ.
 
 
 
საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს ანგარიში 
 ინფორმაციის თავისუფლების შესახებ
 2021 წელი 
 
„საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსის“  49-ე  მუხლის  შესაბამისად,
წარმოგიდგენთ  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროში  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის
მოთხოვნით  შემოსული  განცხადებებისა  და  მათზე  რეაგირების,  ასევე,  დაცული
პერსონალური მონაცემების შეგროვების, დამუშავების, შენახვისა და სხვისთვის გადაცემის
შესახებ  2021  წლის  ანგარიშს  (მოიცავს  2020  წლის  10  დეკემბრიდან  2021  წლის  10
დეკემბრამდე პერიოდს):
ა)  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროში  2020  წლის  10  დეკემბრიდან  2021  წლის  10
დეკემბრამდე საჯარო ინფორმაციის გაცემის მოთხოვნით სულ შემოვიდა 353 განცხადება,
რომელთაგან ელექტრონული ფორმით შემოსული განცხადებების რაოდენობამ შეადგინა
30  ერთეული.  „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსისა“  და  „საჯარო
ინფორმაციის  ელექტრონული  ფორმით  მოთხოვნისა  და  პროაქტიულად  გამოქვეყნების
შესახებ“  საქართველოს  მთავრობის  2013  წლის  26  აგვისტოს  № 219  დადგენილების
მოთხოვნების  შესაბამისად,  საჯარო  ინფორმაციის  შესახებ  მოთხოვნების  იუსტიციის
სამინისტროში ელექტრონული ფორმით წარმოდგენა უზრუნველყოფილია საქართველოს
იუსტიციის  სამინისტროს  მმართველობის  სფეროში  მოქმედი  სსიპ  „ციფრული
მმართველობის  სააგენტოს“  მიერ  ადმინისტრირებული  ვებგვერდის  (MY.GOV.GE)
მეშვეობით.
საანგარიშო  პერიოდში  საჯარო  ინფორმაციაში  შესწორების  შეტანის  თაობაზე
საქართველოს იუსტიციის სამინისტროში მოთხოვნა  არ შემოსულა;
ბ)  საანგარიშო  პერიოდში  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  მოთხოვნით  საქართველოს
იუსტიციის  სამინისტროში  შემოსული  353  განცხადებიდან  საქართველოს  იუსტიციის
file:///tmp/tomcat8-tomcat8-tmp/52100a47-fd30-48d3-92f4-c49fc1c7adfa.html
1/3

12/10/2021
სამინისტროს კომპეტენციას მიეკუთვნებოდა 318 განცხადება, რომელთაგან:
– 276 დაკმაყოფილდა;
– 2 არ დაკმაყოფილდა;
– 40 განცხადებაზე მიმდინარეობს ინფორმაციის მოძიება/დამუშავება.
რაც  შეეხება  დანარჩენ  35  განცხადებას,    მათში  მითითებული  საკითხები  მიეკუთვნებოდა
სხვა  ადმინისტრაციული  ორგანოს  უფლებამოსილების  სფეროს  და,  შესაბამისად,
განცხადებები გადაეგზავნა უფლებამოსილ ადმინისტრაციულ ორგანოს.
ამასთან,  მნიშვნელოვანია,  რომ  სამინისტროში  შემოსული  თითქმის  ყველა  განცხადება
შეიცავდა საჯარო ინფორმაციის ერთზე მეტ, ხშირ შემთხვევაში კი − მრავალ მოთხოვნას.
საანგარიშო  პერიოდში  საჯარო  ინფორმაციის  მოთხოვნით  შემოსული  განცხადებების
განხილვის,  მოთხოვნების  დაკმაყოფილების  და  დაკმაყოფილებაზე  უარის  თქმის  შესახებ
საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის  უზრუნველყოფას  ახორციელებდა  2020  წლის  10
დეკემბრიდან 2021 წლის 18 მარტამდე პერიოდში საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს
ადმინისტრაციის  (დეპარტამენტი)  უფროსის  მოვალეობის  შემსრულებელი  სოფიო
ტეფნაძე,    ხოლო  2021  წლის  18  მარტიდან  დღემდე    –  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის
უზრუნველყოფაზე პასუხისმგებელი პირი  სალომე რთველაძე;
გ)  სამინისტროს  ცენტრალური  აპარატის  ცალკეული  სტრუქტურული  ერთეული  მათთვის
დებულებით  დაკისრებული  საჯარო  უფლებამოსილების  ფარგლებში  ახორციელებდა
პერსონალური  მონაცემების  შეგროვებას,  დამუშავებასა  და  შენახვას.  სამინისტროში
პერსონალური მონაცემები დაცულია როგორც ელექტრონული, ისე მატერიალური სახით.
საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს დოკუმენტბრუნვის ელექტრონულ სისტემაში (დეს)
ინახება  ელექტრონული  ფორმით  არსებული  პერსონალური  მონაცემები,  რომლებსაც
განმცხადებლები  უთითებენ  მათ  მიერ  წარმოდგენილ  განცხადებებში.  აღნიშნულ
მონაცემებზე  წვდომა  აქვთ  მხოლოდ  იმ  თანამდებობის  პირებს,  რომლებსაც,  მათი
სამსახურებრივი  საქმიანობიდან  გამომდინარე,  მინიჭებული  აქვთ  ამგვარი  მონაცემების
დამუშავებისა  და  შეგროვების  უფლებამოსილება.  დოკუმენტბრუნვის  ელექტრონულ
სისტემაში  არსებული  პერსონალური  მონაცემების  უსაფრთხოება  უზრუნველყოფილია
შესაბამისი 
ინფორმაციულ-ტექნოლოგიური 
საშუალებებით, 
რაც, 
თავის 
მხრივ,
გამორიცხავს არაუფლებამოსილი პირებისათვის პერსონალურ მონაცემებზე წვდომას.
საანგარიშო  პერიოდში  სამინისტროს  სხვადასხვა  სტრუქტურული  ერთეულის  მიერ
პერსონალური  მონაცემების  გაცემა  ხორციელდებოდა  „საქართველოს  კონსტიტუციით“,
„საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსითა“  და  „პერსონალურ  მონაცემთა
დაცვის 
შესახებ“ 
საქართველოს 
კანონის 
შესაბამისად 
და 
ამ 
კანონებით
გათვალისწინებული საფუძვლებით;
დ)  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროს  თანამშრომლების  მხრიდან  საანგარიშო
პერიოდში  შემოსული  საჯარო  ინფორმაციის  მოთხოვნებთან  დაკავშირებით  არ
გამოვლენილა  „საქართველოს  ზოგადი  ადმინისტრაციული  კოდექსის“  მე-3  თავის
მოთხოვნათა  დარღვევისა  და  ამ  საფუძვლით  პასუხისმგებელ  პირზე  დისციპლინური
სახდელების დადების ფაქტები;
file:///tmp/tomcat8-tomcat8-tmp/52100a47-fd30-48d3-92f4-c49fc1c7adfa.html
2/3


