ეს ინფორმაციის მოთხოვნაზე დანართის HTML ვერსიაა 'მიუსაფარი ცხოველები'.




წერილის ნომერი: 73-01240183796
ადრესატი: ქეთევან ნიკოლეიშვილი
 
თარიღი: 18/01/2024
პირადი ნომერი: 01511104832
მისამართი: თბილისი მარია პერინის ქ. N 28
ქალბატონო ქეთევან,
თქვენი  2024  წლის  08  იანვრის  განცხადების  საფუძველზე  (N19/01240081305-73)
გაცნობებთ:
1. სტატისტიკა და მონაცემები:
დანართის სახით გიგზავნით ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე 2015
წელს ჩატარებული მიუსაფარი ცხოველების რაოდენობრივი კვლევის შედეგებს.
2. სტერილიზაცია/კასტრაციის პროგრამები:
სსიპ  „ცხოველთა  მონიტორინგის  სააგენტო“  ცხოველთა  პოპულაციის  მართვის
მიზნით 
ქალაქ 
თბილისის 
მუნიციპალიტეტის 
ტერიტორიაზე 
ახორციელებს
მიუსაფარი  ცხოველების  უფასო  სტერილიზაცია/კასტრაციისა  და  ანტირაბიული
(ცოფის  საწინააღმდეგო)  ვაქცინაციის  პროგრამას.  ასევე,  სააგენტომ  2023  წლის
განმავლობაში 
ორჯერ 
განახორციელა 
პატრონიანი 
ცხოველების 
უფასო
სტერილიზაცია/კასტრაციის  პროგრამა,  რომლის  ფარგლებშიც,  მეპატრონეებს
თავიანთი ცხოველების მუნიციპალურ თავშესაფარში ინდენტიფიკაცია-რეგისტრაციის
შემთხვევაში,  საშუალება  მიეცათ,  მიეღოთ  უფასო  სტერილიზაცია/კასტრაციის
მომსახურება.
3. არსებული კანონმდებლობა:
მოგახსენებთ,  რომ  ქალაქ  თბილისის  მუნიციპალიტეტის  ტერიტორიაზე  ცხოველების
(ძაღლების,  კატების)  მოვლა-პატრონობისა  და  მათი  პოპულაციების  მართვის  წესი
განსაზღვრულია  ქალაქ  თბილისის  მუნიციპალიტეტის  საკრებულოს  2015  წლის  6
აპრილის  დადგენილება  N7-28-ით.  აღნიშნული  დადგენილება  განსაზღვრავს  სსიპ
„ცხოველთა  მონიტორინგის  სააგენტოს“  უფლებებსა  და  მოვალეობებს,  ასევე,
მეპატრონეების  ვალდებულებებსა  და  მიუსაფარ  ცხოველებთან  დაკავშირებულ  სხვა
საკითხებს.
საქართველოს  სისხლის  სამართლის  კოდექსის  259-ე  მუხლი  განსაზღვრავს
ცხოველის  წამების,  მისდამი  სასტიკი  მოპყრობის  ან  სხვაგვარი  ძალადობის
შემთხვევაში პასუხისმგებლობის ზომებს. კერძოდ:
„1.  ცხოველის  წამება,  მისდამი  სასტიკი  მოპყრობა  ან  სხვაგვარი  ძალადობა,  რამაც
მისი დასახიჩრება გამოიწვია, −
ისჯება ჯარიმით, საზოგადოებისათვის სასარგებლო შრომით ვადით ას ოციდან
ორას ორმოც საათამდე, შინაპატიმრობით ვადით ექვსი თვიდან ერთ წლამდე ან



თავისუფლების აღკვეთით ვადით ორ წლამდე.
2. იგივე ქმედება, ჩადენილი:
ა) ჯგუფურად;
ბ) საჯაროდ;
გ) არაერთგზის;
დ) არასრულწლოვანის თანდასწრებით;
ე) ორი ან ორზე მეტი ცხოველის მიმართ, −
ისჯება  ჯარიმით,  შინაპატიმრობით  ვადით  ერთიდან  ორ  წლამდე  ან  თავისუფლების
აღკვეთით ვადით ერთიდან სამ წლამდე.
3.  ცხოველის  წამება,  მისდამი  სასტიკი  მოპყრობა  ან  სხვაგვარი  ძალადობა,  რამაც
მისი დაღუპვა გამოიწვია, −
ისჯება  ჯარიმით,  შინაპატიმრობით  ვადით  ერთიდან  ორ  წლამდე  ან  თავისუფლების
აღკვეთით ვადით ერთიდან ოთხ წლამდე.
4. ამ მუხლის მე-3 ნაწილით გათვალისწინებული ქმედება, ჩადენილი:
ა) ჯგუფურად;
ბ) საჯაროდ;
გ) არაერთგზის;
დ) არასრულწლოვანის თანდასწრებით;
ე) ორი ან ორზე მეტი ცხოველის მიმართ, −
ისჯება  ჯარიმით,  შინაპატიმრობით  ვადით  ერთიდან  ორ  წლამდე  ან  თავისუფლების
აღკვეთით ვადით ორიდან ოთხ წლამდე.“
4. გამოწვევები და ხარვეზები:
მიმდინარე  პერიოდში  არ  არსებობს  ცხოველებთან  დაკავშირებით  (მათ  შორის
მიუსაფარი  ცხოველების)  ერთიანი  საკანონმდებლო  ბაზა,  რომელიც  გავრცელდება
მთელი ქვეყნის მასშტაბით. ამ საკითხთან დაკავშირებით საქართველოს პარლამენტი
აქტიურად  განიხილავს  კანონპროექტს  „შინაურ  ბინადარ  ცხოველთა  შესახებ“.
აღნიშნული  კანონპროექტი  ქვეყნის  მასშტაბით  კომპლექსურად  დაარეგულირებს
მთელ რიგ საკითხებს, მათ შორის: რეგულაციის ჩარჩოებში მოექცევიან ცხოველების
მეპატრონეები,  მომშენებლები,  ცხოველთა  ბაზრობები,  ვეტერინარული  კლინიკები.
ასევე,  ყველა  მუნიციპალიტეტი  ვალდებული  იქნება  აწარმოოს  მიუსაფარი
ცხოველების  პოპულაციის  მართვა  ჰუმანური  გზით  (სტერილიზაცია/კასტრაციის
მეთოდით). აღნიშნული კანონპროექტის მიღება, მნიშვნელოვან, პოზიტიურ გავლენას
მოახდენს 
მიუსაფარი 
ცხოველების 
რაოდენობის 
შემცირებასა 
და 
მათი
კეთილდღეობის გაუმჯობესებაზე.
დანართი: 1 (ერთი) ფურცელი
გამოყენებულია კვალიფიციური
გიორგი კობიაშვილი
ელექტრონული ხელმოწერა/
ელექტრონული შტამპი
სსიპ ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტო-დირექტორი