12/10/2021
ე)  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემაზე  უარის  თქმისას  ან/და  საჯარო  ინფორმაციის  გაცემის
მოთხოვნის  ნაწილობრივ  დაკმაყოფილების  შესახებ  გადაწყვეტილების  მიღებისას
სამინისტრო  ეყრდნობოდა  „საქართველოს  კონსტიტუციას“,  „ადამიანის  უფლებათა  და
ძირითად თავისუფლებათა დაცვის კონვენციას“, „საქართველოს ზოგად ადმინისტრაციულ
კოდექსს“,  ასევე,  „პერსონალურ  მონაცემთა  დაცვის  შესახებ“  საქართველოს  კანონის  და
„საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს დებულების დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს
მთავრობის 2013 წლის 30 დეკემბრის №389 დადგენილების მოთხოვნებს;
ვ)  საქართველოს  იუსტიციის  სამინისტროში  საანგარიშო  პერიოდში  დაფიქსირდა  საჯარო
ინფორმაციის  გაცემასთან  დაკავშირებით  სასამართლო  წესით  გასაჩივრების  სამი
შემთხვევა,  რომელთაგან  ერთ  საქმესთან  მიმართებით  იუსტიციის  სამინისტროს  მიერ
გაცემულ იქნა მხოლოდ მისი კომპეტენციის ფარგლებში არსებული საჯარო ინფორმაცია,
რის  გამოც  იუსტიციის  სამინისტროს  აღნიშნული  გადაწყვეტილება  გასაჩივრდა
სასამართლო  წესით.  მითითებულ  საქმეზე  დასრულდა  სამართალწარმოება  თბილისის
საქალაქო  სასამართლოში  და  გადაწყვეტილებით  იუსტიციის  სამინისტროს  დაევალა  იმ
საჯარო  ინფორმაციის  გაცემაც,  რომელიც  სხვა  უწყების  კომპეტენციაში  შედიოდა.
სასამართლო  გადაწყვეტილების  საფუძველზე,  იუსტიციის  სამინისტროს  მიერ  სხვა
ადმინისტრაციული  ორგანოდან  გამოთხოვილ  იქნა  აღნიშნული  საჯარო  ინფორმაცია
მოსარჩელისათვის გადაცემის მიზნებიდან გამომდინარე, ხოლო დანარჩენ ორ საქმესთან
მიმართებით  თბილისის  საქალაქო  სასამართლოში  მიმდინარე  საქმის  განხილვა
დასრულდა  იმავე  ინსტანციის  სასამართლოში  სამართალწარმოების  ეტაპზე  საჯარო
ინფორმაციის  მოსარჩელისათვის  გაცემის  გამო.  შესაბამისად,  მოცემულ  საქმეებზე
წარმოება შეწყდა.
რაც  შეეხება  ადმინისტრაციული  წესით  გასაჩივრების  ფაქტებისა  და  შედეგების  შესახებ
ინფორმაციას, საანგარიშო პერიოდში არ დაფიქსირებულა;
ზ)  საანგარიშო  პერიოდში  შემოსული  საჯარო  ინფორმაციის  მოთხოვნებთან  მიმართებით
სამინისტროს მიერ ინფორმაციის გაცემის, აგრეთვე, საჯარო ინფორმაციის გაცემაზე უარის
თქმის  შესახებ  მიღებული  გადაწყვეტილების  გასაჩივრებასთან  დაკავშირებით  არ
წარმოშობილა ხარჯები და ადგილი არ ჰქონია სამინისტროსათვის მხარის სასარგებლოდ
გადასახდელი თანხის დაკისრებას.
 
 
მინისტრი
რატი ბრეგაძე
file:///tmp/tomcat8-tomcat8-tmp/52100a47-fd30-48d3-92f4-c49fc1c7adfa.html
3/3